بهترین شرکت های پلت فرم داده های مشتری

تصور کنید که دسته‌ای از قطعات پازل در مکان‌های مختلف پراکنده شده‌اند – این خیلی مفید نیست. اگر آنها را کنار هم قرار دهید، داستان منسجم تری را بیان می کنند.

پلتفرم‌های داده‌های مشتری (CDP) به همین منظور عمل می‌کنند – آنها داده‌های مشتری را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کنند و آن داده‌ها را در یک مکان مرکزی ذخیره می‌کنند.

از آنجایی که این داده‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان و نحوه رفتار آنها را بهتر درک کنند، CDP ها نقش مهمی در کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره محصول و بازاریابی دارند.

امروزه CDP ها برای برندهای مختلف در صنایع حیاتی هستند. اما با محبوبیت، انتخاب می آید. کسب‌وکارها اکنون باید بین طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های CDP یکی را انتخاب کنند تا مطمئن شوند که به درستی نقاط داده مناسب را برای برندهای خود ترکیب و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، در واقع آنقدرها هم تکان دهنده نیست که بازار CDP از آن رشد کرده است 1.6 میلیارد دلار در سال 2021 تا 2 میلیارد دلار در سال 2022.

در این پست، در مورد پلتفرم های داده مشتری و بهترین آنها برای پیاده سازی در استراتژی خود بحث خواهیم کرد.

درباره نرم افزار پورتال مشتری HubSpot بیشتر بدانید

پلتفرم داده های مشتری چیست؟

یک CDP داده های مشتری را از ابزارها و نرم افزارهای مختلف در یک پایگاه داده متمرکز ادغام می کند. این پایگاه داده حاوی داده های تعامل با مشتری و سایر اطلاعات از منابعی مانند وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، ایمیل و رسانه های اجتماعی است.

CDP ها، اغلب با پلتفرم های مدیریت داده (DMPs) اشتباه گرفته می شود.، هم شامل کاربران قابل شناسایی شخصی و هم کاربران ناشناس (به عنوان مثال، آدرس های IP) است، در حالی که DMP ها عمدتاً با کاربران ناشناس کار می کنند.

CDP ها عمدتاً از داده های شخص اول یا داده هایی که مستقیماً از مشتری جمع آوری می شوند تشکیل شده است. آنها همچنین می توانند داده های شخص ثالث یا داده هایی را که از یک شرکت دیگر (یا شخص ثالث) دریافت می کنید، ذخیره کنند.

انواع بسترهای داده مشتری

همه CDP ها یکسان ایجاد نمی شوند. چند نوع اصلی وجود دارد:

  • ابرهای بازاریابی: ابرهای بازاریابی به مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی مبتنی بر ابر اشاره دارد.
  • هاب های هوشمند: Smart Hub به عنوان یک مرکز مرکزی برای فناوری بازاریابی شرکت شما یا martech عمل می کند.
  • یکپارچه سازی داده های بازاریابی: CDP های یکپارچه سازی داده های بازاریابی، داده ها را در ابتدا با قابلیت های API قرار می دهند.
  • موتورها و جعبه ابزار: Engines and Toolkit به CDP هایی اشاره دارد که در صورتی که CDP های موجود ناکافی تلقی شوند یا برای پاسخگویی به نیازهای خاص، توسط کسب و کار ساخته می شوند.

بهترین شرکت های پلت فرم داده های مشتری

بخش

بخش

منبع

Segment یک CDP است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند داده‌های شخص اول را در نقاط لمسی مختلف مانند فیس‌بوک، ایمیل و وب‌سایت جمع‌آوری، پاکسازی، ترکیب و فعال کنند. از طریق یک API واحد، Segment همچنین می‌تواند داده‌های مشتریان را از بخش‌های مختلف کسب‌وکار، مانند بازاریابی، فروش، خدمات، و تجزیه و تحلیل وب به هم متصل کند.

قیمت گذاری: نسخه رایگان، 120 دلار در ماه برای تیم های آن، و قیمت گذاری سفارشی برای مشاغل.

Optimove

بهینه سازی

منبع

مرکز بازاریابی ارتباطی Optimove داده های مشتری را در یک نمای مشتری واحد گرد هم می آورد. را GDPR– و ISO-پلتفرم سازگار داده های شخص اول، داده های شخص ثالث، فعالیت کاربر در سایت/در برنامه و سابقه پاسخ کمپین را ترکیب می کند.

قیمت گذاری: قیمت در صورت درخواست موجود است.

بیا شروع کنیم

بیا شروع کنیم

منبع

Totango کاربران را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از جریان داده‌های مشتری، از جمله داده‌های قرارداد و معاملات، بلیط‌های پشتیبانی، و داده‌های جمعیتی و رفتاری، متصل کرده و مشاهده کنند. همچنین می‌توانید به داده‌های سلامت مشتری در زمان واقعی دسترسی داشته باشید و آن را با معیارهای دیگر مانند NPS (امتیاز خالص تبلیغ‌کننده) و CSAT (امتیاز رضایت مشتری) مقایسه کنید.

قیمت گذاری: نسخه مقدماتی رایگان. 249 دلار در ماه برای شروع و 1099 دلار در ماه برای رشد. قیمت در صورت درخواست برای Enterprise در دسترس است.

بلومریچ

شکوفه دادن

منبع

CDP بلوم ریچ که بلوم ریچ نامیده می شود، یک نمای مشتری واحد، ردیابی داده های آنلاین و آفلاین و تجزیه و تحلیل مشتری مانند داده های در سایت، داده های پشتیبان و داده های آفلاین را ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین از یادگیری ماشینی برای ارائه توصیه های پیش بینی کننده مانند رتبه بندی مشتریان بر اساس اقدامات آنها مانند احتمال خرید استفاده می کند.

قیمت گذاری: قیمت در صورت درخواست موجود است.

خودی

خودی

منبع

اینسایدر می‌تواند داده‌ها را در چندین کانال مانند برنامه‌ها، وب‌سایت، ایمیل و CRM به هم متصل کند، رفتارهایی مانند قصد مشتری را با استفاده از موتور هوش مصنوعی خود پیش‌بینی کند، و تجربیات شخصی‌سازی شده در نقاط تماس برای مشتریان ایجاد کند. مدیریت پروفایل مشتری با ارکستراتور سفر Insider به نام Architect متمرکز است.

قیمت گذاری: قیمت برای عموم در دسترس نیست.

>از چای

منبع>

Tealium AudienceStream شرکت ها را قادر می سازد تا پروفایل های دقیق مشتری را با ویژگی هایی مانند:

  • وضوح هویت: جمع آوری و تطبیق نقاط داده مشتری در پلتفرم ها، دستگاه ها و مرورگرهای مختلف
  • مدیریت مخاطب بین کانالی: یک پایه داده محکم برای سازماندهی داده های مخاطب ایجاد کنید

قیمت گذاری: قیمت در صورت درخواست موجود است.

Blueshift

blueshift

منبع

Blueshift داده‌های مشتری شخص اول را در یک نمای مشتری یکپارچه و سازماندهی می‌کند. ویژگی‌ها شامل وضوح هویت متقابل دستگاه، داده‌های بلادرنگ و مجموعه داده‌های قابل تنظیم است.

قیمت گذاری: Blueshift بسته های Starter، Growth و Enterprise را ارائه می دهد. قیمت در صورت درخواست موجود است.

Microsoft Dynamics 365 Customer Insights

مایکروسافت

منبع

این CDP بلادرنگ داده‌های تراکنشی، رفتاری و جمعیتی را برای ایجاد پروفایل‌های جامع مشتری ترکیب می‌کند. ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل احساسات شما را قادر می سازد فرصت هایی را برای بهبود تجربه مشتری شناسایی کنید.

قیمت گذاری: Microsoft Dynamics 365 Customer Insights چندین سطح قیمت را ارائه می دهد. جزئیات بیشتر در سایت آنها موجود است.

اوراکل یونیتیاوراکل

منبع

Oracle Unity داده‌های آنلاین، آفلاین، شخص اول، شخص ثالث و شخص ثالث را در یک نمای مشتری واحد و بی‌درنگ ترکیب می‌کند. وضوح هویت شما را قادر می سازد تا هویت های فردی را در کانال های مختلف به هم متصل کنید. مدل‌های داده‌ای که برای صنایع مختلف ساخته شده‌اند، به شما امکان می‌دهند دانه‌بندی شوند.

قیمت گذاری: قیمت در صورت درخواست موجود است.

امرسیس

آمارسیس

منبع

Emarsys اطلاعات فروش، محصول و مشتری را به هم متصل می کند تا دیدی جامع از مشتری ارائه دهد. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا داده‌های تاریخی و بی‌درنگ را ترکیب کنید تا تجربیات شخصی‌سازی شده را برای مشتریان خود فراهم کنید.

قیمت گذاری: قیمت در صورت درخواست موجود است.

نحوه انتخاب فروشندگان پلتفرم داده های مشتری

هنگام انتخاب CDP باید چندین نکته را در نظر گرفت. در نظر گرفتن موارد زیر می تواند به شما در تعیین بهترین CDP برای کسب و کارتان کمک کند.

1. موارد استفاده خود را مشخص کنید.

برای یافتن بهترین CDP برای کسب و کار خود، باید موارد استفاده خود را تعیین کنید. به طور طبیعی، ترکیب داده‌های مشتری و ذخیره آن‌ها در یک مکان، دلیل اصلی استفاده از CDP است، اما عمیق‌تر کردن می‌تواند به شما کمک کند از آن بهره بیشتری ببرید. برخی موارد استفاده می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درک جامع تری از سفر مشتری به دست آورید
  • تجربه تلفن همراه بهتری را برای مشتریان فراهم کنید
  • کمپین های تبلیغاتی هدفمندتری ایجاد کنید

2. ادغام های لازم را شناسایی کنید.

گام بعدی روشن کردن ابزارهایی است که برای اتصال به CDP نیاز دارید.

به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است از ابزارهای بازاریابی مانند Looker، تبلیغات اینستاگرام و اینترکام یا ابزارهای ارتباط با مشتری مانند CRM، پردازشگرهای پرداخت، پلت فرم های ایمیل یا سیستم های میز کمک استفاده کند. شما باید تعیین کنید که کدام یک از این ابزارها باید به یک CDP متصل شوند، و داشتن کدام یک از ادغام ها خوب است.

3. ویژگی های ضروری خود را مشخص کنید.

بسته به نیاز شما، برخی از ویژگی‌های CDP وجود دارد که باید کاملاً گنجانده شوند. تعریف آن ویژگی های کلیدی برای کمک به انتخاب CDP مناسب بسیار مهم است. این ویژگی ها می تواند باشد:

  • ویژگی های امنیتی پیشرفته مانند گواهینامه ISO 27001 یا SOC 2
  • وضوح هویت، که به شما کمک می کند کاربران را در کانال های مختلف شناسایی کنید
  • مطابقت با GDPR و CCPA
  • داده های زمان واقعی
  • گزینه های یکپارچه سازی با ابزارهایی که استفاده می کنید یا قصد دارید استفاده کنید

برای راهنمای عمیق تر در مورد نحوه انتخاب CDP، این را بررسی کنید پست وبلاگ.

CDP ها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند

CDP ها ابزار قدرتمندی در زرادخانه شما هستند. یکی کردن داده‌های مشتری پایه و اساس درک بهتر مشتریان و یادگیری نحوه بهبود تجربه مشتری است.

دعوت به اقدام جدید