کاری که آنها در هر پلتفرم انجام می دهند [Data]

آیا تا به حال توسط رسانه های اجتماعی هیپنوتیزم شده اید؟ بر اساس نظرسنجی اخیر ما در مورد روند مصرف کنندگان، کاربران آن به طور متوسط ​​سه ساعت در روز را در آنجا سپری می کنند.

یک کاربر شبکه های اجتماعی با گوشی های هوشمند از یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی عکس می گیرد.

افتادن در دام رسانه های اجتماعی، پر از حواس پرتی بی پایان، آسان است. یک دقیقه شما در حال بررسی یک DM هستید و نکته بعدی که می دانید یک ساعت را صرف تماشای ویدیوهای کورگی در حال پخش واکشی کرده اید.

اما، شما را متعجب می کند که واقعا چه مصرف کنندگانی هستند انجام دادن در حالی که تمام آن زمان را در رسانه های اجتماعی می گذراند. و – به عنوان یک بازاریاب – احتمالاً با این سؤال که “مخاطبان هدف من در آنجا چه می کنند، یک قدم فراتر می روید؟”

اکنون دانلود کنید: وضعیت 2023 روند رسانه های اجتماعی [Free Report]

چرا مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (و دوست دارند).

قبل از اینکه از کاربران شبکه‌های اجتماعی بپرسیم در طول روز در شبکه‌های اجتماعی چه کار می‌کنند، از آن‌ها خواستیم سه دلیل اصلی را که در وهله اول وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند را انتخاب کنند.

و با توجه به اینکه کاربران رسانه های اجتماعی به طور متوسط ​​سه ساعت در روز را روی پلتفرم های مورد علاقه خود می گذرانند، جای تعجب نیست که آنها وارد سیستم شوند تا کمی از همه چیز را در آنجا انجام دهند:

در جستجوی عمیق تر، سه دلیل اصلی ورود کاربران به هر پلتفرم رسانه اجتماعی اصلی را مشخص کردیم:

چرا کاربران رسانه های اجتماعی به هر پلتفرم وارد می شوند

در حالی که فیس‌بوک و اینستاگرام عمدتاً برای به اشتراک گذاشتن محتوای زندگی ما و همگام شدن با خانواده استفاده می‌شوند، کاربران برای سرگرمی، آموزش و الهام به TikTok و YouTube مراجعه می‌کنند. ما همچنین توییتر و لینکدین را داریم، تنها پلتفرم هایی که عمدتاً برای همگام شدن با اخبار و روندها استفاده می شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانیم کمی عمیق‌تر به دلایل اصلی استفاده مردم از هر یک از این پلتفرم‌ها بپردازیم.

آنچه کاربران رسانه های اجتماعی در هر پلتفرم انجام می دهند

کاربران فیس بوک در وهله اول با عزیزان خود ارتباط برقرار می کنند – اما همچنین دوست دارند رسانه ها را در فیدهای خود به اشتراک بگذارند.

فیس بوک — استفاده شده توسط 69٪ از بزرگسالان ایالات متحده محبوب ترین برنامه رسانه های اجتماعی در لیست ما است.

از هر سه کاربر فیس‌بوک دو نفر برای به‌روزرسانی با دوستان و خانواده از آن استفاده می‌کنند، 43 درصد از آن برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها استفاده می‌کنند و 26 درصد صرفاً برای سرگرمی به فیس‌بوک می‌روند. تقریباً از هر پنج نفر یک نفر در فیس بوک برای اخبار یا روندها و همچنین برای یادگیری چیزهای جدید استفاده می کند.

کاربران YouTube به دنبال محتوای سرگرمی، آموزشی و الهام بخش هستند.

یوتیوب دومین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی است که 57 درصد از بزرگسالان آمریکایی از آن استفاده می کنند. Edutainment در YouTube رونق می‌یابد – مهمترین دلایلی که مردم از آن بازدید می‌کنند، یافتن محتوای سرگرم‌کننده، یادگیری چیزهای جدید، یافتن الهام‌بخش و به‌روز ماندن از اخبار و روندها است. تقریباً از هر پنج کاربر یوتیوب یک نفر از این برنامه برای همگام شدن با برندها و محصولات استفاده می کند.

چرا مردم از یوتیوب استفاده می کنند

اینستاگرامرها همزمان با دوستان، خانواده و افراد مشهور، محتوای چند رسانه ای را به اشتراک می گذارند.

45 درصد از بزرگسالان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند و بیشترین استفاده‌ها عبارتند از: اشتراک‌گذاری تصاویر/فیلم‌ها (38 درصد)، همگام شدن با دوستان و خانواده (33 درصد)، دنبال کردن افراد مشهور و تأثیرگذار (27 درصد)، یافتن محتوای سرگرم‌کننده (27 درصد). ، و با مارک ها/محصولات (24%) همراه باشید.

کاری که کاربران اینستاگرام در این پلتفرم انجام می دهند

کاربران TikTok ترکیبی از محتوای سرگرم کننده، آموزشی و الهام بخش را تماشا می کنند.

تقریباً از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر در TikTok استفاده می‌کند، اما وقتی به Gen Z نگاه می‌کنیم این میزان به 62 درصد می‌رسد.

به طور کلی، TikTok بسیار شبیه YouTube استفاده می‌کند – برای سرگرمی، آموزش و الهام‌بخشی. 23 درصد از TikTok برای همگام شدن با افراد مشهور/اینفلوئنسر و 21 درصد از آن برای به اشتراک گذاری محتوای خود استفاده می کنند. از هر پنج TikTokers یک نفر برای دنبال کردن برندها/محصولات به این پلتفرم مراجعه می‌کند، در حالی که به همان میزان از آن برای همگام شدن با اخبار و روندها استفاده می‌کند.

کاربران توییتر مشتاق اخبار، سرگرمی و محتوای افراد مشهور هستند.

توییتر به‌عنوان تنها پلتفرمی که در آن با اخبار و روندهای فرهنگی دلیل شماره یک استفاده مردم از این برنامه است، برجسته است. یافتن محتوای سرگرم کننده (27%)، همگام شدن با افراد مشهور (26%)، و یادگیری چیزهای جدید (23%) نیز از دلایل اصلی استفاده از توییتر هستند.

چرا مردم از توییتر استفاده می کنند

کاربران لینکدین برای آموزش، اخبار صنعت و به‌روزرسانی‌های برند، فیدها را جستجو می‌کنند.

از آنجایی که تنها پلتفرم رسانه اجتماعی در این لیست برای حرفه ای ها طراحی شده است، جای تعجب نیست که دلیل اصلی استفاده مردم از لینکدین یادگیری چیزهای جدید است. از هر 4 کاربر لینکدین 1 نفر نیز وارد سیستم می شوند تا از اخبار یا روندها، برندها و محصولات آنها و شبکه دوستان و خانواده خود مطلع شوند.

گرایش های بیشتر رسانه های اجتماعی

به دنبال روندهای اجتماعی بیشتر هستید؟ گزارش پست وبلاگ HubSpot Trends Media Trends 2023 یا نسخه کامل PDF زیر را بررسی کنید. در این محتوا، داده‌های بیش از 1200 بازاریاب رسانه‌های اجتماعی و همچنین بینش‌های کلیدی را که داده‌های بازاریاب را با گزارش گرایش‌های مصرف‌کننده دوسالانه مقایسه می‌کند، بررسی می‌کنیم.

دعوت به اقدام جدید