CPM چیست و چرا تیم بازاریابی شما باید به آن اهمیت دهد

به عنوان یک تبلیغ کننده و بازاریاب، مهم است که تاثیر کمپین ها و محتوای خود را بر مخاطبان هدف خود درک کنید.

همچنین مهم است که بدانید برای اطمینان از اینکه آن کمپین ها و محتوا واقعاً توسط مخاطبان شما دیده می شود، چه مقدار پول برای سرمایه گذاری نیاز دارید.

ممکن است قبلاً نام CPM را شنیده باشید – این فرمول و معیاری است که دقیقاً به شما می گوید.

با نرم افزار مدیریت تبلیغات HubSpot به صورت رایگان شروع کنید

در این مقاله، CPM چیست، نحوه محاسبه آن و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید بهترین CPM را بدست آورید، مرور خواهیم کرد.

معنی CPM

CPM در بازاریابی هزینه در هزار است که به عنوان هزینه در هر هزار نمایش یا هزینه در هر مایل نیز شناخته می شود. این فرمولی است که کل هزینه تبلیغات را به ازای هر 1000 نمایش در یک صفحه وب محاسبه می کند.

CPM چگونه کار می کند؟

CPM اغلب در تبلیغات، کمپین های بازاریابی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. مجموع هزینه تبلیغات را برای هر 1000 نمایش به شما می گوید. یک تأثیر در CPM تعداد بازدیدها/درگیری‌هایی است که یک آگهی دریافت می‌کند – زمانی که یک تبلیغ با موفقیت به بازدیدکننده یا مخاطب در یک صفحه وب نمایش داده می‌شود.

برداشت ها واحدهای اندازه گیری کوچکی در بازاریابی هستند، به همین دلیل است که آنها با 1000 محاسبه می شوند – این به تبلیغ کنندگان و بازاریابان ایده بهتری از تأثیر کار آنها بر اعضای مخاطب می دهد.

CPM یک استراتژی عالی و موثر است زیرا به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا توجه زیادی را از سوی مخاطبان زیادی در یک قسمت از محتوا، همه با بودجه از پیش تعیین‌شده، جلب کنند.

در نتیجه، آگاهی و شناخت برند را افزایش می‌دهید و همچنین درک درستی از اینکه کدام نوع تبلیغات و محتوا در بین مخاطبان شما موفق‌تر است را ایجاد می‌کنید تا بتوانید در این زمینه پیشرفت کنید.

تبلیغات CPM

تبلیغ کنندگان اغلب از CPM استفاده می کنند. آنها یک ناشر تبلیغاتی را برای کار انتخاب می‌کنند و بر اساس جایی که می‌خواهند آگهی‌هایشان منتشر شود و مخاطب خاصی که می‌خواهند آن آگهی‌ها را در مقابلشان قرار دهند، انتخاب می‌کنند. سپس، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر 1000 تبلیغی که به بینندگان نمایش داده می‌شود، اغلب 1 تا 10 دلار و بالاتر به ناشر آگهی پرداخت می‌کنند.

این روش تبلیغات به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به بودجه تعیین‌شده پایبند باشند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف تبلیغات و کمپین‌های آن‌ها را در مقیاس بزرگ می‌بینند. مخصوصاً وقتی در تلفن همراه استفاده می شود – تبلیغات CPM روشی مؤثر برای تبلیغ کنندگان است تا تأثیر تبلیغات درون برنامه ای خود را تعیین کنند.

نحوه محاسبه CPM

برای محاسبه CPM، باید از فرمول زیر استفاده کنید که بیان می‌کند CPM برابر است با کل مبلغ صرف شده/کل هزینه تبلیغات تقسیم بر تعداد نمایش‌ها ضرب در 1000.

فرمول CPM

فرمول cpm

چگونه بهترین CPM را دریافت کنیم

تعدادی از نکات و تکنیک‌ها وجود دارد که می‌توانید برای کمک به دریافت بهترین CPM ممکن به کار ببرید – در اینجا چند نمونه آورده شده است.

1. یک شبکه تبلیغاتی را انتخاب کنید.

چندین شبکه و ناشر برای تبلیغات CPM شما وجود دارد. در اینجا پنج گزینه محبوب وجود دارد:

  • Google AdSense: تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تلفن همراه، تبلیغات نمایشی، متن، تبلیغات درون فید، تبلیغات درون مقاله، تبلیغات محتوای همسان، تبلیغات بازی
  • Criteo: تبلیغات دیجیتال، تبلیغات متنی، تبلیغات اپلیکیشن موبایل، تبلیغات پویا، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات سلف سرویس
  • BuySellAds: تبلیغات بومی، محتوای حمایت شده، تبلیغات پادکست، تبلیغات نمایشی
  • Media.net: تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات بومی،
  • SmartyAds: ویدیوهای پاداش، تبلیغات بومی، بنرها

2. یک ابزار تبلیغاتی را انتخاب کنید.

همچنین می‌خواهید یک CPM و ابزار تبلیغاتی را برای کمک به برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و تجزیه و تحلیل کمپین‌های خود شناسایی کنید.

نرم افزار CPM

نرم افزار CPM معمولاً یک نرم افزار تبلیغاتی است – به این معنی که می تواند به ایجاد، انتشار و گزارش تبلیغات شما کمک کند.

به عنوان مثال، ممکن است برای پشتیبانی از استراتژی CPM خود از نرم افزار HubSpot Ads استفاده کنید.

نرم افزار CPM: نرم افزار تبلیغات hubspot

HubSpot منحصر به فرد است زیرا بازاریابی مبتنی بر CRM را فعال می کند – به این معنی که می توانید از داده های CRM خود برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی شخصی و هدفمند استفاده کنید و در مورد تبلیغاتی که مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل می کنند گزارش دهید.

با نرم افزار HubSpot Ads نیز می توانید…

  • مخاطبان را تقسیم بندی کنید.
  • تبلیغات را شخصی کنید
  • گزارش در مورد سرنخ ها و بازگشت سرمایه تولید شده توسط هر تبلیغات فیس بوک، لینکدین یا گوگل.
  • نسبت دادن درآمد از کمپین ها و پلتفرم های تبلیغاتی خاص را درک کنید.
  • اطلاعات سرنخ را به طور خودکار در CRM خود وارد کنید.
  • کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر سفر برای مخاطبان فیس بوک ایجاد کنید.
نحوه اعمال نرم افزار CPM در تبلیغات CPM:

در اینجا چند نمونه خاص از نحوه اعمال ابزاری مانند نرم افزار HubSpot Ads در استراتژی CPM و تبلیغات خود آورده شده است.

  • به اطلاعات تماس خود مراجعه کنید تا به طور موثر مخاطبان خود را هدف قرار دهید.
  • از نتایج کمپین‌های گذشته برای ایجاد تبلیغاتی استفاده کنید که می‌دانید با مخاطبان شما طنین‌انداز خواهد شد.
  • برای ایجاد و اشتراک گذاری کمپین های خاص تر از طریق HubSpot، از دانشی که از کمپین های CPM خود جمع آوری کرده اید، در مورد اینکه چه چیزی در بین مخاطبان شما بهتر عمل می کند، استفاده کنید (از آنجایی که کمپین های CPM گسترده هستند – در زیر در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).
  • نتایج CPM خود را در کنار تخصیص درآمد حاصل از تبلیغات و کمپین های دیگر خود در HubSpot مرور کنید تا هزینه کلی تبلیغات را در مقابل بودجه خود تعیین کنید.
  • داده‌های تماس ورودی را که از تبلیغات CPM در HubSpot جمع‌آوری شده‌اند، وارد کنید تا همه اطلاعات تماس و مشتری در کل کسب‌وکار در یک پلتفرم سازماندهی شوند.

3. از CPM در تبلیغات گسترده و کمپین های بازاریابی استفاده کنید.

کمپین های CPM برای تبلیغات و کمپین های بازاریابی گسترده بهترین هستند. به این دلیل که کارکرد اصلی آنها افزایش آگاهی و شناخت برند است. آن‌ها بینش و داده‌هایی را که کسب‌وکارها به آن نیاز دارند ارائه می‌دهند تا با تبلیغات بعدی مشخص‌تر شوند و چه کسانی را با آن تبلیغات هدف قرار می‌دهند.

4. نقطه تفاوت خود را برجسته کنید.

از آنجایی که تبلیغات CPM شما باید گسترده باشد، حتماً نقطه تمایز محصول خود را برجسته کنید.

به عنوان مثال، اگر تبلیغ CPM را روی یک کفش ورزشی اجرا می‌کنید، مطمئن شوید که تبلیغ شما ویژگی(های) منحصربه‌فرد کفش تمرینی را ایجاد می‌کند (مثلاً به دلیل X برای همه ورزشکاران CrossFit ایده‌آل است).

5. در مورد قالب و مکان تبلیغات فکر کنید.

وقتی نوبت به تبلیغات CPM شما می رسد، بسیار مهم است که قالب و مکان تبلیغات را در نظر بگیرید.

در مورد شخصیت‌های خریدار و مخاطبان هدف و همچنین هوش رقابتی تحقیق کنید – این امر درک بهتری از آنچه در بین مخاطبان شما و همچنین آنچه برای رقبای شما خوب است را ارائه می‌دهد.

این تحقیق همچنین به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که از کدام ناشر تبلیغاتی برای به اشتراک گذاشتن تبلیغات CPM خود بر اساس مخاطبانی که می توانید از طریق آن ناشر هدف قرار دهید و همچنین قالبی که می توانید تبلیغات خود را در آن منتشر کنید (به عنوان مثال تبلیغات نمایشی، تبلیغات تلفن همراه و غیره) استفاده کنید. .).

6. نتایج خود را به طور مداوم تجزیه و تحلیل کنید.

مشابه همه استراتژی‌ها در تجارت، باید نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید. مطمئن شوید که موفقیت تبلیغات و کمپین‌های CPM خود را دنبال می‌کنید — گزارشی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی تاثیرگذار نیست.

شما می توانید این کار را با محاسبه CPM خود به طور منظم (در حالی که تبلیغات زنده هستند و پس از پایان کمپین ها)، به اشتراک گذاری آن اطلاعات با اعضای تیم، و تکرار در صورت لزوم انجام دهید. بیشتر نرم افزارهای تبلیغاتی دارای قابلیت های گزارش دهی هستند که می توانند به شما در ردیابی، ثبت، ذخیره و به اشتراک گذاری نتایج CPM کمک کنند.

همچنین می‌توانید این اطلاعات را در نرم‌افزار بازاریابی و/یا CRM خود ثبت کنید تا همه موارد مربوط به کار بازاریابی و مشتریان شما در یک پلتفرم ذخیره شوند.

شروع به محاسبه CPM کنید

CPM یک معیار ارزشمند برای بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان است – به شما درک دقیقی از برداشت‌هایتان می‌دهد.

در نتیجه، بینشی در مورد سطح آگاهی از برند خود، اینکه کدام یک از محتواها و کمپین های شما بیشتر دیده می شود و چه چیزی در بین مخاطبان شما به خوبی کار می کند، به دست خواهید آورد.

ابزار تبلیغاتی