آموزش تعمیر اجاق گاز صفحه ای + آموزش تعمیرات و تعویض قطعات

پس برای یافتن ایراد دقیق اجاق گاز صفحه ای و تعمیر آن باید با آن و اطلاعات فنی آن آشنا باشند تا بتوانند ایراد را پیدا کرده و آن را رفع کنند. با استفاده از فرم درخواست، اطلاعات مربوطه را ثبت کنید تا کارشناسان ما برای مشاوره و بررسی دقیق و تعیین تکنسین مرتبط با دستگاه و مشکل مربوطه با شما تماس گیرند. در صورت ادامه مشکل با یک متخصص تعمیر اجاق گاز تماس بگیرید.

ولی این نکته حائز اهمیت است که برای استفاده بهینه و افزایش عمر مفید اجاق گاز و پیشگیری از خرابی قطعات اجاق گاز بهتر است در دوره های مشخص سرویس اجاق گاز انجام شود مخصوصا اگر امکانات خاصی مانند فر داشته باشد. اهمیت این ویژگی باعث شده تا از ترموکوپل در انواع وسایل گاز سوز از بخاری گرفته تا آبگرمکن و اجاق گاز استفاده شود تا در صورت خاموش شدن شعله آتش جریان گاز نیز قطع شود. اگر شعله ها زرد باشند و یا قدرت کافی نداشته باشند به این معنی است که اجاق گاز دچار ایراد شده است. عیبیابی: اگر این ایراد را مشاهده کردید، به معنی وجود ایراد در ژیگلور (که گاز از آن رد میشود)، تنظیم هوای اجاق و یا سوراخهای شعله پخش کن آن است.

شبر گاز ها عموما اهرمی هستند و برای بستن آن ها کافیست آن ها را در مسیر ساعتگرد بچرخانید. برای این کار باید آچار را روی سر ترموکوپل قرار داده و چند بار خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا کاملا جدا شود. ساختمان اجاق گاز ها تقريبا” مشابه هم است در اجاق ها ،گازي که توسط شيلنگ به اجاق متصل مي شود ابتدا به لوله اي بنام چند راهه مي رسد.بر روي اين لوله شيرهاي اجاق نصب شده است در انتهاي شيرها نازل ها قرار دارند که گاز را به داخل لوله هاي رابط مي پاشد چون نازل ها اندکي با لوله هاي رابط فاصله دارند هوا را به دنبال خود بداخل لوله هاي رابط مي کشند و مخلوطي از هوا و گاز که لازمه احتراق است بوجود مي آيد.قطر سوراخ نازل ها ( اوريفيس ) و فاصله آن ها از لوله هاي رابط حساب شده است و تقريبا” احتياجي به تنظيم و تعمير ندارند ولي در اجاق هاي قديمي در ابتداي لوله هاي رابط محفظه اي با درب متحرک وجود دارد که به توسط باز و بستن درب (صفحه) مي توان مقدار در صد هوا در مخلوط گاز وهوا را تنظيم نموده تا شعله مناسبي را داشته باشيم .در بعضي از اجاق ها نازل به شير متصل نيست وابتدا لوله هاي رابط به شير متصل شده و بعد در نزديکي مشعل ، نازل طوري نصب شده که همان مخلوط هوا وگاز را بوجود مي آورد .

این پیچ ها عموما روی اجاق گاز و در برخی موارد در کنار و پهلوها وجود دارد اگر هدف شما تعویض ترموکوپل اجاق گاز رومیزی است پیچ ها در این مدل روی صفح گاز قرار دارند همه پیچ ها را در یک ظرف کوچک نگه دارید تا گم نشود عموما پیچ های گازی چهار سو هستند اما برخی از آن ها نیز دو سو هستند. بعد از لوله هاي مذکور مشعل ها که محل سوخت اجاق است قرار دارند ودر مجاورت آن ها ترموکوپل و جرقه زن (فندک) قرار دارد. هنگامی که دستگیره ( ولوم ) اجاق گاز را به داخل فشار داده و خلاف عقربه های ساعت میچرخانیم فندک به صورت خودکار شوع به جرقه زدن میکند که این عمل باعث روشن شدن اجاق گاز میشود قیمت انواع ترموکوپل اجاق گاز .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شیر ترموکوپل اجاق گاز لطفا به بازدید از وب سایت ما.