چگونه سئو را به درستی برون سپاری کنیم و از 5 اشتباه رایج اجتناب کنیم

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، بهینه سازی عالی برای موتورهای جستجو (SEO) ضروری است: داده های نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 53 درصد از کل ترافیک وب سایت قابل ردیابی از جستجوی ارگانیک نشات می گیرد، به این معنی که اگر می خواهید مورد توجه قرار بگیرید، باید نشان دهید در صدر رتبه بندی های جستجو قرار دارد.

چالش؟ بسیاری از کسب و کارهای کوچک زمان، مهارت یا تخصص لازم را برای رسیدگی به هر چیزی که با یک استراتژی سئو قوی همراه است ندارند. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ارزیابی محتوا، از بهینه‌سازی صفحه تا پیوندهای داخلی، برای شرکت‌ها آسان است که به یک حضور عمومی در وب دست یابند که الهام‌بخش تعامل یا ایجاد تبدیل نیست.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

نتیجه؟ ارزش آن را دارد که یک مشاور یا آژانس سئو را در نظر بگیرید تا به مدیریت این فرآیند و به حداکثر رساندن تأثیر شما کمک کند. در این بخش، ما به عملیات کلیدی برون سپاری می پردازیم، از جمله اینکه چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد – و اینکه چرا SEO را نمی توان به طور کامل برون سپاری کرد. سپس، ما مشکلات اصلی سئو را بررسی می‌کنیم و توصیه‌های عملی برای یافتن یک آژانس سئو که به بهترین وجه با برند شما مطابقت دارد، ارائه می‌کنیم.

چرا برون سپاری سئو می تواند یک ایده خوب باشد

طراحی یک استراتژی موثر سئو کار ساده ای نیست. شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند که موتورهای جستجو چگونه محتوا را ارزیابی می‌کنند، چه جنبه‌هایی از سئو بیشترین تأثیر را دارند و کجا می‌توانند محتوای فعلی خود را تغییر دهند تا با انتظارات موتورهای جستجو هماهنگ‌تر شوند.

این امر به ویژه مهم است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم روند رتبه بندی خود را اصلاح می کنند. به عنوان مثال، سرعت بارگذاری صفحه اکنون عاملی در رتبه بندی نتایج جستجو است. در عمل، این امر نقش سئو را گسترش می دهد. این کافی نیست که به سادگی کلمات کلیدی پرطرفدار را ببافید و محتوایی با کیفیت بالا ارائه دهید. برندها همچنین باید کل تجربه کاربری را در نظر بگیرند.

در نتیجه، اغلب ارزش آن را دارد که خدمات سئو را برون سپاری کنید تا اطمینان حاصل شود که حضور دیجیتالی شما حداکثر تأثیر را ایجاد می کند و بیشترین حجم مشتریان احتمالی را جذب می کند. همان طور که شرکت ها تلاش های بازاریابی خود را به متخصصان برون سپاری می کنند، برون سپاری سئو راهی را برای برندها فراهم می کند تا اهداف استراتژیک کلیدی را شناسایی کنند و سپس فرآیند پیچیده دستیابی به این اهداف را به متخصصان صنعت بسپارند.

برای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان، برون‌سپاری مزایای بزرگ زمان را ارائه می‌کند: به جای یادگیری در مورد نکات و نکات سئو، آزمایش استراتژی‌های جدید و اصلاح نتایج، صاحبان و مدیران کسب‌وکار می‌توانند بر تبدیل مشتری، بهبود محصول و ایده‌های جدید تمرکز کنند.

چرا کسب و کار شما نمی تواند سئو را به طور کامل برون سپاری کند؟

در حالی که ممکن است بسیاری از استراتژی سئوی خود را به یک آژانس یا مشاور برون سپاری کنید، جنبه هایی از این فرآیند وجود دارد که هنوز در کسب و کار شما باقی می ماند. این شامل:

کلمات کلیدی شما

اگرچه یک متخصص سئو می‌تواند به تعیین دقیق کلمات کلیدی فرصت کمک کند، شما اغلب در کلیدواژه‌های اصلی که تجارت و عملیات شما را تعریف می‌کنند، مرجع هستید. شما می دانید که اگر از این کلمات کلیدی خیلی دور شوید، برند شما به سادگی یکسان نخواهد بود – و مشتریانی که در نهایت در سایت شما قرار می گیرند ممکن است به دنبال چیز دیگری باشند. در نتیجه شما همیشه در انتخاب کلمات کلیدی ایده آل نقش دارید.

مطالب شما

محتوای سایت شما منحصر به برند شماست. و در حالی که آژانس های سئو در ایجاد محتوای هدفمند طراحی شده برای جذب بازار شما بسیار بهتر شده اند، برخی از جنبه های محتوای سایت شما وجود دارد – مانند اطلاعاتی در مورد تاریخچه و ماموریت کسب و کار شما – که شما برای ایجاد و مدیریت آنها مناسب تر هستید. .

روابط شما

مهم نیست که ارائه دهنده سئوی شما چقدر خوب است، آنها نمی توانند روابط شما را با سایر مشاغل، تامین کنندگان و شرکا تکرار کنند. این بدان معناست که در حالی که آنها قادر به ارائه استراتژی برای چارچوب SEO شما هستند، شما بافت پیوندی را فراهم می کنید که امکان ارسال (و ارسال مجدد) محتوای شما را در سراسر شبکه صنعتی شما فراهم می کند.

دیدگاه برند شما

ماهیت منحصر به فرد دیدگاه برند شما چیزی است که شما را تا اینجا پیش برده است – و این چیزی است که به رشد شما ادامه خواهد داد. حتی بهترین آژانس سئو نمی تواند در ذهن شما باشد. آنها نمی دانند که برند شما برای شما چه معنایی دارد و نمی دانند چگونه می خواهید پیام خود را به دنیا منتقل کنید. در نتیجه، برون سپاری SEO برای ایجاد پایه ای برای تبدیل و درآمد ایده آل است، اما تنها زمانی کار می کند که با دیدگاه شما همراه باشد.

استراتژی رشد شما

در حالی که اهداف کلی را برای آژانس سئوی خود ارائه می کنید – مانند افزایش رتبه خود برای یک کلمه کلیدی خاص به مقدار X یا افزایش بازدید کل وب سایت – شما همچنان مسئول استراتژی رشد کلی خود هستید. یک ماه دیگر کجا می خواهید باشید؟ یک سال؟ پنج؟ و شریک SEO شما چگونه می تواند به شما کمک کند تا به آنجا برسید؟

پنج دام رایج که در سئو باید از آنها اجتناب کنید

هر کسب و کاری متفاوت است، اما اصول سئو یکسان است: رتبه بالاتری در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی محبوب برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما. چالش؟ رسیدن به این هدف آسان نیست و برخی از برندها و آژانس های سئو را به اشتباهات پرهزینه سوق می دهد. در اینجا پنج دام اصلی که باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است.

کلید واژه پر کردن

اگر یک قانون اساسی در سئوی مدرن وجود دارد این است: چیزهای کلیدی را بیان نکنید.

Stuffing تمرینی است که در آن یک کلمه کلیدی یکسان را بارها و بارها به محتوای خود با هدف رتبه بالاتر اضافه می کنید. مشکل؟ موتورهای جستجو اکنون به اندازه کافی باهوش هستند که این عمل را تشخیص دهند و در صورت شناسایی پر کردن کلمات کلیدی، رتبه سایت شما را پایین می آورند. به طور کلی، یک نمونه از کلمه کلیدی اصلی شما در هر قطعه محتوا برای جلب توجه کافی است.

محتوای تکراری

بعدی محتوای تکراری است. در حالی که محتوای بیشتر در سایت شما با کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری کسب کنید، به سادگی کپی و چسباندن محتوا – یا کمی تغییر محتوا برای گنجاندن یک کلمه کلیدی جدید – ارزش کلی سایت شما را کاهش می دهد و به نوبه خود رتبه شما را کاهش می دهد.

به زبان ساده؟ محتوای جدید همیشه بهتر از قدیمی است.

بک لینک های با کیفیت پایین

بک لینک ها می توانند به افزایش ارتباط و اعتبار محتوای شما کمک کنند – اما تنها در صورتی که به سایت های با کیفیت بالا پیوند داده شوند. اگر محتوای شما به سایت‌هایی پیوند می‌خورد که به طور مداوم کلمات کلیدی را پر می‌کنند یا بازدیدکنندگان زیادی دریافت نمی‌کنند، از افزایش رتبه‌بندی در جستجو لذت نخواهید برد. در واقع، پیوند به این سایت ها ممکن است به جایگاه کلی شما آسیب برساند.

تصاویر بهینه نشده

تصاویر به جلب توجه کاربران کمک می کنند، اما قرار دادن تصاویر در سایت خود کافی نیست: همچنین باید از بهینه سازی آنها اطمینان حاصل کنید.

این با خود تصویر شروع می شود. مطمئن شوید که مرتبط و قابل درک است. برای مثال، اگر یک شرکت ساختمانی را اداره می‌کنید، از تصویری استفاده کنید که مربوط به خدماتی است که ارائه می‌دهید و به اندازه کافی با کیفیت است که کاربران می‌توانند فوراً تشخیص دهند که چیست. اگر تصویر با وضوح پایین یا گیج کننده باشد، کاربران به خود زحمت نمی دهند.

همچنین بهتر است به اندازه تصاویر خود نگاه کنید. دلیل این امر این است: هر چه تعداد تصاویر بیشتری در سایت خود داشته باشید، سرعت بارگذاری آن کاهش می یابد. بهینه سازی تصاویر برای اندازه (بدون کاهش کیفیت) می تواند به بهبود تجربه کاربر و رتبه بندی جستجوی شما کمک کند.

توضیحات متای درهم

توضیحات متا تکه هایی از متن هستند که توضیح سریعی از محتوای یک صفحه خاص ارائه می دهند. در اینجا، توضیحات واضح و مختصر بسیار مهم است. توضیحات متای درهم یا مبهم، نادیده گرفتن سایت شما را برای کاربران آسان می کند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید از کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید و یک نمای کلی سریع از صفحه مورد نظر ارائه دهید تا کاربران بدانند که به چه چیزی وارد می‌شوند.

به زبان ساده؟ سوالات خود را بپرسید. مطمئن نیستید کدام یک را بپرسید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

بیایید هر سوال را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. چه چیزی شما را متفاوت می کند؟

در حالی که فرآیند SEO نسبتاً ساده است، رویکردها به طور قابل توجهی متفاوت است. برخی از شرکت‌ها صرفاً بر معیارهای خاص متکی هستند، در حالی که برخی دیگر رویکردی ارگانیک‌تر یا موضع متوسط‌تری را انتخاب می‌کنند. در نتیجه، ارزش آن را دارد که از آژانس‌ها و مشاوران بپرسیم که چه چیزی آنها را از رقبا متمایز می‌کند – چه چیزی می‌توانند برای افزایش رتبه شما و افزایش ترافیک ارائه دهند؟

نکته سریع: به آنچه آنها می گویند گوش دهید و سپس آن را با رتبه بندی سئو سایت خود بررسی کنید. اگر آنها در نزدیکی بالای صفحه خود برای کلمه کلیدی مورد نظر خود ظاهر نمی شوند، به دنبال کمک در جای دیگری باشید.

2. روند شما چیست؟

شرکای احتمالی شما باید بتوانند فرآیند خود را به شیوه ای واضح، مختصر و قابل فهم بیان کنند. اگر خود را درگیر تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا وعده‌های بزرگ بدون هیچ مدرکی می‌بینید، انتخاب‌های دیگر ممکن است مناسب‌تر باشند.

3. ابزار شما چیست؟

از Grader وب سایت HubSpot گرفته تا Ahrefs، از SEMRush تا Moz Pro، مجموعه ای از ابزارهای SEO در دسترس هستند. بسیاری از آژانس‌ها نیز ابزارهای اختصاصی خود را خواهند داشت که در کنار این پیشنهادات محبوب استفاده می‌کنند – به دنبال ارائه‌دهنده‌ای باشید که مایل است مشخص کند از چه ابزاری، چرا و چگونه استفاده می‌کنند.

4. نتایج چقدر طول می کشد؟

مراقب هر شرکتی باشید که وعده نتایج فوری را می دهد. رتبه بندی SEO تا زمانی که “عنکبوت” موتورهای جستجو برای ارزیابی تغییرات سایت و تأثیر آنها در وب خزیده باشند، افزایش نمی یابد. به طور کلی، نتایج اساسی در حدود 4 تا 6 ماه ظاهر می شود.

5. معیارهای شما چیست؟

معیارها در سئو مهم هستند. اینها شامل دامنه های ارجاع جدید، خوانایی متن، رتبه بندی کلمات کلیدی، حجم جستجوی ارگانیک، تبدیل سرنخ، نرخ پرش، و نرخ کلیک است. همه بسته به زمینه خود مرتبط هستند و همه جنبه های مختلف تأثیر SEO را اندازه گیری می کنند. همیشه از ارائه‌دهنده بالقوه خود بپرسید که از چه معیارهایی استفاده می‌کنند و چرا، و توضیحی در مورد چگونگی تأثیر آنها بر نتایج بخواهید.

6. هر چند وقت یکبار داده ها را گزارش می کنید؟

گزارش داده ها کلید ردیابی موفقیت سئو است. برخی از شرکت ها نتایج را به صورت هفتگی گزارش می دهند. برای دیگران، این فرکانس هر هفته یا حتی ماهانه است. در اینجا، با هر چیزی که راحت هستید، پیش بروید – در حالی که دوره های گزارش طولانی تر ممکن است تغییرات بیشتری را نشان دهد، ممکن است شاخص های کلیدی مبنی بر اینکه استراتژی ها کار نمی کنند یا نیاز به تنظیم دارند را از دست بدهند.

7. به چه کسانی کمک کرده اید؟

در نهایت، منابع را بخواهید. اگر ارائه‌دهنده سئوی احتمالی شما به همان اندازه که می‌گویند خوب است، باید داده‌هایی داشته باشد که نشان دهد چگونه تأثیر برندهای دیگر را افزایش داده‌اند. اگر آنها در مورد داده های خاص کوتاهی دارند و در وعده های بزرگ هستند، با دقت قدم بردارید.

حل برای سئو

یک استراتژی سئو قوی می تواند به برند شما کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت کند. برون سپاری یک راه عالی برای شروع سریع این فرآیند است – آژانس مناسب می تواند در مورد جلب توجه و جلب علاقه مشتری به شما این مزیت را بدهد.

اما برون سپاری به تنهایی کافی نیست. دیدگاه برند شما برای پیشبرد موفقیت و اجتناب از مشکلات رایج بسیار مهم است. مطمئن نیستید یادگیری SEO را از کجا شروع کنید؟ HubSpot شما را تحت پوشش قرار داده است.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئن 2008 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.


بازار یابی