تفاوت های کلیدی و زمان استفاده از هر کدام

برای بسیاری از مشاغل، رسانه های اجتماعی یک چشم انداز ترسناک است. می‌دانید که برای دستیابی به مخاطبان خود باید در چندین پلتفرم باشید، اما کاملاً مطمئن نیستید که آیا محتوای شما به اندازه کافی ارگانیک به دست می‌آید تا سرمایه‌گذاری زمانی ارزشش را داشته باشد.

برای اضافه کردن به آن، شما سال هاست که دنبال کننده ها و لایک های صفحه را جمع آوری کرده اید و تعداد مخاطبان شما به هزاران نفر می رسد. پس چرا، پست های شما فقط به چند صد نفر در یک زمان می رسد؟

اکنون دانلود کنید: چک لیست تبلیغات رایگان فیس بوک

با تشکر از پیچیده الگوریتم های رسانه های اجتماعی، پست های شما تنها به کسری از مخاطبان واقعی شما می رسد. این بدان معناست که هر چقدر هم که محتوای شما خوب باشد، هرگز برای همه کسانی که می توانند از آن بهره مند شوند، دیده نمی شود. مطمئناً، هر چند وقت یک‌بار ممکن است یک پست آنقدر لایک، کامنت گذاشته و به اشتراک گذاشته شود که اینستاگرام یا فیس‌بوک آن را شایسته دیدن توده‌ها بدانند… اما این نباید تنها استراتژی شما باشد.

اگر برای معرفی یک محصول جدید، اعلام یک رویداد یا فقط گسترش آگاهی در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کار می کنید نیاز دارید آن را در مقابل افراد زیادی دریافت کنید، وقت آن است که روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید.

تبلیغات فیسبوک

در فیس بوک، دو نوع تبلیغات پولی پیدا خواهید کرد: پست های تقویت شده و تبلیغات فیس بوک. بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام از اینها چیست و مزایا یا معایب آنها چیست.

پست تقویت شده چیست؟

پست تقویت‌شده، پستی است که در جدول زمانی صفحه خود قرار داده‌اید و می‌توانید با پرداخت هزینه آن را به مخاطبان مورد علاقه خود افزایش دهید. این یک راه بسیار آسان برای دریافت پست های خود در مقابل افراد بیشتری است که ممکن است ندانند شما کی هستید و چه می کنید.

وقتی یک پست را تقویت می کنید، چند سوال برای کمک به بهینه سازی تجربه از شما پرسیده می شود. این شامل:

  1. می خواهید به چه کسی برسید؟ این امر شما را وادار می کند تا مخاطب هدفی را انتخاب کنید که ممکن است از محتوای شما لذت ببرد.
  2. بودجه شما چقدر است؟ حداکثر بودجه ای را انتخاب کنید که می خواهید در طول عمر کمپین خود سرمایه گذاری کنید.
  3. چه مدت می خواهید تقویت خود را اجرا کنید؟ فیس بوک حداکثر بودجه شما را می گیرد و آن را بر تعداد روزها تقسیم می کند، سپس سرمایه گذاری شما را بر اساس آن اعمال می کند.

مزایای پست های تقویت شده

  • پست‌های تقویت‌شده می‌تواند راهی عالی برای کمک به دسترسی محتوای شما به افراد بیشتری باشد.
  • تنظیم آنها آسان است زیرا شما مستقیماً از جدول زمانی خود کار می کنید.
  • در مقایسه با سایر انواع تبلیغات، آنها می توانند مقرون به صرفه تر باشند

معایب پست های تقویت شده

  • این‌ها همچنان به‌عنوان «تبلیغات» برای مخاطبان شما نشان داده می‌شوند، بنابراین آنها متوجه می‌شوند که شما به‌جای اینکه به طور طبیعی اتفاق بیفتد، برای دسترسی هزینه کرده‌اید.
  • وقتی نوبت به ایجاد مخاطب ایده آل می رسد، قابلیت سفارشی سازی محدودی دارید.

تبلیغ فیسبوک چیست؟

برخلاف پست های تقویت شده، تبلیغات فیس بوک در Ads Manager ایجاد می‌شوند که در آن گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتری برای انتخاب خواهید داشت.

مزایای تبلیغات فیس بوک

  • شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغ شما در کجا قرار گیرد. علاوه بر زمان فیسبوک و اینستاگرام، می‌توانید از میان تبلیغات جانبی فید خبری فیسبوک، تبلیغات مسنجر، استوری‌های اینستاگرام، مقاله‌های فوری و شبکه مخاطب نیز یکی را انتخاب کنید.
  • با انتخاب یک هدف در ابتدای کار در تبلیغات خود، هدف گرا باشید. این می تواند به شما کمک کند استراتژی بازاریابی خود را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید. می‌توانید از میان گزینه‌هایی مانند ترافیک فروشگاه، مکالمات و تولید سرنخ انتخاب کنید.
  • خلاق باش. تبلیغات فیس بوک شامل چرخ فلک ها، اجازه توضیحات خاص، و ارائه یک دکمه فراخوان برای ایجاد انگیزه در مخاطبان شما برای انجام کاری است.
  • مخاطبان خود را مشتری کنید. تبلیغات فیس بوک گزینه های بیشتری برای شناسایی و رسیدن به مخاطب ایده آل در اختیار شما قرار می دهد. آنها همچنین ابزارهای پیشرفته ای دارند که به شما امکان می دهد “مخاطبان شبیه” ایجاد کنید و انواع مخاطبان همپوشانی ایجاد کنید.

معایب تبلیغات فیسبوک

  • ایجاد تبلیغات فیس بوک می تواند پیچیده باشد و نیاز به دانش عمیق تری از مخاطب ایده آل شما دارد.
  • تبلیغات به جای تقویت یک پست موجود که در حال حاضر به خوبی انجام می شود، از ابتدا ایجاد می شود.
  • تبلیغات فیس بوک می تواند گران تر از پست های تقویت شده باشد.

پست تقویت شده در مقابل تبلیغات پولی

هر دو گزینه می توانند دسترسی بیشتری را فراهم کنند، بنابراین چگونه می دانید کدام یک برای شما بهترین است؟ حتی با دانستن مزایا و معایب پست‌های تقویت‌شده و تبلیغات فیس‌بوک، تصمیم واقعی به اهداف شما و آنچه می‌خواهید برای پول خود به دست آورید بستگی دارد.

قبل از اینکه وارد بحث شویم، مهم است که توجه داشته باشیم که چه یک تبلیغ فیس بوک یا یک پست تقویت شده را انتخاب کنید، هر دو به عنوان یک آگهی در صورتحساب شما نمایش داده می شوند.

پست‌های تقویت‌شده برای نمایش بیشتر کسب‌وکارتان خوب هستند، زیرا به پست‌های شما کمک می‌کنند تا مخاطبانی را که ممکن است با برند شما آشنا نباشند، به دست آورند. آنها برای افزایش آگاهی مفید هستند اما لزوماً برای تبدیل مشتریان یا اهداکنندگان مؤثر نیستند.

اگر می خواهید پست های تقویت شده را در نظر بگیرید:

  • دنبال کنندگان خود را افزایش دهید
  • آگاهی از برند را با مخاطبان جدید توسعه دهید
  • تعامل مخاطبان را در صفحه فیس بوک خود افزایش دهید
  • دید در بهترین پست های خود را بهبود بخشید
  • میزبانی تبلیغات یا هدایا
  • کلیک های وب سایت بیشتری دریافت کنید

همیشه بهتر است پست هایی را تقویت کنید که در حال حاضر با دسترسی ارگانیک به خوبی کار می کنند. این به شما امکان می دهد تا بودجه خود را به حداکثر برسانید و در عین حال تعامل را افزایش دهید.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما یک گواهی داستان موفقیت شگفت انگیز دریافت کرده اید. یک مشتری از محصول شما استفاده کرد و نتایج فوق العاده ای داشت. شما یک شخصیت مرتبط، تصاویری قوی، و یک نتیجه فوق العاده دارید. شما این داستان را به‌عنوان یک پست به اشتراک گذاشته‌اید و متوجه شده‌اید که مخاطبانتان درگیر آن هستند. صدها نفر آن را پسندیده اند، درباره آن نظر داده اند و حتی چندین نفر آن را به اشتراک گذاشته اند.

این یک فرصت عالی برای شما فراهم می کند تا پست را تقویت کنید و توسط مشتریان بالقوه ای که ممکن است از وجود کسب و کار شما اطلاعی نداشته باشند دیده شوید. شما لزوماً به دنبال تبدیل مشتریان در همان لحظه نیستید (اگرچه مطمئناً نمی گویید نه!)، بلکه بیشتر به دنبال معرفی شرکت خود و کارهایی که می توانید انجام دهید، به مخاطبان بیشتری هستید. در این مورد، یک پست تقویت شده ممکن است بهترین راه برای خرج کردن دلارهای تبلیغاتی شما باشد.

با این حال، شاید شما به دنبال انجام کارهای بیشتر با بودجه تبلیغاتی خود باشید. شما می‌خواهید سرنخ‌ها را جذب کنید، مشتریان یا اهداکنندگان را جذب کنید و از سرمایه‌گذاری خود سود کوتاه‌مدت و بلندمدت ببینید. اگر این بیشتر شبیه اهداف تبلیغاتی شماست، ممکن است بخواهید روی تبلیغات فیس بوک سرمایه گذاری کنید.

اگر می خواهید تبلیغات فیس بوک را در نظر بگیرید:

  • تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت
  • سرنخ ایجاد کنید
  • ترافیک را به فروشگاه خود هدایت کنید
  • برای فروشگاه خود سفارش دهید
  • ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری دیده شود

شاید شما به تازگی یک مکان جدید آجر و ملات باز کرده اید یا تجارت خود را برای فروش آنلاین محصولات گسترش داده اید. شما نه تنها می خواهید مردم در مورد کسب و کار شما و کارهایی که انجام می دهید بدانند، بلکه می خواهید آنها اقدام کنند و از فروشگاه شما خرید کنند.

شما دنبال کننده مناسبی در رسانه های اجتماعی دارید، با این حال، دوست دارید بیشتر از مخاطبان معمولی خود در مورد آخرین گسترش شما بدانند. شما مشتری یا “آواتار” ایده آل خود را درک می کنید و به جای ایجاد یک مخاطب از ابتدا، می خواهید افرادی را هدف قرار دهید که دقیقاً مانند مشتریان فعلی شما هستند و آماده خرید هستند. در این صورت یک تبلیغ فیسبوک به شما کمک می کند تا بهتر به اهداف خود برسید.

پست های تقویت شده و تبلیغات فیس بوک هر دو جایگاه خود را در برنامه های بازاریابی و تبلیغات قوی دارند. نکته کلیدی این است که یاد بگیرید چه زمانی از هر کدام استفاده کنید تا بتوانید از تلاش خود سرمایه گذاری کنید و بهترین نتایج را برای کسب و کار خود بگیرید.

دعوت به اقدام جدید