چگونه بازاریابان می توانند از دستیاران هوش مصنوعی استفاده کنند [+12 Best Tools]

آیا تا به حال از طریق ربات چت با خدمات مشتری صحبت کرده اید؟ اگر شما هم مثل من هستید، گاهی فکر می کنید که صدای دیگر یک انسان است یا یک دستیار هوش مصنوعی زیرک.

دستیاران هوش مصنوعی

یک دستیار هوش مصنوعی تعاملات شبیه انسان را تقلید می‌کند و می‌تواند در فعالیت‌های مختلف کمک کند – از سازمان‌دهی صندوق ورودی‌تان گرفته تا پاسخ به سؤالات مشتری.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

اما دستیاران هوش مصنوعی چگونه می توانند به بازاریابان کمک کنند؟ در اینجا، ما انواع موارد استفاده را به همراه 12 ابزار هوش مصنوعی برای بهره وری، مدیریت زمان و موارد دیگر پوشش خواهیم داد.

جایی که بازاریابان می توانند به بهترین نحو از دستیاران هوش مصنوعی استفاده کنند

شخصی سازی پشتیبانی مشتری

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواهان پشتیبانی شخصی در تمام ساعات روز هستند. با این حال، بسیاری از تیم های خدمات مشتری پهنای باندی برای ارائه کمک شبانه روزی ندارند.

ماناو مونگا، یکی از بنیانگذاران و رئیس مدیریت محصول در Heymarket، معتقد است که هوش مصنوعی می تواند به تیم های خدمات مشتری پیشرفت بزرگی بدهد. به عنوان مثال، دستیاران هوش مصنوعی – مانند ربات‌های گفتگو – می‌توانند به سرعت اطلاعات مرتبط را بازیابی کنند، مشتریان را از طریق مسائل رایج راهنمایی کنند، و پاسخ‌های دقیق را بدون دخالت انسان ارائه دهند.

با این حال، مونگا هشدار می دهد که چت بات ها فقط به اندازه اطلاعاتی هستند که به آنها می دهید. او توصیه می‌کند: “شما باید اسکریپت‌های دقیق همراه با اطلاعات مقالات راهنما، الگوها و پایگاه دانش خود را به آن بدهید. به این ترتیب، می‌تواند پاسخ‌های مرتبط و عملی به مشتریان شما بدهد.”

مدیریت تقویم و صندوق ورودی

ایمیل برای بازاریابان یک زمان گیر معمولی است. به طور متوسط، افراد حرفه ای ۲۸ درصد از روز را صرف خواندن و پاسخ به ایمیل ها می کنند. با این حال، بسته به حجم ایمیل هایی که دریافت می کنید، این درصد می تواند به شدت افزایش یابد.

خوشبختانه، بازاریابان اکنون ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی در اختیار دارند تا به مدیریت صندوق ورودی و تقویم خود کمک کنند. برای مثال، این ابزارها می‌توانند ایمیل‌های دریافتی را اولویت‌بندی کنند، پیام‌های فوری را علامت‌گذاری کنند و هرزنامه‌ها را فیلتر کنند.

زمان دیگری برنامه ریزی جلسات است. بازاریابان باید تقویم خود را مدیریت کنند، جلسات را برنامه ریزی کنند، در مورد تضادها کار کنند، و یادآوری کنند – که می تواند به خودی خود تبدیل به یک شغل تمام وقت شود.

دستیارهای هوش مصنوعی قابلیت های قدرتمندی در مدیریت تقویم دارند. آن‌ها می‌توانند زمان‌های مناسب ملاقات را پیشنهاد کنند، دعوت‌نامه‌ها (و یادآوری‌ها) را برای شرکت‌کنندگان ارسال کنند و درخواست‌های زمان‌بندی مجدد را به‌طور یکپارچه بررسی کنند.

ایجاد محتوا.

بسیاری از بازاریابان شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند خلاقیت کرده‌اند. به عنوان مثال، اگر شما یک بازاریاب ویدیو هستید، می‌توانید اسکریپت‌های ویدیویی ایجاد کنید، فیلم‌های B-roll ایجاد کنید، موسیقی اضافه کنید، و حتی یک سر صحبت ایجاد کنید – همه با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Runway AI و Descript.

چه نیاز به ایجاد ویدئو، پست های وبلاگ، کپی ایمیل یا محتوای رسانه های اجتماعی داشته باشید، هوش مصنوعی می تواند به تسریع بخشی از روند ایجاد کمک کند. همانطور که گفته شد، هوش مصنوعی می‌تواند زمینه را برای ایجاد محتوا فراهم کند، اما همچنان باید لمس انسانی، دیدگاه و صدای برند خود را به محصول نهایی اضافه کنید.

درک کامل تری از مشتریان خود داشته باشید.

بسیاری از دستیاران هوش مصنوعی با گذشت زمان موثرتر می شوند. به عنوان مثال، هر بار که با ChatGPT تعامل می کنید، از پاسخ های شما یاد می گیرد.

به گفته مونگا: “دستیاران هوش مصنوعی به طور مداوم مکالمات را نظارت می کنند و مجموعه داده های آموزشی خود را برای ارائه پاسخ های دقیق تر به روز می کنند. همانطور که این ربات ها به جمع آوری اطلاعات ارزشمند ادامه می دهند، درک کامل تری از مشتریان ارائه می دهند.”

مانند یک نقل قول

برای بازاریابان، این مکالمات می تواند تصویر دقیق تری از مشتریان خود ترسیم کند و بینش عمیق تری را در مورد جمعیت، رفتار خرید و قصد آنها نشان دهد.

خودکار کردن کارهای خسته کننده

دستیاران هوش مصنوعی می توانند بسیاری از کارهای خسته کننده و تکراری را از دست بازاریابان بردارند و زمان بیشتری را برای تمرکز بر استراتژی و برنامه ریزی سطح بالاتر آزاد کنند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب می‌تواند در کسری از زمان با استفاده از ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی، محتوایی مانند یک پست وبلاگ ایجاد کند. با این زمان اضافی، او می‌تواند روی توزیع آن محتوا در رسانه‌های اجتماعی یا تبدیل آن به محتوای دیگری (مثلاً یک پست لینکدین یا یک فیلمنامه ویدیویی YouTube) تمرکز کند.

12 بهترین دستیار هوش مصنوعی

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای مدیریت تقویم و صندوق ورودی

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای نوشتن

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای جلسات

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای مدیریت تقویم و صندوق ورودی

در جهت عقربه های ساعت

آیا برای یافتن زمان بدون وقفه برای کار بین جلسات تلاش می کنید؟ به عنوان مثال، ممکن است 15 دقیقه صبح، 30 دقیقه بعد از ظهر و یک ساعت ثابت در شب کار کنید. آنچه واقعاً به آن نیاز دارید زمان اختصاص داده شده برای تمرکز، ایجاد و نوآوری است.

جهت عقربه های ساعت تمام این لحظات زمان بی وقفه را در “بلوک” در تقویم شما ترکیب می کند (با عنوان مناسب “زمان تمرکز”). علاوه بر این، می‌توانید جلسات خاصی را به‌عنوان «انعطاف‌پذیر» علامت‌گذاری کنید و در جهت عقربه‌های ساعت بهترین زمان برای ملاقات شرکت‌کنندگان را پیدا می‌کند. در نتیجه، هر روز با در نظر گرفتن بهره وری شما طراحی می شود.

مافوق بشر

همانطور که شعار محل کار می گوید: “ذهن روشن با یک صندوق ورودی روشن شروع می شود.” اما اگر صندوق ورودی شما زندگی خاص خود را دارد، Superhuman اینجاست تا به شما کمک کند. این صندوق ورودی شما را به نصف تقسیم می کند (به نام “Split Inbox”) و ایمیل های شما را بر اساس اولویت سازماندهی می کند. به این ترتیب می توانید مهم ترین ایمیل ها را در یک مکان مشاهده کنید.

اگر می خواهید ایمیل خاصی را در چند روز یا چند هفته پیگیری کنید، می توانید یک یادآوری برای Superhuman تنظیم کنید تا به شما اطلاع دهد. یا، می‌توانید «تعویق» را بزنید، که به‌طور موقت ایمیل را برای مدت زمان مشخصی از صندوق ورودی‌تان حذف می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی «وضعیت خواندن» است که وقتی کسی ایمیل شما را خوانده و در کدام دستگاه سیگنال می‌دهد. این به شما امکان می دهد پیام مناسب را در زمان مناسب پیگیری کنید.

حرکت – جنبش

Motion لیست سنتی کارهایی را که باید انجام دهید شرمنده می کند. به سادگی تمام وظایف خود را وارد کنید و Motion برنامه ای برای انجام همه کارها ایجاد می کند. به طور خودکار وظایف را اولویت بندی می کند، آنها را دوباره برنامه ریزی می کند و از زمان برای کار بی وقفه محافظت می کند.

Motion همچنین به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه دو برابر می شود و به تیم ها کمک می کند تا ضرب الاجل ها را مدیریت کنند و در مسیر باقی بمانند. پس از وارد کردن وظایف پروژه، Motion یک برنامه بهینه برای هر یک از اعضای تیم ایجاد می کند. همچنین می توانید یادداشت ها، وظایف فرعی و نظرات تیم خود را در یک مکان مرکزی سازماندهی کنید.

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای نوشتن

جاسپر

جاسپر بهترین دوست یک کپی رایتر است. این می تواند پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، مقالات و کپی ایمیل را در عرض چند ثانیه ایجاد کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک درخواست خوب نوشته شده است (به عنوان مثال، مزایای بازاریابی TikTok را به سبک یک پست لینکدین به من بگویید.).

جاسپر با کمک به بازاریابان در زمینه سئوی فنی آن را یک گام جلوتر می برد. می‌تواند محتوای بهینه‌شده برای کلمات کلیدی بنویسد، متن تکراری را اصلاح کند و بهترین هدرها، متا تگ‌ها و توضیحات را پیشنهاد دهد.

ژن

اگر در مرحله تحقیق گرفتار شوید، Genei می تواند کارهای سنگین را برای شما انجام دهد.

Genei حجم زیادی از اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند – مانند مقالات تحقیقاتی، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و مقالات – و نکات کلیدی را خلاصه می کند و برجسته ترین کلمات کلیدی را شناسایی می کند. این کار روند نوشتن را تسریع می‌کند و به شما کمک می‌کند تا یک قدم به نوشتن قلم روی کاغذ نزدیک‌تر شوید.

منسجم

ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی فقط به اندازه درخواست هایی هستند که به آنها می دهید. البته، نوشتن دستور عالی چالش برانگیز است، و Cohesive می‌خواهد این مبارزه را از بین ببرد. این کار را با ارائه الگوهای متنوعی که متناسب با نیازهای محتوای مختلف است انجام می دهد.

به عنوان مثال، Cohesive یک قالب برای کپشن های اینستاگرام، پست های فیس بوک و ویدیوهای یوتیوب دارد. یک الگو را انتخاب کنید، اطلاعات خود را وارد کنید و Cohesive بقیه موارد را بر عهده خواهد گرفت.

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای جلسات

هوش مصنوعی زیبا

آیا ارائه های شما نیاز به اصلاح دارند؟ یا از همان قالب های پاورپوینت قدیمی خسته شده اید؟ هوش مصنوعی زیبا می تواند راه حل باشد.

Beautiful AI یک نرم افزار ارائه است که به شما امکان می دهد ارائه ها و گزارش های جذاب و تاثیرگذاری ایجاد کنید. شما می توانید با انتخاب از بین صدها اسلاید از پیش ساخته شده، به زمین ضربه بزنید. هنگامی که شروع به اضافه کردن تصاویر و متن کردید، Beautiful AI به طور خودکار این عناصر را در اسلاید در زمان واقعی دوباره فرمت می کند. به علاوه، هنگام ثبت نام می توانید میلیون ها نماد و تصویر را باز کنید.

غلات

با Grain، دیگر هرگز مجبور نیستید در طول جلسه یادداشت برداری کنید. این ابزار مفید به طور خودکار جلسات را ضبط و رونویسی می کند – و به راحتی هرگونه “ums”، “ahs” و سایر کلمات پرکننده را حذف می کند.

علاوه بر این، Grain به طور خودکار لحظات کلیدی را در طول جلسه برجسته، کلیپ و خلاصه می‌کند که شما (و تیمتان) می‌توانید بعداً دوباره از آن بازدید کنید.

کریسپ

این را تصور کنید: شما در حال ارائه یک سخنرانی مهم در طول یک تماس ویدیویی هستید. ناگهان، همسایه شما شروع به دریدن چمن خود می کند – و اکنون باید در مورد زمزمه مداوم ماشین چمن زنی صحبت کنید.

در حالی که ما نمی توانیم هر وقفه احتمالی را پیش بینی کنیم، Krisp می تواند بسیاری از آنها را در طول تماس های صوتی و تصویری کاهش دهد.

Krisp ابزار مفیدی است که نویز پس زمینه را قطع می کند و وضوح صدا را افزایش می دهد. چه از خانه، چه در محل کار یا در یک کافی شاپ شلوغ کار کنید، می توانید کیفیت صدای حرفه ای را تضمین کنید.

بهترین دستیاران هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری

چت اسپات

ChatSpot از قدرت هوش مصنوعی مولد با HubSpot CRM شما بهره می برد. در مجموع، کاربران HubSpot می توانند زمان زیادی را ذخیره کنند.

می توانید ChatSpot را به عنوان یک دستیار مجازی مفید در نظر بگیرید. می‌توانید از آن بخواهید یک ایمیل پیش‌نویس کند، مخاطبی را به CRM خود اضافه کند، گزارشی ایجاد کند و موارد دیگر. به بیان ساده، این ابزار مراحل مورد نیاز برای انجام کار شما را کاهش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزار، این راهنمای مفید را بررسی کنید.

مفهوم هوش مصنوعی

Notion یک برنامه بهره وری محبوب است که اخیراً مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است تا کار شما را به سطح بعدی برساند. اگر قبلاً یک حساب کاربری Notion دارید، این ابزارها مستقیماً در برنامه قرار می گیرند.

با Notion AI، می توانید تعدادی کار را در کسری از زمان انجام دهید. به عنوان مثال، می تواند یادداشت های آشفته شما را بگیرد و آنها را خلاصه کند، نکات کلیدی را ترسیم کند، و حتی لیستی از موارد اقدام را از اطلاعات پر کند. علاوه بر این، ابزارهای قدرتمند نوشتن، تحقیق و ویرایش را ارائه می دهد.

هوش مصنوعی Trevor

بین جلسات، ضرب‌الاجل‌ها و وقفه‌های غیرمنتظره، از دست دادن زمان در محل کار آسان است. اینجاست که هوش مصنوعی Trevor می تواند کمک کند.

این ابزار مسدود کردن زمان را آسان می کند. به سادگی فهرستی از وظایف را بنویسید و آنها را در تقویم خود بکشید و رها کنید. با گذشت زمان، هوش مصنوعی Trevor یاد می‌گیرد و با الگوهای زمان‌بندی شما سازگار می‌شود. به عنوان مثال، شروع به تخمین مدت زمان انجام برخی وظایف می کند. همچنین می تواند زمان موجود را در تقویم شما پیدا کند و کارهای عقب افتاده را قابل مشاهده کند.

بهترین قسمت؟ هوش مصنوعی Trevor با Google Calendar، Outlook/Office365 و Todolist همگام‌سازی می‌شود.

برگردیم به تو

دستیارهای هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای قدرتمندی ظاهر شده اند تا شیوه کار بازاریابان را متحول کنند. با گنجاندن این ابزارها در گردش کار خود، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید، در زمان صرفه جویی کنید، فرآیندها را ساده کنید و بینش ارزشمندی را در مورد مشتریان خود به دست آورید.

دعوت به اقدام جدید