چگونه هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دهید؟ [+ Its Biggest Pitfalls]به گفته رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر

در یک تبلیغ جدید برای Mint Mobile، یکی از بنیانگذاران، رایان رینولدز، از روی فیلمنامه ای که کاملاً توسط ChatGPT نوشته شده است، می خواند.

هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

درخواست او به اندازه کافی ساده بود: شامل یک جوک، یک کلمه نفرین، و به مردم اطلاع دهید که تبلیغات تعطیلات شرکت – همه با صدای رایان رینولدز.

نتایج، به قول خودش، “قانع کننده” و همچنین “خفیف وحشتناک” بود.

مسلماً تبلیغ Mint Mobile کمی بداخلاق است. با این حال، این یک نمونه بارز از بازاریابان است که از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند خلاقانه استفاده می‌کنند.

گفتنی است، هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است و بازاریابان باید بدانند چگونه از این ابزارها به درستی استفاده کنند. در اینجا، من با سامیوتا ردی، رئیس بازاریابی سازمانی در Jasper صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی مولد را در استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دهید – و از دام هایی که باید اجتناب کنید.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

به گفته رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر، چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند در استراتژی محتوای شما قرار گیرد؟

1. هوش مصنوعی برای ایده پردازی محتوا.

به عنوان یک نویسنده، هیچ چیز بدتر از خیره شدن به یک سند خالی نیست. اما این روزها، لازم نیست منتظر الهام گرفتن باشید. درعوض، می‌توانید از هوش مصنوعی برای حرکت دادن توپ استفاده کنید.

سامیوتا به من گفت: “هوش مصنوعی واقعاً در ابتدای فرآیند نوشتن مناسب است، به ویژه برای ایده پردازی محتوا. اگر در حال نوشتن وبلاگی هستم، اغلب از Jasper Chat برای آزمایش ایده های جدید و امتحان زوایای مختلف استفاده می کنم، درست مانند کاری که با یک همکار انجام می دهم. در اتاق کنفرانس.”

نقل قول Reddy V1

سامیوتا اشاره می‌کند که ابزارهای هوش مصنوعی به‌ویژه برای بازاریابان از راه دور که فضای فیزیکی کافی برای ایده‌پردازی با دیگران ندارند، مفید هستند.

“در زمانی که افراد از راه دور کار می کنند و تیم ها توزیع می شوند، ارزشمند است. ما می توانیم در جلسات مجازی به موفقیت های زیادی دست یابیم، اما آنها اغلب فقط برای طوفان فکری یا ارتباط استفاده نمی شوند. در این راه، هوش مصنوعی می تواند واقعا مفید باشد.” او مشاهده می کند

2. هوش مصنوعی برای تحقیقات محتوا.

قبل از اینکه نویسنده بتواند قلم را روی کاغذ بیاورد، تلاش زیادی برای نوشتن یک محتوا انجام می شود.

برای اکثر سازندگان، بخش عمده ای از کار در قسمت جلویی اتفاق می افتد – یعنی تحقیق و بررسی اطلاعات. سامیوتا معتقد است که این حوزه بزرگ بعدی است که هوش مصنوعی می تواند در آن کمک کند.

او می‌گوید: «اینکه بتوانیم محتوای فوق‌العاده طولانی بگیریم، آن‌ها را در ترکیب‌کننده محتوای جاسپر قرار دهیم، و خلاصه‌ای از دیدگاه‌ها و داده‌های مختلف داشته باشیم، می‌تواند به سازندگان کمک کند تا نظر یا دیدگاهی را خیلی سریع‌تر شکل دهند.»

به عنوان مثال، فرض کنید یک بازاریاب باید یک کتاب الکترونیکی چند صفحه ای را به یک پست وبلاگ تبدیل کند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، او کتاب الکترونیکی را در یک ربات چت هوش مصنوعی قرار می دهد و از آن می خواهد تا بزرگترین موارد را فهرست کند.

ربات چت هوش مصنوعی کتاب الکترونیکی را تجزیه و تحلیل می کند تا موضوعات، موضوعات و ایده های کلیدی آن را شناسایی کند. پس از آن، بازاریاب از خروجی آن به عنوان یک پیش نویس تقریبی برای وبلاگ خود استفاده می کند و مطمئن می شود که صدای و دیدگاه خود را اضافه می کند. در پایان، او یک قطعه جدید از محتوایی دارد که ایجاد آن در کسری از زمان صرف شده است.

اینجا را کلیک کنید تا یک یادآوری تقویم Google برای وضعیت هوش مصنوعی مولد و چگونه بازاریابی را متحول کند. [New Data + Expert Insights]، در تاریخ 17 می 2023.

3. هوش مصنوعی برای مقیاس بندی کمپین های بازاریابی.

در دنیای ایده آل، یک کانال واحد برای ملاقات، تعامل و تبدیل مشتریان وجود خواهد داشت. در واقع، بازاریابان برای دستیابی به مخاطبان خود به یک استراتژی چند کاناله نیاز دارند.

البته، مقیاس‌بندی کمپین‌های بازاریابی کار ساده‌ای نیست. همانطور که سامیوتا می گوید، “ما اغلب تمام انرژی خود را صرف ایجاد یک محتوای زیبا و بهینه می کنیم. اما سپس توزیع ما سقوط می کند.”

با این حال، بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد کل کمپین های بازاریابی از یک قطعه محتوا استفاده کنند، که می توانند آن را با فرمت ها و طول های مختلف تطبیق دهند.

به عنوان مثال، اگر یک بازاریاب یک ویدیوی YouTube ایجاد کند که می‌خواهد آن را در یک کمپین کامل مقیاس‌بندی کند، می‌تواند از هوش مصنوعی برای تبدیل اسکریپت ویدیو به فرمت‌های مختلف، مانند یک پست لینکدین، تبلیغ فیس‌بوک یا کپی خبرنامه الکترونیکی استفاده کند.

اکنون، او قادر است به جای تکیه بر یک پلتفرم یا قالب واحد، یک استراتژی چند کاناله بسازد. علاوه بر آن، او را قادر می سازد تا بازاریابی خود را به صورت استراتژیک افزایش دهد.

سامیوتا بر این نکته تأکید می‌کند و به من می‌گوید: “این به من امکان می‌دهد که واقعاً یک مدیر پروژه و یک استراتژیست باشم، در مقابل کسی که منتظر دیگران است تا به پایان معامله خود برسند.”

4. هوش مصنوعی برای بهینه سازی سئو.

ما به‌عنوان تولیدکنندگان محتوا، می‌خواهیم کارهایمان تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود. یکی از راه های رسیدن به آن، بهینه سازی برای سئو است.

با این حال، همه افراد متخصص در سئو فنی نیستند. برای سامیوتا، اینجاست که هوش مصنوعی می تواند واقعا بدرخشد.

او می گوید: “من فردی نیستم که در رشته بازاریابی محتوا بزرگ شده باشم و هرگز ابزاری برای کمک به من در جنبه فنی سئو نداشتم. اینجاست که جاسپر وارد عمل می شود. این می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا مقالات خود را بهینه کنند. با خودکار کردن بسیاری از وظایف سئو.”

به عنوان مثال، یک ربات چت هوش مصنوعی می تواند محتوا را در اطراف کلمات کلیدی خاص بنویسد و همچنین بهترین هدرها، متا تگ ها و توضیحات را برای بهبود نرخ کلیک ارائه دهد.

اما هوش مصنوعی به بهینه‌سازی ختم نمی‌شود – می‌تواند به عنوان یک ویرایشگر در مراحل پایانی نوشتن نیز کار کند. ابزارهایی مانند Jasper و Grammarly می‌توانند کلمات را تشخیص دهند، عبارات جایگزین را ارائه دهند و خوانایی را بهبود بخشند. نتیجه؟ محتوای بهینه شده برای سئو که مردم از خواندن آن لذت می برند.

مشکلاتی که باید هنگام پیاده‌سازی هوش مصنوعی در فرآیندهای خود از آنها اجتناب کنید

1. حذف سازندگان از فرآیند ایجاد.

سامیوتا هشدار می‌دهد: «هنگامی که هوش مصنوعی مولد را به کار می‌گیرید، بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که فردی با چشم خلاق یا ویرایشگر قوی را حذف کنید.

در نگاه اول، محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی ممکن است عالی به نظر برسد. با این حال، بسیاری از عناصر انسانی – مانند شوخ طبعی، همدلی، دیدگاه و زمینه فرهنگی – ممکن است وجود نداشته باشند. علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد با داده‌های محدود عمل می‌کند، بنابراین اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند می‌تواند نامربوط، قدیمی یا حتی مغرضانه باشد.

در نهایت، بازاریابان باید از هوش مصنوعی برای اولین پیش نویس استفاده کنند – نه آخرین. هوش مصنوعی می‌تواند زمینه را ایجاد کند، اما همچنان باید این محتوا را با شخصیت یا دیدگاه منحصربه‌فرد خود ارتقا دهید.

2. بازآفرینی چرخ.

هر تیم بازاریابی استراتژی متفاوتی برای تولید محتوا دارد. در نتیجه، رویکرد شما به هوش مصنوعی – و نحوه اجرای آن – برای تیم شما منحصر به فرد است.

در حالی که هوش مصنوعی هیجان‌انگیز و جدید است، Samyutha رویکرد «کمتر، بیشتر» را هنگام اضافه کردن آن به گردش کار خود توصیه می‌کند.

او به من می‌گوید، “وقتی نوبت به یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی می‌رسد، تیم‌های زیادی برای بازآفرینی چرخ احساس فشار می‌کنند. با این حال، لازم نیست تمام فرآیندهای خود را حول محور هوش مصنوعی مولد بسازید. در عوض، هوش مصنوعی را در فرآیندهای موجود خود که قبلاً کار می‌کنند، بگنجانید. خوب.”

نقل قول ردی 3

به عنوان مثال، یک تیم بازاریابی ممکن است فرآیند توزیع محتوای موثری داشته باشد، اما می‌توان آن را با خودکار کردن برخی از وظایف با هوش مصنوعی بهبود بخشید – مانند زمان‌بندی پست‌های رسانه‌های اجتماعی و قالب‌بندی مجدد محتوا برای کانال‌های مختلف.

با این رویکرد، استراتژی بازاریابی شما به هوش مصنوعی وابسته نیست. در عوض، با آن بهبود یافته است.

3. افزایش سریع مطالبات محتوا.

از آنجایی که هوش مصنوعی به سرعت بخشیدن به فرآیند ایجاد ادامه می‌دهد، وجود نرده‌های محافظ برای حفظ کیفیت بسیار مهم است.

سامیوتا می‌گوید، “ما چندین فرآیند برای بررسی کارمان ساخته‌ایم، و این از بین نمی‌رود زیرا جاسپر در تصویر است. در هر صورت، این زنجیره بازخورد تقویت می‌شود تا بتوانیم مواردی مانند نادرستی یا اشتباهات را پیدا کنیم.”

او ادامه می‌دهد، “این در مورد ایجاد محتوا به سرعت هرچه بیشتر شما نیست، بلکه در مورد ترکیب موثر دیگری از فناوری در جریان کار فعلی شما است.”

به‌عنوان بازاریاب، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای جلوتر ماندن از منحنی‌ها و استقبال از فناوری جدید هستیم تا به ما کمک کند وظایف خود را به طور مؤثرتری انجام دهیم. هوش مصنوعی می تواند فرصت بزرگ بعدی برای ارتقای سطح کارمان باشد. اما، همانطور که سامیوتا اشاره می کند، مهم است که با این فناوری واقع بین باشیم.

در نهایت، این در مورد دانستن این است که چه زمانی باید این فناوری را وارد جریان کاری خود کنید – و چه زمانی باید عقب نشینی کنید. با این رویکرد، بازاریابان می توانند به طور موثر هوش مصنوعی را در استراتژی های خود برای حداکثر تأثیر قرار دهند.

دعوت به اقدام جدید