دلایل زیادی برای وبلاگ نویسی برای مشاغل وجود دارد ، اما یکی از آنها برجسته است – افزایش رتبه کلمات کلیدی و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما.
تعداد اصطلاحاتی که یک وب سایت می تواند برای آنها رتبه بندی کند به اندازه سایت مربوط می شود. یعنی صفحات نمایه شده بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای رتبه بندی است. برای اکثر مشاغل کوچک و متوسط ، محدودیتی در تعداد صفحاتی وجود دارد که می توانند قبل از ایجاد نفخ و ناوبری در سایت قرار گیرند. هنگامی که به محدودیت خود برای خدمات ، محصولات ، مطالعات موردی و غیره رسیدید ، وقت آن است که در مورد ایجاد محتوای وبلاگ جدی باشید.
بیشتر اوقات ، تفاوت بین یک وب سایت 50 صفحه ای و یک سایت 500 صفحه ای در یک وبلاگ است. به همین دلیل ، وبلاگ نویسی یک عمل ضروری برای SEO و ایجاد ترافیک است.
بزرگترین اعتراضی که معمولاً هنگام مطرح کردن ایده وبلاگ نویسی می شنوم این است که “قرار است در مورد چه چیزی بنویسم؟” پاسخ کوتاه: درباره کلمات کلیدی خود بنویسید. از آنجایی که شما از وبلاگ خود برای نوشتن در مورد صنعت و طاقچه خود استفاده می کنید ، یک مکان طبیعی برای ایجاد محتوا در مورد کلمات کلیدی طولانی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.
در این پست ، مراحل استفاده از وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک شما را مرور می کنیم.
نحوه استفاده از وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک
- مخاطبان هدف خود را بشناسید.
- کلمات کلیدی را مشخص کنید.
- پست خود را حول کلمه کلیدی خود بهینه کنید.
- محتوای جدید و با کیفیت ایجاد کنید.
- با پیوندها کیفیت و اعتبار محتوای خود را افزایش دهید.
- مرتب منتشر کنید.
1. مخاطبان هدف خود را بشناسید.
من مطمئن هستم که عبارت “زنبورها را با عسل می گیرید” شنیده اید. دلیلش این است که زنبورها عسل را دوست دارند. حالا تصور کنید سعی کنید در جستجوی سیب پرتقال را به مشتری بفروشید. آیا احتمالاً می توانید چند پرتقال به آنها بفروشید؟ آره. سخت تر می شود؟ به طور حتم درک نیازهای مشتری شما را در موقعیتی عالی برای فروش یا ایجاد رابطه قرار می دهد. اگر مشتری به دنبال سیب است ، به او سیب بدهید. ارائه محصولات مبتنی بر سیب مانند آب میوه و پای نیز به هیچ وجه مهم نخواهد بود.
شناخت مخاطبان برای ایجاد محتوای مورد نظر آنها کلیدی است. اولین قدم تعیین شخصیت خریدار است. یک شخصیت خریدار نشان دهنده مشتری ایده آل شما است و با عمیق تر شدن فرایند ، استراتژی شما را شکل می دهد و هدایت می کند. می توانید از ترکیب تحقیقات بازار و بررسی داده های مشتریان موجود ، شخصیت خریدار ایجاد کنید. در اصل ، شما مخاطبان خود را شناسایی کرده و خواسته ها و نیازهای آنها را برای جذب بهتر آنها درک می کنید – مانند زنبورهای عسل.
به خاطر داشته باشید که مخاطبان هدف شما می توانند تغییر کنند و به احتمال زیاد در طول زمان تکامل خواهند یافت. اطمینان حاصل کنید که به صورت دوره ای مخاطبان موردنظر خود را ارزیابی می کنید تا محتوای شما را بهتر در اختیار آنها قرار دهد.
2. کلمات کلیدی را مشخص کنید.
بیا با آن روبرو شویم. مگر اینکه بلاگر ، ویکی پدیا یا وردپرس باشید ، به زودی از موتور جستجوی برتر برای عبارت “وبلاگ” استفاده نمی کنید. و اشکالی ندارد. همچنان می توانید با فکر کردن در مورد نحوه جستجو مردم ، حیله گر شوید و حجم قابل توجهی از ترافیک را به خود اختصاص دهید.
اکثر کاربران باتجربه گوگل درک می کنند که استفاده از اصطلاحات عمومی آنها را به جایی که می خواهند نمی رساند. در عوض ، مردم معمولاً عبارات کلیدی را جستجو می کنند ، به عنوان مثال ، “نحوه استفاده از وبلاگ”. اگر بخواهید از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی برای مقایسه “وبلاگ” و “نحوه استفاده از وبلاگ” استفاده کنید ، متوجه می شوید که مشکل رتبه بندی برای اولین مورد بیشتر از دومی است.
به بیان ساده ، این بدان معناست که شانس بیشتری برای رتبه بندی عبارت کلیدی “نحوه استفاده از وبلاگ” وجود دارد. توجه داشته باشید که کلمه کلیدی انتخابی شما ممکن است حجم جستجوی بالایی نداشته باشد ، اما اگر بتوانید برای دوازده یا بیشتر عبارات کلیدی بلند مرتبط با عبارت “وبلاگ” رتبه بندی کنید ، حجم قابل توجهی از ترافیک را به همراه خواهید داشت.
عبارات کلیدی طولانی به افزایش رتبه موتورهای جستجو کمک می کند ، اما چگونه می توان تشخیص داد که از کدام ها استفاده کنیم؟ ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner ، SEMRush و Arel = “noopener” target = “_ blank” hrefs کلمات کلیدی Explorer ابزارهای شناخته شده ای در بین وبلاگ نویسان و بازاریابان هستند. این برنامه ها یک کلمه کلیدی بذری ، معمولاً یک یا دو کلمه ، گرفته و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با دم بلند تهیه می کنند. به عنوان مثال ، جستجوی کلمات کلیدی Google برای “وبلاگ” نتایج کلمات کلیدی را ارائه می دهد که شامل “راه اندازی وبلاگ” ، “بهترین بستر وبلاگ نویسی” و “ایده های پست وبلاگ” است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی مورد استفاده ، موارد زیر را در نظر بگیرید: حجم جستجو ، دشواری کلمه کلیدی و هدف.
حجم جستجو
برای مشخص شدن اینکه چند نفر کلمه کلیدی شما را در موتور جستجو وارد می کنند ، حجم جستجو را ارزیابی کنید. این معیار که اغلب با عنوان حجم جستجوی ماهانه (MSV) شناخته می شود ، می تواند به شما در پیش بینی میزان ترافیک موجود کمک کند. با این حال ، این اطلاعات برای پیش بینی موفقیت احتمالی کلمه کلیدی شما کافی نیست.
کلمه کلیدی مشکل
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند HubSpot’s Keyword Grader به شما مشکل کلمات کلیدی را می گویند – رتبه بندی در صفحه اول برای جستجوی کلمات کلیدی چقدر دشوار است. هرچه مشکل تعیین شده بیشتر باشد ، رتبه بندی در نتایج جستجو دشوارتر است. دشواری کلمات کلیدی را با حجم جستجو ارزیابی کنید.
از سپتامبر 2021 ، کلید واژه گوگل نتایج MSV را برای “وبلاگ” و “نحوه استفاده از وبلاگ” در جستجوهای 100K-1M برای مورد اول و 100-1K برای مورد دوم نشان می دهد. کلمات کلیدی Ahref’s Checker Difficency Checker مشکل “98” را در کلمات کلیدی 98 و “نحوه استفاده از وبلاگ” را 84 در نظر می گیرد. رتبه بندی برای هر دو کلمه کلیدی دشوار است ، اما همانطور که قبلاً ذکر شد بهترین گزینه شما “نحوه استفاده از وبلاگ.” در حالی که حجم جستجو برای “وبلاگ” به طور قابل توجهی بیشتر است ، دشواری به همان اندازه بالا است. به احتمال زیاد شما فرصت بهتری برای رتبه بندی با کلمه کلیدی دم بلند دارید. اگرچه حجم جستجو کمتر است ، اما دشواری رتبه بندی را نسبت به “وبلاگ” آسان تر می کند.
قصد
چرا مردم به دنبال کلمات کلیدی خاصی هستند؟ درک دلیل پشت جستجو به شما کمک می کند تا از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. با جستجویی مبهم به عنوان “وبلاگ” ، غیرممکن است که قصد واقعی پشت آن را بدانید. می توان فرض کرد که فرد به دنبال تعریف یا بستر وبلاگ نویسی است – حداقل این چیزی است که گوگل فرض می کند. تفاوت بین “وبلاگ” و “نحوه استفاده از وبلاگ” باعث می شود که هدف در جستجوی شما واضح تر باشد و به شما شانس بیشتری برای حل این هدف می دهد. فردی که جستجو می کند به دنبال راه حلی برای مشکلی است که شناسایی کرده است و از اطلاعات ، منابع و ابزارهایی که در اختیار آنها قرار گرفته است بیشتر استقبال می کند.
3. پست خود را در اطراف کلمه کلیدی خود بهینه کنید.
هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید ، باید پست خود را در اطراف آن بهینه کنید. کلمه کلیدی شما باید در قسمت زیر نمایش داده شود:
- برچسب عنوان SEO
- آدرس اینترنتی
- توضیحات متا
- عنوان مقاله
- عناوین فرعی
- عنوان تصویر و متن Alt
- محتوای بدن
برچسب عنوان SEO
اگر و هنگامی که محتوای شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ظاهر می شود ، تگ عنوان SEO اغلب اولین چیزی است که مورد توجه قرار می گیرد. تگ عنوان به عنوان نام صفحه وب ظاهر می شود و روی مقصد پیوند قابل کلیک است. هیچ محدودیتی برای طول آن وجود ندارد. با این حال ، گوگل فقط 70 کاراکتر را در SERP های خود نشان می دهد. اگر تگ عنوان SEO شما بیش از 70 کاراکتر است ، عبارت را طوری تنظیم کنید که در ابتدا کلمه کلیدی را شامل شود.
آدرس اینترنتی
آدرس اینترنتی مهمترین مکان برای کلمات کلیدی نیست ، اما یکی از اولین مکان هایی است که کلمه کلیدی شما در آن ظاهر می شود. این نشانگر دیگری برای گوگل و بازدیدکنندگان وبلاگ شما درباره موضوع محتوای شما است. URL نه تنها در بالای صفحه وب در نوار آدرس ظاهر می شود ، بلکه در زیر عنوان عنوان SEO در SERP ها ظاهر می شود.
توضیحات متا
کلمه کلیدی انتخابی شما باید در توضیحات متا نمایش داده شود. توضیحات متا نیز در SERP ها نشان داده می شود ، متنی که در زیر آدرس اینترنتی موجود است. ترکیبی از استفاده از کلمه کلیدی و جذب خوانندگان شما با توضیحی که ارزش یک کلیک را دارد.
عنوان مقاله
عنوان صفحه پس از کلیک خوانندگان بر روی محتوای شما عنوان مقاله است. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از کلمه کلیدی خود در اینجا استفاده کنید. اگر هنوز با تنوع ناخوشایندی روبرو هستید ، عنوان خود را در حالی که کلمه کلیدی را دست نخورده نگه می دارید ، مجدداً عبارت بندی کنید.
عناوین فرعی
قبل از اینکه خواننده به تمام محتوای صفحه وب متعهد شود ، به مرور آن می پردازد. استفاده از عناوین فرعی هضم اطلاعات را در مدت زمان کوتاه آسان می کند. کلمات کلیدی را در عناوین فرعی قرار دهید تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا میزان ارتباط محتوای شما با آنها را ارزیابی کنند.
عنوان تصویر و متن Alt
اهمیت بهینه سازی تصاویر با کلمات کلیدی را دست کم نگیرید. تصاویر یکی از راه هایی است که افراد محتوای شما را پیدا می کنند. هنگام ذخیره تصاویر برای پست های وبلاگ خود ، از کلمات کلیدی خود در عنوان استفاده کنید. دومین مکان مرتبط با تصویر برای استفاده از کلمه کلیدی ، متن متنی است. متن Alt تصویر شما را توصیف می کند و برای کمک به دسترسی محتوای شما به افراد دارای معلولیت استفاده می شود. بله ، متن alt شما باید از کلمه کلیدی شما استفاده کند ، اما در صورتی که تصویر شما قابل مشاهده نباشد ، باید به اندازه کافی توصیفی باشد.
محتوای بدن
تراکم کلمات کلیدی عبارت است از تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی شما در محتوا ظاهر می شود و اغلب با درصد نشان داده می شود. هیچ شماره هدف برای این مورد وجود ندارد. در عوض ، محتوای خود را با در نظر گرفتن خواننده و کلمه کلیدی ایجاد کنید. پس از آن ، محتوای خود را مجدداً ببینید و ببینید آیا می توانید به طور طبیعی کلمه کلیدی خود را بدون پر کردن کلمات کلیدی اضافه کنید. برای شروع ، هدف خود را قرار دهید که کلمه کلیدی خود را هر 100-200 کلمه وارد کنید.
4. محتوای جدید و با کیفیت ایجاد کنید.
رتبه بندی در موتورهای جستجو کاملاً مربوط به رقابت است. ممکن است بپرسید “چگونه رتبه بالاتری کسب کنم” ، اما سوال واقعی شما این است “چگونه رتبه بالاتری کسب کنم نسبت به دیگران؟ ” جذب مخاطب موردنظر و بهینه سازی پست بر اساس کلمات کلیدی شما باید همراه با ایجاد محتوای با کیفیت برای شکست رقابت شما انجام شود.
امروزه صدها یا هزاران ایده در اینترنت بازیافت می شوند. مشکل لزوماً ایده نیست بلکه اجرا است. نوشتن محتوا در مورد “نحوه استفاده از وبلاگ” مشکلی نیست ، اما شکل دادن به آن مانند هر پست وبلاگ رقیب است. موتورهای جستجو محتوای تازه و با کیفیت را در اولویت قرار می دهند. چند ایده وبلاگ ایجاد کنید و چیز جدیدی بنویسید. اگر موضوع جدید نیست ، بیاورید جدید ایده ها و دیدگاه هایی برای افزایش کیفیت آن
5. کیفیت و اعتبار محتوای خود را با پیوندها افزایش دهید.
استفاده مناسب از پیوندها می تواند محتوای شما را در SERP ها و اعتبار شما را به عنوان یک منبع افزایش دهد. هنگام ایجاد محتوا ، به لینک ها و لینک های پشتیبان توجه کنید.
پیوندها
هنگام تولید محتوا ، آن را به عنوان ترسیم نقشه در نظر بگیرید. شما خوانندگان خود را به جایی که باید بعدتر بروند هدایت می کنید. آنها را با پیوندهای داخلی هدایت کنید. پیوند زمانی است که به سایر مقالات مرتبط در سایت خود لینک می دهید. مهمترین مزیت این امر این است که بازدیدکنندگان را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید. همچنین با ارائه منابع اضافی به خوانندگان برای تکمیل دانش خود ، کیفیت محتوای شما را افزایش می دهد.
هنگام تنظیم پیوندها ، به متن پیوند لنگر خود توجه کنید. به عنوان یک متن قابل کلیک برجسته به عنوان پیوند ظاهر می شود. استفاده از متن یکسان برای پیوند ورودی خاص در سایت شما می تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد. هنگام پیوند دادن به یک صفحه وب ، استفاده از کلمات و عبارات را تغییر دهید.
بک لینک
بک لینک ها اعتبار را افزایش می دهند. بک لینک پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است ، و هرچه تعداد پیوندهای بیشتر داشته باشید ، وب سایت شما معتبرتر به نظر می رسد – برای دیگران و موتورهای جستجو. اگر محتوای شما به وب سایت دیگری پیوند دارد ، آن شرکت از شما پیوندی دارد. اگر وب سایت دیگری به محتوای شما پیوند می دهد ، پیوندی از آنها دارید.
چگونه وب سایت خود را برای بک لینک تبلیغ می کنید؟ محتوای قابل پیوند ایجاد کنید همیشه نیاز به پیوند به محتوای با کیفیت وجود دارد ، و این می تواند یک پست وبلاگ ، اینفوگرافیک ، فیلم ، نظرسنجی یا موارد دیگر باشد.
6. به طور مرتب انتشار دهید.
در نهایت ، پست خود را منتشر کنید. بسته به تعداد دفعاتی که گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را اسکن می کنند ، ممکن است چند روز یا بیشتر طول بکشد تا صفحات شما نمایه شوند و در جستجوی Google ظاهر شوند. یک نکته ساده برای اینکه صفحات شما سریعتر وارد موتورهای جستجو شوند ، انتشار بیشتر آنهاست. وقتی گوگل متوجه می شود که سایتی روزانه در حال به روز رسانی است ، به طور مرتب سایت را اسکن می کند.
آماده رشد هستید؟
وبلاگ ها یک شبه رشد ارگانیک را تجربه نمی کنند. قرار نیست یک پست وبلاگ شما را در صنعت خود پیشرو کند ، اما ثبات خواهد داشت. استفاده مکرر از بهترین شیوه های ذکر شده در بالا ، ارتباط شما را با مخاطبان مورد نظر تقویت می کند ، اعتبار شما را به عنوان یک منبع آنلاین افزایش می دهد و SEO سایت شما را بهبود می بخشد – عواملی که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک وبلاگ شما می شود.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ماه مه 2010 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.