کدام برای کسب و کار شما مناسب است؟

تعدادی از کانال های رسانه های اجتماعی موجود امروز می تواند وحشی ترین صاحبان مشاغل را فلج کند.

از کجا شروع می کنید؟ کدام بهتر است؟ چگونه می توان از هدر دادن زمان در کانال هایی که بازگشت سرمایه قوی ندارند جلوگیری کرد؟ این مبارزه واقعی است.

اکنون بارگیری کنید: تقویم رسانه های اجتماعی رایگان

فیس بوک و لینکدین دو بزرگترین بستر رسانه های اجتماعی هستند و فرصت های زیادی را برای دسترسی به مخاطبان فراهم می کنند. این س usال را برای ما پیش می آورد: کدام یک باید باشد شما تلاش خود را بر روی متمرکز کنید؟

در ادامه به مزایا و معایب هر پلتفرم می پردازیم.

LinkedIn در مقابل Facebook for Business

بیایید سریع خلاصه کنیم.

در هسته اصلی خود ، LinkedIn یک شبکه حرفه ای است که در ابتدا به عنوان یک پلت فرم استخدام شرکتی ایجاد شد. در حال حاضر ، بسیاری از ویژگی های مشابه سایت های رسانه های اجتماعی سنتی ، از جمله به روز رسانی وضعیت ، قابلیت های وبلاگ نویسی و پیام های خصوصی را در خود دارد.

این همچنین م effectiveثرترین بستر برای ارائه محتوا و تأمین تعامل مخاطبان است.

از سوی دیگر ، فیس بوک به طور خاص به عنوان مکانی برای اشتراک گذاری و ارتباط افراد طراحی شده است. عنصر “اشتراک” برجسته ترین نقطه فروش آن است ، اما هنوز بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که به مشاغل اجازه می دهد به طور م reachثر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.

در حقیقت ، یک نظرسنجی توسط فیس بوک نشان داد که 74 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی از این پلتفرم برای کشف محصولات و مارک های جدید استفاده می کنند.

LinkedIn و Facebook هر دو دارای ویژگی Groups هستند که به شما امکان می دهد با سایر افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید و هر دو دارای تنظیمات تبلیغاتی قدرتمندی هستند.

بنابراین با ویژگی های مشابه ، چه هستند تفاوت های کلیدی بین این دو؟ ما این موارد را در اینجا پوشش خواهیم داد.

از لحاظ عددی ، فیس بوک دست کم می گیرد.

فیس بوک دارای 2.8 میلیارد کاربر فعال ماهانه (MAU) در سراسر جهان است ، که باعث می شود 64.7 میلیون MAU لینکدین در مقایسه با آن کوچک به نظر برسد.

بر اساس داده های Statista در سال 2021 ، در هر دو سیستم عامل ، بزرگترین گروه سنی افراد 25 تا 34 ساله هستند. با این حال ، فیس بوک طیف وسیع تری از کاربران را دارد که تقریباً 10 درصد آنها زیر 18 سال یا بالای 64 سال سن دارند.

این به این دلیل است که LinkedIn بیشتر به متخصصانی که به دنبال شبکه هستند ارائه می دهد ، در حالی که فیس بوک میزبان مصرف کننده روزانه است.

علاوه بر این ، گزارش وضعیت بازاریابی 2020 توسط HubSpot نشان داد که بازاریابان بیشترین بازده سرمایه گذاری را از سوی فیس بوک مشاهده می کنند و LinkedIn چهارمین رتبه از بین 8 سیستم عامل است.

LinkedIn یک پلت فرم B2B قوی تر است.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، LinkedIn مکانی مناسب برای افراد دارای مشاغل است. به این ترتیب ، این یک پلت فرم عالی برای مارک های تجاری به مشاغل است.

در اینجا به تفکیک دلایل می پردازیم:

  • تشخیص تصمیم گیرندگان کلیدی (و دسترسی به آنها در تبلیغات) آسان است.
  • فروش اجتماعی در بستر تعبیه شده است.
  • شبکه آسان تر است زیرا پلت فرم به طور خاص برای این منظور ساخته شده است.

در حقیقت ، eMarketer گزارش داد که LinkedIn با 32 largest بیشترین سهم هزینه تبلیغات نمایش B2B را به خود اختصاص داده است. اما در این قسمت در مورد تبلیغات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فیس بوک ممکن است برای مارک هایی که می خواهند مستقیماً به مصرف کنندگان برسند بهتر کار کند. علاوه بر این ، شما به ده برابر چشم اندازهای بیشتر دسترسی پیدا می کنید و مکانی عالی برای ایجاد آگاهی و تعامل با نام تجاری دارید. بنابراین ، در حالی که فیس بوک از نظر تعداد پیشتاز است ، LinkedIn در مورد ایجاد سرنخ های ملموس برنده است.

رهبری فکری بیشتر در LinkedIn اتفاق می افتد.

رهبری فکری یکی از راه هایی است که مارک ها علاوه بر مشهور شدن ، اعتبار خود را نیز به دست می آورند. بر اساس گزارش رهبری فکری 2020 توسط Survey Monkey ، 66 درصد از بازاریابان آن را اولویت اصلی تیم بازاریابی خود می دانند.

نقش یک رهبر فکری آموزش ، تشویق گفتگو و هدایت عمل است. همان مطالعه نشان می دهد که برنامه های رهبری فکری با افزایش بازدیدکنندگان وب سایت ، ذکر رسانه ها ، مشترکین و موارد دیگر ، به تلاش برای ایجاد رهبری و آگاهی از نام تجاری کمک می کند.

وقتی صحبت از مقالات رهبری فکری به میان می آید ، LinkedIn پا به پای خود دارد. این پلتفرم در حال حاضر برای مکالمات تجاری طراحی شده است. به این ترتیب ، مارک ها در مقایسه با فیس بوک می توانند موفقیت بیشتری در زمینه محتوای رهبری فکری داشته باشند.

بنابراین ، در اینجا یک خلاصه سریع است:

  • مزایای فیس بوک: پایگاه کاربر بزرگ ، ROI اثبات شده
  • معایب فیس بوک: برای بازاریابی B2B بهترین نیست
  • مزایای LinkedIn: پلتفرم تجاری ، ابزارهای فروش اجتماعی و شبکه ، فرصت های عالی برای رهبری فکری
  • لینک های منفی: پایگاه کاربر کوچکتر

اکنون که نگاهی کلی به این دو سیستم عامل داشته ایم ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از ویژگی های کلیدی آنها برای مشاغل بیندازیم.

گروه های LinkedIn در مقابل گروه های Facebook

ویژگی Groups هم در LinkedIn و هم در فیس بوک به مشاغل این امکان را می دهد که با مشتریان آینده نگر و سایر مشاغل همفکر ارتباط برقرار کرده و ارتباط برقرار کنند.

با این حال ، بسیار مهم است که انگیزه های افراد را هنگامی که در سایت های مختلف هستند ، در نظر داشته باشیم. هنگامی که کاربران در گروه های LinkedIn با دیگران در ارتباط هستند ، احتمال زیادی وجود دارد که آنها تا حدودی در طرز فکر مرتبط با کار باشند.

در گروه های فیس بوک ، از سوی دیگر ، افراد به احتمال زیاد نظرات شخصی خود را در مورد همه چیز – از شیوه زندگی و غذا گرفته تا سیاست و سرگرمی ها – به اشتراک می گذارند.

بنابراین ، هنگام تعیین اینکه کدام گروه برای شما مناسب است ، به مخاطبی که مورد نظر شماست فکر کنید.

به عنوان مثال ، اگر مصرف کنندگان عمومی را با علاقه به آشپزی هدف قرار می دهید ، زیرا جدیدترین مخلوط کن غذا را می فروشید ، احتمالاً گروه های فیس بوک راهی است که باید پیش بروید.

با این حال ، اگر خدماتی با قیمت بالا برای پرسنل مدیریت عالی می فروشید ، گروه های LinkedIn می تواند شرط بهتری باشد.

در نهایت ، اجازه دهید جنبه تبلیغات هر دو سیستم عامل را لمس کنیم.

از نظر تنوع ، هر دو پلتفرم تقریباً برابر شده اند.

در حالی که فیس بوک سالهاست طیف متنوعی از انواع آگهی ها را به نمایش گذاشته است (ما در مورد بوم ، چرخ فلک ، ویدئو ، تبلیغات پویا و تبلیغاتی اصلی صحبت می کنیم) ، LinkedIn اکنون چندین فرمت تبلیغاتی از جمله ویدئو ، چرخ فلک ، سرب ، تبلیغات پویا و پشتیبانی InMail.

هر کدام یک مدیر تبلیغات کاربرپسند ارائه می دهند. این بدان معناست که می توانید دارایی های خلاقانه خود را بر روی یک بستر بازاریابی محتوا مانند Casting سازماندهی کنید ، سپس تبلیغات خود را تنها در چند مرحله در LinkedIn یا Facebook ایجاد کنید.

اگر فکر می کنید فیس بوک دارای این برنامه است ، از نظر هدف گذاری قابلیت در مورد دسترسی به افراد بیشتر ، حق با شماست با این حال ، این بدان معنا نیست که LinkedIn از قابلیت های هدفمند قدرتمندی برخوردار نیست.

هر دو سیستم عامل حول ورودی کاربر متمرکز شده اند و تبلیغات و محتوای مربوط به اطلاعاتی را که اعضای آنها به آنها می دهند ، ارائه می دهند.

هم در فیس بوک و هم در LinkedIn ، می توانید کاربران را بر اساس عنوان شغل ، درآمد خانوار ، شرکت ، مکان و سن در هر دو سیستم عامل هدف قرار دهید. جایی که فیس بوک برتری دارد این است که می توانید کمی عمیق تر در فیس بوک کاوش کنید و کاربران را بسته به نقاط عطف زندگی ، رفتار و سایر اطلاعات شخصی سازی شده مورد هدف قرار دهید.

علاوه بر این ، هر دو پلتفرم به برندها اجازه می دهند از مخاطبان اصلی برای دسترسی به مصرف کنندگان مشابه مخاطبان فعلی خود استفاده کنند. فیس بوک آن را “Lookalike Audience” می نامد در حالی که LinkedIn آن را “Audience Expansion” نامیده است.

در نهایت ، مهم است که هزینه را در نظر بگیریم.

به طور معمول ، پول بیشتری در فیس بوک دریافت می کنید. طبق گفته WebFX ، میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات LinkedIn فوق العاده 5.26 دلار است ، در حالی که فیس بوک فقط 0.97 دلار دارد.

با این حال ، هزینه بالاتر لزوما به معنای بازگشت بیشتر هزینه تبلیغات (ROAS) نیست.

چه کسی برنده است؟ تو تصمیم بگیر

در حالی که LinkedIn و Facebook ویژگی های مشترکی دارند ، اما مشخص است که هدف آنها و مخاطبان کاملاً متفاوت است.

اینکه کدام را تصمیم می گیرید استفاده کنید بستگی کامل به این دارد که در چه صنعتی هستید ، سعی می کنید به چه کسانی برسید و اهداف بازاریابی شما.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که لزوماً مجبور به انتخاب نیستید. شاید از LinkedIn برای یک کمپین هدفمند تولید سرب استفاده کنید ، در حالی که از فیس بوک برای افزایش آگاهی از نام تجاری و تعامل با مشتریان خود استفاده می کنید.

نکته ویراستار: این پست در ابتدا در آگوست 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

تقویم محتوای رسانه های اجتماعی