دوران کووید-19 برای بازاریابهایی که مجبور بودند استراتژیهای خود را دائماً با تغییر جهان تغییر دهند، مشهور بود.
گویی یک رویداد بیسابقه کافی نبود، بازاریابان اکنون با رکودی روبهرو هستند که تأثیرات عمدهای بر صنعت آنها داشته است.
آیا رکود به همان اندازه که کووید-19 انجام داد، اوضاع را متزلزل خواهد کرد؟
در حالی که نمیتوانیم آینده را به درستی پیشبینی کنیم، یک سوم از بازاریابان فکر میکنند که رکود اقتصادی تأثیری حتی بزرگتر از همهگیری بر فعالیتهای بازاریابی آنها خواهد داشت، در حالی که 33 درصد دیگر میگویند که تقریباً همینطور خواهد بود.
در حالی که هنوز هم باید داده های بالا را با کمی نمک در نظر بگیرید، زیرا این فقط یکی از بسیاری از مطالعات است و اقتصاد همیشه به سرعت در حال تحول است، در اینجا سه چیز وجود دارد که باید بدانید تا برای هر آنچه در ماه های آینده به ارمغان می آورد، آماده شوید:
1. اکثر بازاریابان می گویند که رکود اینجاست
در حالی که جهان بحث می کند که آیا رکود در حال نزدیک شدن است یا ماه ها پیش آمده است، 78 درصد از بازاریابان می گویند که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم.
بازاریابان در حال حاضر شاهد کاهش بودجه، توقف استخدام و سایر اثرات ناخوشایند هستند. در عین حال، برنامه ها و اهداف آنها برای سال 2023 به طور مداوم با پیشرفت وضعیت اقتصادی تنظیم می شود.
برای بررسی عمیقتر دلایل اقتصاد کلان که بازاریابان بسیار ضربه میخورند، پست وبلاگ ما را در مورد اینکه رکود در حال حاضر بر بازاریابان تأثیر میگذارد را بررسی کنید.
2. 67 درصد از بازاریابان انتظار کاهش رشد اقتصادی برای بیش از شش ماه را دارند:
نه تنها در حال حاضر اینجاست، بلکه نظرسنجی ما نشان می دهد که بازاریابان انتظار ندارند که رکود به این زودی پایان یابد. همانطور که یک بازاریاب می گوید:
بین عدم قطعیت COVID-19، قیمتهای بالا به دلیل تورم، زنجیره تامین و مسائل در دسترس بودن مکان، مردم در برنامهریزی رویدادهای بزرگ برای 12 ماه آینده مردد هستند. من انتظار دارم که حداقل برای یک سال دیگر یا تا زمانی که کمی ثبات در بازار ایجاد شود، این روند ادامه خواهد داشت.
3. برخی از کانال های بازاریابی در حال از دست دادن اثربخشی هستند و به هزینه بیشتری نیاز دارند.
اینکه انتظار می رود با بودجه اندک تأثیر زیادی بگذارد، برای بازاریابان چیز جدیدی نیست. اما چه اتفاقی میافتد وقتی کانالهای بازاریابی معمولی شما به اندازه گذشته مؤثر نباشند؟
به گفته یک بازاریاب در نظرسنجی ما، “ما باید بیشتر هزینه کنیم تا نتایج مشابه 6 ماه پیش را بدست آوریم.” در همین حال، 37 درصد از بازاریابان قبلاً شاهد کاهش بودجه بوده اند.
ما از رهبران صنعت درخواست کردیم موثرترین استراتژی های بازاریابی را برای کاهش هزینه ها در بودجه بازاریابی خود ارائه دهند. این موارد در صدر فهرست قرار گرفتند:
در شماره 1، بهره برداری از رسانه های به دست آمده یک فرصت عالی (و رایگان) برای گسترش دسترسی و کاهش بودجه است. همچنین استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی در رتبه اول قرار دارد.
ثالثا، یافتن فرصت های بازاریابی جدید یا نوظهور نیز می تواند بسیار بزرگ باشد. به عنوان مثال، پذیرش BeReal، یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید که در میان Gen Z محبوب است، کاملا رایگان است. قرار گرفتن در میان اولین برندهایی که به این روند صعود کرده اند، یک فرصت بزرگ است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برنامه ریزی رهبران بازاریابی برای پیمایش در این زمان ها، گزارش کامل ما را اینجا ببینید.
بعد چه می شود؟
ما در نظر داریم تا در طول سال 2023 از بازاریابان نظرسنجی کنیم تا از چگونگی تأثیر رکود بر آنها تا حد امکان آگاه باشیم.
چه رکود اقتصادی خفیفتر از حد انتظار به پایان برسد یا همچنان چالشهایی را ایجاد کند، ما شما را در جریان قرار میدهیم و نکاتی را که برای موفقیت در زمانهای سخت نیاز دارید به شما ارائه میکنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصتها، چالشها و روندهای کلی در بازاریابی امروز، گزارش رایگان وضعیت بازاریابی ما را در زیر بررسی کنید.