آنچه بازاریابان باید بدانند

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار حیاتی در صنعت بازاریابی، به ویژه در مورد اتوماسیون، به تقویت خود ادامه می دهد.

مردی با کت و شلوار یک نسخه دیجیتالی از جهان را در دست دارد که با نمادهای مختلف رسانه های اجتماعی احاطه شده است - نمادی از اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی.

در واقع، انتظار می‌رود بازار هوش مصنوعی در بازاریابی تا سال 2028 به بیش از 107.5 میلیارد دلار برسد که یک جهش بزرگ از 15.84 میلیارد دلار در سال 2021 است.

بنابراین، بازاریابان باید در مورد روش‌های متعددی که اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی می‌تواند و باید برای رقابتی ماندن استفاده شود، به روز بمانند. برای اینکه شما را در جریان نگه دارید، در اینجا به بررسی نقش هوش مصنوعی در اتوماسیون بازاریابی و نحوه استفاده بازاریابان از آن می پردازیم.

هوش مصنوعی چگونه اتوماسیون بازاریابی را هدایت می کند؟

چرا بازاریابان باید از هوش مصنوعی در اتوماسیون بازاریابی استفاده کنند؟

روش های استفاده از هوش مصنوعی در اتوماسیون بازاریابی

اجرای موفقیت آمیز اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

هوش مصنوعی چگونه اتوماسیون بازاریابی را هدایت می کند؟

در هسته خود، هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای تقلید از نحوه یادگیری انسان و بهبود دقت با تجزیه و تحلیل پشته های بزرگ داده استفاده می کند. هنگامی که در اتوماسیون بازاریابی به کار می رود، هوش مصنوعی مجموعه داده های وسیعی را برای تعیین دقیق الگوها، پیش بینی رفتار مشتری و تصمیم گیری فوری تجزیه و تحلیل می کند.

در نتیجه، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین به بازاریابان کمک می‌کنند تا کارهایی را که در غیر این صورت خسته‌کننده، زمان‌بر و پرهزینه هستند، خودکار و بهینه کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی اینجا باقی بماند.

در سال 2020، بازار جهانی اتوماسیون بازاریابی 4438.7 میلیون دلار بود و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 14180.6 میلیون دلار افزایش یابد. علاوه بر این، 28 درصد برتر کسب و کارها به طور فعال از اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند خود استفاده می کنند.

چرا بازاریابان باید از هوش مصنوعی در اتوماسیون بازاریابی استفاده کنند؟

اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند فرآیندهای بازاریابی را ساده کند. این به بازاریابان زمان و فضا می‌دهد تا روی جنبه‌های دیگر شغل خود – مانند طوفان فکری و استراتژی تمرکز کنند.

اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی همچنین به لطف داده ها و الگوریتم ها، ارسال محتوای شخصی شده برای مشتریان را آسان تر می کند. از دیگر مزایای آن می توان به کارایی هزینه و بهینه سازی ROI اشاره کرد.

خودکار کردن کارهای تکراری می تواند در هزینه صرفه جویی کند. به عنوان مثال، استفاده از چت ربات‌های هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با مشتریان، نیاز به عوامل انسانی خدمات مشتری را از بین می‌برد، که می‌تواند در طول زمان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

طبق مطالعه ای که توسط Accenture انجام شده است، شرکت هایی که هوش مصنوعی را در بازاریابی پیاده سازی می کنند، میانگین افزایش بازگشت سرمایه تا 30 درصد را مشاهده می کنند.

روش های استفاده از هوش مصنوعی در اتوماسیون بازاریابی

در زیر راه هایی وجود دارد که بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای خود استفاده کنند.

شخصی سازی

McKinsey’s Next in Personalization Report نشان می دهد که 71 درصد از مصرف کنندگان از شرکت ها انتظار دارند تا تعاملات شخصی را ارائه دهند. علاوه بر این، 76٪ از مصرف کنندگان وقتی تعاملات شخصی دریافت نمی کنند، ناامیدی را تجربه می کنند.

ایجاد تجربیات شخصی برای همه مشتریان شما بدون اتوماسیون می تواند خسته کننده، زمان بر و غیر واقعی باشد.

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌ها و رفتارهای مشتری و استفاده از آن اطلاعات برای تطبیق تجربه هر مشتری، فرآیند را خودکار کند.

به عنوان مثال، Whole Foods از هوش مصنوعی برای ارائه پیام های شخصی به مشتریان استفاده می کند.

در سال 2021، Whole Foods چندین فروشگاه Just Walk Out را در سراسر ایالات متحده افتتاح کرد.

در عوض، اقلام از طریق هوش مصنوعی شارژ می شوند. سپس اطلاعات خرید جمع آوری شده توسط هوش مصنوعی برای شناسایی الگوها و پیش بینی رفتارهای آینده استفاده می شود. این به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای مشتریان ارسال کند.

بنابراین، اگر مشتری شام‌های گیاهی منجمد را خریداری کند، Whole Foods می‌تواند کدهای تبلیغاتی و تخفیف‌هایی را برای سایر محصولات وگان ارسال کند.

اتوماسیون ایمیل

بازاریابان می‌توانند هزاران ایمیل به سرنخ‌های بالقوه بفرستند، اما می‌تواند زمان قابل توجهی را از وظایف با تصویر بزرگ‌تر دور کند. شرکت شما می تواند به سرعت هزاران ایمیل شخصی سازی شده را با استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی خودکار ایمیل ارسال کند.

این امر به ویژه هنگامی که لیست ایمیل شما بزرگ می شود بسیار مفید است زیرا چه کسی وقت دارد 200000 ایمیل را چندین بار در هفته ارسال کند؟

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند عملکرد ایمیل های شما را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند و شما می توانید از داده ها برای بهبود مجموعه ایمیل های بعدی خود استفاده کنید.

امتیاز دهی و پرورش

هوش مصنوعی می تواند داده ها را به سرعت و کارآمد تجزیه و تحلیل کند تا مشخص کند کدام سرنخ ها احتمالاً مشتری خواهند شد. با هوش مصنوعی، بازاریابان می توانند در زمان و هزینه خود در امتیازدهی سرنخ صرفه جویی کنند و در عین حال کیفیت سرنخ های خود را بهبود بخشند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با هدایت مؤثر سرنخ‌ها از طریق قیف فروش تا زمانی که آماده خرید شوند، فرآیند پرورش سرنخ را خودکار کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

بخشی از یک بازاریاب موفق، فعال بودن و پیش بینی روندها است. خوشبختانه، هوش مصنوعی به لطف الگوریتم‌ها ابزاری عالی برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار و روند مشتری است.

این به بازاریابان این امکان را می دهد که استراتژی های بازاریابی خود را بر اساس داده های پیش بینی تنظیم کنند. به عنوان مثال، داده ها می توانند به یک کسب و کار کمک کنند تا بهترین زمان برای عرضه یک محصول جدید را پیش بینی کند.

بهینه سازی کانال

برای بازاریابی برند، محصول یا خدمات خود، کانال های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. با الگوریتم‌های Al، بازاریابان به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که کدام کانال‌ها در دستیابی به مخاطب هدفشان مؤثرتر هستند.

این به بازاریابی اجازه می دهد تا زمان و بودجه را به کانال هایی با بهترین بازگشت سرمایه اختصاص دهد.

خدمات مشتری و ارتباطات

62 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از ربات خدمات مشتری استفاده کنند تا اینکه 15 دقیقه منتظر بمانند تا نمایندگان انسانی با آنها صحبت کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای پاسخگویی فوری به مشتریان، تجربه و رضایت مشتری شما را بهبود می بخشد و در عین حال در زمان و منابع صرفه جویی می کند.

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند به سوالات متداول پاسخ دهند، محصولات را توصیه کنند و سفارشات را سریعتر از یک تیم به صورت دستی پردازش کنند.

اجرای موفقیت آمیز اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی

برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی، باید بهترین ابزارها و پلتفرم ها را شناسایی کنید تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک کنند. از چت بات ها گرفته تا نرم افزارها و پلتفرم های مجهز به هوش مصنوعی، برنامه های کاربردی زیادی برای انتخاب وجود دارد.

برای مثال، دستیار محتوای HubSpot مجموعه‌ای از ویژگی‌های رایگان و مجهز به هوش مصنوعی است که از هوش مصنوعی مولد برای کمک به ایجاد و اشتراک‌گذاری مطالبی مانند محتوای نوشتاری، طرح‌های کلی و ایمیل‌ها استفاده می‌کند.

ما همچنین ChatSpot را ارائه می دهیم، یک ربات CRM مکالمه که متخصصان بازاریابی می توانند برای به حداکثر رساندن بهره وری به HubSpot متصل شوند.

این ویژگی از دستورات مبتنی بر چت برای تعامل با داده های CRM شما استفاده می کند، بنابراین می توانید هر کاری را که قبلاً در HubSpot انجام می دهید سریعتر انجام دهید.

برای پیاده‌سازی اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی در کسب‌وکارتان، نیازی نیست که از فن‌آوری فوق‌العاده باشید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که وظایف تکراری را در فرآیند خود شناسایی کنید که می توانند با اتوماسیون بهبود یابند، سپس ابزار یا نرم افزار مناسب را متناسب با نیاز خود بیابید.

اکنون که می دانید اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعی چیست، آماده یافتن راه هایی برای استفاده از آن هستید.

دعوت به اقدام جدید