به آخرین باری که یک دفترچه راهنمای گیج کننده را مرور کرده اید فکر کنید. آن قطعه کجا می رود؟ این قطعات چگونه با هم هماهنگ می شوند؟ اگر دستورالعمل ها کاملاً نامطلوب باشد ، ناامید می شوید و به دنبال ویدیوی توضیح دهنده ای می گردید که توسط یک فرد تصادفی به صورت آنلاین ارسال شده است.
اگر بتوانیم خط داستانی را دنبال کنیم ، متوجه می شویم. اگر نه ، ما در هرج و مرج گم می شویم. هدف طراحی اطلاعات جلوگیری از سردرگمی با ارائه داده ها به روشی است که درک آن آسان است.
به عنوان یک بازاریاب ، طراحی اطلاعات به اشتراک گذاشتن ایده های پیچیده را ساده تر می کند-چه در حال توزیع گزارش سالانه و چه در خرید کمپین جدید باشید. در این پست ، ما اصول اولیه طراحی اطلاعات ، نحوه استفاده از آن و ابزارهای مورد نیاز برای شروع به کار در کار خود را بررسی می کنیم.
طراحی اطلاعات چیست؟
طراحی اطلاعات عبارت است از روایت یک داستان با داده. به افراد کمک می کند تا اطلاعات را با ارائه یک هدف ، یک خط داستانی که دنبال کردن آن ساده و نتیجه گیری روشن است ، تفسیر کنند.
طراحی اطلاعات جزء لاینفک زندگی روزمره است. به عنوان مثال ، ما از دستورالعمل پیروی از غذا یا حرکت در موزه با استفاده از علائم و نمایش توضیحات پیروی می کنیم. در صورت استفاده م effectivelyثر ، می تواند به افراد در تکمیل یک کار ، حل مشکل ، درک داده های پیچیده یا پیروی از مجموعه ای از دستورالعمل ها کمک کند.
ممکن است فکر کنید که طراحی اطلاعات بسیار شبیه تجسم داده است. در حالی که هر دو به طراحی گرافیکی و مجموعه اصلی اصول طراحی گره خورده اند ، تفاوت های کلیدی آنها را از یکدیگر متمایز می کند.
طراحی اطلاعات | تجسم داده ها |
داستانی را بیان می کند که هدف داده را ارائه می دهد. | داده های خام را به صورت بصری جذاب ارائه می دهد اما هدف را ارائه نمی دهد. |
از منطق و الگوهایی استفاده می کند که برای مخاطب به راحتی قابل درک است. | به بینندگان اجازه می دهد تا نتیجه گیری های خود را داشته باشند و هدف آن ایجاد واکنش خاصی است. |
نتیجه گیری را ارائه می دهد ، بنابراین بیننده مجبور نیست فرض های خود را انجام دهد. | با در دسترس قرار گرفتن داده های جدید به طور مداوم در حال پیشرفت است. |
مثال ها: اینفوگرافیک ، راهنمای دستورالعمل یا گزارشات تحلیلی چگونه نتیجه گیری یا پیش بینی می کند. | مثال ها: داشبوردهای تجزیه و تحلیل ، نمودارهای جمعیت شناختی یا نمودارهای عملکرد. |
سردرگم؟ شما تنها نیستید. تشخیص تفاوت های ظریف بین این دو می تواند چالش برانگیز باشد. نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که طراحی اطلاعات در مورد اثربخشی و عملکرد است ، در حالی که تجسم داده ها بیشتر به جذابیت بصری و زیبایی شناسی مربوط می شود. هر دو توانایی بیننده را در درک داده ها افزایش می دهند ، اما فقط طراحی اطلاعات قصه گویی را به هم می پیوندد.
خوشبختانه مجموعه ای از اصول وجود دارد که به شما کمک می کند اطلاعات پیچیده را به محتوای جذاب و منسجم تبدیل کنید.
اصول طراحی اطلاعات
بیشتر زمینه ها مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای روشن نگه داشتن و سازگار بودن فرآیندها دارند. به عنوان مثال ، نویسندگان از راهنمای سبک پیروی می کنند ، مهندسان از استانداردهای کد پیروی می کنند و طراحان اطلاعات تفکر طراحی را تمرین می کنند.
تفکر طراحی فرایندی برای حل مسئله خلاقانه است که افراد را در اولویت قرار می دهد. مانند طراحی UX ، که بیش از هر چیز نیازهای کاربران را در نظر می گیرد ، اصول طراحی اطلاعات انسان محور است و طراحان را ملزم به پیروی از آنها می کند. هدف این است که اطمینان حاصل شود که افراد هنگام حرکت در اطلاعات احساس غرق شدن یا سردرگمی نمی کنند.
در حالی که اصول به ترتیب خاصی در زیر ذکر شده است ، بدانید که این روند همیشه خطی نیست. ممکن است برای روشن شدن اطلاعات مجبور شوید یک مرحله را تکرار کنید یا بین دو حرکت کنید. مانند همه دستورالعمل ها ، شما باید آنچه را که مناسب موقعیت و قصد شما است پیدا کنید.
1. همدلی کنید.
درک یک مشکل قبل از ایجاد راه حل ضروری است. به همین دلیل اولین قدم در طراحی اطلاعات کنار گذاشتن هرگونه فرضیه است تا بتوانید بر کاربران و نیازهای آنها تمرکز کنید.
با کنجکاوی شروع کنید. س questionsالات بپرسید ، رفتارهای مخاطبان خود را مشاهده کنید ، افراد را درگیر گفتگو کنید و برای درک انگیزه ها یا مشکلات واقعی آنها همدلی کنید. از مصاحبه ها ، نظرسنجی ها ، گروه های متمرکز یا نظرسنجی ها استفاده کنید تا بدانید مردم واقعاً به چه راه حلی نیاز دارند. هدف این است که بفهمیم چگونه ممکن است افراد با طرح نهایی تعامل داشته باشند تا آن را تا حد ممکن موثر جلوه دهند – اما بدانید که طراحی فقط به اندازه اطلاعاتی که جمع آوری می کنید خوب خواهد بود.
2. مشکل اصلی را تعریف کنید.
پس از جمع آوری اطلاعات از مخاطبان مورد نظر خود ، باید آنها را ترکیب کرده و مشکل اصلی را حل کنید. در حالت ایده آل ، شما آن را بر روی افرادی متمرکز می کنید که قصد دارید به جای نیازهای خود به آنها کمک کنید.
به عنوان مثال ، بگویید که می خواهید یک صفحه محصول برای بلندگوی قابل حمل جدیدی ایجاد کنید که شرکت شما منتشر می کند. ممکن است بگویید: “ما می خواهیم به هدف فروش خود برسیم ، بنابراین باید یک صفحه محصول ایجاد کنیم که بر تبدیل افراد به مشتری متمرکز باشد.” در عوض ، به مشتریان خود فکر کنید و مشکل را دوباره تعریف کنید: “مردم به دنبال بلندگوهایی هستند که بتواند به هر کجا برود ، صدای عالی داشته باشد و سالها دوام بیاورد.”
تعریف مشکل با توجه به مخاطبان ، روش طراحان ، نویسندگان و بازاریابان را برای حل این مشکل تغییر می دهد. و اغلب باعث ایجاد ایده های خلاقانه می شود ، که دقیقاً به مرحله بعدی منتهی می شود.
3. ایده پردازی و طوفان فکری.
همه ایده ها تأثیر یکسانی ندارند. به همین دلیل بسیار مهم است که همه افرادی که در فرآیند طراحی اطلاعات مشارکت دارند تشویق شوند تا خلاقیت خود را در این مرحله تقویت کنند.
تکنیک های طوفان فکری خود را امتحان کنید ، اما از آزمایش روش های جدید نترسید. تکنیک هایی مانند نقشه برداری از ذهن ، نوشتن ذهن ، ارتباط رایگان ، SCAMPER و داستان نویسی می تواند ایده ها را تحریک کند. تا آنجا که می توانید ایده هایی برای طراحی و داستان از همان ابتدا دریافت کنید.
هنگامی که ایده های خود را در یک لیست دقیق تنظیم کردید ، طرح کلی داستان خود را ترسیم کنید تا احساس کنید مردم چگونه با طرح شما تعامل می کنند و می فهمند. این طرح کلی پایه و اساس اولین تکرارها خواهد بود.
4- ایده های خود را نمونه اولیه کنید.
شما به احتمال زیاد از یک یا دو ایده قوی برای داستان و طراحی استفاده کرده اید. مرحله اولیه جایی است که شما ایده ها را برای شناسایی بهترین راه حل ممکن گسترش می دهید.
نمونه های اولیه معمولاً تکرارهای ساده و کم هزینه هستند ، بنابراین تمام منابع خود را صرف تکمیل نسخه اول نکنید. در عوض ، بر سلسله مراتب بصری تمرکز کنید تا داستان شما برجسته شود. سپس ، قبل از حرکت به مرحله بعدی ، نمونه اولیه را با افراد درگیر در پروژه به اشتراک بگذارید تا مطمئن شوید اطلاعات دقیق ، دقیق ، جذاب و به راحتی قابل درک هستند.
5. طرح های خود را آزمایش کنید.
وقتی طراحی شما به اندازه کافی قوی برای توضیح ایده شما باشد ، وقت آن است که آن را به اشتراک بگذارید و نظرات خود را جمع آوری کنید. آن را برای هم تیمی های شرکت خود ارسال کنید که ممکن است بینش را ارائه دهند یا گروهی از افراد را در بین مخاطبان شما جمع آوری کنند.
به واکنش های همه توجه کنید. آیا آنها با خط داستانی یا طراحی گیج شده اند؟ آیا آنها می دانند چه مراحلی را باید بردارند؟ آیا اطلاعات واضح و دقیق است؟ آیا مردم تا انتها می خوانند یا می بینند؟
چند روز به مردم فرصت دهید تا با نمونه اولیه بنشینند و بازخورد خود را جمع آوری کنند. وقتی احساس می کنید اطلاعات کافی دارید ، هرگونه اصلاح لازم را انجام دهید. ممکن است مجبور شوید این مرحله را چندین بار تکرار کنید زیرا اغلب ، بازخورد به شما الهام می دهد که مشکل را دوباره تعریف کرده و در داستان خود تجدید نظر کنید.
نمونه های طراحی اطلاعات
در حالی که روش خاصی برای نزدیک شدن به طراحی اطلاعات وجود دارد ، امکانات طراحی تقریباً بی پایان است. بیایید راه هایی را که در تجارت و بازاریابی برای کمک به جرقه ایده های شما استفاده می شود ، بررسی کنیم.
1. گزارش اقتصاد رسانه جلد 13 ، دفتر Oberhaeuser
روندهای صنعت نباید خسته کننده باشد. این گزارش از MAGNA GLOBAL به عنوان یک قطعه رهبری فکری عمل می کند تا بینش هایی را در مورد صنعت تجارت الکترونیک و نحوه تغییر تجربه مشتری به اشتراک بگذارد. ترکیبی از کپی و گرافیک خوب طراحی شده ، نمای کلی از نیروهای م affectثر بر صنعت را ارائه می دهد ، نکات کلیدی را برجسته می کند و پیش بینی هایی در مورد چگونگی تکامل تجارت الکترونیکی ارائه می دهد.
منبع تصویر
2 آموزش پژوهشی کلمات کلیدی پیشرفته ، برایان دین
طراحی اطلاعات می تواند فراتر از محتوای نوشته شده باشد. این ویدئوی توضیح دهنده از Backlinko به پست استاندارد “نحوه انجام کار” با طراحی بصری جذاب ، انیمیشن و دستورالعمل های واضح جان می بخشد. اگر می خواهید محتوایی را فراتر از پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ها یا گزارش ها آزمایش کنید ، ممکن است یک ویدیو فقط محتوی پروژه طراحی اطلاعات بعدی شما باشد.
3. Deal Machine ، الیزابتتا کالابریتو
ادغام و تصاحب نیاز به تحقیقات زیادی دارد ، اما این طرح خواندن چالش هایی را که شرکت ها با آن مواجه هستند لذت بخش می کند. این یک مثال عالی از این است که چگونه طراحی اطلاعات فقط در مورد تفسیر نمودارها و تجسم مطالعات نیست – بلکه شامل عناصر گرافیکی است که چشم ها را خوشحال می کند. بلوک های نقل قول بزرگ ، تصاویر مربوطه و رنگ بر نحوه درک اطلاعات افراد تأثیر می گذارد ، بنابراین هنگام ایجاد طرح خود ، جریان بصری را در نظر بگیرید.
منبع تصویر
4. گزارش وضعیت بازاریابی دیگری نیست ، HubSpot
بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت است و مردم باید از آخرین روندها ، استراتژی ها و آمار مطلع شوند. HubSpot این را می داند. گزارش سالانه آنها منعکس کننده تخصص صنعت آنها است ، با فصل هایی که به هر بخش بازاریابی اختصاص داده شده است. آیا باید جدیدترین استراتژی های سئو را بدانید؟ به فصل چهارم بروید. این مثال یک درس در مورد شناخت مخاطبان ، ارائه داده های مورد نیاز آنها و بسته بندی آنها در طرحی است که برای چشم آسان است.
منبع تصویر
5 کلیک کنید و جمع آوری کنید: Reinventing Online Grocery Experience، Netguru
مطالعات موردی برای آموزش مخاطبان و ارائه اثبات عملکرد محصول یا خدمات شما ضروری است. Netguru کار فوق العاده ای انجام داد و یک مورد موردی ایجاد کرد که اسکن آن ساده و مرور آن سرگرم کننده است. گرافیک تعاملی توجه شما را جلب می کند و نحوه عملکرد محصول را توضیح می دهد. اما لحظه مورد علاقه من باید یادگیری نحوه عملکرد وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار باشد.
منبع تصویر
ابزارهای طراحی اطلاعات
هر کس ابزارهای مورد علاقه خود را دارد ، چه برای یادداشت برداری ، مدیریت پروژه ، طراحی گرافیکی یا مدیریت محتوا. اگر تخصص شما بازاریابی است ، ابزارهای زیر می توانند به شما در جمع آوری محتوای منسجم و جذاب – بدون نیاز به یادگیری نرم افزارهای پیچیده – کمک کنند.
ابزارهای خاصی پیچیده تر از سایر ابزارها هستند ، بنابراین در صورت لزوم در تیم طراحی خود حلقه کنید. بالاخره آنها متخصص هستند! در اینجا چند ابزار ارزشمند وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- Canva: یک پلت فرم طراحی گرافیکی که برای افراد غیر طراح ساده است و به سرعت می توانند از ارائه ، ارائه اینفوگرافیک ، گزارش و موارد دیگر استفاده کنند.
- Visme: برای طراحان با تجربه و مبتدیان ایده آل است ، این پلت فرم طراحی گرافیکی الگوهای مختلفی را ارائه می دهد تا بتوانید فیلم ، اینفوگرافیک ، اسناد ، نمودارها و گرافیک ایجاد کنید.
- Crello: پر از الگوهای شیک ، Crello یک ابزار طراحی گرافیکی با طرح بندی برای پست های رسانه های اجتماعی ، مطالب بازاریابی ، ارائه ها و موارد دیگر است. همچنین دارای مجموعه ای از عکسهای بدون حق امتیاز است تا بتوانید اسناد طراحی اطلاعات خود را ادویه کنید.
- Adobe Creative Cloud: ضروری برای افراد خلاق ، Adobe CC کنترل عالی بر خلاقیت شما را ارائه می دهد. Photoshop ، InDesign ، Illustrator و Premiere ابزارهای قدرتمندی برای شروع طراحی از ابتدا ارائه می دهند.
- Procreate: این برنامه برای هنرمندانی است که نقاشی های دیجیتالی ایجاد می کنند (به انیمیشن ها ، گرافیک ها و موارد دیگر فکر کنید). این بیشتر برای طراحان است تا برای بازاریابان ، اما برای کسانی که ترجیح می دهند قبل از تبدیل کار خود به برنامه هایی مانند Adobe CC ، با دست کار کنند ، مناسب است.
در دنیایی که مردم دائماً با اطلاعات بمباران می شوند ، تمرکز بر ارتباطات واضح می تواند باعث بهبود تبدیل ، افزایش رضایت مشتری و کمک به شما برای رسیدن به اهداف شما شود. طراحی اطلاعات م makesثر باعث می شود افراد بتوانند بصیرت بیشتری کسب کرده و درباره شرکت شما اطلاعات کسب کنند. با داشتن داده ها ، داستان و ابزارهای مناسب ، می توانید محتوایی را طراحی کنید که مناسب مخاطبان شما باشد – و امیدوارم از سرخوردگی ناشی از مجموعه ای از دستورالعمل های نامفهوم جلوگیری کنید.