چه چیزی یک تبلیغ را به یاد ماندنی می کند؟ [New Data]

به آخرین تبلیغاتی که به خاطر دارید فکر کنید.

چه چیزی آن را به یاد ماندنی کرد؟ این پاسخی است که هر تبلیغ کننده ای می خواهد بداند. من تمایل دارم تبلیغات خنده دار و/یا مرتبط را به خاطر بسپارم ، اما آیا برای اکثر مصرف کنندگان یکسان است؟

اکنون بارگیری کنید: کیت برنامه ریزی تبلیغات تبلیغاتی رایگان

بیایید ببینیم اطلاعات اخیر در مورد تبلیغات به یاد ماندنی چه پیشنهاد می کند و نکاتی را برای کمپین بعدی خود مورد بحث قرار دهیم.

چرا مصرف کنندگان تبلیغات را به خاطر می آورند

ما 281 مصرف کننده آمریکایی را مورد بررسی قرار دادیم و از آنها خواستیم به تبلیغ اخیر خود و آنچه که آن را به یاد ماندنی کرده اند ، فکر کنند. پاسخ دهندگان فقط می توانند یک پاسخ واحد را انتخاب کنند.

در اینجا نتایج است.

نظرسنجی تبلیغات به یاد ماندنی 2021 توسط hubspot

تحقیقات ما نشان داد که تبلیغات خنده دار اولین دلیل برای یادآوری پاسخ دهندگان از تبلیغات است.

دومین پاسخ با ارزش ، ارزش پاسخ دهندگان به اطلاعات ارائه شده در آگهی تجاری بود.

گزینه های باقی مانده هر کدام کمتر از 8 درصد پاسخ ها را تشکیل می دادند. برخی این تبلیغ را به خاطر آوردند زیرا محصول با ارزش به نظر می رسید (7) ، آگهی داستان جالبی (4) را بیان می کرد ، یا دارای عنصری جذاب مانند صدای جنجالی یا شعار (4)) بود.

دلایل اضافی شامل:

  • دارای شخصیت های جالب (3)
  • عملکرد بالا بود (3)
  • آنها را ناراحت کرد (2)
  • مربوط به موضوعی است که به آن علاقه دارم (2))
  • در آن افراد مشهور یا متخصصی که می شناختند (2))

این نظرسنجی همچنین نشان داد که کمترین دلیل فراخوان تبلیغات ، کیفیت آگهی است – یعنی اگر بودجه بالایی (1)) یا بودجه کم (1)) داشته باشد.

ارائه دهنده بیمه The General یک مثال عالی از این است که چگونه تبلیغاتی که به عنوان بودجه کم در نظر گرفته می شوند ، می توانند بر ادراک نام تجاری تأثیر منفی بگذارند.

مدیر عامل شرکت Tiku Raval اخیراً به AdWeek فاش کرد که ماهیت تبلیغات آن باعث شده مصرف کنندگان به این باور برسند که آنها یک شرکت معتبر و معتبر نیستند. به همین دلیل ، این برند اخیراً استراتژی تبلیغاتی خود را با ظاهری تازه و جدید تجدید نظر کرده است.

برند این کار را بی سر و صدا انجام نداد ، آنها با فیل موجود در اتاق برخورد کردند و در جدیدترین تبلیغات خود به این تصور غلط پرداختند.

حالا برگردیم به تحقیق.

هشت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این تبلیغ را به دلایل دیگری به خاطر آورده اند. یکی می تواند این باشد که در تبلیغ از ترس استفاده شده است ، زیرا این یک تاکتیک رایج است که در تبلیغات تجاری استفاده می شود. به ویژه کسانی که هدف آنها تغییر عادات کاربر یا دعوت آنها به اقدامی مانند رای دادن یا سیگار کشیدن است.

اکنون که نتایج این نظرسنجی را بررسی کرده ایم ، بیایید دو مورد از محبوب ترین (و م effectiveثرترین) دستگاه هایی که امروزه در تبلیغات استفاده می شود و نحوه کار آنها برای جلب توجه مصرف کنندگان را پوشش دهیم.

استفاده از طنز در تبلیغات

در جمع بندی تبلیغات برتر YouTube در دو سال گذشته ، پنج مورد از نه تبلیغی که رتبه بندی شدند خنده دار بود.

تحقیقات ما نشان داد که فراخوان تبلیغات در تبلیغاتی که از طنز استفاده می کردند قوی ترین بود. این از تحقیقات یک نظرسنجی تبلیغاتی در سال 2018 توسط کلاچ پشتیبانی می کند که نشان می دهد مصرف کنندگان تبلیغاتی را ترغیب می کنند (و به خاطر می آورند) که آنها را بخنداند.

به طور مشابه ، شش مورد از نه آگهی ای که در بررسی تبلیغات Super Bowl School Kellogg در سال 2021 درجه “A” دریافت کردند طنز آمیز بود.

بنابراین ، سوال این است که چرا؟ خوب ، طنز – وقتی درست انجام شود – افراد را از طریق تجربیات مشترک گرد هم می آورد. در واقع بازاریابی میم بر همین اساس استوار است.

به افراد اجازه می دهد استرس های خود را فراموش کنند.

موضوع طنز این است که شما باید آن را به درستی انجام دهید. در غیر این صورت ، شما در معرض بحران روابط عمومی هستید.

با بازگشت به سال 2020 ، در اوج بحران COVID-19 ، بسیاری از مارک ها تبلیغات را متوقف کردند و از تبلیغات طنز به طور کلی اجتناب کردند ، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان آن را نامناسب می دانستند.

در حالی که حرکت همه گیر بسیار دشوار بود ، لحظاتی سهل انگاری وجود داشت که می توانست به خوبی به تبلیغات کمک کند.

دیو هاننکن ، مدیر خلاق اجرایی از آژانس تبلیغاتی هافمن یورک ، مقاله ای نوشت که در آن تجربیات مشترکی را که در طول همه گیری داشتیم ، برجسته کرد. کار در خانه ، پختن نان موز ، گذراندن وقت بیشتر با بچه ها و حیوانات خانگی.

برای درست جلوه دادن طنز ، همه چیز در مورد یافتن زمینه مشترک و گسترش آن است. هنگامی که شروع به خنثی کردن چیزی بیش از حد منحصر به فرد و شخصی می کنید ، آن زمان است که می توانید در صندلی داغ فرود بیایید.

استفاده از آموزش در تبلیغات

در آغاز سفر خریدار ، مصرف کنندگان از راه حل مشکلات خود آگاه نیستند. آنها ممکن است از چالش هایی که با آن روبرو هستند آگاهی داشته باشند ، اما ممکن است در مسیر پایین تری نیز وجود داشته باشد.

آنچه ما می دانیم این است که آموزش می تواند ابزاری م inثر در ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف شما و کمک به آنها برای حرکت در قیف پایین باشد.

داده های یک نظرسنجی تبلیغاتی کلاچ 2018 نشان داد که مصرف کنندگان می خواهند تبلیغات چیزی را به آنها بیاموزند. پنجاه و یک درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها از تبلیغات خوششان نمی آید ، زیرا تبلیغاتی غیر اطلاع رسانی است.

بینندگان می خواهند با آگاهی از محصول ، نام تجاری و حتی صنعت ، آگهی بگذارند.

تبلیغات مبتنی بر آموزش و پرورش می تواند به ویژه برای مارک های آگاه به پایداری که در تبلیغات خود حقایقی در مورد محیط زیست به اشتراک می گذارند و توضیح می دهند که شرکت آنها برای رسیدگی به آن چه می کند ، خوب عمل کند.

بر اساس گزارش سال 2019 ، آنها از مصرف کنندگان که مسئولیت اجتماعی را ارزیابی می کنند و بر اساس آن تصمیم خرید می گیرند – که حدود 46 of از مصرف کنندگان است – استفاده می کنند.

آموزش همچنین می تواند در تبلیغاتی که هدف آنها ترویج یک اقدام یا تغییر رفتار است م effectiveثر باشد.

در حالی که طنز یک راه عالی برای جلب توجه آنها است ، این تنها راه برای جذب مخاطب نیست. ایجاد تبلیغات قانع کننده و به یاد ماندنی مستلزم شناخت مخاطبان ، درک چالش های آنها و یافتن زمینه های مشترکی است که برای آنها طنین انداز شود.

طرح تبلیغاتی