دو سوگیری روان‌شناختی که MrBeast برای جمع‌آوری میلیون‌ها بازدید استفاده می‌کند و آنچه بازاریابان می‌توانند از آنها بیاموزند

MrBeast یک یوتیوب‌بر جوان است که از راه‌های غیرسنتی طرفداران باورنکردنی پیدا کرده است.

اگر مشترکین همه کانال های او را با هم ترکیب کنید، آنها به عنوان هفتمین کشور پرجمعیت جهان رتبه بندی می شوند. ویدیوهای او بیش از 26 میلیارد بار دیده شده است.

MrBeast فقط یک داستان سرا نیست – او همچنین این توجه را به درآمد تبدیل می کند. او سال گذشته 54 میلیون دلار درآمد داشت، طیفی از شکلات‌ها، یک برند پوشاک و حتی یک تجارت فست فود راه‌اندازی کرد. او یکی از بهترین بازاریابان جهان است که توجه میلیاردها نفر را به خود جلب کرده و بسیاری از آنها را به مشتری تبدیل کرده است.

بیایید روانشناسی موفقیت MrBeast را بررسی کنیم و اینکه چگونه می توانید از آن به عنوان یک بازاریاب برای کمک به رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

اکنون دانلود کنید: گزارش روندهای بازاریابی ویدئویی 2023

دو سوگیری روانشناختی که MrBeast برای جمع آوری میلیون ها بازدید استفاده می کند

1. او از سوگیری ورودی برای ایجاد ویدیوهای بسیار جذاب استفاده می کند که میلیون ها بازدید جمع آوری می کند.

چگونه MrBeast که کانال خود را در 13 سالگی راه اندازی کرد، در کمتر از یک دهه یک امپراتوری تجاری چند میلیون دلاری ایجاد کرد؟

اولین سوگیری روانشناختی که MrBeast استفاده می کند به عنوان سوگیری ورودی شناخته می شود. این بدان معناست که هر چه زمان، تلاش و پول بیشتری را در چیزی فرو کنید، ارزش بیشتری برای آن قائل خواهید شد.

مطالعات نشان می‌دهد که با دیدن تلاشی که برای ایجاد غذا انجام شده است، لذت بیشتری خواهید برد. حتی زمانی که خودتان غذا درست نکرده اید، دیدن تلاشی که برای پختن آن انجام شده است می تواند باعث شود که از آن لذت بیشتری ببرید.

علاوه بر این، به خریداران خانه که لیستی از املاک به آنها داده می شود و به مشاور املاک گفته می شود که تمام شب را بیدار مانده اند و آن لیست را تهیه کرده اند، نسبت به لیستی که توسط کامپیوتر در عرض چند ثانیه ایجاد شده است، دارایی ها را به عنوان مناسب تر با نیازهای آنها رتبه بندی می کنند.

چگونه MrBeast از تعصب ورودی استفاده می کند

MrBeast به طور مداوم از تعصب ورودی استفاده می کند تا مردم را وادار به ارزش گذاری برای ویدیوهای خود کند. یکی از اولین ویدیوهای ویروسی او این بود که یک میز را با یک چاقوی پلاستیکی به دو نیم کرد. ساعت‌ها طول می‌کشد و محتوا به‌طور غیرقابل انکاری کسل‌کننده است – با این حال 3.5 میلیون بازدید دارد. این یکی از اولین ویدیوهای ویروسی MrBeast بود و باعث شهرت او شد. او زمان فوق‌العاده‌ای را صرف ساختن ویدیو کرد و مردم برای آن ارزش قائل شدند، حتی اگر این فعالیت تقریباً بی‌ارزش بود.

زمان و تلاشی که طول کشید به این معنی بود که هیچ کس قبلاً چنین کاری را انجام نداده بود که این ویدیو را منحصر به فرد کرد. این ویدیو تعهد MrBeast را به صرف زمان و تلاش بسیار زیادی برای ایجاد محتوای خود نشان داد.

ویدیوی ویروسی MrBeast به دلیل سوگیری ورودی

MrBeast به سرعت موفقیت این ویدیو را دید و بیشتر شبیه آن را ساخت. چند مثال: او طولانی ترین کلمه را در زبان انگلیسی خواند، 100000 بار در 17 ساعت گفت “Logan Paul” و تا 100000 شمرد. این ویدیوها میلیون ها بازدید دارند.

نمایش تلاش‌هایی که MrBeast در ویدیوهایش گنجانده شده است، باعث می‌شود مردم ارزش بیشتری برای آن قائل شوند، حتی اگر این تلاش نسبتاً غیر هیجان‌انگیز باشد. ویدیو خسته کننده است، اما از سوگیری های شناختی ما برای جلب توجه استفاده می کند. MrBeast استاد استفاده از تلنگرهای علوم رفتاری برای جلب توجه است.

2. او از سیگنال های پرهزینه برای جذب مخاطبان خود استفاده می کند.

یکی دیگر از اصول روانشناختی که MrBeast از آن استفاده می کند، سیگنال دهی پرهزینه است – که اساساً بیان می کند که هر چه پول یا منابع بیشتری را شخصی برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود خرج کند، اعتماد بیشتری به برند خواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر یک برند جدید را در تلویزیون ببینید که برای یک تبلیغ با یک سلبریتی گران قیمت مانند سلنا گومز هزینه کرده است، تصور می‌کنید که این برند نسبتاً موفق است – به دلیل هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی و همچنین هزینه کار. با یک سلبریتی بزرگ – و اعتماد بیشتری در خرید محصول خود داشته باشند.

علاوه بر این، برندهای بزرگی مانند پاتاگونیا از سیگنال های پرهزینه برای نمایش ارزش های خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، پاتاگونیا از فروش جلیقه‌های شرکتی به کارکنان شرکت‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند، از جمله شرکت‌های نفت، شرکت‌های معدنی و شرکت‌های مالی، خودداری کرد. این تصمیم یک سیگنال پرهزینه بود و در نهایت نحوه درک مردم از برند را تغییر داد و باعث شد برخی ارزش بیشتری برای آن قائل شوند.

چگونه MrBeast از سیگنال دهی پرهزینه استفاده می کند

در مورد MrBeast، او تقریباً در تمام ویدیوهایش مقدار زیادی پول می دهد که باعث جذابیت بیشتر آنها می شود و او را قابل اعتمادتر می کند. ویدیوی او که در آن اولین معامله با برندش به او پیشنهاد شد، نمونه‌ای عالی از نحوه به کارگیری اصل سیگنال‌دهی پرهزینه است.

تبلیغ‌کنندگان در یکی از ویدیوهایش به او پیشنهاد دادند تا 5000 دلار برای تبلیغ برندشان بپردازد، اما MrBeast می‌خواست تمام پول حاصل از معامله برند را به یک فرد بی‌خانمان بدهد و از واکنش آنها فیلمبرداری کند. او فکر می‌کرد که 5000 دلار کافی نیست و از تبلیغ‌کنندگان درخواست کرد که پرداخت خود را به 10000 دلار دو برابر کنند تا بتواند کل مبلغ را به یک فرد بی‌خانمان ببخشد.

برند موافقت کرد و MrBeast رفت و 10000 دلار به او هدیه داد، که ویدیو را جذاب‌تر کرد. این ویدیو نقطه عطفی در حرفه MrBeast بود، تعداد بازدیدهای بسیار بالاتری را به همراه داشت و مشترکین او را به سطحی حتی بیشتر سوق داد.

موفقیت MrBeast به عنوان یک سازنده محتوا و تاجر فقط به خاطر شانس یا شانس نیست. او از تاکتیک ها و استراتژی های مختلفی برای رشد برند خود و جذب مخاطبان خود استفاده می کند. در این پست، دو تاکتیک روان‌شناختی مورد استفاده او را مورد بحث قرار دادیم: سوگیری ورودی، و سیگنال‌دهی پرهزینه.

با این حال، یک تاکتیک دیگر وجود دارد که MrBeast از آن استفاده می کند که من هنوز به آن اشاره نکرده ام. اگر می‌خواهید کشف کنید که چیست، باید به پادکست Nudge گوش دهید، جایی که MrBeast سلاح مخفی خود را برای ساختن یک برند موفق فاش می‌کند.

پس ادامه دهید و به آن گوش دهید، ممکن است چیز جدیدی یاد بگیرید!

گزارش بازاریابی ویدئویی