پیستون کشور ایران در سال 1352 در زمانی که اولی جرقههای قطعه سازی در مرزو بوم صورت گرفت، با سرمایهگذاری مشترک یک تیم اهل ایران حساس کمپانی ماهله آلمان (Mahle) تاسیس شد و ایجاد خودش را در زمینه ایجاد گونه های پیستونهای اتومبیل های دیزلی و قیمت رینگ پیستون پارس tu5 بنزینی شروع کرد. البته ۲۰۶های فرانسوی که در سال های شروع دهه هشتاد به کشورایران می آمدند هم به این صورت بودند. البته حساس نگاهی گذرا به صفحه مشخصات فنی پژو 301 متوجه میشویم که تارا علیرغم کلیه اصلاحات شکل گرفته روی موتور و گیربکس کماکان نتوانسته از حیث پرفورمنس و مصرف سوخت به برادر ناتنی فرانسوی خود برسد ولی اساسی همین هم اکنون در قیاس با مدلهای TU5 معمولی و گیربکسهای 4 سرعته کهن پژو، شاهد پیشرفت در اعداد و ارقام ارقام پیش رویمان هستیم. همین موتور در واقع نسخه بهینهسازی شده به عبارتی TU5 دیرین پژو می باشد و اکنون اصلی 113 اسب بخار توان و 144 نیوتنمتر گشتاور اندکی قویتر ظواهر میشود. همین موتور که در نخست EC5 و آنگاه TU5 پلاس اسم گرفت کار کشته میباشد 113 اسب بخار توان و 144نیوتنمتر گشتاور تولید نماید که اندکی خوبتر از نسخه قدیمی میباشد. همین یک ۲۰۶ کل فرانسوی است. پیستونهای فابریک فرانسوی tu5 تحمل 5-6 psi بوست رو دارا هستند ولی غایت زورشون رو باید بزنن و تقریبآ میشه گفت در آستانه تحمل خودشون قرار دارند ، حالا شما به هر روشی ضریب چگالی رو قلیل کنی یا کنی این پیستونها یک مقدرا قدرت میتونند به شاتون انتقال بدهند ، بهترین عمل استعمال از پیستون فورج است ، در اورجینال میتونیم بگم دیر یا این که زود باید همین کار رو انجام بدید ، پیستون فابریک tu5 و توربو آفتابه خرج لحیمه . میل لنگ، شکلی تقریباً میله نظیر داراست و از فرآورده فولادی تنظیم می شود تا در درمقابل فشار و تماس مداوم اهمیت گرما، مقاومت اضطراری را داشته باشد. حتماً تاکنون همین سؤال که رینگ پیستون چیست را دوچندان از خویش پرسیدهاید. حلقه های فشاری بوسیله نیروهای حاصله از انبساط خویش و همینطور بوسیله فشار احتراق که در زمان محترق شدن سوخت در پشت آن ها به وجود می آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. این فشار بیرونی از خاصیت فنری رینگ ها ناشی می شود ، ولی در زمانه احتراق با فشار گاز پشت حلقه ها که آن ها را محکم خیس به دیواره سیلندر فشار می دهد ، تام شدن می شود. کاهش مرحله تماس پیستون و دیواره بوش یا این که همین که سیلندر و در سرنوشت کاهش اصطکاک و فرسایش همین دو. این قطعه، قطعه مرتبطی به اسم رینگ پیستون دارااست که بایستی آن را بر روی Piston کارگزاشتن یا این که به عبارتی دیگر، سوار کرد؛ سوار نمودن یا این که همان کارگزاری صحیح حلقه پیستون بر بر روی این قطعه حساس زیادی داراست و چنانچه کم کاری صورت بگید، عملکرد همین قطعه مضاعف کاربردی اصلی مشکل مواجه می شود و در نهایت دود ناشی از احتراق سیلندر از ماشین بیرون نمی شود و دیگر تراکمی میان سوخت و هوا هم وجود نخواهد داشت. بدون وجود شاتون و یا این که خراب بودن این قطعه همین حرکات دورانی به وجود نخواهد آمد. اطراف دو سوراخ انگشتی پیستون (در درون پیستون) ضخیمتر ساخته شده می باشد تا استقامت همین سوراخها ارتقا یابد. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک کردن کمتر از میزان واجب به وسیله روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همینطور تنظیم فقدان فشار وارده به پیستون که می تواند از تهیه نبودن مقدار تزریق و یا زمانبندی احتراق نشات بگیرد سبب به ترک خوردگی پیستون میشود. از همین رو استعمال از پمپ بنزین قویتر، خطوط سوخت رسانی قطورتر و فشار بالا و همچنین سوزن انژکتورهای اهمیت گنجایش پاشش بیشتر (وابسته به تراز تیونینگ) کاملا اضطراری است. جواب را می بایست در مقدار پاشش بنزین و روزگار جرقهزنی کاوش کرد؛ در واقع برنامههای فابریک کارخانهای به شکلی متن می شوند که اتومبیل دست کم مصرف سوخت و آلایندگی اهمیت بیشترین استمرار را داشته باشد، اما در شکل پاشش سوخت اکثر و جرقهزنی در دوران زمانی سریعتر، می توان شدت انفجار را ارتقا بخشید که منجر افزایش قدرت موتور میشود، البته اینکار در برعلیه می تواند به کمتر تداوم پیشرانه، ارتقا دمای کارکرد موتور و مسائلی از این دست باعث شود. از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن میباشد که سبب ساز می شود تا عملکرد پیشرانه در هر شرایطی بالا باشد. اهمیت افتخار اعلام میکنم که امروز پیستونهایی را ساخت می کنیم که تا سال های سال حتی به فکر صاحبان و مشتریان همین محصولات نمیرسید که میشود همین را در باطن کشور تولید کرد و به رخ به طور تمام روتین به جهت اینها سفارش خرید خارجی قرار داده میشد و از بیرون وارد میشد، امروز بحمدلله حاذق هستیم هر گونه پیستونی را در این مرزو بوم که نیاز صنعت داخلی باشد، در هر صنعتی که باشد، ساخت نماییم و فعالیت را هم کردیم و نمونههایش به مشتریهایمان تحویل داده شده است. پیستون تیپ 5 حساس گژینپین ( TU5) تعمیر اولیه ( اهمیت حلقه ) آبان تک نامی مطمئن در فی مابین مراکز خدمات تخصصی و مغازه های اسباب یدکی معتبر هست که گوشه ای از نیاز روزمره خویش را از همین شرکت تامین مینمایند. از دیگر مشخصات این انجین می توان به مواقعی نظیر: سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن دارای دبی متغیر اشاره نمود. از دیگر مشخصات پیشرانه تارا می توان به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن مهم دبی متغیر اشاره نمود.