13 بدترین اشتباه بازاریابی دیجیتال که باید از آنها اجتناب کرد و چگونه آنها را برطرف کرد

ما در حال حاضر در عصر اینترنت زندگی می کنیم، و این بدان معناست که کسب و کار شما باید به آن پاسخ دهد. تبلیغ کسب و کار، نام تجاری و محصول یا خدمات شما همگی می توانند از بازاریابی دیجیتال سود ببرند.

مخاطبانی وجود دارد که باید به صورت آنلاین به آنها دسترسی پیدا کرد و از حضور شما می توان شهرت ایجاد کرد. با این حال، راه درست و غلطی برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد. این اشتباهات رایج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به طور موثر انجام می دهید.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

1. نداشتن وبلاگ

به یاد داشته باشید که شما نه تنها سعی می کنید سایت خود را به عنوان یک تجارت بازاریابی کنید، بلکه سعی می کنید خود را به عنوان یک رهبر صنعت مورد اعتماد بازاریابی کنید. انتشار محتوای وبلاگ که ارزشمند، آگاهانه و در دسترس باشد، شما را به عنوان صدایی برای اعتماد معرفی می کند. علاوه بر این، هر پست وبلاگ یک صفحه نمایه شده دیگر برای سایت شما است و صفحات نمایه شده بیشتر منجر به نمایش بیشتر سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود.

فقط نکن ایجاد کردن وبلاگ، تعاملی بودن آن نیز مهم است. برای دریافت پاسخ سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید. همچنین، پست‌های مهمان یا مصاحبه‌هایی از محققان یا متخصصان موفق در حوزه خود اضافه کنید. از این راهنمای نوشتن پست وبلاگ برای ایجاد تأثیرگذارترین پست در هر بار استفاده کنید.

2. اجتناب از رسانه های اجتماعی

ممکن است فکر کنید که با عدم استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید از آن خلاص شوید. متاسفم که به شما می گویم اشتباه می کنید! این یک ضروری است راهی برای تبدیل سرنخ ها به مشتری انتشار محتوای خود، دستیابی به مخاطبان و تعامل با کاربران به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. اما سعی نکنید همه این کارها را خودتان انجام دهید. یاد بگیرید که چرا به یک مدیر رسانه اجتماعی نیاز دارید.

3. فراموش کردن کاربران موبایل

مرورگر تلفن همراه حدود نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهد. بنابراین، همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، فراموش نکنید که آن را برای کاربران تلفن همراه نیز بهینه کنید تا زمان بارگذاری به همان سرعتی که روی دسکتاپ است، انجام شود. اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت شما برای مشاهده در موبایل نیز تنظیم شده است.

4. عدم ارائه تخفیف و تبلیغات

یک نظرسنجی از Retail Me Not نشان داد که دو سوم مشتریان صرفاً به دلیل تخفیف یک خرید ناخواسته انجام داده‌اند. کدهای کوپن آنلاین یا پیشنهادهای زمانی محدود، پاپ آپ های عالی برای سایت شما هستند، به خصوص در صفحه فرود یا زمانی که ممکن است سبد خرید خود را رها کنند. سایت شما همچنین باید یک فراخوان برای اقدام داشته باشد که می تواند با یک تبلیغ انگیزه ایجاد کند.

5. عدم استفاده از تحقیقات کلیدواژه

مشتریان بالقوه باید بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، بنابراین تمرکز بر سئو ضروری است. مشخص کنید که کدام کلمات کلیدی مرتبط ترین هستند، حجم جستجوی بالایی دارند و رتبه بندی آنها نسبتا آسان است. سپس، جایگاهی که برای هر کلمه کلیدی کسب می کنید، میزان ترافیکی که از هر کلمه کلیدی دریافت می کنید و اینکه آیا بازدیدکنندگانی که از آن کلمه کلیدی می آیند در حال تبدیل شدن به سرنخ هستند را بررسی کنید.

6. هدف قرار دادن یک مخاطب گسترده

صرف بودجه بازاریابی برای دستیابی به افراد زیادی که ممکن است، استفاده کارآمد از پول شما نیست. یک بازار هدف مشخص و مشخص را مشخص کنید که سرنخ های مرتبط بیشتری را به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات در مورد هیچ مخاطبی، فرضیات و حدس ها را تکیه نکنید. تحقیقات خود را برای تعیین مخاطبان هدف و بهترین راه برای دستیابی به آنها انجام دهید.

7. داشتن خدمات مشتری سابپار

بازدیدکننده‌ای که قبلاً با شما معامله نکرده است، اگر تصمیم بگیرد مشتری شود، ریسک می‌کند. داشتن خدمات خوب به مشتریان برای کاهش این ریسک مهم است، زیرا 70 درصد از مشتریان در صورتی که شکایات آنها به خوبی حل شود به تجارت با شما ادامه خواهند داد.

در مکانی واضح در سایت خود کمک ارائه دهید تا بازدیدکنندگان بدانند که به آن دسترسی دارند. این ممکن است یک با ما تماس بگیرید صفحه، جعبه چت مجازی 24 ساعته، خط کمک یا روش های دیگر. فقط مطمئن باشید که اگر شخصی به سایت شما مراجعه کند، به وضوح می بیند که در صورت نیاز به کمک خواهد رسید.

8. نادیده گرفتن رقابت

این احتمال وجود دارد که شخص دیگری همان چیزی که شما هستید را ارائه دهد. وانمود نکنید که آنها وجود ندارند. در عوض، راهی برای برجسته شدن پیدا کنید. مشخص کنید چه چیزی برند شما را خاص می کند و آن را در سایت خود برجسته کنید. باید در سایت شما واضح و بلند باشد که چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند.

9. عدم استفاده از اثبات اجتماعی

دیدن نمونه هایی از مشتریان راضی و خوشحال، باعث تشویق بیشتر به تبدیل می شود. توصیفات، مطالعات موردی و داستان های موفقیت به بازدیدکنندگان وب شما اطمینان می دهد که افراد دیگر از کسب و کار شما راضی هستند. آنها می توانند احساس اطمینان کنند که آنها نیز خواهند بود.

10. نداشتن یک استراتژی روشن

بدون برنامه و چشم انداز، هیچ هدفی برای ردیابی یا روش های مبتنی بر تحقیق وجود ندارد. این اغلب می تواند اتلاف وقت، پول و منابع باشد. ساختن استراتژی بازاریابی خود را با تعریف مخاطبان هدف، تعیین اهداف معقول، درک آنچه برای دستیابی به آنها نیاز دارید و پیگیری پیشرفت خود شروع کنید.

11. عدم تبدیل ترافیک وب به مشتریان

بازدیدکنندگان از وب سایت شما که در نهایت مشتری نمی شوند، ارزش کمی دارند، مگر اینکه اتفاقاً تبلیغات شفاهی برای شما انجام دهند که منجر به معرفی شود. جذب بازدیدکنندگان به سایت شما هدف شماره یک است، اما هدف شماره دو تبدیل آنها به مشتری است. یک استراتژی برای تبدیل ترافیک وب به فروش ایجاد کنید.

12. داشتن طراحی وب سایت ضعیف

وب سایتی که با در نظر گرفتن بازاریابی دیجیتال ساخته شده است باید دارای یک فراخوان برای اقدام و یک صفحه فرود بهینه شده باشد. هر گونه تبلیغات یا تخفیف نیز باید در جلو و مرکز نمایش داده شود. داشتن یک وب سایت آموزنده و دعوت کننده در تلاش شما برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ های پربار مهم است.

13. عدم پیگیری سرنخ های خود

سرنخ های آنلاین می توانند از منابع ترافیکی مختلفی مانند کلمات کلیدی، انفجارهای ایمیل، لینک های ارجاع دهنده، رسانه های اجتماعی و غیره به دست آیند. یکی از این منابع ممکن است جذب سرنخ هایی باشد که به ندرت به مشتری تبدیل می شوند، در حالی که منبع دیگری ممکن است به طور مداوم آنها را جذب کند. دانستن این مهم است تا بتوانید استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

قدرت دیجیتال مارکتینگ

کسب و کار شما برای پیشرفت به ابزارها و استراتژی های بازاریابی مناسب نیاز دارد. بازاریابی دیجیتال فرصت های بی پایانی را برای یادگیری و رشد در اختیار شما قرار می دهد. با اصلاح استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، هدف قرار دادن سرنخ های مناسب و ایجاد یک وب سایت بهینه، کسب و کار خود را به بالاترین پتانسیل خود ارتقا دهید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2008 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

بازار یابی