12 بهترین ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای بازاریابان در سال 2023

این روزها، مشاغل در هر صنعتی در حال سرمایه گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. اما مهم نیست که محتوای رسانه‌های اجتماعی شما چقدر عالی باشد یا تعداد افرادی که اکانت‌های شما را دنبال می‌کنند، نمی‌توانید مخاطبان، دسترسی و حضور خود را افزایش دهید، اگر داده‌های پشت همه آن‌ها را درک نکنید.

دانش عمیق در مورد وضعیت و موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بینش عملی را در مورد مواردی مانند اینکه کدام استراتژی ها باید در جای خود باقی بمانند و چه چیزی را باید تغییر دهید یا آزمایش کنید تا رشد کنید ارائه می دهد. ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

در این پست به موارد زیر می پردازیم:

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

در این پست وبلاگ، اهمیت تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و برخی از گزینه های عالی را بررسی خواهیم کرد تا به شما در سنجش موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کنید.

با این دوره رایگان در استراتژی رسانه های اجتماعی گواهینامه دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست؟

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی فرآیند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و به کارگیری داده ها، اطلاعات و گزارش های مربوط به محتوای به اشتراک گذاشته شده در پروفایل های اجتماعی شما و خود پروفایل های اجتماعی است.

چرا از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

با تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، می توانید:

  • معیارهایی را که برای تیم و کسب‌وکارتان مهم است، مانند تعامل، ارسال مجدد، اشتراک‌گذاری، کلیک‌ها، نمایش‌ها و جلسات، درک کنید.
  • راه های موثر برای افزایش آگاهی و دسترسی به برند را شناسایی کنید.
  • با مخاطبان خود طنین انداز کنید.
  • ترافیک را به سایر محتواها و وب سایت خود افزایش دهید.
  • تبدیل ها را افزایش دهید.
  • بهبود وفاداری مشتری

نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

در اینجا مراحل مربوط به ردیابی تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی وجود دارد

  1. مشخص کنید که چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را می‌سنجید (مثلاً لینکدین، فیس‌بوک، اینستاگرام).
  2. تعیین کنید که چه معیارهایی را برای ردیابی انجام می دهید (مثلاً کلیک ها، برداشت ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها).
  3. یک دوره زمانی را برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید (به عنوان مثال سه ماهه گذشته، ماه گذشته، هفته گذشته، مدت زمان کمپین شما).
  4. تعیین کنید که از چه ابزارهایی برای ردیابی و اندازه گیری موفقیت استفاده می کنید (ما گزینه های شما را در بخش بعدی پوشش خواهیم داد).
  5. داده های خود را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید (بسته به ابزار انتخابی شما، ممکن است ویژگی های داخلی برای کمک به درک و تجزیه و تحلیل داده های خود وجود داشته باشد – مانند این مورد با HubSpot).
  6. یافته ها و نتایج خود را برای بهبود رشد در آینده به کار بگیرید.

1. نرم افزار رسانه های اجتماعی HubSpot

داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی HubSpot

با HubSpot Social Media Analytics شروع کنید

HubSpot نگاهی عمیق به نحوه تأثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی بر درآمد شما ارائه می‌کند و به شما امکان گزارش بازگشت سرمایه در رسانه‌های اجتماعی را می‌دهد. مشاهده و مقایسه عملکرد در پلتفرم‌ها، کمپین‌ها و زمان‌های انتشار مختلف — همه از یک ابزار واحد.

برند خود را در شبکه های اجتماعی زیر نظر بگیرید تا درک کنید که مخاطبان هدف شما چگونه از کسب و کار و محتوای شما برداشت می کنند. علاوه بر این، گزارش‌های YouTube بینشی در مورد نحوه تعامل مخاطبان و شخصیت‌های خریدار با ویدیوهای شما ارائه می‌دهند. در نهایت، با استفاده از داده ها و زمینه مخاطبین در CRM خود (که این ابزار اجتماعی به طور یکپارچه با آنها ادغام می شود) به طور موثر به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا کنید.

ویژگی های برجسته: ناشر کمپین اجتماعی، نظارت بر اشاره های اجتماعی، گزارش های اجتماعی

با این دوره رایگان در استراتژی رسانه های اجتماعی گواهینامه دریافت کنید.

2. Sprout Social

ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی گزارش تعامل اجتماعی Sprout

منبع

Sprout Social یک سرویس برنامه ریزی رسانه اجتماعی با تجزیه و تحلیل و گزارش های گسترده است که به شما کمک می کند عملکرد همه حساب های اجتماعی خود را درک کنید.

گزارش ها و معیارها را پیکربندی و سفارشی کنید تا به شما کمک کند حضور کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید. و اگر مشتری HubSpot هستید، CRM خود را با Sprout Social ادغام کنید تا گزارش های دقیق را در یک مکان جمع آوری و مشاهده کنید.

ویژگی های برجسته: ابزار مقایسه رقبا، ابزارهای انتشار و تعامل یکپارچه، گوش دادن اجتماعی

3. برند واچ

برند واچ

منبع

Brandwatch یک ابزار هوش مصرف کننده و راه حل مدیریت رسانه های اجتماعی با قابلیت های تجزیه و تحلیل است.

بینش‌های اجتماعی مانند گوش دادن اجتماعی و معیار رقبا می‌تواند به تولید محتوای شما کمک کند. با استفاده از کارت های نمایه مخاطبان می توانید درک بهتری از مخاطبانی که با محتوای اجتماعی خود درگیر هستند به دست آورید. داده های کلیدی را در یک مکان با داشبوردهای قابل تنظیم مشاهده کنید.

ویژگی های برجسته: کارت‌های نمایه مخاطب، داشبوردهای قابل تنظیم

4. Mailchimp

mailchimp گزارش و نرم افزار تجزیه و تحلیل

منبع

Mailchimp یک پلت فرم بازاریابی کامل است که تجزیه و تحلیل برای تبلیغات رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. استفاده از آن برای تیم های بازاریابی کوچک آسان است و به زمان کمی برای ریختن تجزیه و تحلیل های همراه نیاز دارد.

با Mailchimp، یک داشبورد مخاطب خواهید داشت، که صفحه ای است که به درک رفتار مخاطب اختصاص داده شده است. علاوه بر این، این نرم افزار ابزارهایی را برای بررسی هدف گذاری هوشمند و ادغام های تلفن همراه ارائه می دهد. این ابزارها می توانند استراتژی اجتماعی را متنوع کنند و با کمک به شما در ایجاد محتوایی که مخاطبان خاص به آن پاسخ دهند، تعداد تعامل بالاتری را ارائه دهند.

ویژگی های برجسته: بهینه ساز محتوا با پیشنهادات به کمک هوش مصنوعی، استودیوی محتوا برای مدیریت دارایی های دیجیتال

5. موقعیت اجتماعی

اجتماعی-وضعیت-تحلیلی (2)

وضعیت اجتماعی یک ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی اختصاصی با ویژگی های گزارش دهی قوی است. این پلتفرم به طور جامع فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب، لینکدین و توییتر را پوشش می دهد.

گزارش‌های وضعیت اجتماعی را می‌توان کاملاً سفارشی‌سازی و دارای برچسب سفید کرد و آن‌ها را برای آژانس‌ها و برندهایی با الزامات پیچیده عالی می‌کند. گزارش ها را می توان به PDF، PowerPoint و Google Slides صادر کرد. این ابزار همچنین عملکرد پولی و ارگانیک، معیارسنجی رقبا و ردیابی کمپین تأثیرگذار را در یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل اجتماعی پوشش می‌دهد.

ویژگی های برجسته: گزارش های رسانه های اجتماعی در چندین کانال، ردیابی کمپین تأثیرگذار

6. جعبه داده

ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی جعبه داده

منبع

Databox یک پلت فرم تحلیلی گسترده است که به شما امکان می دهد اهداف کمپین رسانه های اجتماعی را تنظیم و پیگیری کنید. این یک انتخاب خوب برای مشاغلی است که مخاطبین، حساب های اجتماعی، اهداف کمپین و مخاطبان هدف زیادی دارند.

معیارهایی را که برای کمپین یا کانال های اجتماعی شما مهم است را برای گزارش های خود سفارشی کنید. هر ادغام شما، مانند HubSpot، از داشبورد شما نیز قابل مشاهده خواهد بود.

ویژگی های برجسته: طراح داشبورد، سازنده متریک سفارشی

7. رشد کنید

نرم افزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را رشد دهید

منبع

کاربران رو به رشد، دید کاملی از مشارکت در همه حساب‌های اجتماعی پیدا می‌کنند. این ابزار با HubSpot، Salesforce، Google Ads، Facebook، Marketo و Microsoft Office ادغام می شود تا بتوانید همه داده ها را در یک مکان مشاهده کنید.

Grow داده‌های پیچیده را به نمودارها و تصاویر تقسیم می‌کند و گزارش‌های اجتماعی شما به راحتی قابل اشتراک‌گذاری هستند که اگر چند نفر روی یک پروژه کار می‌کنند مفید است. گزارش‌های Grow با معیارهای انتخاب شده توسط کاربر ساخته می‌شوند – به این معنی که می‌توانید گزارش‌ها را به گونه‌ای سفارشی کنید که مطابق با نیازهای شما باشد.

ویژگی های برجسته: مدل سازی داده ها، داشبورد

8. ActiveCampaign

ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی ActiveCampaign

منبع

ActiveCampaign یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ با ویژگی های رسانه های اجتماعی از جمله گزارش است. می‌توانید فیس‌بوک، توییتر، دیگ و دیگر پلتفرم‌ها را برای جمع‌آوری بینش‌های مربوط به عملکرد متصل کنید.

از آنجایی که شما هم رسانه های اجتماعی و هم معیارهای ایمیل را در یک مکان خواهید داشت، این گزینه خوبی برای مشاغلی است که تمرکز بالایی بر بازاریابی ایمیلی دارند. علاوه بر این، گزارش‌های ActiveCampaign پیگیری می‌کنند که مخاطبین پس از کلیک کردن به سایت شما چه می‌کنند. علاوه بر این، اگر مشتری HubSpot هستید، نرم افزار با CRM شما یکپارچه می شود.

ویژگی های برجسته: ردیابی سایت، صفحات فرود، گزارش ها

9. CoSchedule

نمونه گزارش تعامل CoSchedule

منبع

CoSchedule داده‌های شبکه‌های اجتماعی، کمپین و تعامل را برای نمایه‌های شما جمع‌آوری می‌کند و آن داده‌های بلادرنگ را در گزارش‌ها جمع‌آوری می‌کند.

در داشبورد خود، چند کمپین را مقایسه کنید تا اکوسیستم در حال تکامل مخاطبان را مشخص کنید. همچنین می‌توانید طرفداران برتر حساب‌های اجتماعی خود را ببینید و ایجاد محتوای هدفمند برای آنها (و دنبال‌کنندگانی مانند آنها) آسان‌تر می‌شود.

ویژگی های برجسته: سازمان دهنده محتوا، داشبورد

9. هوت سوئیت

ابزار انتشار Hootsuite

منبع

Hootsuite یک تقویم و برنامه ریز شبکه های اجتماعی با قابلیت های تجزیه و تحلیل است. در یک مکان ساده، می توانید عملکرد را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید.

گزارش‌ها بهترین زمان‌ها را برای پست کردن بر اساس زمانی که مخاطبان شما فعال‌ترین هستند را نشان می‌دهند و پست‌های با عملکرد برتر را شناسایی می‌کنند. قالب های از پیش ساخته شده گزارش ها را قابل تنظیم و هضم آسان می کنند.

ویژگی های برجسته: قالب های گزارش قابل تنظیم، زمان های توصیه شده ارسال

10. بازارآوایس

بازارآوایس

منبع

اگر شما یک برند هستید، رسانه های اجتماعی ابزار ارزشمندی برای تجارت الکترونیک هستند. طبق گزارش رسانه های اجتماعی HubSpot، 50 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که خرید اجتماعی برای استراتژی کلی بازاریابی رسانه های اجتماعی آنها بسیار مهم است.

Bazaarvoice کمک می کند تا محتوای شما را با پیوند موجود در راه حل بیو به نام Like2Buy قابل خرید کنید. می‌توانید با ایجاد مخاطبین مشابه و تقسیم‌بندی کمپین‌های اجتماعی، خریدارانی را که روی پیوند کلیک کرده‌اند، دوباره هدف‌گیری کنید. ابزارهایی مانند Showroom محتوای شما را به ویترین فروشگاه تبدیل می کند. Bazaarvoice همچنین به اندازه گیری ROI از تلاش های تجارت اجتماعی شما کمک می کند.

ویژگی های برجسته: لینک در راه حل بیو، فروشگاه پاپ آپ

11. بافر

داشبورد تجزیه و تحلیل بافر

منبع

بافر نحوه عملکرد محتوای شما را در کانال های مختلف اجتماعی اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می کند. با بافر، می‌توانید بینشی در مورد نحوه مقایسه محتوای ارگانیک خود با پست‌های تقویت‌شده، اندازه‌گیری تعامل برای پست‌ها و داستان‌های فردی، و اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود را به دست آورید.

همچنین می‌توانید داده‌ها را استخراج کنید تا به شما در تعیین بهترین زمان ارسال و فرکانس بهینه ارسال کمک کند.

ویژگی های برجسته: گزارش های سفارشی، به روز رسانی روزانه

12. BuzzSumo

BuzzSumo

منبع

BuzzSumo با ابزارهایی مانند Content Analyzer به ایجاد محتوای اجتماعی کمک می کند – با استفاده از Content Analyzer، می توانید بفهمید که چه موضوعاتی بیشترین تعامل را دارند، تفکیک شده بر اساس پلت فرم.

BuzzSumo همچنین می تواند تعامل اجتماعی را که محتوای شما دریافت می کند تجزیه و تحلیل کند. به این ترتیب، می‌توانید تعداد اشتراک‌گذاری‌های هر پلتفرم را ببینید و از این بینش‌ها برای تعیین اینکه در آینده روی کدام بخش از محتوا تمرکز کنید، استفاده کنید.

ویژگی های برجسته: ابزار کلمات کلیدی، نمایش زمان واقعی روندها، تحلیلگر محتوا

ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید

در نهایت، انتخاب ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مناسب برای کسب و کار شما نباید یک فرآیند استرس زا باشد. ابزارها باید با اهداف کسب و کار شما هماهنگ باشند و معیارهایی را که برای موفقیت نیاز دارید ارائه دهند. بنابراین گزینه های بالا را بررسی کنید و مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در مارس 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید