9 کاری که باید انجام دهید وقتی کسب و کار شما تعداد کمی از مشتریان را تولید می کند

همه شرکت ها دارای فراز و نشیب هستند. مواقعی وجود دارد که معاملات جدید روزانه بسته می شود ، به نظر می رسد چشم اندازهای جدیدی برای جلب توجه شما رقابت می کنند و زنگ تلفن نیز متوقف نمی شود.

سپس ، زمانهای دیگری نیز وجود دارد – وقتی همه چیز به کندی پیش می رود ، سرنخ ها کمیاب هستند و شما ناگهان متوجه می شوید که وقت زیادی روی دستان خود دارید ، شاید حتی نمی دانید با آن چه کار کنید.

هنگامی که کسب و کار و رهبران تجاری کند می شوند ، راحت می توانید درگیر نگرانی شوید. این نگرانی نیز ممکن است معتبر باشد و می تواند به شما در تصمیم گیری درست برای کسب و کار شما کمک کند. کاهش فروش می تواند به عنوان یک ضربه محکم و ناگهانی برای ایجاد خلاقیت بیشتر در استراتژی هایی که برای افزایش فروش استفاده می کنید باشد.

اما اگر این مورد در انتظار دوره آهسته است ، چرا در این مدت به دنبال فرصت ها نیز نباشید و از آنها استفاده نکنید؟

منبع رایگان: 10 الگوی تماس فروش برای اطلاع رسانی

وقتی تجارت کند است چه کنیم؟

اگر کسب و کار شما موقتاً سرنخ های کمتری تولید می کند ، می تواند لحظه ای ایده آل برای تنظیم دقیق روال و فرایندهای شما باشد تا شرکت شما در زمان وزش موج به بهترین شکل برسد.

در اینجا نه زمینه ای وجود دارد که باید بر آنها تمرکز کنید و کسب و کار شما را برای موفقیت بلند مدت آماده می کند.

1. لیست ایمیل خود را پاک کنید.

آخرین باری که لیست ایمیل خود را به روز کردید کی بود؟ چه تعداد از مخاطبین واقعی و تأیید شده و چند ایمیل نامعتبر یا قدیمی هستند؟

همه ما آن احساس را زمانی می دانیم که آنچه ما فکر می کردیم یک هدایت گرانبها است تبدیل به [email protected] شد. خوب ، اکنون زمان آن است که لیست ایمیل های خود را از همه حساب های جعلی ، آدرس های غلط املایی و اضافات پاک کنید.

با دقت و به روز نگه داشتن لیست ایمیل خود ، نرخ بازگشت شما کاهش می یابد و عملکرد کلی کمپین ایمیل شما بهبود می یابد. اطمینان از اینکه لیست ایمیل شما از وضعیت مطلوبی برخوردار است ، همچنین از اعتبار IP شما محافظت می کند و قابلیت تحویل را افزایش می دهد.

2. داده های تماس خود را غنی و به روز کنید.

وضعیت سیستم CRM شما چگونه است؟ آیا اطلاعات شما تازه است؟ آیا همه اطلاعات تماس اخیراً به طور مرتب پر شده و به روز شده است؟ اگر چنین است ، کار بسیار خوبی است! کسب و کار شما یکی از استثنائات این قاعده است که اکثر فروشندگان طرفداران زیادی از وظایف مدیر نیستند.

اما اگر سیستم CRM شما کمی بهم ریخته باشد چه؟ خوب ، شما تنها نیستید.

با توجه به اینکه داده های B2B کمی شبیه محصولات تازه است – با نرخ 70٪ (!) در سال پوسیده می شود – این کاری است که بسیاری از مشاغل با آن دست و پنجه نرم می کنند.

خبر خوب این است که اگر داده های مشتری خود را غنی و به روز کنید ، هنگامی که چرخ ها دوباره شروع به حرکت می کنند ، سود زیادی خواهد داشت. اطلاعات قابل اعتماد مشتریان برای فرایند فروش بسیار مهم است و به تیم شما کمک می کند تا بسیار کارآمدتر عمل کند.

همچنین ممکن است زمان آن باشد که CRM خود را با سایر سیستم ها مانند برنامه اتوماسیون بازاریابی ، پلت فرم پشتیبانی مشتری یا ارائه دهنده VoIP ادغام کنید.

3. استراتژی کسب و کار خود را بهینه کنید.

فراموش کردن نام تجاری ، بازاریابی و استراتژی های کلی کسب و کار آسان است. با این حال ، آنها بسیار ارزشمند هستند که هر چند وقت یکبار به تیم شما یادآوری شود.

هنگامی که تجارت کند است ، زمان بسیار خوبی برای برداشتن یک قدم به عقب و ارزیابی مجدد پیشنهادات و موقعیت خود است.

به عنوان بخشی از بررسی استراتژی خود ، می توانید تجزیه و تحلیل سریع رقبا را نیز انجام دهید. مراقب باشید تا شکاف موجود در پیشنهادات رقبای خود را شناسایی کنید. این شکاف ها ممکن است فرصت های جدیدی را برای شرکت شما ایجاد کند.

درک دقیق آنچه که رقیب شما ارائه می دهد ، شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد – هم در مکالمات فروش و هم در هنگام تنظیم پیشنهادات خود.

حتی می توانید محتوای مقایسه ای خود را در وبلاگ یا وب سایت خود منتشر کنید تا به مشتریان احتمالی خود کمک کنید تا بهترین تصمیم را برای اهداف و نقاط دردناک خود بگیرند.

و به یاد داشته باشید ، رقابت شما ثابت نیست. بازیکنان جدید چالش های جدیدی را به وجود می آورند و چشم انداز بازار همیشه در حال تغییر است.

4. SEO خود را بهبود بخشید.

هر زمان که کمی وقت اضافی در اختیار دارید ، صرف آن برای SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) سرمایه گذاری خوبی است. انجام این کار باعث بهبود رتبه وب سایت شما در Google می شود و در نتیجه ترافیک جدید و مرتبط به سایت شما ایجاد می کند.

با بررسی محتوای کامل وب سایت خود شروع به شناسایی همه فرصت های بهبود آن کنید. پست های وبلاگ موجود خود را مرور کرده و آنها را با پیوندهای داخلی به مطالب جدید و صفحات فرود به روز کنید. یک ممیزی فنی SEO به عملکرد بهتر صفحه شما کمک می کند.

پیوندهای شکسته را برطرف کرده و CTA ها را با پیشنهادات محتوای جدید اضافه کنید. مطمئن شوید که همه صفحات شما با عناوین صفحات بهینه شده ، توضیحات متا و متون جایگزین برای تصاویر شما در وضعیت خوبی هستند. SEMrush یا Ahrefs ابزارهای خوبی برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی وب سایت شما هستند.

5- با مشتریان خود صحبت کنید.

آخرین باری که با یکی از مشتریان فعلی خود تماس گرفتید ، چت بود؟ انجام این کار متأسفانه یک عادت دست کم گرفته شده است که می تواند انقلابی در تجارت شما ایجاد کند.

برقراری ارتباط با مشتریان شما را قادر می سازد تا محصول خود را از چشم گروه هدف خود ببینید و اغلب بینش های جدید و ضروری را به ارمغان می آورد.

برخی از تماس ها را با افرادی که از محصول شما استفاده می کنند رزرو کنید و به صحبت های آنها گوش دهید. به احتمال زیاد از میزان اطلاعات مفیدی که این حرکت ساده ایجاد می کند شگفت زده خواهید شد.

البته ، تمجید همیشه استقبال می شود و هنگامی که با کسانی روبرو می شوید که محصول شما را دوست دارند ، مطمئن شوید که از شما یک گواهی نامه بخواهید. اما ، چیزهای بیشتری برای آموختن از مشتریانی وجود دارد که کمتر خوشحال هستند.

چرا راضی نیستند؟ آیا محصول مشکلی دارد یا برای پیشنهاد شما مناسب نیست؟ شاید وقت آن رسیده است که شخصیت های مشتری خود را به روز کنید؟

6. گردش کار ایمیل خود را بهبود بخشید.

خوب ، بنابراین تولید سرب ممکن است کند شده باشد. این بدان معنا نیست که ایمیل های پرورش دهنده شما نیز باید همین کار را انجام دهند. در حال حاضر فرصتی مناسب برای بهینه سازی و ایجاد گردش کار ایمیل شما و اطمینان از انجام همه کارها برای انتقال هدایتان به قیف بیشتر است.

هرچه تعداد سرنخ های جدید کمتر شود ، مراقبت از کسانی که قبلاً جمع آوری کرده اید مهمتر است.

تجزیه و تحلیل ایمیل خود را مرور کنید تا بفهمید در سفر مشتری بیشتر مشتریان خود را از دست می دهید. آنجاست که می خواهید بر بهبود عملکرد تمرکز کنید.

محتوای ایمیل خود را اصلاح کنید ، خطوط موضوع خود را آزمایش کنید و CTA های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. گاهی اوقات تغییرات کوچک می توانند تغییرات شگفت انگیزی بزرگ ایجاد کنند.

7. شبکه تجاری خود را گسترش دهید.

تجارت همه چیز مربوط به روابط است. و وقتی همه چیز کمی کند است ، آن وقت است که می خواهید بیرون بروید و موارد جدیدی را ایجاد کنید. این کار را می توان با حضور در رویدادهای شبکه و با صرف ناهار با همکاران قدیمی به صورت فیزیکی انجام داد. اما این کار را می توان به صورت دیجیتالی نیز انجام داد و در آنجا می توانید شبکه خود را مقیاس بندی کنید.

در گروه های تجاری در LinkedIn و Facebook شرکت کنید ، افراد جدیدی را به شبکه خود دعوت کنید و با ارسال محتوا و تعامل با پست های دیگران ، مکالمات خود را آغاز کنید.

تغذیه و گسترش شبکه کسب و کار شما ممکن است سریعترین ، م effectiveثرترین و همچنین لذت بخش ترین راه برای به دست آوردن پیشنهادات و معاملات جدید باشد. LinkedIn ، Twitter و Facebook مکان های خوبی برای شروع ارتباط با همکاران و تعامل با افراد صنعت شما هستند.

8. پست مهمان در وبلاگ های دیگر.

آیا شرکت های دیگری وجود دارند که بدون اینکه رقیب شما باشند ، گروه هدف شما را به اشتراک می گذارند؟ مشاغلی را پیدا کنید که پیشنهادات شما را تکمیل می کند و با مقالات مهمان برای وبلاگ های خود با آنها تماس بگیرید.

لازم نیست همه چیز را از ابتدا بنویسید. مطالب و مطالب قدیمی خود را با نشریات و وبلاگ های تجاری و پست های مهمان ترکیب کنید.

بیش از حد فروش نداشته باشید ، اما مطمئن شوید که بیوگرافی شما به وب سایت شما پیوند دارد. این پیوند مجدد قدرت دامنه وب سایت شما را تقویت می کند. دیده شدن در نشریات باکیفیت و در کنار مارک های معروف نیز باعث ارتقاء کسب و کار شما می شود و به شما کمک می کند تا در صنعت خود به عنوان یک رهبر فکری شناخته شوید.

9. اهداف SMART تعیین کنید.

وقتی سرعت کاهش می یابد ، فرصتی برای تجدید نظر در استراتژی تجاری و اهداف خود است. از خود و تیم خود بپرسید:

  • آیا نیازی به تغییرات است؟
  • آیا تیم شما حول اهداف شما همسو شده است؟
  • آیا موفق شده اید اهداف SMART (مشخص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، واقع بینانه و به موقع) را تعیین کنید؟

اگر نه ، اکنون زمان آن است. با یک استراتژی منظم و اهداف روشن ، راه خود را سریعتر و م effectivelyثرتر برای بازگشت به تجارت پیدا خواهید کرد.

وقتی به نظر می رسد که تجارت کند شده و تولیدکنندگان سرباز افت می کند ، استرس گرفتن آسان است. اما با طرز فکر مناسب ، می توانید از این زمان برای بهبود تجارت خود استفاده کنید. با تمرکز بر این ن strategiesه استراتژی ، سازمانی سالم تر و مقاوم تر خواهید ساخت به طوری که وقتی اوضاع دوباره رو به راه شد ، واقعاً می توانید در حال اجرا باشید.

الگوهای تماس فروش