استفاده از طراحی انسان محور برای ایجاد محصولات بهتر (با مثال)

برای درک طراحی انسان محور، بیایید با آنچه که نیست شروع کنیم.

زن در حال یادگیری طراحی انسان محور

تصور کنید در یک شرکت طراحی بازی کار می‌کنید، و یک روز رئیستان نزد شما می‌آید و می‌گوید: «نوجوانان این روزها – باید گوشی‌هایشان را کنار بگذارند. بیایید یک بازی تخته جدول کلمات متقاطع برای نوجوانان طراحی کنیم — آنها از فرصت آفلاین شدن استقبال می کنند.

رئیس شما نیت خوبی دارد، اما نیت او با واقعیت مصرف کننده شما مطابقت ندارد. ایده او نسبت به علایق یک نوجوان همدلانه نیست و راه حلی نیست که متناسب با خواسته ها و نیازهای آنها باشد.

کیت رایگان تحقیق و آزمایش UX ما را دانلود کنید

اکنون، بیایید به یک نمونه واقعی از طراحی انسان محور نگاه کنیم: جعبه های اشتراک غذا.

HelloFresh را در نظر بگیرید که در سال 2011 توسط دومینیک ریشتر، توماس گریزل و جسیکا نیلسون تأسیس شد. این شرکت یک جعبه غذای تازه را با دستور العمل های آسان درب منزل شما تحویل می دهد. بنیانگذاران دریافتند که مردم در یافتن زمان برای خرید مواد غذایی مشکل دارند و برای ایجاد وعده های غذایی سالم و مقرون به صرفه در تلاش هستند — آنها برای هر دو مشکل راه حلی ارائه کردند.

بر خلاف رئیس شما در مثال اول، بنیانگذاران HelloFresh ایده ای غیرمرتبط با نیازهای واقعی مصرف کننده ایجاد نکردند. در عوض، آن‌ها متوجه مبارزه‌ای شدند که یک نفر با آن روبرو بود و سپس برای ابداع راه‌حل تلاش کردند. به این ترتیب، می توان بحث کرد که طراحی انسان محور رویکرد ایمن تر و قابل اعتمادتر برای حل مسئله است.

چه نقش شما مستلزم ارائه ایده در جلسات بازاریابی یا طراحی محصولاتی باشد که شرکت شما می فروشد، مهم است که فرآیند طراحی انسان محور را بدانید. با قرار دادن مصرف کننده خود در خط مقدم فرآیند خلاقانه خود، اطمینان حاصل می کنید که هر محصولی که ایجاد و توزیع می کنید یک راه حل واقعی و بلند مدت برای نیازهای مصرف کننده شما است. اگر به درستی این کار را انجام دهید، پایگاه مشتریان قابل اعتمادتر و وفادارتری به دست خواهید آورد.

اکنون که اهمیت طراحی انسان محور را پوشش دادیم، بیایید به مراحل مختلف فرآیند طراحی انسان محور بپردازیم و به چند نمونه نگاه کنیم تا از اجرای استراتژی برای خود اطمینان داشته باشید.

فرآیند طراحی انسان محور

IDEO – شرکت طراحی جهانی اولین ماوس کامپیوتر اپل، Palm Pilot، در سال 1998 و بیشتر – با سه مرحله برای فرآیند طراحی انسان محور ارائه شد که به آنها کمک کرد تا چنین محصولات موفق و طولانی مدتی ایجاد کنند.

سه مرحله از فرآیند طراحی انسان محور عبارتند از الهام، ایده پردازی و اجرا.

فاز اول: الهام

مرحله الهام نیاز به تحقیق واقعی روی زمین دارد. شما باید مستقیماً با مخاطبان هدف خود در ارتباط باشید تا بزرگترین مشکلات و نقاط دردناک آنها را درک کنید. این مهم است که در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید. می خواهید بدانید: چه چیزی مصرف کننده شما را خوشحال می کند؟ چه چیزی آنها را ناامید می کند؟ اول صبح چه می کنند؟ چگونه محتوا را می بلعند؟ چه چیزی بیشتر وقت آنها را می گیرد؟

در اصل، شما می خواهید از دیدگاه آنها ببینید.

چند روش مختلف وجود دارد که می توانید برای تحقیق در مورد مخاطبان خود از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است نظرسنجی ها را از طریق ایمیل برای مشتریان ارسال کنید یا یک فرم ارسال نظرسنجی در یکی از صفحات وب خود ایجاد کنید. اگر به سختی می‌توانید افراد را وادار به تکمیل نظرسنجی کنید، ممکن است مشوق‌هایی ارائه دهید — 10٪ تخفیف برای خرید بعدی آنها یا بلیت یک مسابقه قرعه کشی با یک جایزه اهدایی.

اگر با نظرسنجی ها احساس راحتی نمی کنید، می توانید یک گروه متمرکز را تسهیل کنید.

اگر اغلب از طریق تلفن یا ایمیل با مشتریان در ارتباط هستید، ممکن است در مورد مشکلاتی که آنها به صورت ارگانیک دارند بشنوید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام جهت را انتخاب کنید، برای ایده های بیشتر، 19 ابزار و منابع برای انجام تحقیقات بازار را بررسی کنید.

هنگامی که تحقیقات بازار خود را انجام دادید، با تیم خود تمام مشکلات پیش پا افتاده و عمده ای را که مصرف کننده با آنها دست و پنجه نرم می کند (البته در مجموعه مهارت یا محصولات شما) فهرست کنید. بزرگترین دردسرهایی که مصرف کننده شما با آن مواجه است و اینکه چگونه محصولات شما می توانند برای حل این مشکلات بهتر شوند را در نظر بگیرید.

فاز دوم: ایده پردازی

مانند بنیانگذاران HelloFresh، تیم شما باید آینده ای را تصور کند که هنوز وجود ندارد. اکنون که می دانید مصرف کننده شما با چه مشکلاتی مواجه است، چه راه حل هایی می تواند به آنها کمک کند تا بهتر، شادتر و سازنده تر شوند؟

مرحله ایده پردازی، جلسه طوفان فکری شما به نام «فکر بد نیست». این کار به شما و همکارانتان نیاز دارد که یک لیست طولانی را ایجاد و اصلاح کنید. ایده های خوب را بگیرید و آنها را بهتر کنید. آنها را اصلاح و اصلاح کنید. تمام راه‌های مختلفی را تصور کنید که می‌توانید مشکل یک مشتری، بزرگ و کوچک را حل کنید.

وقتی مطمئن هستید که یک ایده واقعی و انسان محور برای رفع نیازهای مشتری دارید، باید تصور کنید که چگونه یک محصول می تواند آن راه حل را حل کند.

بیایید از مثال HelloFresh خود استفاده کنیم تا این مرحله را واضح تر ببینیم. در فاز دو، ایده‌سازی، قبلاً متوجه شده‌اید که مردم برای خرید مواد غذایی وقت ندارند و وعده‌های غذایی سالم می‌خواهند (این مرحله یک بود). در این مرحله، فهرست بلندبالایی از راه حل های بالقوه تهیه کرده اید، به عنوان مثال، «آموزش های یوتیوب برای ایجاد وعده های غذایی سالم؟ کتاب آشپزی بنویسید؟ برای اینکه کسی به خانه شما بیاید و برای شما آشپزی کند پول بدهید؟ برای یک کامیون برای تحویل غذای سالم به درب منزلتان بپردازید؟»

در نهایت، تیم شما تصمیم گرفته است — آها! ما یک سرویس اشتراک غذا ایجاد خواهیم کرد.

اکنون، می‌خواهید این محصول را روی شخصیت ایده‌آل خود نمونه‌سازی و آزمایش کنید.

به یاد داشته باشید، کل پیش‌فرض پشت طراحی انسان‌محور، کندوکاو در نیازهای واقعی مصرف‌کننده شما و ارائه راه‌حلی برای آن نیازها است. اگر درباره محدودیت های محصول خود بازخورد دریافت کردید، ناامید نشوید – الهام بگیرید. این بازخورد دقیقاً همان چیزی است که شما برای اطمینان از اینکه محصول شما در درازمدت مورد توجه مشتریان هدف شما قرار می گیرد، نیاز دارید.

فاز سوم: اجرا

بنابراین شما یک نمونه اولیه از محصول خود را ایجاد و آزمایش کرده اید، بازخورد جمع آوری کرده اید و به نظر می رسد آماده انتشار برای مخاطبان گسترده تر هستید.

اکنون زمان بازاریابی محصول خود فرا رسیده است. در نهایت، شما می خواهید خود را به جای مصرف کننده خود تصور کنید و سپس از این منظر برای آنها بازاریابی کنید: اگر من جای آنها بودم، چگونه می خواهم در مورد این محصول بیاموزم؟

از آنجایی که محصول شما حول محور مبارزات مصرف کننده شما می چرخد، می خواهید یک استراتژی بازاریابی موثر ایجاد کنید تا در مورد محصول خود به عنوان یک راه حل بلندمدت برای یک مبارزه واقعی، اخباری را منتشر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید با سایر مشاغلی که راه حل های مشابهی را ارائه می دهند یا مخاطبانی را با مشکلات مشابه به اشتراک می گذارند، شریک شوید. با شراکت با یک کسب و کار، می توانید راه حل همه کاره بیشتری را به کاربر ارائه دهید.

نمونه های طراحی انسان محور

1. مسواک کلگیت

مسواک Colgate-Palmolive، Acti-Brush، در دهه 1990 نوآورانه بود، اما از آن زمان، مسواک های رقیب از Colgate در بازار پیشی گرفتند. Colgate-Palmolive یک شرکت مشاوره طراحی با تمرکز بر طراحی های انسان محور را برای ایجاد یک مدل مسواک جدید استخدام کرد.

تیم Altitude به طور گسترده روی مخاطبان تحقیق کرد و سپس Motion، یک مسواک جدید، باریکتر و پرقدرت با سرهای نوسانی و گردن قوس دار را توسعه داد. کل محصول، از ویژگی های سطحی گرفته تا عملکرد، حول یک سوال مهم متمرکز شده است: آیا این نیازهای کاربر ما را برآورده می کند؟ در نهایت، Motion با موفقیت مشکل کاربر را حل کرد – نیاز به یک مسواک باریک که هنوز هم بتواند عملکرد را ارائه دهد – صنعت قبلاً به آن توجه نکرده بود.

اسکرین شات 2018-06-12 در 2.42.16 بعد از ظهر

منبع تصویر

2. Spotify

روزهای پرداخت 1.99 دلار را به خاطر بسپارید یکی آهنگ، یا آویزان شدن در اطراف راهروهای Walmart، جستجو برای آلبوم مورد علاقه خود را؟

من می توانم استدلال کنم که یکی از چشمگیرترین نمایشگرهای طراحی انسان محور Spotify است — محصولی که روش قبلی من برای خرید موسیقی را به من نشان می داد قبل از اینکه حتی آن را به عنوان یکی تشخیص دهم یک مشکل بود.

Spotify با همدلی با تلاش کاربران خود برای پرداخت هزینه موسیقی از منابع متفاوت موفق شد و راه حلی را ایجاد کرد که همه ما می توانستیم از آن استقبال کنیم. به لطف Spotify، کاربران می توانند با یک هزینه ماهانه تمام آهنگ های خود را در یک مکان دریافت کنند. من حاضرم برای این نوع خدمات مناسب، سفارشی و مفید هزینه بیشتری بپردازم.

نمونه های طراحی انسان محور Spotify

منبع تصویر

3. فیت بیت

قبل از ردیاب های تناسب اندام مفید، ما باید تخمین بزنیم که در یک روز چه مقدار کالری سوزانده ایم و انگیزه ذاتی برای فعالیت بیشتر را بیابیم (که همانطور که همه می دانیم منبع غیرقابل اعتمادی است).

اختراع محصولاتی مانند Fitbit غیرقابل انکار انسان محور است. مخترعان ردیاب های تناسب اندام چالش های افراد را با ردیابی و حفظ اهداف تناسب اندام شناختند و راه حل بلند مدت مفیدی ارائه کردند. این محصول با در نظر گرفتن کاربر کار می کند و به کاربر می گوید چقدر کالری سوزانده است و از او می خواهد که بیشتر ورزش کند.

نمونه های طراحی انسان محور FitBit

منبع تصویر

4. ونمو

Venmo نمونه دیگری از محصولی است که قبل از اینکه اکثر مردم متوجه شوند مشکلی حل شده است. من شخصاً تا زمانی که Venmo راه حلی ارائه نکرد، ندیدم مبادله پول چقدر دست و پا گیر است.

بنیانگذاران ونمو، اندرو کورتینا و اکرام ماگدون اسماعیل، تنها زمانی با ایده ونمو مواجه شدند که با این مشکل مواجه شدند. آنها به شهر نیویورک رفتند و اکرام کیف پول خود را فراموش کرد. اندرو همه چیز را پرداخت کرد و در پایان سفر اقرام چکی برای او نوشت.

در طی آن مبادله پول، آنها فکر کردند: «چرا این هنوز بهترین راه برای مبادله پول است؟ چرا ما نمی‌توانیم این کار را روی تلفن‌هایمان انجام دهیم؟»

بنیانگذاران Venmo نیاز داشتند تا مشکلی را که با آن روبرو شده اند حل کنند و راه حلی بسازند که سایر افراد نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

نمونه هایی از طراحی انسان محور Venmo

منبع تصویر

احساس الهام گرفتن؟

امیدواریم که این نمونه ها سودمندی طراحی انسان محور را برای ایجاد محصولات بادوام و نوآورانه تایید کند. شما اکنون آماده اید تا از زاویه ای جدید به فرآیند خلاقیت خود بپردازید – زاویه انسانی.

قالب های ux