پارادوکس The Cliffs Notes | وبلاگ ست

برای یک دهه، Cliffs Notes پرفروش ترین بخش کتابفروشی بود. آنها یک راه ساده برای هر دانش آموز دبیرستانی برای به دست آوردن بینش، مثال ها و پاسخ هایی در مورد کتاب هایی بودند که به آنها محول شده و خوانده بودند (یا نخوانده بودند).

وقتی کلیفز فهرستی از سی عنوان پرفروش خود را منتشر کرد، فرصتی را دیدم و کتابی خلق کردم که یادداشت های صخره ای یادداشت های صخره ای بود. روشنایی سریع فروش چندانی نداشت، اما در آن زمان ایده خوبی به نظر می رسید.

Cliffs Notes و Quicklit همانطور که در نظر گرفته شده بود، معدن طلای بینش بودند. آنها در را برای درک واقعی باز کردند، و اغلب بهتر از یک معلم دبیرستانی که بیش از حد کار می کرد، به قلب ادبیات رسیدند.

پارادوکس؟ در دسترس بودن بیشتر یادداشت ها منجر به یادگیری بیشتر نشد.

برای من روشن نیست که در دسترس بودن گسترده این خلاصه ها و راهنماها در واقع منجر به درک زیادی شده است.

و بنابراین اینجا ChatGPT و پسرعموهایش می آید. در اینجا ChatPDF است، معجزه ای که فوراً یک PDF را می خواند، آن را خلاصه می کند و به ما این فرصت را می دهد که از آن سؤال بپرسیم. نتایجی که من دیدم فوق العاده است. در اینجا یک جلسه در مورد خلاصه 48 صفحه ای از کتاب جدید من است.

بجز…

تا زمانی که درک نکنیم کار نمی کند.

بخشی از جادوی یک کتاب واقعی این است که خواننده در نهایت درک می کند. نفوذ می کند، آها پیدا می شوند، برجسته نمی شوند.

TLDR برای “خیلی طولانی، خوانده نشده” به اینترنت صحبت می کند. این یکی از پیامدهای انتخاب بیش از حد، همراه با تلاش تنبل برای راحتی است. این یک طرز فکر چک لیست است. و تنها چیزی که بعد از اتمام یک چک لیست به دست می آوریم، یک دسته چک باکس است، نه درک واقعی.

اگر با باهوش ترین فرد جهان در یک قطار طولانی مدت باشید، از او چه می پرسید؟ و چه مدت قبل از اینکه به پیمایش روی گوشی خود بازگردید؟

مهم نیست چقدر خلاصه می کنیم، در یک نقطه، تلاش لازم است. خلاصه بیشتر به طور خودکار به درک بیشتر منجر نمی شود.