حجم داده ها در جهان به طور تصاعدی در حال افزایش است. تا زمانی که خواندن این صفحه را به پایان برسانید ، 90 میلیون متن ارسال و دریافت می شود. 350،000 پست اینستاگرام بارگذاری می شود. 1.2 میلیون تماس اسکایپ برقرار خواهد شد. 21 میلیون گیگابایت ترافیک از طریق اینترنت دریافت می شود.
داده های بزرگ در همه جا وجود دارد ، از نمایش های Netflix که تماشا می کنیم تا رسانه های اجتماعی که مرور می کنیم. اما آیا می دانستید که کلان داده می تواند به نفع تجارت کوچک شما نیز باشد؟
61 درصد از شرکت ها می گویند که داده های بزرگ باعث درآمد می شود زیرا بینش عمیقی از رفتار مشتری ارائه می دهد. با استفاده از این هوش ارزشمند ، می توانید عمیق تر در روان جمعی مشتریان خود کاوش کنید – و متوجه شوید مصرف کنندگان چه هستند واقعا فکر.
تصور کنید که می توانید حدس بزنید مشتریان چه چیزی را خریداری می کنند – و چه زمان و چگونه. کلان داده یک توپ کریستالی نیست ، اما مطمئناً می تواند به شما در تصمیم گیری دقیق تر و سریعتر در مورد آینده مشاغل شما کمک کند.
کلان داده چیست؟
در ساده ترین عبارت ، داده های بزرگ ، مقادیر “بزرگ” داده ها هستند. می تواند ساختار یافته ، بدون ساختار یا نیمه ساختار یافته باشد. می توان آن را جمع آوری و به اشتراک گذاشت و تجزیه و تحلیل کرد.
کلان داده همه اطلاعاتی است که ما ایجاد می کنیم. ایمیل ها متون. توییت ها TikToks. این داده ها از دستگاه های دیجیتالی به روترها به سرورها به ابرها منتقل می شوند و دوباره برمی گردند.
به نقل از برنامه نویس معروف کامپیوتر ، دانیل کیز موران:
“شما می توانید داده ها را بدون اطلاعات داشته باشید ، اما نمی توانید اطلاعات را بدون داده داشته باشید.”
در اینجا یک تعریف مفید از داده های بزرگ از Investopedia آمده است:
“داده های بزرگ به مجموعه وسیع و متنوعی از اطلاعات اشاره دارد که با سرعت فزاینده ای رشد می کنند. این شامل حجم اطلاعات ، سرعت یا سرعت ایجاد و جمع آوری آنها ، و تنوع یا محدوده نقاط داده ای است که تحت پوشش قرار می گیرد. داده های بزرگ اغلب از منابع متعدد به دست می آیند و در قالب های متعددی وارد می شوند. “
کلان داده بی نقص نیست ، اما یکی از قوی ترین سلاح ها در زرادخانه هر بازاریابی است. از داده های بزرگ در مشاغل کوچک خود استفاده کنید و می توانید مشتریان بیشتری را از طریق قیف های فروش و بازاریابی خود جابجا کنید. به همین سادگی.
در اینجا برخی از حقایق چشم نواز در مورد داده های بزرگ وجود دارد:
مزایای کلان داده برای مشاغل کوچک
توجه به این نکته ضروری است که کلان داده به تنهایی کار چندانی برای سازمان شما انجام نمی دهد. با این حال ، فناوری مناسب به طور سیستماتیک مجموعه داده های بزرگ را از منابع مختلف استخراج می کند تا بتوانید الگوها ، روندها و همبستگی ها را در این داده ها پیدا کنید.
بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل ، بینش عمیق تری در مورد عملیات تجاری شما در اختیار شما قرار می دهد و جایگزین بسیاری از روش های دستی مرتبط با تجزیه و تحلیل داده ها می شود.
برخی از مزایای اصلی استفاده از داده های بزرگ در مشاغل کوچک خود را بخوانید.
1. کاهش هزینه ها
کلان داده با شناسایی فرایندهای گران قیمت و گردش کار اضافی می تواند تأثیر بسزایی در کاهش هزینه های سازمان شما داشته باشد. با جدیدترین داده ها ، می توانید مناطقی از کسب و کار خود را پیدا کنید که مقیاس آن بالا یا پایین باشد. این می تواند منافع مالی بلند مدت داشته باشد.
2. بهبود خدمات به مشتریان
داده های بزرگ خدمات بهتری را به مشتریان هدایت می کند. با بینش های واقعی در مورد مشتریان خود ، می توانید نحوه تفکر و رفتار مصرف کنندگان را کشف کنید-و در نتیجه تغییراتی را در تجارت خود ایجاد کنید.
خدمات شخصی مشتری به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به شما کمک می کند تا در سطح عمیق تری با مشتریان تعامل داشته باشید و خدمات سفارشی ارائه دهید که فروش را هدایت می کند.
“داده های بزرگ برای کمک به بازاریابان برای دستیابی به مشتریان و جذب مشتریان و مشتریان احتمالی به گونه ای آماده شده است که کسب و کارها در حال حاضر شروع به درک آن کرده اند.” آلن برنارد ، روزنامه نگار تجاری ، برای CIO.com می نویسد. “شرکت هایی که از تجزیه و تحلیل استقبال نمی کنند ، ممکن است به زودی شاهد مشتریان نامناسب با کیف پول خود باشند.”
خدمات به مشتریان مهمتر از همیشه است و بیشتر مشاغل کوچک از داده های بزرگ برای حفظ مصرف کنندگان استفاده می کنند. چرا؟ تنها 5 درصد افزایش در حفظ مشتری بیش از 25 درصد افزایش سود را ایجاد می کند.
3. مشکلات (و حل آنها) را شناسایی کنید
با داده های بزرگ ، سرانجام می توانید به تمام س questionsالات مشکوک پاسخ دهید: چرا مشتریان چرخ دستی خود را رها می کنند؟ چه زمانی احتمال خرید مشتریان وجود دارد؟
ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها می توانند دیدگاههای ارزشمندی از رفتار مشتریان در حین حرکت در قیف های شما ارائه دهند.
اگرچه تجزیه و تحلیل داده ها یک علم دقیق نیست ، اما ابزار لازم را برای حل طیف گسترده ای از مشکلات پیچیده در مشاغل کوچک شما در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر ردیابی مشتریان ، می توانید مسائل مربوط به تامین کنندگان ، سرمایه گذاران و سایر مشتریان را نیز حل کنید. با گزارشات زمان واقعی ، یک نمای کلی 360 درجه از کسب و کار خود دریافت می کنید و می توانید در آینده تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید.
4. افزایش درآمد
کلان داده به طرق مختلف درآمد را افزایش می دهد. تجزیه و تحلیل اطلاعات عمیقی در مورد چرخه عمر مشتری به شما ارائه می دهد و می توانید روش های جدیدی را برای تشویق فروش شناسایی کنید.
داده های خوب ممکن است به شما اطمینان لازم را برای عرضه محصول جدید یا تنوع بخشیدن به کسب و کار شما بدهد و این می تواند سودآور باشد.
به طور متوسط ، شرکت هایی که داده های بزرگ را در مشاغل خود گنجانیده اند ، افزایش سود 8 درصدی را ایجاد می کنند. همین کار را انجام دهید ، و این می تواند بهترین سرمایه گذاری باشد که امسال در مشاغل کوچک خود انجام می دهید.
“اکثر مردم تصور می کردند که داده های بزرگ فقط برای مشاغل بزرگ است. اما با گذشت زمان ، واضح است که این فناوری برای همه مناسب است.” می گوید کارآفرین.
5. مدیریت تیم
کلان داده همچنین مدیریت تیم در مشاغل کوچک شما را آسان می کند. می توانید کارمندانی را که بیشترین ارزش را برای شما دارند ، شناسایی کنید ، یا کارمندانی که به منابع یا آموزش اضافی نیاز دارند. این به این دلیل است که سیستم های تجزیه و تحلیل بینش هایی تولید می کنند که به شما کمک می کند بهره وری را افزایش داده و کارکنان را راضی نگه دارید.
“ارزشی که داده های بزرگ برای مدیریت کارکنان به ارمغان می آورد ، شناسایی و تجزیه و تحلیل رابطه بین مشارکت و حفظ است.” می گوید وب سایت مشارکت کارکنان Hppy. “چگونه و چرا مردم درگیر کارهایی هستند که انجام می دهند ، چگونه به معیارهای تجاری تبدیل می شود و برای حفظ آنها چه می توانید بهبود بخشید.”
همراه با فرهنگ تیمی عالی که الهام بخش تعامل است ، مجموعه فناوری مورد استفاده شما می تواند در مدیریت تیم شما تفاوت ایجاد کند. با یک پلت فرم ادغام به عنوان سرویس (iPaaS) ، می توانید برنامه های مبتنی بر ابر خود را برای داده های غنی شده و وسیع ترین طیف بینش ها متصل کنید.
چگونه مشاغل کوچک می توانند از داده های بزرگ استفاده کنند
به یاد داشته باشید: داده های بزرگ تنها یک تکه از پای است. این فرایندها و راه حل ها هستند که همه داده های شما را جمع آوری ، ذخیره و تجزیه و تحلیل می کنند و شما باید طبق این موارد بهترین عملکرد را برای کسب و کار خود انجام دهید.
بنابراین ، چگونه مشاغل کوچک شما می توانند از داده های بزرگ برای بهترین نتایج استفاده کنند؟
از CRM خود هوشمندانه استفاده کنید.
احتمالاً شما از CRM برای مدیریت اطلاعات مشتری خود استفاده می کنید ، اما لزوماً از داده های داخل آن بهترین نتایج را دریافت نمی کنید.
قبل از وارد شدن به سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل ، داده هایی را که قبلاً در CRM خود دارید کاملاً کاوش کنید. در اینجا چند س valuableال ارزشمند وجود دارد که باید انجام دهید:
- در مورد افرادی که به آنها خدمت می کنیم چه می دانیم؟
- چگونه می توانیم از این داده ها برای بیشترین ارزش استفاده کنیم؟
- چگونه می توانیم از این داده ها برای ارائه یک تجربه شخصی تر استفاده کنیم؟
- با این داده ها چه اتوماسیون و فرآیندهای جدیدی را می توانیم تقویت کنیم؟
سایر راه حل های تجزیه و تحلیل را کاوش کنید.
CRM تنها می تواند اطلاعات زیادی در مورد مشتریان و مشتریان شما به شما بگوید. با استفاده از راه حل های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ، می توانید تمام داده های موجود در CRM (و سایر برنامه های موجود در مجموعه فناوری خود) را تجزیه و تحلیل کنید و الگوهایی را در همه این داده ها پیدا کنید.
G2 Crowd تعدادی از بهترین راه حل های بزرگ داده موجود در بازار ، از جمله Azure Databricks و Splunk را لیست می کند.
با این حال ، اگر می خواهید یک استراتژی داده در دسترس تر داشته باشید ، با برنامه هایی که در حال حاضر دارید شروع کنید و به پلتفرمی مانند Clearbit نگاه کنید تا به پر کردن شکاف در داده های شما کمک کند و آنچه را که درباره مخاطبین خود می دانید غنی سازد.
نرم افزار کلان داده باید کاربر پسند و انعطاف پذیری کافی برای همه اعضای تیم شما باشد که داده ها را مدیریت می کنند. همچنین باید متناسب با بودجه و نیازهای شما تنظیم شود. به عنوان یک تجارت کوچک ، احتمالاً از برنامه داده ای که برای بزرگترین شرکت های چند ملیتی جهان طراحی شده است ، سود نخواهید برد.
داده های خود را یکپارچه کنید
هر راه حل داده ای به اندازه داده هایی که استفاده می کند خوب است و اطلاعات قدیمی و ناسازگار هیچ بینش مفیدی در اختیار شما قرار نمی دهد. شما باید مطمئن شوید که داده های شما همگام و یکپارچه هستند.
با استفاده از راه حل یکپارچه سازی ، می توانید پایگاه داده مخاطبین خود را بین برنامه ها یکپارچه و به روز نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که داده های مشتری شما به خوبی در پشته برنامه شما یکپارچه شده است. می توانید مخاطبین را در زمان واقعی همگام سازی کرده و مدیریت مخاطبین را ساده کنید.
گزارش گیری دقیق ایجاد کنید
هنگامی که داده های جالبی در اختیار دارید ، باید راهی برای تجسم آن داشته باشید. با گزارش شفاف ، می توانید به آسانی کسور کنید و بینش خود را با سایر اعضای تیم و ذینفعان به اشتراک بگذارید.
به داده های خود عمل کنید
هنگامی که داده های مفیدی در کسب و کار خود دارید ، چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟ پاسخ کوتاه: خودکارسازی ، شخصی سازی و سفارشی سازی.
در اینجا برخی از موثرترین روشهای استفاده از داده های بزرگ به عنوان یک تجارت کوچک آورده شده است:
- ایمیل های خود را شخصی کنید
- لیست ایمیل های خود را تقسیم بندی کنید
- از تحقیقات SEO برای تأثیرگذاری بر استراتژی محتوای خود استفاده کنید
- برای سفارشی سازی محتوا ، از محتوای پویا یا هوشمند در وب سایت خود بر اساس دستگاه ، جغرافیا ، وضعیت سرنخ یا سایر ویژگی ها استفاده کنید
- بر اساس ترجیحات خود ، مرتبط ترین محتوا را به یک مشتری ارسال کنید
- گردش کار داخلی را بر اساس اقدامات مشتری برای ارائه بهترین خدمات فعال کنید
- تست های A/B برای ایمیل ها ایجاد کنید و به طور خودکار بهترین محتوا را ارسال کنید
- استراتژی های شرکت یا تیم خود را برای مطابقت با بهترین عملکرد متمرکز کنید
- مرتبط ترین تبلیغات را ارائه دهید و هزینه های خود را به کانال ها و کمپین های با عملکرد بالا هدایت کنید
- به طور خودکار مخاطبین را در مرتبط ترین گروه ها و لیست ها در CRM سازماندهی کنید
کلان داده می تواند از جهات مختلف برای کسب و کار شما مفید باشد ، از افزایش فروش گرفته تا مدیریت بهتر تیم.
با این حال ، شما باید از تمام این داده ها به درستی استفاده کنید تا گردش کار خود را بهینه کنید و مشاغل کوچک خود را به طور کامل توسعه دهید.
صرف نظر از فرآیندهای بزرگ داده و ابزارهایی که انتخاب می کنید ، مهم است که پایگاه داده مخاطبین خود را به روز نگه دارید. در غیر این صورت ، در نتایجی که می توانید از داده های مشتری خود بدست آورید محدود خواهید شد.