آشنایی با انواع لوله و کارکرد هرکدام

پایپهای سه لایه یا تیوپهای فویل دار با استفاده از مواد پلیمری و PVC تولید میشوند، به همین دلیل از مقاومت و استحکام مناسبی برخوردارند. دیگر مزیتهای کاربردی لوله برق ساختمان مقاومت بالا در برابر ضربه، مقاوم در برابر مواد اسیدی و شیمیایی، پایداری در برابر سایش، ضد حریق، عدم خوردگی و زنگ زدگی، سهولت نصب، نفوذناپذیری بالا و عدم جذب رطوبت میباشد. مقاومت بالای سیم برق فولادی در برابر ضربه و گرد و غبار محیط، مقاومت بالای فشاری آن از دلایل پر کاربرد بودن این مدل لوله سیم کشی در ساختمان است.

در معرفی انواع لوله برق ساختمان جنس لولهها تاثیر گذار ترین عامل در تقسیم بندی آنها میباشد. لوله برق فولادی با قابلیت انعطاف پذیری بالا با دستگاه مخصوص شرایط قرارگیری در محلهای مختلف برای عبور سیم برق را داراست. انواع لوله فولادی برق را میتوان در موارد لوله فولادی مشکی، لوله فولادی گالوانیزه درز جوش، لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ، لوله فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار و لوله فولادی قابل انعطاف معرفی کرد. برای لوله کشی توکار، اتصالات گاز باید از نوع بدون درز باشند. به صورت کلی دو نوع لوله مسی ساخته میشود: لوله مسی سخت و لوله مسی انعطافپذیر.

لوله برق فولادی گالوانیزه گرم به منظور محافظت از سیمهای برق در برابر عوامل خارجی استفاده میشود. بنابراین لوله مورد استفاده جهت این کاربرد، باید استحکام و سختی بالایی داشته و در برابر ضربه و سایش نیز مقاومت داشته باشد. لوله تک لایه و لوله سفید در صنعت تأسیسات ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد با وجود ویژگیهای و مزیتهای آن نظر بسیاری از پیمانکاران و سازندگان ساختمان را به خود جلب میکند. جالب است بدانید که اتصالات لولهکشی جزء اولین اتصالات امروزی هستند که کاربرد بسیار زیادی در ساختمانسازی داشته و ازآنجاکه استفاده از لولههای فلزی بسیار متداول بوده است، جنس آنها نیز از فلزات میباشد؛ اما همواره مشکلاتی در باب نحوهی آببندی آنها وجود داشته است؛ بنابراین ساخت لوله و اتصالات جدیدتر شکل گرفت.در همین راستا پای اتصالات برنجی به میان آمده و امروزه انواع مختلفی از اتصالات لولهکشی را از این جنس فلز میسازند.

دوام و استحکام بالا به همراه قابلیت نصب آسان و ابعاد مختلف این لوله برق از دلایل اصلی استفاده متدوال آن بوده است. وظیفه اصلی آن ها عمل تهویه می باشد؛ اما گاهی برای تخلیه چاه فاضلاب و آبرسانی نیز به کار برده می شوند. یکی دیگر از ویژگی های این لوله ها این است که نه زنگ می زنند و نه دچار پوسیدگی می شوند. در این بخش با معرفی انواع لوله برق ساختمان برای مصارف کاربردی متنوع به شرح ذیل پرداخته شده است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با لوله مسی بدون درز قیمت وب سایت خود باشید.