3 نکته برای ایجاد کهن الگوی نام تجاری برای کسب و کار شما [+ 4 Examples]

وقتی یک برنامه تلویزیونی را شروع می کنم، بلافاصله سعی می کنم هر کهن الگو را شناسایی کنم.

قهرمان داستان کیست؟ شرور کیست؟ قهرمان گمنام کیست که روز را در آخرین لحظه نجات می دهد؟ گاهی اوقات، از همان ابتدا مشخص است و برخی دیگر، تا آخرین سکانس نمی توانید تشخیص دهید.

اکنون دانلود کنید: راهنمای ساخت برند رایگان

نکته این است که این کهن الگوها شخصیت های شناخته شده جهانی هستند که برای روایت داستان استفاده می شوند. آنها به ما به عنوان بیننده کمک می کنند تا بفهمیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و به ما کمک می کنند از نظر احساسی روی شخصیت ها سرمایه گذاری کنیم.

در زندگی واقعی، برندها از کهن الگوها برای شکل دادن به روایت خود استفاده می کنند. بیایید 12 کهن الگوی نام تجاری را پوشش دهیم، نحوه تعریف خود را، و چند نمونه از برندهای محبوب امروز را بررسی کنیم.

مدل کهن الگو به نویسنده و رهبر فکری کارول اس. پیرسون نسبت داده می شود که در کتاب خود “بیداری قهرمانان درون” 12 کهن الگو را بیان کرد.

کهن الگو چیزی بیش از یک شخصیت یا شخصیت است – این کهن الگو به یک موضوع، مفهوم یا احساس بزرگتر گره خورده است که فراتر از زمان و فرهنگ است.

به عنوان مثال، همه، صرف نظر از فرهنگ یا نسل، می توانند با مفهوم قهرمان همذات پنداری کنند. برندهایی مانند نایک این کهن الگو را تجسم می‌کنند، زیرا به a مقیاس پذیر و پایدار داستان، ضربه زدن به طبیعت انسان

اشتباه گرفتن کهن الگوی برند با هویت برند آسان است. در حالی که این دو ممکن است در مفهوم مشابه به نظر برسند، ترکیبات آنها کاملاً متفاوت است.

هویت برند شما دیدگاهی جامع از نحوه نمایش برند شما به جهان است، از لوگوها و رنگ ها گرفته تا پیام ها و وعده ها. از سوی دیگر، کهن الگو، شخصیت ارزش‌ها، مأموریت و داستان برند شماست.

به زبان ساده تر، هویت شما می گوید:من اینجامکهن الگوی شما می گوید:داستان من اینجاست

چرا باید از کهن الگوهای برند استفاده کنید؟

کهن الگوهای برند برای همه برندها، صرف نظر از اندازه و موفقیت، مفید است.

برای شرکت های نوظهور، یک کهن الگو می تواند به شکل گیری درک برند شما کمک کند. از آنجا که یک کهن الگو به یک موضوع گره خورده است، برای مصرف کنندگان راحت تر است که سر خود را به اطراف بپیچند.

اغلب اوقات، برندها به نظر دور از مخاطبان هدف خود هستند. یک کهن الگو می تواند به پر کردن این شکاف و ایجاد پیوند عاطفی بین شما و مخاطبان کمک کند.

حال فرض کنید شما یک برند معتبر هستید که در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود مشکل دارید. در این مورد، ساختن یک کهن الگو می تواند به شما کمک کند تا روایتی پیرامون برند خود ایجاد کنید که مخاطبان شما بتوانند از آن حمایت کنند.

علاوه بر این، کهن الگوها به شما کمک می کنند در هر نقطه تماس، انتظاراتی را برای تعامل با برند خود تعیین کنید.

کهن الگوهای نام تجاری چرخ

کهن الگوهای نام تجاری چرخ

  1. معصوم خواهان امنیت است و از نیمه پر لیوان به چیزها نگاه می کند. مضامین اصلی این کهن الگو، شادی، اعتماد و پاکی است.
  2. حکیم مشتاق درک است. برای آنها تلاش برای دانش در اولویت است. شرکت های متمرکز بر آموزش، مانند Coursera و Discovery، معمولاً این کهن الگو را به نمایش می گذارند.
  3. کاوشگر آرزوی آزادی دارد. با این کهن الگو، همه چیز در مورد چیزهایی است که جسورانه و هیجان انگیز است. به برندهای فضای باز و ماجراجویی فکر کنید.
  4. یاغی خواهان رهایی است. آنها به ضرب المثل “قوانین برای شکستن ساخته شده اند” اعتقاد دارند. مضامین اصلی این کهن الگو، شورش و اختلال است.
  5. جادوگر میل به قدرت دارد. آنها رویاپردازانی هستند که معتقدند هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. شما همچنین این را اغلب در مارک های سرگرمی و همچنین زیبایی پیدا خواهید کرد.
  6. قهرمان میل به تسلط دارد. آنها از یک چالش عقب نشینی نمی کنند و شجاعت، صداقت و شجاعت را نشان می دهند – کهن الگوی رایج در مارک های لباس ورزشی.
  7. عاشق هوس صمیمیت دارد و به شدت روی حواس تمرکز می کند. کهن الگوهای محبوب عاشق در برندهای جذاب مانند شکلات، شراب، عطر و لوازم آرایشی یافت می شوند.
  8. جستر میل به لذت دارد. آنها هر بار سرگرمی را به مهمانی می آورند و از کمی شیطنت نمی ترسند.
  9. Everyman هوس تعلق دارد. آنها خونگرم، صمیمی و متواضع هستند. این شاید انعطاف پذیرترین کهن الگو باشد و می توانید آن را در صنایع مختلف ببینید.
  10. مراقب هوس خدمات دارد. موضوع اصلی این کهن الگو، نوع دوستی است. مارک های غیرانتفاعی و پایداری اغلب این کهن الگو را به تصویر می کشند.
  11. حاکم میل به کنترل دارد. آنها برای سازمان، قدرت و موقعیت ارزش قائل هستند. شما اغلب متوجه این کهن الگو در برندهای خودروهای لوکس خواهید شد.
  12. خالق مشتاق نوآوری است. آنها جسور، خلاق هستند و از امتحان چیزهای جدید نمی ترسند. برندهای فناوری مانند اپل و ادوبی نمونه های کاملی از این کهن الگو هستند.

چگونه الگوی نام تجاری خود را تعریف و ایجاد کنید

1. به ارزش ها و ماموریت خود نگاه کنید.

صنعتی که در آن هستید ممکن است نشان دهد که تعیین کهن الگوی خود چقدر برای شما آسان است.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تجهیزات کمپینگ هستید، کهن الگوی شما به راحتی می تواند به کهن الگوی “Explorer” گره بخورد، زیرا همه چیز در مورد ماجراجویی است. یا اگر غیرانتفاعی هستید، «مراقب» یک تناسب طبیعی است. با این حال، همیشه به این راحتی نیست.

در بیشتر موارد، شما باید عمیقاً کاوش کنید و به ارزش ها و بیانیه ماموریت خود برای برخی جهت ها مراجعه کنید. آن‌ها به عنوان ستون‌های موضوعی برند شما عمل می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا مشخص کنید کدام کهن الگو برای شما مناسب‌تر است.

به عنوان مثال، بگویید که شما یک برند جواهرات با مدل فروش-یک-دادن-یک هستید و ماموریت شما توانمندسازی است.

آنها به ما می گویند “چرا” پشت کسب و کار شما. شاید پایداری، توانمندسازی، جشن یا چیزی کاملاً متفاوت باشد.

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام کهن الگو برای برند شما منطقی تر است.

2. بر روی احساسات بسازید.

ما از طریق تحقیقات می دانیم که جذابیت عاطفی کار می کند. و داستان سرایی وسیله ای عالی برای انتقال احساسات است.

به همین دلیل است که کهن الگوها می توانند بسیار موفق باشند — آنها با احساسات گره خورده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در نظر داشته باشید که می خواهید مخاطبانتان در هنگام برقراری ارتباط با برندتان چه احساساتی را تجربه کنند.

شکلات اغلب با عشق همراه است. به این ترتیب، بسیاری از برندهای شکلات از کهن الگوی “عاشق” استقبال می‌کنند و تبلیغاتی را ایجاد می‌کنند که بر بافت تأکید می‌کند و تجربیات حسی ایجاد می‌کند.

که ما را به نکته بعدی زیر هدایت می کند.

3. به مخاطبان خود فکر کنید.

در حالی که کهن الگوی نام تجاری شما می تواند به شدت تحت تاثیر ارزش ها و ماموریت شرکت شما باشد، مهم است که در این فرآیند مخاطبان خود را نیز در نظر بگیرید.

آیا آنها با این کهن الگو ارتباط برقرار خواهند کرد؟ آیا خودشان را در آن می بینند؟ آنها چگونه پاسخ خواهند داد؟

پرسیدن این سوالات به شما کمک می کند کهن الگوی برند خود را شکل دهید و آن را متناسب با مخاطب هدف خود بسازید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که برند شما هم ویژگی های کهن الگوی “Jester” و “Everyman” را نشان می دهد. با این حال، بر اساس درک شما از مخاطبان خود، ممکن است تصمیم بگیرید که برای یک کمپین خاص به یکی بیشتر تکیه کنید.

اگر شرکت شما در حال گذراندن یک فرآیند تغییر نام تجاری است، همچنین ممکن است در مورد اینکه کهن الگوی نام تجاری با برند شما مناسب تر است، تجدید نظر کنید.

نمونه های کهن الگوهای برند

1. گودیوا

این یکی آسان است.

گودیوا یک برند شکلاتی است که نشان دهنده کهن الگوی “عاشق” است.

نام تجاری آنها، همانطور که در تبلیغات آنها منعکس شده است، تماماً در مورد صمیمیت، لذت و احساس حواس است.

این تبلیغات را بگیرید

رنگ‌های صورتی و قرمز پر شده است، رنگ‌هایی که معمولاً با احساس و صمیمیت همراه هستند. شات ها با بافت های مختلف بازی می کنند که برای برانگیختن حواس است.

و اگر تا پایان آگهی بازرگانی، هنوز در مورد کهن الگوی مشخص نیستید، آن را در شعار می‌نویسند: «شکلات هرگز نمد خیلی خوب.”

2. زیبایی هاناهانا

برندهایی که از نظر اجتماعی آگاه هستند اغلب در کهن الگوی “مراقب” قرار می گیرند. زیبایی Hanahana هم فرقی ندارد.

این برند زیبایی و سلامتی یک ماموریت روشن دارد: با محصولات تمیز و شیوه های پایدار که تجارت شی را بهبود می بخشد، صنعت زیبایی را مختل کند.

Hanahana Beauty در جدیدترین تبلیغ ویدیویی خود محصول جدیدی به نام «تغذیه پوست» را معرفی می کند.

یک خط برجسته از آگهی این است: “برای من، یکی از کارهایی که می توانید برای نشان دادن عشق انجام دهید، بخشش است

راوی در ادامه می گوید که عشق به خود نیز نوعی بخشش است، بخشیدن به خود است.

به طور کلی، تبلیغ دعوت کننده و گرم است – کهن الگو را به زیبایی منعکس می کند.

3. سایش

مثل خیلی از ما، به من گفته شد که جای خود را بدانم.

وقتی این نقل قول از آلیسون فلیکس، بنیانگذار المپیک و سایش را در تبلیغات راه اندازی شرکت می شنوید، بلافاصله در داستان او سرمایه گذاری می کنید.

این تبلیغ داستان یک کهن الگوی “قهرمان” را روایت می کند که با چالش ها روبرو می شود و به طور مستقیم به آنها رسیدگی می کند. فلیکس توضیح می دهد که چگونه سفر او به عنوان یک زن ورزشکار و مادر به او نشان داد که بزرگترین رقیب او نابرابری است.

او با نام تجاری خود با آن مبارزه می کند.

این همه آن چیزی است که در یک کهن الگوی قهرمان انتظار دارید: صادق، شجاع و الهام بخش.

4. نتفلیکس

اگر این کانال پخش جریانی را در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دنبال کنید، احتمالاً قبلاً حدس زده اید که آنها از کهن الگوی “Jester” پیروی می کنند.

نتفلیکس چه در توییت باشد و چه در تبلیغات، برای جذب و جذب مخاطبان خود به شدت به طنز متکی است.

این برند کاملاً مبتنی بر لذت است – به ویژه نشستن و استراحت برای تماشای برنامه تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه خود. بنابراین، درست است که کهن الگوی آنها مطابقت داشته باشد.

اگر می‌خواهید بر اساس کهن‌الگوهای برند خود، تبلیغات ویدیویی مانند این ایجاد کنید، ابزارهایی مانند Wistia، Vidyard و Hippo Video را در نظر بگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند ویدیوهایی با کیفیت بالا ایجاد کنید تا به مخاطبان در هر دو B2B و B2C دسترسی پیدا کنید.

ساخت کهن الگوی نام تجاری شما تنها راه دیگری برای ارتباط با مخاطبان است. همانطور که نام تجاری شما تکامل می یابد، بسیاری از چیزها ممکن است تغییر کند، از جمله محصولات یا خدمات شما، پیام های شما و حتی مخاطبان هدف شما. کهن الگوی شما تضمین می کند که داستانی را تعریف می کنید که می تواند با هر مصرف کننده ای طنین انداز شود.

ثبات برند