5 ترند برتر بازاریابی B2C در سال 2022 [New Data]

در سال 2022، 51 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند.

سوال اینجاست که این بودجه به کجا می رود؟ آیا بازاریابان روی همان استراتژی‌ها دوباره سرمایه‌گذاری خواهند کرد یا روندهای جدید را امتحان خواهند کرد؟اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت بازاریابی در سال 2021

از اینفلوئنسر مارکتینگ گرفته تا رویدادهای مجازی، تلاش‌های بسیاری وجود دارد که برندها می‌توانند روی آنها تمرکز کنند. بیایید ببینیم آخرین تحقیقات ما در مورد آنچه که امسال برای بازاریابان خوب عمل کرد و آنها قصد دارند در سال 2022 کجا سرمایه گذاری کنند، چه می گوید.

برای درک اینکه بازاریابان B2C در سال 2022 از چه روندهایی استفاده می کنند، ما از 1067 متخصص بازاریابی جهانی که در شرکت های B2B و B2C کار می کنند، نظرسنجی کردیم. این چیزی است که ما پیدا کردیم.

1. فیلم کوتاه در اولویت خواهد بود.

ویدیوی کوتاه در اوایل سال 2020 پخش شد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

در آن زمان، TikTok اولین مکان برای محتوای کوتاه بود. امروزه حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب نیز برای جلب توجه کاربران با هم رقابت می‌کنند.

این خبر خوبی برای برندها است، زیرا محتوای روند ویدئویی کوتاه مدت، پس از اینفلوئنسر مارکتینگ، دومین ROI بالاتر را برای بازاریابان B2C در سال 2021 ارائه کرد.

علیرغم اینکه از نظر ROI در رتبه دوم قرار دارد، بازاریابان روندی است که قصد دارند در سال 2022 بیشترین سرمایه گذاری را در آن داشته باشند. دومین واقعیت شگفت انگیز این است که برای بسیاری از بازاریابان، حدود 32٪، سال 2022 اولین باری است که از آن استفاده می کنند.

چرا حالا؟ خب، ویدیوی کوتاه یک ویژگی کلیدی در رسانه های اجتماعی امروزه است. و با توجه به داده ها، رسانه های اجتماعی در سرمایه گذاری های بازاریابی برای مشاغل پیشرو هستند.

این احتمالاً به این دلیل است که طبق این مطالعه، در سال 2022، سه هدف کلیدی وجود دارد که برندها کمپین های بازاریابی را اجرا می کنند:

  • افزایش آگاهی از برند (49.3%)
  • افزایش درآمد (43.3%)
  • محصولات تبلیغاتی (42.1%)

با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید حداقل دو مورد از سه را انجام دهید. آگاهی از برند همیشه مزیت اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی بود، اما همه چیز تکامل یافته است. امروزه، با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی که تجارب خرید درون‌برنامه‌ای و قالب‌های تبلیغاتی پیشرفته را ارائه می‌دهند، برندها می‌توانند به اهداف بازاریابی بیشتری دست یابند.

2. اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان یک محرک اصلی منجر/درآمد خواهد بود.

برای اکثر بازاریابان B2C، قدرت تأثیرگذاران واضح است.

در سال 2022، 61 درصد از بازاریابان B2C که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، قصد دارند در سال 2022 از آن استفاده کنند. در واقع، این سومین روند بالاتری است که آنها قصد دارند پس از محتوای ویدیویی کوتاه و بازاریابی درونگرا اولویت بندی کنند.

این به این دلیل است که در سال 2021، ROI را ارائه کرد.

چیزی که ممکن است در آینده متفاوت باشد، نوع تمرکز برندهای تاثیرگذار است. از لحاظ تاریخی، برندها روی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اینفلوئنسرها برای مشارکت تمرکز کرده‌اند.

با این حال، برخی از داده ها نشان می دهد که میکرو اینفلوئنسرهایی با کمتر از 100 هزار دنبال کننده ممکن است موثرتر باشند.

در حالی که حکم در مورد آن هنوز صادر شده است، یک چیز واضح است: اینفلوئنسر مارکتینگ راه به جایی نمی برد.

3. محتوای صوتی در صندلی جلو قرار می گیرد.

داده‌ها نشان می‌دهند که ویدیو در بازاریابی محتوا پیشرو است. با این حال، صدا به آرامی در ترکیب قرار می گیرد.

طبق این نظرسنجی، تنها 19.1 درصد از بازاریابان B2C از پادکست یا سایر محتوای صوتی در بازاریابی خود استفاده می کنند. از بین کسانی که از آن استفاده می کنند، 37.4٪ آن را یکی از مؤثرترین روندهای خود می دانند.

اگرچه پذیرش در سال 2021 به ظاهر کم بود، داده ها نشان می دهد که بازاریابان B2C بیشتری محتوای صوتی را به تلاش های بازاریابی خود در سال جدید اضافه خواهند کرد.

تقریباً 43 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری خود را در پادکست ها افزایش دهند در حالی که 38.4 درصد قصد دارند آن را به همان میزان حفظ کنند. یکی دیگر از واقعیت های جالب جالب این است که این داده خاص تقریباً برای بازاریابان B2B یکسان است.

این نشان می دهد که در تمام صنایع، برندها قدرت محتوای صوتی را تشخیص می دهند.

4. مسئولیت اجتماعی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان می خواهند و انتظار دارند که برندها شفاف تر باشند و در رسانه های اجتماعی موضع بگیرند.

در حقیقت، یک نظرسنجی Edelman Trust Barometer در سال 2020 نشان داد که بسیاری از مصرف کنندگان اعتماد را عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید خود می دانند.

در دو سال گذشته، به‌ویژه در اوج بحران COVID-19 و خواستار عدالت اجتماعی، مصرف‌کنندگان شروع به پاسخگویی بیشتر به برندها کرده‌اند. در سال 2022، برندها به این تقاضا پاسخ خواهند داد.

در حال حاضر، تنها یک سوم از بازاریابان B2C مورد بررسی، مسئولیت اجتماعی را یک روند بازاریابی موثر می دانند. با وجود این واقعیت، 45 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند.

5. برندها به استفاده از استراتژی های بازاریابی درونگرا ادامه خواهند داد.

بازاریابی درونگرا به معنای ملاقات با مشتریان در جایی است که آنها هستند. به جای تلاش‌های بازاریابی که پیام‌رسانی را به سمت مشتریان سوق می‌دهد، بر جذب آنها به سمت شما تمرکز می‌کند.

در پس ویدیوهای کوتاه، بازاریابی درونگرا بهترین روندی است که بازاریابان در سال آینده در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

در واقع، بیش از 80 درصد از بازاریابان قصد دارند همان بودجه را حفظ کنند یا بیشتر برای این استراتژی اضافه کنند.

این کار با پیروی از مدل “جذب، لذت، تعامل” انجام می شود که از بازاریابی محتوا، سئو، اتوماسیون بازاریابی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر برای پرورش مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر خریدار استفاده می کند.

این را دارید – برخی از گرایش‌های برتر بازاریابان B2C در سال 2022 سرمایه‌گذاری خواهند کرد. بازاریابان بین انتشار محتوای ویدیویی/صوتی منظم در رسانه‌های اجتماعی و توسعه یک استراتژی بازاریابی ورودی قوی، سال شلوغی در پیش دارند.

برای همگام شدن با آخرین روندهای بازاریابی، گزارش HubSpot 2021 Not Another State of Marketing را دانلود کنید.