74 آمار تجارت اجتماعی که بازاریابان باید در سال 2021 بدانند

همه خواهان یک تجربه شخصی و سفارشی آنلاین هستند، بنابراین جای تعجب نیست که تجارت اجتماعی دنیای خرید آنلاین را تسخیر کرده است.

کانال‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، پینترست، توییتر و واتس‌اپ در حال حاضر هزاران کسب‌وکار را روی پلت‌فرم‌های خود بازاریابی می‌کنند، و بسیاری از آنها عملکردهای خرید و پرداخت را اتخاذ کرده‌اند که به مردم اجازه می‌دهد محصول یا خدماتی را مستقیماً روی پلتفرم‌ها خریداری کنند.

در حالی که تجارت اجتماعی نسبتاً جدید است، در زیر چتر بزرگتر فروش تجارت الکترونیک قرار می گیرد که انتظار می رود امسال به 4.2 تریلیون دلار برسد. در نتیجه، پتانسیل درآمد بالا است و توجه بازاریابان در صنایع مختلف را به خود جلب می کند.

خواه به دنبال اطلاعاتی برای تقویت فروشگاه رسانه های اجتماعی خود هستید یا به دنبال شکل دادن به استراتژی آنلاین خود هستید، برای کشف آمار تجارت اجتماعی که به شما کمک می کند بازار فعلی را بشناسید و بهترین روش ها را برای جذب خریداران و رشد کسب و کار خود بیاموزید، بخوانید.

آمار تجارت اجتماعی برای سال 2021

آمار عمومی تجارت اجتماعی

  1. 35.9 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده حداقل یک خرید تجارت اجتماعی در سال 2021 انجام خواهند داد. (Insider Intelligence, 2021)
  2. فروش تجارت اجتماعی ایالات متحده در سال 2021 با بیش از 35 درصد رشد از 36 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. (Insider Intelligence، 2021)
  3. فروش خرده فروشی تجارت اجتماعی چین در سال 2021 به 351.65 میلیارد دلار خواهد رسید. (Insider Intelligence, 2021)
  4. در سال 2021، فروش تجارت اجتماعی ایالات متحده از 35.8٪ به 36.62 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. (Insider Intelligence، 2021)
  5. در چین، بیش از 424 میلیون نفر از 14 سال به بالا حداقل یک خرید تجارت اجتماعی در سال 2021 انجام خواهند داد. (Insider Intelligence, 2021)
  6. تقریباً 80 میلیون خریدار اجتماعی در ایالات متحده در سال 2020 وجود داشت که 30 درصد افزایش نسبت به سال 2019 داشت. (Statista، 2021)
  7. تجارت اجتماعی علاوه بر تجارت آنلاین و تلفن همراه، در آغاز همه‌گیری، سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی را جذب کرد. (Statista، 2021)
  8. 8 از هر 10 ده کسب و کار آمریکایی پیش بینی می کنند ظرف سه سال آینده در رسانه های اجتماعی بفروشند. (Statista، 2021)
  9. تعداد خریداران تجارت اجتماعی ایالات متحده در سال 2020 به 80.1 میلیون نفر رسید و پیش بینی می شود در سال 2022 به 96.1 میلیون نفر افزایش یابد. (eMarketer, 2021)
  10. 30٪ از شرکت های تجارت الکترونیک در حال حاضر در رسانه های اجتماعی فروش می کنند و 12٪ برای فروش از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سال 2021 برنامه ریزی می کنند. (Statista، 2021)

منبع تصویر

آمار تجارت اجتماعی بر اساس جمعیت

  1. در ایالات متحده، نزدیک به 36٪ از کاربران اینترنت خریداران اجتماعی هستند که تقریباً 90.2 میلیون نفر است. (Insider Intelligence، 2021)
  2. در نظرسنجی ژوئن 2021، 35 درصد از مردم گفتند که تبلیغات رسانه های اجتماعی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر گذاشته است. این تعداد برای پاسخ دهندگان Gen Z به 75٪ افزایش یافت. (Statista، 2021)
  3. 70 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده که به طور منظم پخش‌های زنده تحت رهبری اینفلوئنسرها را تماشا می‌کردند، گفتند احتمالاً محصولاتی را که توسط اینفلوئنسرها توصیه می‌شود خریداری می‌کنند. (Insider Intelligence، 2021)
  4. بیش از 55 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی در ایالات متحده 18 تا 24 ساله حداقل یک خرید از طریق کانال های اجتماعی انجام دادند و پس از آن کاربران 25 تا 34 ساله قرار گرفتند. (Statista، 2021)
  5. 54% از خریداران Gen Z و 58% از Millennials موافقند که پلتفرم های اجتماعی بهتر از جستجوهای آنلاین برای اطلاع از محصولات جدید هستند. (Statista، 2021)
  6. ایالات متحده در سال 2020 حدود 79 میلیون خریدار اجتماعی داشت و تخمین زده می شود که این تعداد تا سال 2025 به 108 میلیون نفر برسد. (Statista، 2021)
  7. 81.05 دلار میانگین ارزش سفارشات آنلاین ارجاع شده از طریق رسانه های اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2021 بود. (Statista، 2021)
  8. پوشاک و لوازم جانبی بزرگترین دسته برای تجارت اجتماعی هستند. (Insider Intelligence، 2021)
  9. 11 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی بلافاصله پس از کشف یک محصول اقدام به خرید آنلاین می کنند، در حالی که 44 درصد بعداً خرید می کنند. (Statista، 2021)
  10. بیشتر خریدهای پلت فرم رسانه های اجتماعی در سال 2020 در دسته بازی های ویدیویی و لوازم جانبی بوده و پس از آن اسباب بازی ها و سرگرمی ها و جواهرات و ساعت ها قرار دارند. (کوپن فالو، 2021)
  11. افرادی که از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به محتوای آموزشی و الهام بخش مانند پخش زنده و داستان استفاده می کنند، مشتاق خرید در پلت فرم های اجتماعی هستند. (GWI، 2020)
  12. 27 درصد از کاربران جهانی اینترنت برای یافتن محصولات برای خرید به رسانه های اجتماعی متکی هستند. (GWI، 2020)
  13. 13 درصد از شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که دکمه «خرید» یکی از محرک‌های خرید است. (GWI، 2020)
  14. انتظار می رفت بیش از 22 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده در سال 2021 حداقل یک خرید از طریق فیس بوک انجام دهند. انتظار می رود نزدیک به 13 درصد از اینستاگرام و بیش از 5 درصد از پینترست خرید کنند. (Statista، 2021)
  15. تا سه ماهه اول سال 2021، هر ماه یک میلیون فروشگاه فیس بوک با بیش از 250 میلیون شرکت کننده فعال وجود داشت. (AdWeek، 2021)
  16. فیسبوک با 56.1 میلیون خریدار به عنوان برترین پلتفرم تجارت اجتماعی در ایالات متحده رتبه بندی می شود. (Insider Intelligence، 2021)
  17. افرادی که از Pinterest به صورت هفتگی استفاده می کنند، در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، 7 برابر بیشتر احتمال دارد بگویند که این پلتفرم تاثیرگذارترین پلتفرم در سفر خرید آنها است. (Pinterest، 2021)
  18. 85 درصد از خریداران پینترست نسبت به خریداران دیگر پلتفرم‌ها بیشتر در سبد خرید دارند. آنها همچنین دو برابر در ماه هزینه می کنند. (Pinterest، 2021)
  19. حدود 40 درصد از کاربران پینترست برای تحقیق در مورد برندها و محصولات وارد سایت می شوند. (GWI، 2020)
  20. در سه ماهه سوم سال 2021، یوتیوب با اجازه دادن به کمپین‌های اکشن ویدیویی در تلویزیون‌های متصل، تبلیغات خود را قابل خریدتر کرد. (گوگل، 2021)
  21. 51٪ از مصرف کنندگان در ایالات متحده و بریتانیا از YouTube برای تحقیق یا یافتن محصولات برای خرید استفاده می کنند. (GWI، 2020)
  22. تقریباً 21٪ از بازدیدهای تبلت از وب سایت های تجارت الکترونیک ناشی از ارجاعات پلت فرم رسانه های اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2020 است. (Statista، 2021)
  23. فیس بوک و اینستاگرام بیشتر برای یادگیری، کشف و خرید محصولات پوشاک مد در ایالات متحده استفاده می شوند. بیش از نیمی از کاربران گفتند محتوایی که در فیدهای خود می بینند منجر به خرید می شود. (شیرجه خرده فروشی، 2021)
  24. بیش از 36 درصد از تصمیم گیرندگان B2B از اینستاگرام برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید استفاده می کنند. (Hotsuite، 2020)
  25. 70 درصد از علاقه مندان به خرید برای کشف محصولات جدید به اینستاگرام مراجعه می کنند. (فیس بوک، 2019)
  26. هر ماه بیش از 130 میلیون کاربر با پست های خرید اینستاگرام درگیر می شوند. (اینستاگرام، 2019)
  27. یکی از برندهای خرده‌فروشی که از خرید اینستاگرام استفاده می‌کند، جین، گزارش داد که ۸۰٪ از کل فروش اجتماعی از طریق پلتفرم بین جولای ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ انجام شده است. (اینستاگرام، ۲۰۲۱)
  28. 78 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی ایالات متحده محصولات جدید را از طریق فیس بوک کشف می کنند. اینستاگرام و پینترست هر دو با 59 درصد در رتبه دوم قرار دارند. (راه حل های خالص، 2021)
  29. پیش بینی می شود که ارزش فروش تجارت اجتماعی تا سال 2027 به 605 میلیارد دلار برسد. (Statista، 2021)
  30. تخمین زده می شود که درآمد تجارت اجتماعی در سال 2028 از 3.4 میلیارد دلار فراتر رود. (Statista، 2021)
  31. در ایالات متحده، بیش از 5٪ از کل فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک تا سال 2025 از تجارت اجتماعی خواهد بود. (Statista، 2021)
  32. در یک نظرسنجی در سال 2021، 86٪ از بازاریابان و متخصصان آژانس در ایالات متحده گزارش دادند که عملکردهای خرید را در کمپین های بازاریابی تأثیرگذار خود فعال می کنند. رایج ترین عملکرد، پیوند دادن به وب سایت خود برند است. (Statista، 2021)
  33. تبلیغ کنندگان پیش بینی می کنند در سال 2022، 56 میلیارد دلار برای تبلیغ محصولات خود در شبکه های اجتماعی هزینه کنند. (Statista، 2021)
  34. 93 درصد از مدیران ایالات متحده گفتند که کسب و کار آنها تلاش های تجارت الکترونیک را به رسانه های اجتماعی منتقل می کند. (Statista، 2021)
  35. تا سال 2023، 71 درصد از کسب و کارهای کوچک قصد دارند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بفروشند. (Statista، 2021)

آمار خرید تجارت اجتماعی

  1. 81.05 دلار میانگین ارزش سفارش های آنلاین ارجاع شده از طریق رسانه های اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2021 بود.Statista، 2021)
  2. پوشاک و لوازم جانبی بزرگترین دسته برای تجارت اجتماعی هستند. (هوش درونی، 2021)
  3. 11 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی بلافاصله پس از کشف یک محصول اقدام به خرید آنلاین می کنند، در حالی که 44 درصد بعداً خرید می کنند. (Statista، 2021)
  4. بیشتر خریدهای پلت فرم رسانه های اجتماعی در سال 2020 در دسته بازی های ویدیویی و لوازم جانبی بوده و پس از آن اسباب بازی ها و سرگرمی ها و جواهرات و ساعت ها قرار دارند. (کوپن دنبال کنید، 2021)
    نمودار از کوپن را دنبال کنید که تخصیص خریدهای اجتماعی آنلاین در سال 2020 را بر اساس دسته بندی نمایش می دهد
    منبع تصویر
  5. افرادی که از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به محتوای آموزشی و الهام بخش مانند پخش زنده و داستان استفاده می کنند، مشتاق خرید در پلت فرم های اجتماعی هستند. (GWI، 2020)
  6. 27 درصد از کاربران جهانی اینترنت برای یافتن محصولات برای خرید به رسانه های اجتماعی متکی هستند. (GWI، 2020)
  7. 13 درصد از شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که دکمه «خرید» یکی از محرک‌های خرید است. (GWI، 2020)

منبع تصویر

آمار تجارت اجتماعی بر اساس پلتفرم

  1. انتظار می رفت بیش از 22 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده در سال 2021 حداقل یک خرید از طریق فیس بوک انجام دهند. انتظار می رود نزدیک به 13 درصد از اینستاگرام و بیش از 5 درصد از پینترست خرید کنند. (Statista، 2021)
  2. تا سه ماهه اول سال 2021، هر ماه یک میلیون فروشگاه فیس بوک با بیش از 250 میلیون شرکت کننده فعال وجود داشت. (AdWeek، 2021)
  3. فیسبوک با 56.1 میلیون خریدار به عنوان برترین پلتفرم تجارت اجتماعی در ایالات متحده رتبه بندی می شود. (هوش درونی، 2021)
  4. افرادی که از Pinterest به صورت هفتگی استفاده می کنند، در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، 7 برابر بیشتر احتمال دارد بگویند که این پلتفرم تاثیرگذارترین پلتفرم در سفر خرید آنها است. (پینترست، 2021)
  5. 85 درصد از خریداران پینترست نسبت به خریداران دیگر پلتفرم‌ها بیشتر در سبد خرید دارند. آنها همچنین دو برابر در ماه هزینه می کنند. (پینترست، 2021)
  6. حدود 40 درصد از کاربران پینترست برای تحقیق در مورد برندها و محصولات وارد سایت می شوند. (GWI، 2020)
  7. در سه ماهه سوم سال 2021، یوتیوب با اجازه دادن به کمپین‌های اکشن ویدیویی در تلویزیون‌های متصل، تبلیغات خود را قابل خریدتر کرد. (گوگل، 2021)
  8. 51٪ از مصرف کنندگان در ایالات متحده و بریتانیا از YouTube برای تحقیق یا یافتن محصولات برای خرید استفاده می کنند. (GWI، 2020)
  9. نزدیک به 21 درصد از بازدیدهای تبلت از وب سایت های تجارت الکترونیک ناشی از ارجاع پلت فرم رسانه های اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2020 است.Statista، 2021)
  10. فیس بوک و اینستاگرام بیشتر برای یادگیری، کشف و خرید محصولات پوشاک مد در ایالات متحده استفاده می شوند. بیش از نیمی از کاربران گفتند محتوایی که در فیدهای خود می بینند منجر به خرید می شود. (شیرجه خرده فروشی، 2021)
  11. بیش از 36 درصد از تصمیم گیرندگان B2B از اینستاگرام برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید استفاده می کنند. (هوت سوئیت، 2020)
  12. 70 درصد از علاقه مندان به خرید برای کشف محصولات جدید به اینستاگرام مراجعه می کنند. (فیس بوک، 2019)
  13. هر ماه، تمام 130 میلیون کاربر با پست های خرید اینستاگرام تعامل کنید. (اینستاگرام، 2019)
  14. یکی از برندهای خرده‌فروشی که از خرید اینستاگرام استفاده می‌کند، جین، گزارش داد که 80 درصد از کل فروش اجتماعی از ژوئیه 2020 تا فوریه 2021 از این پلت‌فرم بوده است.اینستاگرام، 2021)
  15. 78 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی ایالات متحده محصولات جدید را از طریق فیس بوک کشف می کنند. اینستاگرام و پینترست هر دو با 59 درصد در رتبه دوم قرار دارند. (راه حل های شبکه، 2021)
    محصول تجارت رسانه های اجتماعی راه حل های شبکه های نموداری را کشف می کند

منبع تصویر

آمار تجارت اجتماعی برای تجارت

  1. پیش بینی می شود ارزش فروش تجارت اجتماعی تا سال 2027 به 605 میلیارد دلار برسد.Statista، 2021)
  2. تخمین زده می شود که درآمد تجارت اجتماعی در سال 2028 بیش از 3.4 میلیارد دلار باشد.Statista، 2021)
  3. در ایالات متحده، بیش از 5٪ از کل خرده فروشی تجارت الکترونیک تا سال 2025 از تجارت اجتماعی خواهد بود.Statista، 2021)
  4. در یک نظرسنجی در سال 2021، 86٪ از بازاریابان و متخصصان آژانس در ایالات متحده گزارش دادند که عملکردهای خرید را در کمپین های بازاریابی تأثیرگذار خود فعال می کنند. رایج ترین عملکرد، پیوند دادن به وب سایت خود برند است. (Statista، 2021)
  5. تبلیغ کنندگان پیش بینی می کنند در سال 2022 56 میلیارد دلار برای تبلیغ محصولات خود در شبکه های اجتماعی هزینه کنند.Statista، 2021)
  6. 93 درصد از مدیران ایالات متحده گفتند که کسب و کار آنها تلاش های تجارت الکترونیک را به رسانه های اجتماعی منتقل می کند. (Statista، 2021)
  7. تا سال 2023، 71 درصد از کسب و کارهای کوچک قصد دارند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بفروشند. (Statista، 2021)