چگونه یک تحلیل رقیب را اجرا کنیم [Free Guide]

زنی که از یادداشت های پست آن برای انجام تجزیه و تحلیل رقیب استفاده می کند

بسیاری از بازاریابان از ممیزی رقبا استفاده نمی کنند، بنابراین باید بپرسیم: آخرین باری که برای برند خود تحلیل رقیب انجام دادید چه زمانی بود؟ اگر مدتی گذشته است یا مطمئن نیستید که چگونه تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید، ما می‌توانیم در این فرآیند به شما کمک کنیم.

اغلب اوقات، تجزیه و تحلیل رقبا برای روزهای اولیه یک شرکت یا عرضه یک محصول جدید رزرو می شود. اما دانستن اینکه رقبای شما چگونه محصولات خود را قرار می دهند، برای اطمینان از مرتبط بودن محتوای شما کلیدی است.

اکنون دانلود کنید: 10 الگوی تحلیل رقابتی [Free Templates]

در این پست، مزایای بررسی مجدد تحلیل رقبای خود و همچنین نکاتی برای درست کردن آن را خواهید آموخت.

فهرست مطالب

مزایای تجزیه و تحلیل رقبا

اولین و واضح ترین مزیت تجزیه و تحلیل رقبا، درک موقعیت شما در بازار است. شما می توانید بفهمید که همسالان شما در چه جایگاهی برتری دارند، خواه ادامه دهید یا نه.

اگر پاسخ صادقانه این است که شما نیستید – اشکالی ندارد! حالا تو می دانی. پس از تجزیه و تحلیل، می توانید یک گفتگوی باز در مورد چگونگی بهبود شروع کنید.

1. شما می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

بازاریابان و متخصصان تحقیقات رقابتی موافق هستند که ماندن در صدر رقیب شما منجر به موفقیت بیشتر می شود. تحقیقات HubSpot نشان داد که 90 درصد از بازاریابان اثرات مثبت استفاده از تحقیقات رقابتی را به عنوان بخشی از استراتژی خود بر تجارت خود گزارش می دهند.

2. درآمد بیشتری خواهید دید.

مزایای تجزیه و تحلیل رقبا می تواند مالی نیز باشد. در واقع، 68 درصد از بازاریابان با ارزیابی هفتگی تحقیقات رقابتی تأثیرات درآمدی مثبتی را مشاهده می کنند.

ثبات در اینجا کلیدی است. تحلیل رقبا زمانی ارزشمندتر است که شرکت‌ها از ریزش‌های ناسازگار کنار می‌کشند و این عمل را در عملیات بازاریابی برنامه‌ریزی‌شده خود وارد می‌کنند.

3. فرصت های جدیدی پیدا خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل کامل از رقابت شما می تواند فرصت ها را آشکار کند – مانند شکاف های موجود در پیشنهادات رقیب شما. شناسایی عملکرد از دست رفته فرصتی برای برآورده کردن خواسته های خریدار است که رقبای شما نادیده گرفته می شوند.

4. کسب و کار شما می تواند ارتباط را حفظ کند.

با تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید متوجه شوید که همتایان شما واقعاً خوب انجام می دهند. سپس می توانید استراتژی های موفق آنها را برای جلب توجه خریداران بیشتر تقلید کنید.

نحوه انجام یک تحلیل رقابتی

بنابراین، چگونه شروع می کنید؟ مراحل زیر را برای ارزیابی رقیب خود دنبال کنید، از خریداران خود یاد بگیرید و سپس اطلاعات خود را مدیریت کنید.

منبع تصویر

1. صنعت خود را درک کنید.

اولین قدم تکمیل تحلیل پنج نیروی پورتر است. این راهی برای تعیین سطح رقابت رقابتی در صنعت شما است. این چارچوب شما را تشویق می‌کند که به این فکر کنید که چگونه در بازار خود رقابتی‌تر باشید – یا اینکه احتمال موفقیت در بازار جدید کم و بیش وجود دارد.

شما تهدید شرکت‌های جدید، قدرت خریدار، تهدید جایگزینی و اینکه چگونه قدرت تامین‌کننده بر توانایی شما برای رقابت در جایگاهی که می‌خواهید اشغال کنید، تأثیر می‌گذارد، ارزیابی خواهید کرد.

2. رقابت خود را درک کنید.

انجام تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها) بر روی رقیب خود قدم بعدی است. این تحقیقات ارزشمندی است که به طور خاص بر روی یک رقیب در یک زمان متمرکز شده است، و اینجاست که شما شروع به جستجوی روندها در استراتژی محتوای آنها و بررسی نتایج SEO آنها خواهید کرد.

فعالانه به دنبال این موارد باشید تا بتوانید راه حل هایی را برای رقابتی تر شدن شروع کنید.

3. خریداران خود را درک کنید.

روش‌های مختلفی برای انجام نظرسنجی و انجام گروه‌های متمرکز وجود دارد، اما در مرکز آن، دریافت اطلاعات مستقیم از منبع است. خریداران شما نیازها، خواسته ها و آنچه که مانع آنها می شود را درک می کنند. مشورت با آنها ضروری است.

4. یافته های خود را ارائه دهید.

دلیلی وجود دارد که Scientist و Science Communicator عناوین شغلی متفاوتی هستند. شما می توانید تمام تحقیقات جهان را انجام دهید، اما تا زمانی که افراد در سنگر متوجه نشوند و نتوانند از اطلاعات استفاده کنند، تأثیری نخواهد داشت.

پاورپوینت هنوز در مشاغل بزرگ بسیار رایج است، بنابراین ارائه یک ارائه اسلاید متمرکز و مختصر با اینفوگرافیک راه حلی است.

کیت تحقیقات بازار ما شامل منبعی برای شروع تجسم داده ها برای بازاریابان است.

الگوهای تحلیل رقابتی

بنابراین شما آماده انجام یک تحلیل رقابتی هستید. این قالب ها می توانند به شما در شروع کار کمک کنند.

1. کیت استراتژی بازاریابی HubSpot

کیت استراتژی بازاریابی ما شامل منابعی برای شروع تجزیه و تحلیل رقابتی شما است، از جمله تجزیه و تحلیل پنج نیروی پورتر و یک الگوی تجزیه و تحلیل SWOT.

همچنین راهنمایی در مورد انجام نظرسنجی های حقیقت یاب و گروه های متمرکز، ایجاد پرسونای خریدار، و ارائه پاورپوینت plug-and-play برای کمک به شما در به اشتراک گذاشتن یافته های خود خواهید یافت.

منبع تصویر

این الگوی SWOT خالی است که در داخل کیت تحقیقات بازار ارائه می کنیم. در اینجا می توانید یافته های خود را جمع آوری کرده و آنها را در یک برگه مرتب نگه دارید. این نمودار را می توان به راحتی در ارائه پاورپوینت ارائه شده وصل کرد و به اشتراک گذاری یافته ها را آسان می کند.

2. MECLABS

منبع تصویر

موسسه MECLABS دارای یک سری اسناد تجزیه و تحلیل رقابتی است. اگر به دنبال درک نیروهای شکل‌دهنده صنعت خود هستید، منابع MECLABS می‌توانند به شما در جمع‌آوری تحقیق کمک کنند.

تمام نمودارهایی که تکمیل می کنید به راحتی می توانند به اسلاید تبدیل شوند. تصاویر بصری تجزیه و تحلیل شما را آسان می کند.

3. Semrush Market Explorer

منبع تصویر

ممکن است در مورد شروع تحقیقات خود از صفر احساس ناراحتی کنید. Semrush می تواند کمک کند. قبل از شروع بررسی بازار با پای پیاده، می توانید رقابت خود را کاملاً آنلاین ارزیابی کنید.

Semrush یک آزمایش رایگان ارائه می دهد که شامل ابزارهای تحقیقات بازار است. در اینجا می توانید اندازه صنعت خود، جایگاه های موجود برای پر کردن کسب و کار خود و پتانسیل بازار رقبای خود را مشاهده کنید.

همچنین خواهید دید که کسب و کار شما چقدر می تواند جایگاه خود را در موتورهای جستجوی آنلاین نشان دهد.

مثال تحلیل رقابتی: کافی شاپ

فرض کنید می خواهید یک کافی شاپ جدید در بوستون راه اندازی کنید که در ساخت لاته با الهام از آسیا تخصص دارد. برای مشاهده دوام کسب و کار جدید خود، با تحلیل رقابتی زیر شروع کنید.

تجزیه و تحلیل پنج نیروی پورتر

بیایید با تعیین سطح رقابت رقابتی برای کسب و کار خود شروع کنیم. ما بررسی خواهیم کرد که چگونه این تجارت با سایر کافی شاپ ها با استفاده از نیروهای پنج پورتر مقایسه می شود.

1. رقابت در صنعت

  • بوستون تعداد زیادی کافی شاپ از جمله زنجیره های بزرگ دارد. کسب و کار شما باید با بازیکنان بزرگی مانند Dunkin و Starbucks رقابت کند.
  • شرکت های قهوه Jaho و Ogawa نیز نوشیدنی هایی با الهام از آسیایی سرو می کنند. برای جلوگیری از رقابت، باید مطمئن شوید که مغازه شما در محله دیگری است.
  • در حالی که بسیاری از رستوران های آسیایی قهوه می فروشند، وعده های غذایی کامل را نیز می فروشند. کافی شاپ شما نوع متفاوتی از تجربه را ارائه می دهد، بنابراین کمتر با این موسسات رقابت می کنید.

2. پتانسیل ورودی های جدید

  • به عنوان یک شرکت نوشیدنی، شما فقط با کافی شاپ ها رقابت نمی کنید. صحنه نوپای بوبا در بوستون ممکن است حواس شما را از کسب و کار منحرف کند.

3. قدرت تامین کنندگان

  • اگر از مواد اولیه وارداتی در مغازه خود استفاده می کنید، برای راه اندازی کسب و کار خود به تامین کنندگان متکی خواهید بود. تامین کننده شما چقدر قابل اعتماد است؟ اگر تامین کننده اصلی شما نتواند سفارش را تکمیل کند، پشتیبان دارید؟
  • به جای اینکه یک لوگوی سفارشی روی فنجان های خود چاپ کنید، یک مهر دارید که می توانید روی اقلام خود استفاده کنید. سپس می توانید از هر تامین کننده ای برای لیوان و آستین استفاده کنید و به شما امکان می دهد بهترین قیمت را تضمین کنید.

4. قدرت مشتریان

  • فرض کنید ویترین فروشگاه شما نزدیک پردیس کالج محلی است. با ورود و خروج دانشجویان برای مطالعه، جریان مستمری از مشتریان خواهید داشت.
  • با این حال، این مشتریان بودجه محدودی دارند. ممکن است لازم باشد قیمت های خود را کاهش دهید تا این دانشجویان چند بار در هفته به جای یک بار در ماه برگردند.

5. تهدید محصولات جایگزین

  • قهوه در سال های اخیر گران شده است. مشتریان ممکن است تمایل بیشتری به تهیه قهوه خود در خانه داشته باشند.
  • بازیکنان بزرگتر دارای برنامه‌های پاداش هستند که مزایایی مانند نوشیدنی رایگان ارائه می‌دهند. ممکن است مشتریان خود را به خاطر این بازیکنانی که محصولات رایگان ارائه می دهند از دست بدهید.

اجرای تحلیل SWOT

تجزیه و تحلیل SWOT می تواند به شما کمک کند تا برند خود را بهتر در بازار خود قرار دهید. برای کافی شاپ ما، بیایید یک تجزیه و تحلیل SWOT در Jaho، یکی دیگر از قهوه های الهام گرفته شده از آسیا در بوستون اجرا کنیم.

منبع تصویر

از این تحلیل SWOT، موارد زیر را آموختیم:

  • موقعیت مکانی فروشگاه شما برای کسب و کار مفید خواهد بود. کافی شاپ شما در محله ای خواهد بود که جاهو در حال حاضر به آن خدمات نمی دهد.
  • داشتن یک محل نشیمن زیبا ضروری خواهد بود. شما می خواهید مطمئن شوید که مغازه شما همان فضای دنج را دارد.
  • منوی شما باید شامل طعم هایی باشد که جاهو ندارد. این باعث می شود لاته های شما برجسته شوند.

تحقیقات مشتری

برای درک نحوه تعامل مشتریان بالقوه شما با کافی شاپ ها، باید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

فرض کنید شما آماده مصاحبه با مشتریان بالقوه نیستید. در عوض، می توانید در مورد جمعیت شناسی منطقه خود تحقیق کنید. این شامل تفکیک سن و درآمد مشتریان شما می شود.

همچنین می توانید صفحات Yelp کافی شاپ های اطراف را مرور کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی باعث ایجاد یک تجربه خوب یا بد در چشم مشتریان شما می شود.

پس از جمع آوری این تحقیق، وقت آن است که یافته های خود را به شریک تجاری خود ارائه دهید. سپس می توانید مطمئن شوید که بینش شما در کسب و کار شما گنجانده شده است.

استفاده بهینه از یک تحلیل رقابتی

همانطور که تحقیقات رقبا را انجام می دهید، مطمئن شوید که می دانید یافته ها چگونه بر تجارت شما تأثیر می گذارد. برای نشان دادن نحوه مقایسه خود، آمار مربوطه را وارد کنید. این به شما امکان می دهد تا از تحقیقات خود نهایت استفاده را ببرید و به نشان دادن نکات خود به سهامداران کمک می کند.

ایجاد هر چه بیشتر زمینه در مورد تحقیق خود بهترین راه برای ایجاد ارتباط و یافتن راه حل های جدید است. بنابراین حفاری کنید، بصری شوید و رقابتی تر شوید!

دعوت به اقدام جدید