گزارش وضعیت هوش مصنوعی وبلاگ HubSpot [Key Findings from 1300+ Business Professionals]

چه در حال حاضر از هوش مصنوعی در نقش خود استفاده کرده باشید و چه هنوز در حصار هستید، نمی توان انکار کرد که روش کار ما به شدت در حال تغییر است.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی وبلاگ HubSpot

درست همانطور که کامپیوترها در اواخر دهه 1900 محیط کار را متحول کردند، هوش مصنوعی نیز عصر جدیدی را آغاز کرد که نه تنها ما را بهره ورتر می کند، بلکه حتی شاید. شادتر.

هوش مصنوعی اینجا نیست تا مشاغل ما را تصاحب کند، اما با صرفه جویی 2.5 ساعت در روز برای یک حرفه ای معمولی، هوش مصنوعی به ما کمک می کند زمان بیشتری را برای تأثیرگذارترین، خلاقانه ترین و لذت بخش ترین بخش های نقش هایمان صرف کنیم.

ما از 1350 متخصص در بخش‌های تجاری نظرسنجی کردیم تا درباره نگرش نسبت به هوش مصنوعی، نحوه استفاده از آن و تأثیری که در آینده خواهد داشت بیشتر بیاموزیم.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

یافته های کلیدی نظرسنجی هوش مصنوعی

1. هوش مصنوعی رشد را باز می کند – حتی در شرایط سخت اقتصادی.

درست زمانی که کسب‌وکارها برای همگامی با تورم و فشارهای بودجه‌ای تلاش کردند، هوش مصنوعی برای توده‌ها در دسترس قرار گرفت.

با افزایش بهره وری و اثربخشی کارکنان، هوش مصنوعی به شرکت ها اجازه می دهد تا کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

بازاریاب هایی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند، به طور متوسط ​​حداقل سه ساعت در هر محتوایی که تولید می کنند، صرفه جویی می کنند.

در سراسر تجارت گسترده تر، متخصصان فروش با استفاده از هوش مصنوعی دو ساعت و 15 دقیقه در روز برای خودکارسازی کارهای دستی صرفه جویی می کنند، در حالی که متخصصان خدمات با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای پاسخ های موشکی بیش از 2 ساعت در روز صرفه جویی می کنند.

این امر باعث می‌شود رهبران کسب‌وکار نسبت به هوش مصنوعی بسیار خوش‌بین باشند، به طوری که 68 درصد می‌گویند که این امر می‌تواند به مقیاس شرکت آنها کمک کند که بدون آن غیرممکن باشد.رهبران کسب و کار نسبت به هوش مصنوعی خوشبین هستند

65٪ فکر می کنند که اگر به طور کامل اجرا شود، کسب و کار آنها رشد بی سابقه ای را تجربه می کند، و 65٪ دیگر معتقدند که هوش مصنوعی تأثیری مشابه با انقلاب صنعتی بر بهره وری دارد.

حدود 62 درصد از رهبران قبلاً روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند تا کارمندان از آن استفاده کنند. 71 درصد از آنها بازگشت سرمایه مثبت را گزارش می کنند و 72 درصد می گویند که این کار باعث بهره وری بیشتر کارگرانشان می شود.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی وبلاگ HubSpot [New Data]-15-2023-03-14-33-0703-PM

2. هوش مصنوعی زمان بیشتری را برای تأثیرگذارترین کارها فراهم می کند.

95% از متخصصانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که به آنها کمک می کند زمان کمتری را برای کارهای دستی صرف کنند، زمان بیشتری را برای مهم ترین بخش های نقش خود (88٪)، بخش هایی از شغل خود که بیشتر از آنها لذت می برند (85٪) و کارهای خلاقانه اختصاص دهند. جنبه های نقش آنها (83%).

بررسی روندهای بازاریابی ما در سال 2023 نشان می دهد که بازاریابان به طور متوسط ​​پنج ساعت در روز را صرف کارهای دستی، اداری یا عملیاتی می کنند.

هوش مصنوعی به ما این امکان را می دهد که از انجام آن کارهای خسته کننده دست برداریم و زمان بیشتری را صرف فعالیت های پر تاثیرگذاری کنیم که واقعاً از آن لذت می بریم.

3. هوش مصنوعی در صنایع بسیار موثر است.

این فقط صرفه جویی در زمان نیست — متخصصان تجاری که از هوش مصنوعی استفاده می کنند در مشاغل خود مؤثرتر هستند.

برای بازاریابان، هوش مصنوعی مولد آنها را قادر می‌سازد تا محتوای بیشتری تولید کنند و این محتوا عملکرد بهتری دارد.

63 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا استفاده می کنند، می گویند که عملکرد بهتری نسبت به محتوایی که بدون هوش مصنوعی تولید شده است، دارد.

در همین حال، 89٪ می گویند که کیفیت محتوای آنها را بهبود می بخشد و 83٪ می گویند که به آنها کمک می کند تا به طور قابل توجهی محتوای بیشتری نسبت به آنچه بدون آن می توانند تولید کنند.

هنگامی که به طور خاص به محتوای بازاریابی می رسد، هوش مصنوعی همچنین می تواند فرآیندها را ساده کند.

84 درصد از وبلاگ نویسانی که از هوش مصنوعی و/یا اتوماسیون استفاده می کنند می گویند که در همسوسازی محتوای وب با هدف جستجو موثر است. علاوه بر این، 80٪ می گویند که می تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند، 74٪ معتقدند که برای رتبه بندی SERP آنها مفید است و 80٪ معتقدند که می تواند به افزایش SEO کمک کند.

خارج از بازاریابی، 85 درصد از فروشندگانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که این کار تلاش های جستجوی آنها را مؤثرتر می کند، به آنها اجازه می دهد زمان بیشتری را صرف فروش کنند (79 درصد)، و به ایجاد رابطه سریعتر (72 درصد) کمک می کند.

ai به فروشندگان کمک می کند تا ارتباط موثرتری را ارسال کنند

در نهایت، 84٪ از نمایندگان خدمات مشتری که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که پاسخگویی به بلیط ها را برای آنها آسان تر می کند و 64٪ می گویند هوش مصنوعی مولد مکاتبات آنها را شخصی تر می کند.

4. هوش مصنوعی مشاغل را تصاحب نمی کند.

41 درصد از متخصصان در نظرسنجی ما نگران این هستند که هوش مصنوعی مشاغل آنها را تصاحب کند.

اما وقتی به نحوه استفاده مردم از هوش مصنوعی مولد نگاه می‌کنیم، عمدتاً برای دریافت ایده‌ها، طرح‌های کلی و پیش‌نویس‌های اولیه است.

و اگر تا به حال سعی کرده اید که هوش مصنوعی را وادار کنید تا مقاله یا پست اجتماعی آماده انتشار بنویسد، می دانید که به اندازه کافی خوب نیست.

هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن کپی، فقط 5 درصد از بازاریابان از آن برای نوشتن محتوای کامل برای خود استفاده می کنند.

در حالی که یک سوم (35%) از کاربران مولد هوش مصنوعی برای دریافت ایده یا الهام به آن تکیه می کنند، یک سوم دیگر از آن برای دریافت طرح کلی استفاده می کنند. در همین حال، فقط 25٪ از آن برای نوشتن چند پاراگراف استفاده می کنند که سپس باید آنها را گسترش دهند.

علاوه بر این، 96 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن کپی استفاده می کنند، می گویند که باید قبل از آماده شدن متن، برخی از سطوح را ویرایش کنند.

با این حال، مردم در مورد هوش مصنوعی مولد محتاط هستند، به طوری که 76٪ از متخصصان می گویند که کارکنان باید از هوش مصنوعی یا اتوماسیون در محل کار استفاده کنند – اما از وابستگی بیش از حد به آن اجتناب کنند.

چگونه مردم باید از هوش مصنوعی در نقش خود استفاده کنند

جدای از ترس های شغلی، دلیل بزرگ دیگری برای تکیه نکردن بیش از حد به هوش مصنوعی مولد وجود دارد.

بزرگترین چالشی که بازاریابان با هوش مصنوعی مولد مواجه می شوند این است که گاهی اطلاعات نادرست ارائه می دهد. بدون انجام تحقیقات عمیق، واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم چه زمانی چیزی را می سازد.

به عنوان مثال، تقریباً نیمی از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند، می گویند که اطلاعاتی را دریافت کرده اند دانستن صحیح نیست. بدتر از همه، فقط 27٪ مطمئن هستند که می دانند اگر اطلاعات اشتباه بوده است.

چالش‌هایی که بازاریابان با هوش مصنوعی با آن مواجه هستند

این امر اهمیت داشتن یک متخصص آگاه (انسانی) را نشان می دهد که با هوش مصنوعی کار می کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات دقیق هستند و آنها را در مسیر درست هدایت می کند.

یکی دیگر از چالش های اصلی استفاده از هوش مصنوعی، دانستن مکان و زمان استفاده از آن است. کدام کارها باید خودکار شوند و کدام نیاز به لمس انسان دارند؟ بیایید عملی شویم و به موارد استفاده خاص برای هوش مصنوعی در بازاریابی، فروش، خدمات و سئو نگاهی بیندازیم.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در محل کار

در حال حاضر، از هر پنج حرفه ای کسب و کار، یک نفر از هوش مصنوعی و/یا اتوماسیون در نقش خود استفاده می کند. و، این درصد هنگام غواصی در زمینه های خاص – مانند بازاریابی – بیشتر می شود.

از آنجایی که همه اینها بسیار جدید است، این سوال که چه چیزی به عنوان هوش مصنوعی یا اتوماسیون به حساب می آید هنوز به طور ضعیف تعریف شده است، بنابراین استفاده واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است. بیایید نگاهی به موارد استفاده خاص برای هر نقش بیندازیم تا ایده بهتری درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی در محل کار داشته باشیم.

هوش مصنوعی در بازاریابی

چه از آن استفاده کنند یا نه، 82 درصد از بازاریابان می گویند که هوش مصنوعی مولد بر نحوه برنامه ریزی آنها برای ایجاد محتوا در سال 2023 تأثیر گذاشته است و 69 درصد معتقدند که برای استراتژی محتوای کلی آنها مهم است.

بزرگترین مزایای هوش مصنوعی مولد این است که به بازاریابان اجازه می دهد محتوا را سریعتر تولید کنند. همچنین کیفیت و شخصی سازی محتوای آنها را افزایش می دهد و الهام می بخشد.

چگونه بازاریابان از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند

محبوب‌ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد در میان بازاریابان انجام تحقیقات (48%)، ایجاد محتوا (45%)، تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی داده‌ها (45%)، و یادگیری نحوه انجام کارها (32%) است.

بازاریابان برای چه چیزی از ai استفاده می کنند

وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، بازاریابان از هوش مصنوعی مولد برای دریافت ایده/الهام (22%)، خلاصه کردن متن در نکات کلیدی (21%)، نوشتن کپی برای محتوای بازاریابی (20%)، ایجاد تصاویر (20%) و ایجاد خطوط کلی (18%) استفاده می‌کنند.

31 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی مولد برای کمک به ارسال پست های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، در حالی که 28 درصد از آن برای ایمیل ها، توضیحات محصول (25 درصد)، تصاویر (22 درصد) و پست های وبلاگ (19 درصد) استفاده می کنند.

بازاریابان می گویند هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی، توضیحات محصول و پاسخ به ایمیل ها بسیار مفید است.

ابزارهای متداول مولد هوش مصنوعی در بازاریابی

چت ربات هایی مانند GhatGPT محبوب ترین هستند و پس از آن ابزارهای تولید متن، ابزارهای بصری و ابزارهای صوتی قرار دارند.

چگونه وبلاگ نویسان و سئوکاران از هوش مصنوعی استفاده می کنند

84 درصد از وبلاگ نویسان و سئوکارها می گویند که هوش مصنوعی بر استراتژی سئو آنها در سال 2023 تأثیر گذاشته است.

بزرگترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی این است که به وبلاگ نویسان کمک می کند وب سایت خود را برای سئو بهینه کنند، تجربه کاربر را بهبود می بخشد، به ایجاد استراتژی محتوای مبتنی بر SEO کمک می کند و با خودکارسازی کارهای دستی در زمان صرفه جویی می کند.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی وبلاگ HubSpot [New Data]-15-2023-03-14-32-8343-PM

سه مورد از محبوب‌ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی/اتوماسیون در مورد وب‌سایت‌ها، تجزیه و تحلیل وبلاگ‌ها برای ارائه بینش عملی (37٪)، خودکار کردن کارهای وقت گیر SEO (35٪)، و استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد یک استراتژی محتوای مبتنی بر SEO است. (34 درصد).

وبلاگ نویسان همچنین می گویند این موارد مفیدترین موارد استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی وب سایت خود برای سئو هستند.

وقتی صحبت از ربات‌های چت مانند ChatGPT می‌شود، 44 درصد از وبلاگ‌نویسان تأثیر مثبتی بر استراتژی سئوی آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند. 51% هیچ تاثیری نمی بینند و فقط 5% تاثیر منفی می بینند.

ایجاد هوش مصنوعی

اگر متوجه شدید که بارها و بارها از هوش مصنوعی خواسته اید تا به نتیجه دلخواه خود برسید، این کاملا طبیعی است. این یک مهارت کاملاً جدید است که همه ما در زمان واقعی یاد می‌گیریم.

به عنوان مثال، 95٪ از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن نسخه استفاده می کنند، می گویند که آنها دو تا چهار بار برای رسیدن به هدف مورد نظر خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند – فقط 4٪ در یک درخواست به نتیجه مورد نظر خود می رسند.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی وبلاگ HubSpot [New Data]-15-2023-03-14-33-7621-PM

مؤثرترین استراتژی‌ها برای تحریک هوش مصنوعی مولد آزمایش با اعلان‌های مختلف برای دیدن بهترین عملکرد، ارائه اطلاعات زمینه یا پس‌زمینه مرتبط، ارائه اعلان‌های بسیار خاص و استفاده از اعلان‌های بعدی برای گسترش موارد قبلی است.

هوش مصنوعی در سراسر تجارت

هوش مصنوعی در فروش

بازاریابی تنها حوزه تجارتی نیست که با هوش مصنوعی در حال تکامل است.

71٪ از متخصصان فروش می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی / اتوماسیون بر روشی که آنها برای فروش در سال 2023 برنامه ریزی می کنند تأثیر گذاشته است و 60٪ می گویند این ابزارها برای استراتژی فروش کلی آنها مهم هستند.

سه مورد از محبوب‌ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی/اتوماسیون در فروش عبارتند از: خودکار کردن کارهای دستی (35%)، ارائه بینش مبتنی بر داده (34%) و کمک به نوشتن محتوای فروش یا پیام‌های توسعه احتمالی (31%). کارشناسان فروش همچنین می گویند این موارد استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به اهدافشان مفیدترین است.

نحوه استفاده تیم های فروش از هوش مصنوعی مولد

86 درصد از متخصصان فروش که از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن پیام به مشتریان بالقوه استفاده می کنند، می گویند که این کار موثر است.

محبوب ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد در میان متخصصان فروش عبارتند از: ایجاد محتوا، دسترسی به مشتری، تحقیق، یادگیری نحوه انجام کارها و تجزیه و تحلیل/گزارش داده ها.

منبع تصویر

وقتی صحبت از دسترسی به مشتریان بالقوه به میان می‌آید، هوش مصنوعی مولد برای هدف‌گذاری مجدد پیام‌ها به مشتریان احتمالی از طریق تطبیق آنها با مخاطبان مختلف، نوشتن پیام برای مشتریان احتمالی، و گرفتن ایده/الهام برای پیام‌های توسعه احتمالی بسیار مفید است.

هوش مصنوعی مولد برای چه مفید است وقتی صحبت از توسعه به میان می آید

منبع تصویر

هوش مصنوعی در سرویس

بزرگترین مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون برای خدمات مشتری این است که خدمات مشتری را 24/7 در دسترس قرار می‌دهند، وظایف دستی را خودکار می‌کنند، و به پاسخگویی سریع‌تر به درخواست‌های خدمات مشتری کمک می‌کنند و به نمایندگان اجازه می‌دهند تا برای حل کارهای پیچیده‌تر وقت بگذارند.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای خدمات مشتری

61 درصد از متخصصان خدمات مشتری می گویند که اکثر نمایندگان تا سال 2024 از هوش مصنوعی / اتوماسیون در نقش خود استفاده خواهند کرد.

سه مورد از محبوب‌ترین موارد استفاده برای هوش مصنوعی/اتوماسیون خدمات عبارتند از: مسیریابی درخواست‌ها به نمایندگان (29%)، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان (28%)، و فعال کردن چت‌بات‌ها یا ابزارهای سلف‌سرویس برای پاسخ به سوالات مشتریان (26%). اینها همچنین موثرترین موارد استفاده از هوش مصنوعی در زمینه خدمات هستند.

آیا می خواهید در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی کل دنیای تجارت را تغییر می دهد، به بررسی عمیقی بپردازید؟ این پست از The Hustle را ببینید.

آینده هوش مصنوعی

در حالی که ما دقیقا نمی دانیم در آینده با هوش مصنوعی چه اتفاقی می افتد، شکی نیست که گربه از کیف خارج شده است و راه بازگشتی وجود ندارد. در اینجا چند پیش‌بینی از متخصصان کسب‌وکار در نظرسنجی ما وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • 64 درصد می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماسیون تأثیر قابل توجهی بر نحوه انجام کارشان در سال 2023 خواهد داشت.
  • 57 درصد می گویند اکثر نرم افزارهایی که استفاده می کنند تا سال 2024 دارای قابلیت های هوش مصنوعی یا اتوماسیون خواهند بود.
  • 56 درصد می گویند که اکثر مردم تا سال 2024 از یک ابزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای کمک به آنها در مشاغل خود استفاده خواهند کرد.

همانطور که چشم انداز تغییر می کند، نحوه تکامل هوش مصنوعی و روش های استفاده از آن در محل کار را بررسی خواهیم کرد. منتظر مقالات بیشتری باشید با بینش هایی که برای استفاده از هوش مصنوعی برای آزادسازی پتانسیل انسانی خود نیاز دارید، در حالی که کار پرمشغله را به روبات ها واگذار می کنید.

دعوت به اقدام جدید