آیا می دانستید که یوتیوب در حال حاضر 2.6 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 3 میلیارد کاربر فعال برسد؟
به همان اندازه شگفت انگیز، 144 میلیون کانال یوتیوب در آنجا وجود دارد.
بنابراین، احتمالاً از خود میپرسید که چگونه در دریایی از کانالها متمایز شوید و کانال YouTube خود را رشد دهید تا ترافیک را به سمت خود هدایت کنید.
برای کمک به بازاریابان و صاحبان مشاغل در پاسخ به این سوال، آنچه باید برای رشد کانال YouTube خود بدانید در اینجا آورده شده است.
چگونه کانال یوتیوب خود را به سرعت رشد دهید
- کانال یوتیوب خود را بهینه کنید.
- از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
- لیست پخش ایجاد کنید.
- محتوای با کیفیت YouTube ایجاد کنید.
- شامل تصاویر کوچک چشم نواز.
- از فصل ها در ویدیوهای خود استفاده کنید.
- YouTube Shorts بسازید.
- کانال و محتوای خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.
- شامل صفحات پایانی
- تجزیه و تحلیل خود را دنبال کنید
- شامل زیرنویس.
- به طور مداوم پست کنید
1. نمایه کانال YouTube خود را بهینه کنید.
برای بهینه سازی کانال خود برای رشد، با یک نمایه واضح و جذاب شروع کنید. نمایه YouTube شما باید حاوی اطلاعاتی باشد که به مخاطبان شما مرتبط است.
برای مثال، بیایید به کانال یوتیوب با مضمون انیمه، Mother’s Basement، که توسط سازنده محتوا جف تیو اجرا می شود، نگاه کنیم.
منبع تصویر
نمایه زیرزمین مادر شامل یک عکس روی جلد جالب و شرح مفصلی از نوع محتوایی است که Thew ایجاد می کند.
عکس روی جلد شامل تعداد دفعات ارسال ویدیوها (هر شنبه)، نقش Thew (تحلیلگر انیمیشن و مانگا) و پیوندهایی به رسانه های اجتماعی او است.
توضیحات کانال دارای اطلاعات مشابهی است و اوج پیدایش کانال و اینکه چه کسی میزبان است.
- به طور خلاصه، نمایه کانال YouTube شما باید شامل موارد زیر باشد:
- پیوندهایی به وب سایت کسب و کار شما و رسانه های اجتماعی
- بینندگان چقدر می توانند انتظار محتوا داشته باشند
- موضوع، هدف و «چرا» کانال شما
- یک عکس پروفایل با کیفیت بالا و عکس روی جلد
2. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
کلمات کلیدی برای اطمینان از اینکه کانال شما در بالای نتایج جستجوی YouTube و Google ظاهر می شود بسیار مهم هستند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی را در عنوان، توضیحات و هشتگ های ویدیوی خود قرار دهید.
راه های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای ویدیوهای خود وجود دارد.
یکی از راه ها این است که به نوار جستجوی YouTube بروید و موضوع مورد نظر خود را برای ویدیوی خود تایپ کنید. نوار جستجو به طور خودکار بیشترین عبارات جستجو شده مرتبط با آن را نشان می دهد.
همچنین میتوانید از TubeBuddy، یک برنامه افزودنی برای سازندگان YouTube با چندین ویژگی مفید – از جمله جستجوی کلمات کلیدی، استفاده کنید.
منبع تصویر
3. لیست پخش ایجاد کنید.
گروه بندی ویدیوهای خود در لیست پخش، احتمال ماندن بینندگان در کانال شما و تماشای ویدیوهای بیشتر را افزایش می دهد.
هرچه ویدیوهای بیشتری تماشا کنند، مشارکت بیشتری خواهند داشت و احتمال اشتراک و تقویت کانال شما بیشتر میشود.
به عنوان مثال، برند عضویت زیبایی Ipsy ویدیوهای کانال خود را بر اساس موضوع و سریال گروه بندی می کند. تمام آموزش های هالووین آن و فیلم های کوتاه و سریال های یوتیوب آن در یک لیست پخش است.
منبع تصویر
4. محتوای با کیفیت YouTube ایجاد کنید.
همه استراتژیها، فهرستهای پخش و کلمات کلیدی در جهان نمیتوانند محتوای کمرنگ را جبران کنند. مهم ترین کلید برای رشد کانال شما ارائه محتوای با کیفیت بالا به بینندگان است.
با سرمایه گذاری روی یک میکروفون با کیفیت، مطمئن شوید که صدای شما واضح است. چیزهای کمی باعث میشود بینندگان سریعتر از صدای پایینتر از ویدیوی کلیک کنند.
شما همچنین باید نور را در نظر بگیرید. اگر هدفتان رشد کانالتان است، نمیخواهید ویدیویی تیره و دانهدار پست کنید. نکته حرفه ای: نور طبیعی می تواند بهترین دوست شما باشد.
در صورت امکان، در طول روز و در نزدیکی پنجره با نور کافی خورشید فیلم بگیرید. اگر این یک گزینه نیست، روی یک چراغ حلقه سرمایه گذاری کنید.
5. شامل تصاویر کوچک چشم نواز.
بیش از 700000 ساعت ویدیو در روز در YouTube آپلود می شود – الف مقدار زیادی از ویدیوها برای برجسته کردن ویدیوهای خود و جذب مشترکین بیشتر، به تصویر کوچکی نیاز دارید که توجه را به خود جلب کند.
هیچ قانون سخت و سریعی برای تصویر کوچک YouTube وجود ندارد، اما برخی از بهترین روش ها عبارتند از:
- متنی را برای زمینه اضافه کنید تا بینندگان بدانند ویدیوی شما در مورد چیست.
- از تصاویر مرتبط استفاده کنید.
- تصویری از یک چهره را بگنجانید و با بیننده تماس چشمی برقرار کنید.
- از فونت های بزرگ و پررنگ استفاده کنید.
در زیر نمونه ای از یک تصویر کوچک عالی آورده شده است.
6. از فصل ها در ویدیوهای خود استفاده کنید.
زمانی که یوتیوب ویدیوها را در نتایج جستجو رتبه بندی می کند، به این موضوع توجه می شود که آیا یک ویدیو دارای فصل است یا خیر، و ویدیوهای دارای فصل بیشتر به دنبال سئو هستند و احتمالاً رتبه بالاتری خواهند داشت.
علاوه بر این، فصلها به بینندگان کمک میکنند تا ویدیوی شما را برای یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، آسانتر کنند.
برای یادگیری نحوه افزودن فصل به ویدیوهای خود، اینجا را کلیک کنید.
7. یوتیوب شورت بسازید.
اگر مطمئن نیستید که YouTube Shorts چیست، آنها ویدیوهای کوتاهی هستند (مانند Reels یا TikToks) که در پلتفرم پست میشوند.
به گفته فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی گوگل، YouTube Shorts “شماره یک” تمرکز بر “رشد بلند مدت یوتیوب” است.
برای سازندگان، این بدان معناست که پلتفرم احتمالاً دیده شدن شورت ها را در پلتفرم خود در اولویت قرار می دهد و فرصت های بیشتری برای افزایش بینندگان و مشترکین ایجاد می کند.
اگر ایده ایجاد محتوای کوتاه تر ترسناک به نظر می رسد، نگران نباشید! یکی از سادهترین راهها برای دریافت Shorts بیشتر در کانال، استفاده مجدد از محتوا است.
آیا میدانید که حلقه اینستاگرامی که پست کردید، بازدیدهای زیادی داشت؟ با آپلود آن به عنوان Short در یوتیوب، زندگی دوم و مخاطبی تازه به آن بدهید!
8. کانال و محتوای خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.
زمانی که روزنامه نگار بودم، سردبیر آن زمان به من گفت: “اگر در شبکه های اجتماعی نیست، پس وجود ندارد.” او به داستان ها و مقالات اشاره می کرد، اما در مورد ویدیوها هم همینطور.
اگر ویدیوهای شما در هیچ جایی در رسانه های اجتماعی پست نمی شوند، فرصتی را برای افراد بیشتری برای یافتن صفحه شما از دست می دهید.
به محض اینکه ویدیوی شما پخش شد، پیوند را در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام یا سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی برند خود ارسال کنید. هنگام تبلیغ محتوای خود، حتما دنبال کنندگان خود را تشویق کنید که تماشا کنند، لایک کنند و مشترک شوند.
9. شامل صفحات پایانی.
صفحههای پایانی بینندگان را هدایت میکند تا بعد از یک ویدیو اقدام کنند و در 5 تا 20 ثانیه آخر ویدیو قرار میگیرند. یک صفحه پایانی می تواند شامل موارد زیر باشد:
- پیوند به لیست پخش در کانال
- پیوندهایی به وب سایت کسب و کار شما
- در CTA مشترک شوید
- کانال های دیگر
با صفحه پایانی در هر ویدیو، میتوانید بینندگان را به سمت محتوای بیشتری از YouTube خود هدایت کنید، که بینندگان شما را بهبود میبخشد و مشترکین را افزایش میدهد.
برای یادگیری نحوه ساخت صفحه پایانی، اینجا را کلیک کنید.
10. تجزیه و تحلیل خود را دنبال کنید.
البته، یک کلید اصلی برای ایجاد محتوایی که باعث افزایش مشترکین می شود این است که بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. بهترین راه برای انجام این کار این است که تجزیه و تحلیل خود را ردیابی کنید.
با YouTube Analytics، میتوانید ببینید مخاطبان شما اهل کجا هستند، چه ویدیوهایی را بیشتر مشاهده میکنند، زمان تماشا، جمعیتشناسی و موارد دیگر. سپس میتوانید از آن دادهها برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که آنها را درگیر نگه میدارد و از آنها بخواهید که مشترک شوند.
11. به طور مداوم پست کنید
مخاطبان شما می خواهند بدانند که می توانند برای داشتن محتوای تازه به کانال شما وابسته باشند. چه هر شنبه یا هر چهارشنبه پست بگذارید، اگر میخواهید رشد را تقویت کنید، باید برنامهای ثابت داشته باشید.
جمعه ها، شنبه ها و یکشنبه ها محبوب ترین روزها برای پست کردن و مشاهده ویدیوهای یوتیوب هستند.
در جدیدترین نظرسنجی وضعیت رسانه های اجتماعی ما، اکثر بازاریابان (22٪) گفتند بهترین زمان برای ارسال پست در YouTube بین 3 بعد از ظهر تا 9 بعد از ظهر است.
با این حال، بهترین روز و زمان برای ارسال محتوا می تواند بسته به مخاطب متفاوت باشد. بنابراین، تجزیه و تحلیل کانال خود را دنبال کنید تا ببینید چه زمانی مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند.
به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که ویدیوهای شما بیشترین بازدید را داشته و بیشترین مشترکین را در روزهای سه شنبه در ظهر پست می کنند.
رشد کانال YouTube خود برای افزایش درآمد برای کسب و کار شما می تواند دلهره آور باشد زیرا به این معنی است که کانال شما باید در برابر دریایی از میلیون ها پلتفرم یوتیوب متمایز شود.
با این حال، اگر از بهترین شیوه های ذکر شده در بالا استفاده کنید، می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید و کانال YouTube خود را برای رسیدن به اهداف خود رشد دهید.