تصور کنید صرف زمان و منابع برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فقط برای به دست آوردن نتایج ناچیز است. ممکن است ناامید کننده باشد اما ارزیابی آن نیز دشوار است.
آیا عالی نیست اگر بتوانید اجزای مختلف تبلیغات را با هم ترکیب کنید و ببینید که کدام یک بهترین عملکرد را بدون صرف زمان و منابع بیشتر دارد؟
با تبلیغات نمایشی واکنش گرا می توانید.
نحوه کار آنها، آنچه برای شروع به کار نیاز دارید و مراحل راهاندازی آن در Google Ads را کشف کنید.
تبلیغات نمایشی واکنشگرا چیست؟
یک تبلیغ گرافیکی که به طور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را متناسب با فضای تبلیغاتی تنظیم می کند. همان تبلیغ میتواند ترکیبی از تصویر و متن را در یک فضای تبلیغاتی داشته باشد در حالی که فقط متن در فضای دیگر باشد.
مزایای استفاده از تبلیغات نمایشی واکنش گرا
یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از تبلیغات نمایشی واکنش گرا این است که می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
از آنجایی که میتوانید عناصر مختلفی را در تبلیغ خود تنظیم کنید، میتوانید مکانهایی را که میتواند توسط مخاطبان هدفتان دیده شود را به حداکثر برسانید.
مزایای اضافی شامل موارد زیر است:
- می توانید از ویدئو استفاده کنید – وقتی از تبلیغات نمایشی مسئولانه استفاده می کنید، می توانید ویدیو اضافه کنید و در صورت لزوم از آن به جای تصاویر استفاده کنید.
- این یک صرفه جویی در زمان است – مجبور نیستید به ایجاد تبلیغات جدید ادامه دهید، می توانید به Google Ads اجازه دهید بر اساس الگوریتم خود و آنچه که می تواند بهترین نتایج را ایجاد کند ترکیباتی ایجاد کند.
برای کسب و کارهای کوچکی که ممکن است تیم داخلی یا منابعی برای ایجاد چندین تصویر تبلیغاتی، اندازه و غیره نداشته باشند، عالی است. با تبلیغات نمایشی واکنشگرا، کار برای شما انجام می شود.
نقطه ضعف اصلی استفاده از تبلیغات نمایشی واکنشگرا این است که کنترل خود را از دست می دهید. گوگل ترکیب تبلیغات را انتخاب می کند و ممکن است برند شما را به بهترین شکل نشان ندهد.
به عنوان مثال، تبلیغ شما ممکن است نام تجاری کمی داشته باشد و کلی به نظر برسد، که همچنین به این معنی است که متمایز شدن و دریافت کلیک برای آن دشوارتر است.
نحوه ایجاد یک تبلیغ نمایشی واکنش گرا
- وارد حساب Google Ads خود شوید.
- روی “همه کمپین ها” در منوی پیمایش کلیک کنید.
- «نمایش کمپینها» را انتخاب کنید و کمپینی را که میخواهید پاسخگو کنید انتخاب کنید.
- روی «تبلیغات و برنامههای افزودنی» کلیک کنید، سپس «تبلیغات» را انتخاب کنید.
- بر روی دکمه ‘+’ کلیک کنید.
- “تبلیغ نمایشی واکنشگرا” را انتخاب کنید.
- “گروه تبلیغات” را انتخاب کنید.
- تصاویر خود را اضافه و ذخیره کنید. برای افزودن یک ویدیو، روی دکمه «+» ویدیو کلیک کنید.
- سرفصل ها، توضیحات، نام کسب و کار، URL خود را اضافه کنید.
- اندازه و قالب های تبلیغات را بررسی کنید.
- آگهی خود را پیش نمایش و ذخیره کنید.
آنچه برای ایجاد یک تبلیغ واکنشگرا در تبلیغات گوگل نیاز دارید
قبل از اینکه بتوانید تبلیغ ریسپانسیو خود را اجرا کنید، ابتدا باید دارایی های خود را آپلود کنید: عناصر بصری و متن خود. بیایید به جزئیات هر کدام بپردازیم.
1. تصاویر
با تبلیغات نمایشی واکنش گرا می توانید حداکثر 15 تصویر در تبلیغات خود داشته باشید.
Google Ads داشتن حداقل پنج تصویر را توصیه میکند، زیرا این امر میتواند منجر به تبدیل بیشتر شود. در اینجا چند نکته دیگر در مورد تبلیغات تصویری وجود دارد:
- دارای اندازه های با وضوح بالا
- از محبوب ترین اندازه ها استفاده کنید:
- 300*250
- 90*728
- 160*600
- 50*320
- 300*600
- برای ایجاد تصاویر تعاملی یا متحرک، از HTML5 استفاده کنید.
اگر لوگوی آپلود را اضافه نکنید (می توانید تا 5 لوگو اضافه کنید)، تبلیغات گوگل یک لوگوی خنثی ارائه می دهد که می تواند نماد یا حرف اول نام تجاری شما باشد. در مورد نسبت تصویر، نسخه های 1:1 و 4:1 را با پس زمینه شفاف آپلود کنید.
اگر ویدیویی را آپلود نمیکنید، میتوانید گزینه قالب پیشرفته را انتخاب کنید که در آن Google یک ویدیو را بر اساس داراییهای بصری و متنی که در فایل دارید تولید میکند.
منبع تصویر
2. متن
- سرفصل ها – برای تبلیغ خود می توانید حداکثر پنج عنوان کوتاه 30 کاراکتری یا کمتر داشته باشید. همچنین می توانید یک عنوان طولانی تا 90 کاراکتر داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که عنوان شما همیشه با توضیحات شما نمایش داده نمی شود، بنابراین باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا کلیک ها را جذب کند.
- توضیحات – میتوانید حداکثر پنج توصیف ایجاد کنید که بر اساس آنچه Google معتقد است بهترین عملکرد را نشان میدهد.
- فراخوانی برای اقدام – CTA شما باید کنش گرا باشد (مثلاً اکنون بپیوندید) یا ارزش گرا (مثلاً: از امروز شروع به یادگیری کنید).
- یک نام تجاری – این باید نام برند شما باشد که به درستی املا و حروف بزرگ نوشته شود.
- یک URL – اینجا جایی است که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما فرود می آیند. Google Ads به شما امکان می دهد برای گزارش بهتر، پارامترهای ردیابی یا سفارشی را به URL خود اضافه کنید.
اگر تبلیغ شما پویا است، می توانید متن تبلیغاتی و پیشوند قیمت را نیز برای افزایش احتمالی تبدیل اضافه کنید.
تبلیغ شما ممکن است رد شود اگر:
- متنی دارید که بیش از 20 درصد تصویر را پوشش می دهد.
- شما محتوایی دارید که:
- غیر مرتبط
- گمراه کننده
- جنسی
- تصاویر شما بی کیفیت هستند.
- شما از سیاست های استفاده از علامت تجاری پیروی نمی کنید.
تبلیغات ریسپانسیو فرصتی عالی برای تنوع بخشیدن به تبلیغات شما به روشی مقرون به صرفه است. چه یک کسبوکار کوچک با منابع محدود یا یک نام تجاری بزرگتر با ROAS پایین باشید، این استراتژی ارزش بررسی است.