نام دیگر آن «پاخور پله

اولین طراحی آسیاب نورد در سال ۱۴۸۰ توسط لئوناردو داوینچی بود که برای اولین بار بین دو غلتک استوانه ای با محورهای موازی برای اصلاح ضخامت ورق فلزی بود. در طی فرآیند نورد هم فشار روی ورق کاهش می یابد. در طی این فرآیند بعد از ذوب شدن فولاد، آن را از میان غلتک های سنگینی عبور می دهند تا به اندازه و ابعاد دلخواه برسد. لوله های بدست آمده از این روش کیفیت لوله های بدون درز را نداشته و قیمت پایین تری نسبت به آنها دارد. در روش جوش دادن، ورق فولادی دور قالب مورد نظر پیچانده شده و درز لوله را با لحیم کاری جوش می دهند. لوله بدون درز (Seamless Pipe) که به آن لوله مانیسمان نیز گفته میشود لوله ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه ای یکدست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش کاری بر روی آن صورت نگرفته است. برای تهیه این نوع از لوله ها از ورق فولادی با فولاد نرم استفاده می شود که با فشار از داخل قالب عبور داده شده و درز آن را جوش می دهند و سپس آن را در وان روی اندود گالوانیزه قرار می دهند.

در کاربرد لوله سیاه فولادی از لوله درز دار جهت انتقال مایعات و تولیدات پروفیل های قوطی، ساختن مصنوعات و سازه فلزی استفاده میشود. اگرچه لوله های فولادی صلبیت بالایی دارند و کمتر تغییر شکل می دهند اما در عوض نیروهای بزرگی را به تکیه گاه ها وارد می کنند. این لوله ها دارای قطر بزرگی هستند و در زیر خاک قرار داده می شوند. کلیه لوله های گالوانیزه در شاخه های 6 متری و از سایز 1/2 اینچ تا قطر 6 اینچ تولید می گردند و اتصال آنها به صورت دنده ای است. درهرصورت نمایش هر یک از آنها در نقشههای معماری الزامی است. یک ردیف پله حداقل از سه پله متوالی تشکیل میشود. برای دفع فاضلاب در پایینترین قسمت ساختمان از روشهایی نظیر چاه جذبی، سپتیک تانک و سیستم فاضلاب شهری (اِگو) استفاده میشود. این نقشهها توسط مهندس برق طراحی میشود و به معرفی سیستم روشنایی، کلید و پریز و تلفن ساختمان میپردازد .این نقشهها را با حرف اختصاری «E» نیز مشخص میکنند. محاسبات دقیق بارهای برودتی و حرارتی، تعیین محل تجهیزات موتورخانه، سرمایش و گرمایش، مشخصکردن محل دقیق بازشوها و محل خروجی لولهها و رایزرها و در نهایت رسم دقیق نقشهها و دیتیلهای اجرایی در این فاز طراحی مورد بررسی قرار میگیرند.

مشابه با بخش نقشههای تأسیسات برقی، در این قسمت نیز مروری بر تجهیزات مکانیکی از قبیل انواع شیرهای کنترل، لولهها و اتصالات خواهیم داشت. علاوه بر توضیحات مختصر در مورد هریک از تجهیزات، تصاویری از آنها نیز برای درک و فهم بهتر نقشهها ارائه میشود. تجهیز آنلاین، با استارت آپی جدید درعرصه کالاهای صنعت و ساختمان بر این شده با توجه به عدم شفافیت قیمتها،تخفیف و نبود اطلاعات کافی،فصلی نو در این عرصه را آغاز نماید.همچنین با ارائه لیست قیمت،ارزانترین قیمت،کاتالوگ و نمایندگی فروش برترین برندها همچون اتصالات مانیسمان و درزدار آریا،ایران اتصال آسیا،بنکن و اتصالات دنده ای گالوانیزه و سیاه توپی برزیل،مک،جورج فیشر،چینی و شیرآلات برنجی همچون شیرگازی،صافی،فلکه یک طرفه، نگین،سیم ایتالیا،یورک،کیز ایران،امین شیر و ساختمانی آذین لوله و نیوپایپ می باشد. شیر پروانهای مشابه شیر کشویی دارای یک صفحه فلزی میباشد. این شیرها نیازی به اهرم تنظیم ندارند و سیال تنها قادر به حرکت در یکجهت میباشد. شیر کف فلزی (بشقابی یا کروی) برای تنظیم جریان با استفاده از یک دیسک به شکل مخروط ناقص مورداستفاده قرار میگیرد.

ارتفاع یک پله (h): فاصله عمودی دو کف پله متوالی را «ارتفاع پله» مینامیم. قرنیز پله: دیوارههای باکس راهپله که با اندود گچ پوشانده شدهاند و قسمتی از دیوار بالای کف پله ممکن است در حین عبور و مرور یا شستوشوی پلهها آسیب ببیند. در شکل زیر نمونهای از جزئیات اجرایی پلهها که در نقشههای معماری توسط معمار طرح داده شده است، مشاهده میکنیم. در شکل زیر در سه قسمت به جزئیات خم، وصله و طول همپوشانی آرماتورها اشاره شده است. سایز 125 میلی متر معادل 4 اینچ است. چگونه سایز مناسب و مورد نظرتان را سفارش دهید؟ نقشه سولهها و سازه نگهبانهای متداول نیز از جمله مواردی است که در این ایبوک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. راهپله و یا پله یکی از اجزای مهم ساختمان است که در حین اجرا باید توجه ویژهای به آن داشته باشیم. جنس قرنیزها معمولاً سنگ پلاک، چوب یا موزائیک است. هدف اصلی استفاده از لوله سیاه فولادی، انتقال پروپان یا گاز طبیعی به داخل منازل مسکونی و ساختمانهای تجاری میباشد از آنجایی که این لوله بدون هیچ درزی تولید میشود حمل گاز توسط آنها راحتتر میباشد. دوما به دلیل ساختاری که دارند نیاز بسیار کمی به مراقبت و نگهداری دارند از این رو نصب و استفاده از آنها اغلب بدون دردسر میباشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد لوله گالوانیزه 8 اینچ لطفا از صفحه ما بخواهید.