به دست آوردن پیوندهای ورودی از سایر وب سایت ها یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو است. با این حال ، ایجاد پیوند می تواند به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و منابع نیاز داشته باشد و انتخاب میانبرها وسوسه کننده باشد.
با این حال ، پیروی از شیوه های بد پیوندسازی می تواند شما را در “زندان” Google قرار دهد و هزینه ترافیک و فروش شما را به دنبال داشته باشد. در بیشتر مواقع ، ممکن است مجبور شوید هزینه اضافی استخدام متخصصان را برای کمک به بازیابی وب سایت خود متحمل شوید.
در این پست ، به نحوه بد ساختن پیوندها اشاره می کنیم و به جای آن چه باید کرد.
شیوه های ساخت لینک بد
- خرید پیوندها
- هدف قرار دادن قدرت دامنه بر ارتباط وب سایت
- شخصی سازی نشانی ایمیل خود
- عدم ایجاد محتوای با ارزش لینک
- پیوندهای وام گیری
- استفاده از ابزارهای اشتباه
- داشتن تنها یک استراتژی ایجاد لینک
- التماس پیوندها
- تبادل لینک یا تجارت
- پیوند داخلی ضعیف
- رشوه دادن
- بی توجهی به پیوندهای شکسته
1. خرید لینک
چندین سایت و سرویس به شما کمک می کند پیوندهای متنی را در سایت های دیگر که اعتبار سئو را دریافت می کنند خریداری کنید. با این حال ، یک بازار سیاه در خرید پیوند وجود دارد که بسیار رسمی تر ، محرمانه تر و سازمان یافته تر است. ما هیچ کدام را توصیه نمی کنیم
این احتمالاً وسوسه انگیزترین استراتژی ساخت لینک بد است زیرا شما می توانید از چه سایتهایی پیوند دریافت کنید و این سایت ها را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید پیوندها را در محله های بد قرار نمی دهید. همچنین می توانید پیوندهایی را در محتوای مربوط قرار دهید و از کلمات کلیدی موردنظر برای رتبه بندی استفاده کنید.
اما – و این بسیار مهم است – گوگل به صراحت می گوید که مبادله پول برای پیوندها برای دستکاری PageRank ممکن است بخشی از طرح پیوند و نقض دستورالعمل های مدیران وب گوگل تلقی شود.
بنابراین شاید با آن کنار بیایید ، شاید هم این کار را نکنید. در هر صورت ، ما طرفدار خرید لینک نیستیم.
در عوض چه باید کرد
خرید پیوندها نه تنها یک سئو کلاه سیاه است بلکه یک روش گران قیمت است. به جای صرف هزاران دلار برای پیوندهایی که می توانند برای شما مشکل ایجاد کنند ، می توانید این پول را با استخدام نویسنده برای کمک به شما در ایجاد محتوای باکیفیت یا افزایش ترافیک بیشتر به محتوای موجود از طریق تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید.
2. هدف قرار دادن اختیارات دامنه نسبت به ارتباط وب سایت
اگرچه Domain Authority (DA) ایده خوبی درباره احتمال ظاهر شدن یک وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) ارائه می دهد ، اما نباید در جستجوی بک لینک ها ، عامل شماره یک شما باشد.
اگر روی DA تمرکز کنید ، فقط از تعداد محدودی وب سایت بک لینک دریافت می کنید ، و این می تواند باعث شود که یک پروفایل پیوند غیر طبیعی داشته باشید.
در عوض چه باید کرد
پیوندها را با بیشتر وب سایت های مرتبط تا حد ممکن ، صرف نظر از قدرت دامنه آنها ، ایجاد کنید.
شما می توانید این پیوندها را به عنوان ارتباطات یا روابطی که در زندگی واقعی ایجاد می کنیم تصور کنید. برخی از این ارتباطات با گذشت زمان قوی تر می شوند. ممکن است برخی را پشت سر بگذاریم ما ممکن است فقط برای یک فصل خاص از زندگی خود به مواردی نیاز داشته باشیم و غیره. همین مورد را می توان در مورد پیوندهای ورودی نیز گفت.
همچنین ، بک لینک زمانی مربوط می شود که از سایتی باشد که موضوعات مشابه شما را پوشش می دهد ، نه به دلیل قدرت دامنه آن.
3. شخصی سازی نشانی ایمیل خود
آن روزهایی که شما می توانستید با تیم «من قطعه شما را در xxx می خواندم و خیلی دوستش داشتم» به جمع تیم های تحریریه رسیدید. ما فقط یک مقاله ایجاد کردیم که در مورد xxx صحبت می کند. این یک منبع ارزشمند برای مخاطبان شما خواهد بود. آیا می توانید به آن پیوند دهید؟ ” درخواست کنید و انتظار داشته باشید که آنها پاسخ دهند.
این الگوها نه تنها قدیمی هستند ، بلکه عدم تلاش شما را نیز نشان می دهند.
مدیران وب سایت هر روز این نوع ایمیل ها را در صندوق ورودی خود می بینند و مایلند همه آنها را به پوشه ناخواسته ارسال کنند.
در عوض چه باید کرد
ایمیل های خود را شخصی سازی کنید تا هر یک از آنها منحصر به فرد باشد. ممکن است زمان بیشتری برای انجام این کار به شما نیاز داشته باشد ، اما معمولاً پاداش بیشتری دارد.
استفاده از نام گیرنده در ایمیل تنها راه شخصی سازی ایمیل در دسترس نیست. به عنوان مثال ، می توانید به چیزی که در اخبار درباره شرکتی که در حال راه اندازی آن هستید ، خوانده اید اشاره کنید یا نشان دهید که چگونه می توانید برای تجارت آنها ارزش منحصر به فردی داشته باشید.
منبع تصویر
4. عدم ایجاد محتوای با ارزش لینک
حقیقت ساده این است که اگر هیچ پست وبلاگ یا محتوای ارزشمندی در وب سایت شما وجود نداشته باشد ، دریافت بک لینک سخت خواهد بود. این اغلب در مورد وب سایت هایی که کمیت را بر کیفیت اولویت می دهند صادق است.
در عوض چه باید کرد
به جای ایجاد تعداد زیادی مقاله که هیچ کس مایل به خواندن آنها نیست ، باید بر روی ایجاد قطعات کمتری تمرکز کنید که دقیقاً با کسب و کار شما هماهنگ بوده و توسط تحقیقات کلمات کلیدی پشتیبانی می شوند.
هنگام ایجاد قطعات جدید محتوا ، همچنین باید به این فکر کنید که چگونه آنها را از مقالاتی که قبلاً برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی کرده اند ، متمایز کنید. یک راه عالی این است که تحقیقات و مطالعات اصلی را انجام دهید تا آمار و یافته های جدیدی را کشف کنید که مخاطبان برای آنها مفید خواهند بود.
5. پیوندهای قرض گرفتن
امروزه اکثر وب سایت ها دیگر به افراد اجازه نمی دهند در مورد پست های خود اظهار نظر کنند. چرا؟ زیرا بسیاری از افراد پیوندی به وب سایت خود در قسمت نظرات خود می گذارند.
این عمل به عنوان استقراض پیوند شناخته می شود. این وام گیرندگان پیوند اغلب به درج کلمات کلیدی خود در جایی که قرار است نام آنها درج شود ، متوسل می شوند. و بسیاری از افراد به طور خودکار یا فقط چنین نظراتی را در سراسر وب برش می دهند و جایگذاری می کنند.
منبع تصویر
اگر به وب سایت خود نظر می دهید ، داشتن فیلتر هرزنامه ای که این نظرات را جذب کند ضروری است.
ممکن است استقراض از طریق لینک کوتاه مدت در رتبه بندی شما ایجاد شود. اما این پیوندها کیفیت بالایی ندارند و مزیت درازمدت ایجاد نمی کنند.
در عوض چه باید کرد
شما می توانید داوطلب شوید تا به عنوان یک مطالعه موردی تبدیل شوید و پس از انتشار مطالعه ، یک بک لینک دریافت کنید. گزینه دیگر ایجاد نسخه به روز شده از راهنما یا گزارش موجود است.
6. استفاده از ابزارهای اشتباه
هیچ کس مأموریتی برای سقوط درخت با یک تیغ ندارد – خوب ، مگر اینکه بخواهد وقت و تلاش خود را هدر دهد. همین را می توان در مورد تلاش های شما برای ایجاد لینک نیز گفت. انجام همه کارها به صورت دستی امکان پذیر است ، اما منابع زیادی را هدر می دهید.
در عوض چه باید کرد
شما به ابزارهای مناسب نیاز دارید تا تلاش های ایجاد لینک خود را با ارزش کنید. در حالی که برخی از این ابزارها ممکن است گران باشند ، اما در نهایت معمولاً ارزش آن را دارند. برای شروع ، شما باید در مدیریت پروژه ، SEO و ابزارهای اطلاع رسانی وبلاگ سرمایه گذاری کنید.
7. داشتن تنها یک استراتژی ایجاد لینک
اگرچه ممکن است با یک روش خاص برای ایجاد پیوند کمی موفقیت را تجربه کنید ، اما بهترین گزینه این نیست که همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید. دنیای آنلاین هر بار تغییر می کند و یک روش ایجاد لینک می تواند به سرعت م lessثرتر شود.
در عوض چه باید کرد
اگر منابع کافی دارید ، بهتر است به دنبال استراتژی های جایگزین سازی باشید که می تواند برای تجارت شما مفید باشد. به عنوان مثال ، آیا در وبلاگ نویسی مهمان موفق بوده اید؟ سپس ، می توانید آن استراتژی را با تبدیل شدن به منبعی برای روزنامه نگاران که به دنبال متخصصان در مقاله های خود هستند ، تکمیل کنید.
8. التماس برای پیوندها
متکدیان برای افرادی که نمی شناسند ایمیل می فرستند و از آنها درخواست پیوند می کنند.
اخیراً یک ایمیل واقعا خلاقانه دریافت کردم. آن شخص خود را از طرفداران بزرگ نوشتار من معرفی کرد و پیشنهاد کرد که “بر اساس خواندن آنچه می نویسم” ، باید این سایت جدید شبکه های اجتماعی را بررسی کنم. ابتدا ، او در مورد عالی بودن سایت (بدون هیچ توضیحی در مورد دلیل آن) نوشت. سپس ، او پیشنهاد کرد که من در مورد آن بنویسم زیرا همه کسانی که این کار را کردند سیل ترافیک را دریافت کردند. سرانجام ، وقتی من پاسخ دادم که من علاقه ای ندارم و او باید در مورد اهداف التماس پیوند خود بیشتر پیش قدم شود ، بسیار آزرده شد.
البته گدایی انواع مختلفی دارد. همه به اندازه این پسر خلاق نیستند. اکثر مردم فقط به مدیر وب سایت ایمیل می فرستند و از آنها می خواهند که به آنها لینک دهند. در حالی که التماس یکی از راه های ایجاد پیوند است ، بیهوده و سریع ترین راه برای آزار مدیر وب است.
در عوض چه باید کرد
به جای التماس برای پیوندها ، محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان مورد نظر شما ارزشمند بدانند و بدون اینکه از شما سال شود. و اگر برای درخواست پیوند نیاز به ایمیل مدیران وب داشتید ، مطمئن شوید ایمیل شما شخصی شده است و مقاله شما بهتر از مقاله ای است که قبلاً به آن پیوند داده اند.
9. پیوند مبادله یا تجارت
اگر به من لینک دادید به شما لینک می دهم. اگر شما خدمات من را بخرید ، خدمات شما را خریداری می کنم. من مال خودت را به تو نشان می دهم.
فکر می کنید چقدر راحت تر می توانید برای گوگل تشخیص دهید که آن پیوند را به دست نیاورده اید؟ قدرت گوگل در تشخیص الگوها است. این یک الگوی بسیار آسان برای گرفتن است: “پیوندهای سایت B به سایت A. پیوندهای سایت A به سایت B”.
البته ، پیوندهای مبادله یا معامله با گفتن این جمله که “اگر شما به او پیوند دهید به شما پیوند می دهم ، و اگر این شخص دیگر به شما پیوند می دهد و غیره پیوند می زنم”. حتی شبکه هایی وجود دارد که می توانید برای تسهیل این روند به آنها بپیوندید.
مشارکت در این حلقه های ایجاد پیوند حتی خطرناک تر از مبادله معمولی است. اعتقاد بر این است که گوگل وب سایت ها را به عنوان “محله” برچسب گذاری می کند و محله های بدی وجود دارد که شما نمی خواهید در آنها زندگی کنید. با پیوند دادن به وب سایت های یک محله بد ، گوگل فکر می کند که شما نیز بد هستید.
در عوض چه باید کرد
با سایر مدیران وب در طاقچه خود روابط معنادار ایجاد کنید. ابتدا با پیوند دادن به مطالب و منابع مفیدی که ایجاد می کنند ، وارد رادار آنها شوید. سپس ، با گذشت زمان ، آنها احتمالاً با پیوند دادن به وب سایت شما نیز لطف خود را جلب خواهند کرد.
10. پیوند داخلی ضعیف
وقتی خودتان محتوای شما را به آن پیوند نمی دهید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد به آن پیوند دهند. پیوندهای داخلی ضعیف نه تنها دریافت بک لینک را مشکل می کند ، بلکه رتبه بندی صفحات وب شما را برای موتورهای جستجو دشوار می کند.
پیوند داخلی ضعیف همچنین به شما امکان نمی دهد بیشترین استفاده از لینک پیوندهای خود را به سایر صفحات وب مرتبط در وب سایت خود منتقل کنید.
در عوض چه باید کرد
یک استراتژی ارتباط داخلی مناسب ایجاد کنید. با طراحی وب سایت خود شروع به شناسایی صفحات و موضوعات اصلی خود کنید. در ادامه ، متداول ترین موضوعاتی را که در مورد آنها می نویسید ، ببینید و نحوه اتصال آنها به صفحات اصلی وب سایت خود را بیابید. در نهایت ، به هر صفحه دیگری فکر کنید که بتواند به صفحه رتبه بندی شما پیوند دهد.
11. رشوه دادن
بسیاری از شرکت ها سعی می کنند برای پیوندها به مدیران وبلاگ و وبلاگ نویسان رشوه دهند. اساساً ، شرکت ها پیشنهاد می کنند در صورت پیوند دادن به شرکت ، مواردی را برای آنها ارسال کنند. اگرچه تشخیص آن برای گوگل سخت تر است ، اما این یک عمل عالی نیست. در حقیقت ، FTC از این امر اخم می کند.
در عوض چه باید کرد
هر کار دیگری بکنید جز رشوه دادن به مدیران وب یا وبلاگ نویسان. در عوض ، می توانید یک ابزار رایگان بسازید ، منبع روزنامه نگاران شوید ، محتوای جدید ایجاد کنید و غیره.
12. نادیده گرفتن پیوندهای شکسته
پیوندهای شکسته ارزش وب سایت را کاهش می دهند. پیام 404 همچنین می تواند باعث شود بازدیدکنندگانی که از خواندن یک مقاله هیجان زده هستند به راحتی ناامید شوند. متأسفانه بسیاری از صاحبان وب سایت به پیوندهای شکسته در وب سایت های خود توجه چندانی ندارند.
توجه به پیوندهای شکسته ، به ویژه در وب سایت رقیب ، می تواند به تلاش شما در ایجاد لینک کمک کند.
در عوض چه باید کرد
با وب سایت هایی که پیوندهای خروجی آنها شکسته است تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوندی را از وب سایت شما جایگزین کنند. محتوای شما به وب سایت مدیر وب سایت ارزش می بخشد و به رفع خطای پیوند شکسته کمک می کند.
خداحافظی با شیوه های ساخت لینک بد
اگر قصد ندارید این کار را به درستی انجام دهید ، ایجاد پیوند بی فایده است. بنابراین ، اگر شما در حال انجام هر یک از روشهای ساخت لینک بدی هستید که در بالا ذکر شد ، مشغول به کار بوده اید ، وقت آن است که متوقف شوید. در عوض ، استراتژی های جایگزین را آزمایش کنید و ببینید چه تاکتیکی برای شما بهتر عمل می کند.
یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در جولای 2009 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.