تمام آنچه نیاز است بدانید

خوش آمدید به شکستن طرح – مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها که به چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار منحصربه‌فرد صاحبان و کارآفرینان بی‌نظیر می‌پردازد. بیاموزید که آنها چگونه کسب و کار خود را رشد داده اند یا توسعه داده اند، سرمایه گذاری های کارآفرینی را در شرکت های خود کاوش کرده اند، یا چالش های جانبی ایجاد کرده اند، و چگونه داستان های آنها می تواند الهام بخش و به موفقیت شما باشد.

گواهینامه کسب و کار متعلق به معلولیت چیست؟

هر آنچه که باید در مورد گواهینامه شرکت های تجاری متعلق به معلولیت (DOBE) بدانید

گواهینامه کسب و کار متعلق به اقلیت ها به دهه 1970 بازمی گردد، اما به تدریج حدود 15 سال پیش – دهه ها پس از تصویب قانون آمریکایی های معلول در سال 1990 – به طور بالقوه برای کارآفرینان دارای معلولیت قابل استفاده در نظر گرفته شد.

این توضیح می دهد که چرا در سال 2023، با وجود مزایای تجاری متعدد، تنها 500 DOBE در سراسر کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید شکستن محتوای طرح

گواهینامه کسب و کار دارای معلولیت چیست؟

یک شرکت تجاری متعلق به معلولان (به اختصار DOBE) یک تجارت انتفاعی است که حداقل 51٪ متعلق به یک فرد دارای معلولیت است.

فرآیند صدور گواهینامه DOBE به طور کامل در سراسر ایالات متحده توسط Disability:IN، یک رهبر جهانی در گنجاندن ناتوانی در کسب و کار با شبکه ای از بیش از 500 شرکت بزرگ، اداره می شود و پس از تکمیل، مزایای رقابتی متعددی مانند:

  • گواهینامه معتبر ملی
  • دسترسی ترجیحی به زنجیره تامین از طریق مشتریان بخش دولتی و خصوصی با تعهدات تنوع زنجیره تامین
  • فرصت‌های آموزشی، آموزشی و شبکه‌ای که منحصراً در اختیار مؤسسات معتبر DOBE است

علاوه بر این، Disability:IN می تواند معرفی مستقیمی برای رهبران کلیدی تدارکات و خریداران شرکتی ارائه دهد و در عین حال به DOBE ها در اطمینان از آماده بودن قرارداد و به طور کامل آماده برای استفاده از انواع فرصت های بازار کمک کند.

به طور خلاصه، DOBE ها از مزیت رقابتی واضحی نسبت به سایر مشاغل متعلق به معلولان که گواهینامه ندارند، برخوردار هستند و در یک زمین بازی برابر با سازمان های مشابهی که متعلق به معلولیت نیستند، رقابت می کنند.

ناتوانی: الزامات گواهینامه IN

یک DOBE می تواند توسط فردی با هر نوع معلولیتی، اعم از مرئی یا نامرئی – جسمی یا شناختی – اداره شود، مشروط بر اینکه شواهد پزشکی ارائه شده در هنگام درخواست می تواند تأیید کند که معلولیت تأثیر طولانی مدت قابل توجهی بر روی فرد در مورد فعالیت های زندگی روزمره دارد.

جایی که فضای کمتری برای مانور وجود دارد این است که متقاضی معلول باید حداقل 51 درصد کنترل کسب و کار را داشته باشد و بنابراین در مورد تمام تصمیمات تجاری مهم حرف آخر را بزند.

فرآیند صدور گواهینامه DOBE

در طول فرآیند درخواست DOBE، که می تواند به صورت آنلاین انجام شود، متقاضی باید شواهد مستندی از اکثریت سهام خود در شرکت ارائه دهد. این اسناد ممکن است شامل اظهارنامه مالیاتی، اساسنامه و صورتجلسات شرکت باشد.

Disability: IN از یک کمیته فرعی متشکل از حدود هفت نفر از 70 عضو شرکتی خود برای بررسی و تأیید برنامه ها استفاده می کند و معمولاً ظرف 90 روز انجام می شود. اگر کسب‌وکاری قبلاً توسط اپراتورهای مرتبط مانند شورای ملی شرکت‌های تجاری زنان یا اتاق بازرگانی ملی دگرباشان جنسی به‌عنوان اقلیت تعیین شده باشد، روند تأیید می‌تواند به سرعت تا 30 روز ادامه یابد.

پس از تایید، باید اعتبار خود را هر سه سال یک بار (با هزینه 300 دلار) تمدید کنید، که در مقایسه با مزایای بالقوه، قطره ای در اقیانوس است. با این حال، اگر در این میان، تغییری در ساختار مالکیت سازمان ایجاد شد، صاحبان مشاغل ملزم به اطلاع Disability:IN هستند.

چرا گواهینامه کسب و کار متعلق به معلولیت مهم است؟

کارآفرینی در بین افراد دارای معلولیت دو برابر بیشتر از همتایان غیرمعلول آنها محبوب است و به طور کلی تصور می شود که از هر پنج یا 20 درصد آمریکایی ها یک نفر با نوعی از معلولیت زندگی می کند.

در تخمین تعداد بالقوه مشاغلی که می توانند از گواهینامه DOBE بر اساس این داده ها بهره مند شوند – 500 نشان دهنده کمبود قابل توجهی است. با این حال، به احتمال زیاد عوامل متعددی وجود دارد که باعث این امر می شود.

اولاً، همه صاحبان مشاغل دارای نقص در مورد برنامه صدور گواهینامه DOBE چیزی نشنیده اند، و بسیاری ممکن است خود را معلول معرفی نکنند. برخی دیگر ممکن است به اشتباه بر این باورند که نام متعلق به معلولیت فقط در موارد شدیدتر ناتوانی اعمال می شود.

برخی دیگر هنوز ممکن است نگرانی داشته باشند که صدور گواهینامه ممکن است به کسب و کار لکه ننگی وارد کند و به طور بالقوه مشتریان کمتر روشن فکری را از بین ببرد.

واقعیت این است که DOBE ها می توانند به همان اندازه که آنها صلاح می دانند برای ارتقای وضعیت معتبر خود مجزا باشند. در حالی که برخی ممکن است نشان اعتبار خود را در وب سایت خود نشان دهند، برخی دیگر ممکن است به سادگی از وضعیت خود برای شبکه سازی و قراردادهای اهرمی استفاده کنند.

به سوی تو

اکنون بیش از سه دهه از ADA فاصله داریم و دنیای شرکت های بزرگ در حال تحول نویدبخش فراگیرتر شدن است.

اگر در سال 2023 یک مالک کسب و کار معلول هستید، درخواست برای گواهینامه DOBE می تواند درهای زیادی را باز کند – چیزی برای از دست دادن و به طور بالقوه مقدار زیادی برای به دست آوردن وجود ندارد.

برای کشف بیشتر Breaking the Blueprint Content روی پیوند کلیک کنید.