سریعترین رشد پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2023 [New Data]

آیا مردم هنوز از فیس بوک استفاده می کنند؟ آیا BeReal چیز بزرگ بعدی است؟ و آیا TikTok هنوز فقط برای Gen Z است؟

یک بازاریاب برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که سریع ترین رشد را دارند مرور می کند

اگر به دنبال پاسخ برای این سؤالات هستید، ما آنها را داریم.

ما از بیش از 600 بزرگسال آمریکایی درباره پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که در ماه مه 2022 و دوباره در ژانویه 2023 استفاده می‌کنند، پرسیدیم تا بفهمیم کدام برنامه‌ها در حال رشد هستند و کدام‌ها کندتر می‌شوند. این چیزی است که ما متوجه شدیم:

اکنون دانلود کنید: وضعیت 2023 روند رسانه های اجتماعی [Free Report]

استفاده از رسانه های اجتماعی در سال 2022 در مقابل 2023

در حالی که 84 درصد از بزرگسالان ایالات متحده به طور عجیبی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، وقتی از آن استفاده می کنند به کجا می روند؟

استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی توسط ما بزرگسالان اینفوگرافیک با مقایسه داده های 2022 و 2023

در اینجا چند واقعیت سریع در مورد پلتفرم های برتر مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2023 آورده شده است، با توجه به اینکه این لیست ممکن است در کشورهای دیگر متفاوت باشد.

  • فیسبوک (69%)، یوتیوب (57%)، اینستاگرام (45%)، تیک تاک (33%) و توییتر (30%) محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی هستند.
  • BeReal (313%)، Twitch (29%)، LinkedIn (20%) و TikTok (16%) بیشترین رشد را از ماه می گذشته داشته اند.
  • ردیت (-11%)، پینترست (-9%) و یوتیوب (-4%) تنها پلتفرم هایی هستند که شاهد کاهش استفاده بوده اند.
  • در حالی که فیس بوک محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی برای افراد بالای 25 سال است، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب در بین سنین 18 تا 24 سال محبوب ترین هستند.

با آن، بیایید یک شیرجه عمیق‌تر به پلتفرم‌هایی که سریع‌ترین رشد را دارند، انجام دهیم.

سریع ترین رشد پلتفرم های رسانه های اجتماعی

1. BeReal

BeReal شاهد رشد 313 درصدی استفاده از مصرف کنندگانی است که مورد نظرسنجی ما قرار گرفته است، که احتمالاً ناشی از هیاهو بوده است. اما – همانطور که در مورد همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال ظهور تعجب می کنیم – آیا این دوام خواهد داشت؟

پلتفرم جوان، که به کاربران یک فرصت می دهد تا عکسی از خود را در هر کجا که هستند بدون فیلتر در چند بازه زمانی ارسال کنند – که توسط برنامه هر روز تعیین می شود، از استفاده تقریباً 0.7٪ از جمعیت به 2.8٪ افزایش یافت. بیشتر پلتفرم های اجتماعی که ما تحلیل کردیم. اما، داستان واقعی این است که چگونه با Gen Z آغاز شد. استفاده از این گروه سنی از 1% به 13% افزایش یافت (1200% افزایش).

BeReal از جدیدترین پلتفرم اجتماعی بودن ما در این نظرسنجی ها سود می برد، بنابراین بیشترین فضا را برای رشد داشت. از سوی دیگر، با تلاش سایر رقبا برای کپی برداری از پلتفرم آن، این خطر می‌رود که یکی دیگر از پلتفرم‌های مد روز رسانه‌های اجتماعی باشد که فراموش می‌شود یا در این میان گم می‌شود.

با توجه به فرمت BeReal، همچنین ممکن است استقبال کننده ترین کانال یا انجمن برای مارک ها نباشد، زیرا مردم برای دیدن نسخه های “واقعی” دوستان خود می پیوندند و هدفشان استفاده از این پلت فرم برای تقویت اعتبار و ارتباط انسانی است.

2. تکان دادن

چه در حال تماشای تشکیل خانواده Keke Palmer با The Sims باشید، چه مجذوب پوشش زنده یک رویداد جالب توسط یک نفر، واضح است که محتوای پخش‌شده اینجا باقی می‌ماند. و در حالی که پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک ویژگی‌های زنده را فعال و آزمایش کرده‌اند، Twitch همچنان به عنوان مکانی برای تماشای ویدیوهای زنده طولانی مدت حکمفرماست.

نمونه ای از صفحه اصلی Twitch.

اگرچه ممکن است یک پلت فرم اجتماعی واضح به نظر نرسد زیرا بسیاری از مردم برای مشاهده ویدیوها به جای ضبط یا تعامل با آنها به آنجا می روند، همچنان به رقابت با سایر کانال های اجتماعی که کپی ویدیوهای زنده خود را راه اندازی کرده اند ادامه می دهد.

از اولین نظرسنجی ما، به لطف Gen Z و Boomers، استفاده از Twitch 29٪ افزایش یافته است که درصد کل مصرف کنندگان از آن از 7٪ به 9٪ افزایش یافته است.

Gen Z با افزایش استفاده از Twitch از 13% به 17% این افزایش را به همراه داشت.

بومرزها نیز در حال ورود به عمل هستند. در می 2022 فقط 0.3 درصد از این پلتفرم استفاده کردند در حالی که نزدیک به 3 درصد امروز از آن استفاده می کنند. در حالی که این درصد کمی به نظر می رسد، اما همچنان می تواند معادل هزاران کاربر اضافی باشد.

3. لینکدین

بین ماه‌های می و ژانویه، لینکدین در میان مصرف‌کنندگانی که ما مورد بررسی قرار دادیم، رشد ۲۰ درصدی داشت، که توسط Boomers تقویت شد. با این حال، پلت فرم شروع به کاهش با سایر گروه های سنی کرده است.

در حالی که استفاده از لینکدین برای هر نسل دیگر به طور ملایم کاهش یافته است، استفاده از لینکدین در بین Boomers از 11٪ به 20٪ افزایش یافته است که 85٪ افزایش یافته است.

در مجموع، ما چندان نگران کاهش جزئی نیستیم، زیرا لینکدین همچنان ترکیبی از رسانه های اجتماعی و ابزاری است که شکارچیان و استخدام کنندگان به آن نیاز خواهند داشت، و از آن برای حفظ سبد سهام خود برای سال های آینده استفاده می کنند.

بنابراین، اگر شما یک بازاریاب هستید که از پلتفرم استفاده می‌کنید، در حالی که مهم است تغییرات جمعیتی را در ذهن داشته باشید – احتمالاً هنوز نیازی ندارید که استراتژی خود را در آنجا متمرکز کنید.

ویدیوی زیر را برای چند نکته در مورد چگونگی شروع یا بهبود استراتژی فعلی لینکدین خود مشاهده کنید:

4. TikTok

علی‌رغم نگرانی‌های نظارتی مداوم TikTok، به نظر می‌رسد افرادی که در ماه مه این پلتفرم را دوست داشتند، به اطراف خود ادامه می‌دهند، در حالی که دیگران برای اولین بار شروع به تجربه این کانال کرده‌اند.

بین ماه‌های می تا ژانویه، استفاده از TikTok در میان مصرف‌کنندگان مورد بررسی ما 16 درصد رشد داشته است. استفاده همچنین در تمام نسل‌ها رشد کرد – به خصوص با Boomers.

وقتی به افزایش نسل‌ها نگاه می‌کنیم، تعداد بومرهایی که از TikTok استفاده کرده‌اند 164 درصد افزایش یافته است که دوباره نشان می‌دهد که آنها به بسیاری از روندها و برنامه‌های ویروسی Gen Z دسترسی پیدا کرده‌اند.

از تحقیقات ما، تخمین می‌زنیم که از هر سه بزرگسال آمریکایی، یک نفر از TikTok استفاده می‌کند.

اگر هنوز از TikTok استفاده نکرده‌اید، باید آن را در رادار خود نگه دارید و کمی وقت بگذارید تا بررسی کنید که آیا این برنامه برای برند شما منطقی است یا خیر. فقط به خاطر داشته باشید که برای ساختن یک استراتژی موفق، نیاز به زمان و منابع مرتبط با ویدئو و همچنین تحقیقات کاربر در مورد همه روندهای موجود در آنجا است. در اینجا می توانید درباره بازاریابی TikTok اطلاعات بیشتری کسب کنید.

5. توییتر

علیرغم نوسانات رهبری، تصاحب بحث برانگیز ایلان ماسک، و تغییرات سراسری در شرکت، پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر همچنان پایگاه کاربر قوی دارد و 7 درصد در بین مخاطبان مصرف کننده ما رشد کرده است.

در حالی که نمونه ما نشان می دهد که توییتر تقریباً 12 درصد بیشتر کاربران Gen X و 27 درصد رشد بیشتری را جذب کرده است، این را باید با دقت در نظر گرفت زیرا 9 درصد کمتر اعضای نظرسنجی Gen Z گفتند که در ژانویه نسبت به ماه می از توییتر استفاده می کنند. .

در حالی که پیش‌بینی اینکه توییتر چگونه به رشد و عملکرد خود، به‌ویژه برای بازاریابان، در آینده ادامه خواهد داد، دشوار است – در اینجا راهنمای مفیدی در مورد نحوه ایجاد و حفظ مخاطبان و دنبال‌کنندگانی وجود دارد که می‌تواند بازدهی سرمایه‌گذاری را برای برند شما ایجاد کند.

6. اینستاگرام

جای تعجب نیست که اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین نسل‌ها است. بین ماه های مه و ژانویه، استفاده توسط مصرف کنندگان مورد بررسی ما 6٪ رشد کرد. در حالی که این کانال همچنان به پیروزی بر Gen Z و جلب توجه Boomers ادامه می دهد، ممکن است برخی از مخاطبان هزاره خود را از دست بدهد. در زیر فقط چند واقعیت سریع آورده شده است.

  • حدود 45 درصد از بزرگسالان ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند که نسبت به ماه مه گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
  • اینستاگرام با Gen Z ۱۱ درصد و در بین Boomers ۵۳ درصد رشد کرد (از ۱۸ درصد به ۲۷ درصد).
  • استفاده هزار ساله از اینستاگرام از 65 درصد به 54 درصد رسید، کاهش 17 درصدی.

اکنون که برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با سریع‌ترین رشد را پوشش داده‌ایم، در اینجا پلتفرم‌هایی که در سال 2023 کاهش می‌یابند آورده شده است.

کدام پلتفرم ها Steam را از دست می دهند؟

در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های بزرگی که رشد آهسته‌ای را از استخر مصرف‌کنندگان ما شاهد بودند راه به جایی نمی‌برند، داده‌ها به برخی از بازاریابان چرندیات مصرف‌کننده اشاره می‌کند که ممکن است بخواهند در مورد رادار خود بدانند یا آن را ادامه دهند.

اینجا را کلیک کنید تا بدانید چرا Reddit، Pinterest و YouTube ممکن است در مقایسه با رقبای خود، قدرت خود را از دست بدهند.

اطلاعات بیشتر در رسانه های اجتماعی

بینش رسانه های اجتماعی بیشتری می خواهید؟ این منابع مفید را بررسی کنید:

ترجیح می دهید گزارشی را با همه چیزهایی که باید بدانید دانلود کنید؟ گزارش روند رسانه های اجتماعی ما را به صورت رایگان در زیر بررسی کنید.

دعوت به اقدام جدید