آنچه بازاریابان باید بدانند

رسانه های اجتماعی از زمان مای اسپیس به طور قابل توجهی تغییر کرده اند، و این بخشی از کار یک بازاریاب است که در راس پیشرفت های آن بماند.

یک زن شبکه های اجتماعی را از طریق تلفن خود چک می کند.  آینده رسانه های اجتماعی

احتمالاً از خود می‌پرسید که آینده اجتماعی رسانه‌های اجتماعی چگونه می‌تواند باشد و بازاریابان چگونه باید با آن سازگار شوند.

برای پاسخ به سوال شما، در اینجا حدس های ما بر اساس تحقیقات، داده ها و پیشرفت های فعلی در رسانه های اجتماعی آمده است.

آینده رسانه های اجتماعی چیست؟

به جای موتورها در شبکه های اجتماعی جستجو کنید

اتکای بیشتر به اینفلوئنسرها نسبت به افراد مشهور

ربات‌های چت بیشتر با ورود مشتریان به DM برای خدمات مشتری

اکنون دانلود کنید: وضعیت 2023 روند رسانه های اجتماعی [Free Report]

آینده رسانه های اجتماعی چیست؟

از طریق نظرسنجی‌های متعدد، تحقیقات و داده‌های اضافی، در اینجا چیزی است که ما برای آینده رسانه‌های اجتماعی پیش‌بینی می‌کنیم:

  • مصرف کنندگان به جای موتورهای جستجوی سنتی، اطلاعات را در رسانه های اجتماعی یا از طریق هوش مصنوعی جستجو می کنند.
  • برندها به جای افراد مشهور به اینفلوئنسرها، به خصوص میکرو اینفلوئنسرها، متکی خواهند بود
  • مصرف کنندگان از یک تجربه خرید یکپارچه در رسانه های اجتماعی لذت خواهند برد
  • برندها از چت ربات‌ها استفاده می‌کنند، زیرا مشتریان به DM برای خدمات مشتری می‌روند

حال، بیایید عمیق‌تر به هر یک از این روندها بپردازیم.

به جای موتورها در شبکه های اجتماعی جستجو کنید

جستجوی محصولات، توصیه‌ها یا نظرات در رسانه‌های اجتماعی به جای موتورهای جستجو برای مشتریان رایج‌تر شده است.

طبق گزارش ما در سال 2023، 24 درصد از مصرف کنندگان بین 18 تا 54 سال به جای موتور جستجو، برندها را با استفاده از رسانه های اجتماعی جستجو می کنند. این عدد در میان مصرف کنندگان Gen Z به 36 درصد می رسد.

نموداری که نشان می دهد چگونه نسل های مصرف کننده از رسانه های اجتماعی به جای موتورهای جستجو استفاده می کنند.  آینده رسانه های اجتماعی

در یک مقاله TechCrunch، یکی از مدیران گوگل پیشنهاد کرده است که برنامه هایی مانند TikTok و Instagram دو برنامه اصلی کشف گوگل را تهدید می کنند: Google Maps و Google Search.

Prabhakar Raghavan، معاون ارشد رئیس‌جمهور، مدیر دانش و اطلاعات Google، گفت: «در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مکانی برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی‌روند. بخش آنها به TikTok یا Instagram می روند.

چرا این اتفاق می افتد؟ راغوان معتقد است که به این دلیل است که بزرگسالان جوان محتوای بصری رو به جلو را در هنگام کشف ترجیح می دهند.

از آنجایی که افراد بیشتری از TikTok به عنوان موتور جستجو استفاده می کنند، منطقی است که برنامه اضافه شود ویژگی های جستجوی بیشتر برای درگیر نگه داشتن کاربران

در آگوست 2022، TikTok قابلیتی را آزمایش کرد که در آن کلمات کلیدی از نظرات ویدیویی برجسته شده و به نتایج جستجو پیوند داده می‌شوند. این به عنوان یک راه اضافی برای کاربران برای کشف محتوای جدید در حین پیمایش روی پلت فرم عمل می کند.

اکنون، هنگامی که در حال تماشای یک ویدیو در TikTok هستید، متوجه یک نوار جستجوی کوچک در پایین صفحه با یک کلمه کلیدی یا موضوع مرتبط با آن خواهید شد. وقتی روی آن نوار جستجو کلیک می کنید، برنامه شما را به ویدیوهای بیشتری مرتبط با کلمه کلیدی می برد.

اسکرین شات یک ویدیوی TikTok درباره ژورنال.  در پایین ویدیو یک نوار جستجو با کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدیو وجود دارد.

اگر موتورهای جستجوی سنتی نتوانند با نیازهای مصرف‌کننده هماهنگی داشته باشند، TikTok و سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی ممکن است پیشرو در کشف محصول و محتوا باشند زیرا محتوای بصری را در اولویت قرار می‌دهند.

رقیب دیگر موتورهای جستجو چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT هستند. کاربران می توانند سؤالات ChatGPT را در قالب درخواست بپرسند و ربات پاسخ سؤالات آنها را ایجاد می کند.

اگرچه داده ها از نظر تعداد دفعات استفاده از ChatGPT به جای موتورهای جستجو محدود است، ChatGPT در حال حاضر حدود 1 میلیارد بازدید کننده ماهانه وب سایت و حدود 100 میلیون کاربر فعال دارد.

اتکای بیشتر به اینفلوئنسرها نسبت به افراد مشهور

80 درصد از اینفلوئنسر مارکتینگ ها بر اساس گزارش بازاریابی شبکه های اجتماعی ما در سال 2023، با سازندگان/اینفلوئنسرها با کمتر از 100 هزار دنبال کننده کار کنید، در حالی که تنها 16٪ با افراد مشهوری که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند کار می کنند.

کار با اینفلوئنسرهای کوچکتر برای برندها مقرون به صرفه تر از کار با افراد مشهور است. مهمتر از آن، مصرف کنندگان به تأثیرگذاران و سازندگان اعتماد دارند.

در آخرین گزارش روند مصرف کنندگان، بیش از 600 مصرف کننده را مورد بررسی قرار دادیم. ما دریافتیم که 31 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق اینفلوئنسرهایی که در هر قالب یا کانال اجتماعی دیگری دنبال می کنند، کشف کنند.

این عدد برای کاربران شبکه های اجتماعی Gen Z به 43 درصد می رسد. علاوه بر این، 21 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 18 تا 54 ساله در 3 ماه گذشته بر اساس توصیه یک تأثیرگذار خرید کرده اند. این عدد در میان ژنرال Z به 32 درصد می رسد.

نموداری که درصد هر نسلی را نشان می‌دهد که محصولی را براساس توصیه یک تأثیرگذار در 3 ماه گذشته خریداری کرده‌اند.  آینده رسانه های اجتماعی

این به احتمال زیاد به این دلیل است که، با اینفلوئنسرها کسانی که در یک زمینه تخصص دارند، نظر آنها از نظر یک عضو خانواده ارزشمندتر است.

بگو من دنبال وسایل پیاده روی می گردم. اینفلوئنسر پیاده روی که در تمام طول سال کوهنوردی می کند و سابقه بررسی محصولات کوهنوردی را دارد، احتمالاً نسبت به دوستی که یک بار به پیاده روی رفته است، بینش بیشتری ارائه می دهد.

در نتیجه، اینفلوئنسرها – اگرچه غریبه هستند – می توانند ارزشمندتر از عزیزان تلقی شوند. در آینده، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت، زیرا تولیدکنندگان محتوا هر روز ظاهر می شوند.

نظرسنجی ما نشان داد که 30 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله و 40 درصد از افراد 25 تا 34 ساله خود را خالق محتوا می نامند. در حالی که هر خالق یک تأثیرگذار نیست، این نقش ها اغلب با هم تلاقی می کنند.

تجربه خرید یکپارچه در اکثر شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یکی از اولین پلتفرم‌های اجتماعی بود که تجربه خرید و ادغام یکپارچه را ارائه کرد. با این حال، آنها احتمالا آخرین نخواهند بود.

بیایید صحنه را تنظیم کنیم: در چند سال دیگر، ژنرال Z به طور کامل به طبقه کارگر خواهد پیوست و قدرت خرج عظیمی خواهد داشت.

ما گزارش روند مصرف کننده دریافتند که اکثر Gen-Zers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف کنند – به ویژه ویدیوهای کوتاه.

این بدان معناست که برای رقابتی ماندن، پلتفرم های اجتماعی باید تجارب خرید یکپارچه ای را ارائه دهند تا مصرف کنندگان را در پلتفرم نگه دارند.

اینستاگرام در حال حاضر موفقیت بزرگی در این عرصه داشته است، تا زمانی که سایر پلتفرم‌ها از این روند پیروی کنند، فقط مسئله زمان است.

ربات‌های چت بیشتر با ورود مشتریان به DM برای خدمات مشتری

گزارش گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی ما در سال 2023 نشان می‌دهد که 1 نفر از 5 کاربر رسانه‌های اجتماعی نسل Z، Millennials و Gen X در سه ماه گذشته برای خدمات مشتری از طریق DM با یک برند تماس گرفته‌اند.

فراتر از این، 76 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که شرکت آنها در حال حاضر خدمات مشتری را در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد.

در عین حال، استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی در خدمات مشتریان رو به افزایش است. انتظار می رود تا سال 2027، چت بات ها تبدیل به این ربات شوند کانال خدمات مشتری اولیه برای یک چهارم مشاغل

یک مطالعه اخیر نیز نشان داد که 62 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح می دهد با یک چت بات خدمات مشتری تعامل داشته باشد تا اینکه منتظر پاسخ یک نماینده باشد. چ

بنابراین، تعجب نخواهیم کرد اگر برندهای بیشتری از چت بات ها در تاکتیک های خدمات مشتری خود در آینده استفاده کنند، از جمله استفاده از ربات های چت برای پاسخ دادن به پیام های پیامکی از مشتریان.

رسانه‌های اجتماعی به‌طور باورنکردنی سریع حرکت می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم آینده چگونه خواهد بود. اما با توجه به داده‌های اخیر، می‌توان گفت که احتمالاً به این سمت می‌رود.

دعوت به اقدام جدید