چگونه در محل کار تحت فشار آرام بمانیم (به گفته متخصصان)

دنیای کسب و کار می تواند مانند مکانی با فشار و پیچیدگی مداوم احساس شود. ما از استرس بسیار متنفریم (زیرا بد است) اما، در محل کار، گاهی اوقات احساس می کنیم که پرداختن به استرس و مقابله با آن می تواند مانع رسیدن به ضرب الاجل ها و ایجاد نتایج شود.

چگونه تحت فشار آرام بمانیم

با این حال، استرس همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا عدم برخورد با آن می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود – یک وضعیت سلامتی مشروع.

در این پست، بیاموزید که چرا حفظ آرامش تحت فشار در محل کار مهم است و راهکارهایی برای حفظ آرامش.

اکنون دانلود کنید: 5 الگوی توسعه مهارت رایگان

چرا حفظ آرامش تحت فشار در محل کار مهم است؟

جاستین منکس، نویسنده تحت فشار بهتر استمی گوید فشار به خودی خود بد نیست اما فشاری که تبدیل به وحشت می شود بد است. “تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد فشار متوسط ​​برای رضایت و رضایت انسان حیاتی است، در غیر این صورت ما بسیار بی قرار می شویم. ما چالش را دوست داریم؛ ما باید چالش داشته باشیم. فقط این است که اگر بیش از حد بارگذاری کنید و ما را سرازیر کنید، وحشت کنید. این چیزی است که بسیاری از مردم وقتی می گویند “فشار ناسالم” در مورد آن صحبت می کنند.”

کلید کنترل فشار بدون وحشت است و در اینجا نکات و توصیه های متخصص برای انجام این کار وجود دارد.

چگونه در محل کار تحت فشار آرام بمانیم

1. اولویت های خود را سازماندهی کنید.

منظم ماندن در محل کار راهی عالی برای آرام ماندن تحت فشار است. ایجاد فهرست کارهایی برای کشف فوری ترین وظایف و ابداع روشی سازماندهی شده برای مقابله با مسئولیت های خود تا غرق نشوید.

به عنوان مثال، در مواجهه با یک ضرب الاجل آتی، می توانید وظایف و وابستگی های آنها را فهرست کنید، آنها را بر اساس اهمیت سازماندهی کنید، و ساختاری ایجاد کنید تا به شما کمک کند تا ضرب الاجل خود را رعایت کنید.

آلیسون الورثی، EVP عملیات درآمد در HubSpot، می‌گوید: «برای من، همه چیز در مورد سازماندهی ماندن و روشمند بودن برای عبور از موقعیت‌های استرس‌زا است. من به آن مانند هر پروژه بزرگ دیگری که ممکن است در محل کار با آن دست و پنجه نرم کنم نزدیک می‌شوم و حتی یک طرح پروژه برای انجام آن ایجاد می‌کنم، هر چقدر هم که خنده‌دار به نظر برسد.»

2. در مورد رضایت از نتایج آینده فکر کنید.

اگر به یاد داشته باشید که چیزهای خوبی در راه است، فکر کردن به مزایای آینده می تواند به شما کمک کند نگرش مثبت تری نسبت به حال خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، ممکن است برای نهایی کردن یک کمپین بازاریابی برای یک محصول جدید مسابقه دهید، اما درگیر وظایف باقی مانده خود هستید. راه‌اندازی کمپین و دیدن بازگشت سرمایه می‌تواند فوق‌العاده رضایت‌بخش و انگیزه‌ای ارزشمند باشد، بنابراین وقت گذاشتن برای فکر کردن در مورد نتیجه کارهایتان می‌تواند مفید باشد.

3. وظایف بزرگتر را تجزیه کنید.

دارمش شاه، بنیانگذار HubSpot و CTO، می‌گوید: “معمولاً، من بیشترین فشار را زمانی احساس می‌کنم که یک مشکل بزرگ به ظاهر طاقت‌فرسا در دست وجود داشته باشد. تاکتیک من برای مقابله با آن این است که مشکل بزرگ را “تجزیه” کنم و مشکل بزرگ را به کوچک‌تر تبدیل کنم. به نظر می رسد هر یک از چیزهای کوچکتر به تنهایی قابل غلبه هستند، و این به من آرامش می دهد که بدانم اگر همه آن چیزهای کوچک را فتح کنم، اساساً چیزهای بزرگ را فتح کرده ام.”

شکستن وظایف بزرگ ممکن است به شما کمک کند متوجه شوید که مسئولیت های شما کاملاً قابل مدیریت هستند و آنچه را که برای انجام آنها نیاز دارید دارید.

4. با افراد تیم خود ارتباط برقرار کنید.

همکاران و مدیران شما برای حمایت و کمک به شما در محل کار حضور دارند. آن‌ها می‌توانند دیدگاه‌های تازه‌ای ارائه دهند، به‌عنوان تابلویی برای افکار شما عمل کنند و در مورد فرآیندهای شما مشاوره ارائه دهند.

بنابراین، اگر در حین کار کمی استرس دارید، تماس با افراد تیمتان می‌تواند یک استراتژی پایه و مفید باشد.

5. استراحت کنید.

استراحت کردن می‌تواند شما را از استرسی که بر کارتان تأثیر می‌گذارد دور کند، و یک قدم دور شدن برای تمرکز روی چیز دیگری و اجازه دادن به افکارتان سرگردان می‌تواند به شما کمک کند سرتان را پاک کنید.

همه افراد به روش‌های مختلفی از حالت فشرده خارج می‌شوند، اما برخی از وقفه‌هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • قدم زدن در اطراف دفتر یا بیرون رفتن برای تغییر منظره.
  • معاشرت و ارتباط با همکاران.
  • خوردن یک میان وعده.
  • انتخاب یک کار دیگر یا شروع یک کار جدید.

6. بر زمان حال تمرکز کنید.

نشخوار فکری در مورد آینده زمانی که احساس استرس می کنید آسان است، خواه نگران ارائه آینده یا رسیدن به یک ضرب الاجل باشید. این تفکر زمان زیادی را می گیرد و در واقع می تواند استرس شما را بیشتر کند.

اگرچه گفتن آسان تر از انجام دادن است، اما تمرکز بر روی روز شما می تواند زمینه ساز باشد، زیرا کاری که در حال حاضر پیش روی شما قرار دارد باید انجام شود، و در برخی موارد، انجام آن در حال حاضر می تواند شما را برای آنچه که در آینده می آید آماده کند.

مایک ولپ، مدیر اجرایی سابق HubSpot، می‌گوید: «شما تقریباً باید دید تونلی داشته باشید تا تمام سر و صدای بیرونی که باعث ایجاد موقعیت استرس‌زا می‌شود را نادیده بگیرید.» تمرکز روی کارهایی که امروز باید انجام دهید، می تواند حواس شما را از عوامل استرس زا دور کند.

7. محیط کاری ایده آل خود را بسازید.

داشتن یک محیط کاری که در آن راحت هستید و برای بهره وری شما مساعد است می تواند به شما در مبارزه با استرس و فشار در محل کار کمک کند. بودن در اطراف چیزهایی که از آنها لذت می برید می تواند زمینه ساز باشد، و فضایی که در مورد آن هیجان دارید می تواند شما را در مورد کار هیجان زده کند.

شاید داشتن طرح‌ها و فضای سبز روی میزتان به شما احساس انگیزه و نشاط می‌دهد، یا شاید لمس‌های شخصی‌تر مانند عکس‌های عزیزانتان باشد. هر چیزی که در فضای خود بگنجانید، باید به شما کمک کند احساس راحتی کنید.

8. تعادل کار و زندگی را در اولویت قرار دهید.

تعادل بین کار و زندگی برای بسیاری از متخصصان مهم است، زیرا تضمین می‌کند که عوامل استرس‌زای کار در خانه بررسی می‌شوند و با سرگرمی‌ها و فعالیت‌های شخصی جایگزین می‌شوند که بدون وقفه با خواسته‌های شغلی شادی را به ارمغان می‌آورند.

وقتی نوبت به حفظ آرامش تحت فشار می‌رسد، کناره‌گیری و لذت بردن از چیزهای خارج از محل کار می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و سرحالی داشته باشید و از نفوذ استرس به تمام جنبه‌های زندگی‌تان جلوگیری کنید.

مارک روبرژ، CRO سابق در HubSpot، می‌گوید: «کلید من برای آرام ماندن در نقش‌های پرفشار، اولویت‌بندی منظم و حفظ تعادل در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ام است… من همیشه فعالیت‌هایی را اولویت‌بندی می‌کنم که استرسم را کنترل می‌کنند.»

روبرژ می گوید که می دود، مدیتیشن می کند، گیتار می نوازد، و از کار آخر هفته اجتناب می کند تا وقت خود را با خانواده اش به خطر نیندازد. “فشار دادن در یک جلسه یا یک ایمیل بیشتر به قیمت این فعالیت های متعادل کننده به سرعت منجر به فرسودگی می شود” و فرسودگی هرگز ارزش آن را ندارد.

دعوت به اقدام جدید