چگونه قوی ترین تیم بازاریابی کوچک را بسازیم

به یک تیم بازاریابی قوی فکر کنید. آیا بودجه هنگفت و تیمی مملو از بازاریابان واجد شرایط را تصور می کنید؟ خوب ، برای بسیاری از مشاغل ، این الزاماً دیگر صادق نیست.

قوی ترین تیم های بازاریابی متشکل از بازاریابانی هستند که می دانند چگونه زمان و منابع خود را به هوشمندترین روش اختصاص دهند. با استراتژی ضعیف ، حتی تیم هایی با بودجه هنگفت می توانند منابع خود را هدر دهند و نتایج پایینی نسبت به یک تیم بازاریابی هوشمند ، کوچک و زیرک داشته باشند.

این در مورد انجام کارهای بیشتر با کمتر است.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

به قول پل جارویس در شرکت وان: چرا کوچک ماندن چیز بعدی بزرگ برای تجارت است:

“مشاغل کوچک هوشمند سیستم ها ، فرایندها و ساختار خود را زیر سوال می برند تا کارآمدتر شوند و با تعداد کارکنان یکسان و ساعات کاری کمتر به موفقیت بیشتری برسند.”

با یک استراتژی بازاریابی متمرکز ، دستیابی به بهترین نتایج بازاریابی برای مشاغل کوچک هرگز آسان نبوده است – نیازی به هزینه تبلیغات زیاد یا نیروی انسانی نیست.

8 گام برای ایجاد یک تیم بازاریابی قوی

از تصحیح تمرکز خود گرفته تا درک مخاطبان ، در اینجا نحوه ایجاد قوی ترین تیم بازاریابی کوچک بدون افزایش بودجه یا حجم کار آورده شده است.

1. مشتریان خود و آنچه برای آنها اهمیت دارد را بشناسید.

بازاریابی م withثر با درک 360 درجه ای از مشتریان و مشتریان شما آغاز می شود و اینکه چگونه می توانید بیشترین ارزش را به آنها بدهید.

به یاد داشته باشید که مهمترین افراد در کسب و کار شما کسانی هستند که از قبل به شما پول می دهند – مشتریان فعلی شما. وقتی آنها خوشحال هستند ، شما قبیله ای از افراد دارید که در هر فرصتی تجارت شما را برای شما تبلیغ می کنند.

به گفته Bain & Company ، افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری با حداقل 25 درصد افزایش سود مرتبط است.

با درک مشتریان فعلی خود ، می توانید انواع افرادی را که می خواهید جذب کنید نیز درک کنید. از ابزاری مانند Value Proposition Canvas برای تعریف پروفایل اصلی مشتری خود و تجسم ارزش ایجاد شده استفاده کنید. سپس می توانید بازاریابی و محصول خود را برای تسکین درد و ایجاد سود برای مشتریان بیشتر متمرکز کنید.

2. تمرکز بر 20 of کار که 80 of نتایج را به ارمغان می آورد.

سرنخ های بازاریابی فعلی شما از کجا نشأت می گیرد؟ کدام هدایت بازاریابی به مشتری تبدیل می شود؟ و شادترین و پردرآمدترین مشتریان شما از کدام کانال های بازاریابی استفاده می کنند؟

زمان آن فرا رسیده است که مشخص کنید هزینه های بازاریابی شما بیشترین بازده سرمایه گذاری را در کجا دارد. اینها کانال ها ، تاکتیک ها و استراتژی هایی هستند که بیشترین ارزش را برای تیم بازاریابی کوچک شما دارند.

با پیروی از اصل پارتو ، تیم شما باید بر 20 درصد از تلاش های بازاریابی شما تمرکز کند که 80 درصد تأثیر را به همراه دارد.

استراتژی بازاریابی با بالاترین بازده بازگشت سرمایه ، ایمیل است ، همانطور که در قوانین جدید بازاریابی ایمیلی Campaign Monitor توضیح داده شده است:

بازاریابی ایمیل بالاترین ROI

با این حال ، به خاطر داشته باشید که هر کسب و کار و پایگاه مشتری متفاوت است. می توانید ثابت کنید چه استراتژی های بازاریابی برای شما مفید است؟ به این پاسخ دهید تا با ارزش ترین بودجه بازاریابی خود را پیدا کنید.

3. ارزش را به اشتراک بگذارید و راه حل ارائه دهید.

در کتاب او Chillpreneur، دنیس دافیلد-توماس کارآفرین ، خرد خود را در زمینه بازاریابی برای مشاغل کوچک تنها در چند کلمه خلاصه می کند: “اشتراک گذاری و ارائه پیشنهادات”.

“دانش ، تخصص ، مشاوره ، نکات ، تجربه ، داستان های وحشتناک ، اشتباهات و موفقیت های خود را با مردم به اشتراک بگذارید. و سپس ، راه حلی ارائه دهید.”

اگرچه شما می توانید (و باید) ارزش وسیع زیادی را با رویکرد بازاریابی داخلی-مانند پست ها و منابع ارزشمند وبلاگ-ارائه دهید ، اما راه حلی که به افراد مناسب ارائه می دهید در نهایت می تواند محصول یا خدمات شما باشد.

پس از یک فرآیند تغذیه شخصی و دقیق سرب ، دکمه “اکنون بخرید” مقصد نهایی در انتهای قیف بازاریابی شما است.

4. کلیه پروژه های بازاریابی خود را لیست و ممیزی کنید.

تیم های کوچک بازاریابی قوی می دانند که نمی توانند همه کارها را انجام دهند. غیرممکن است که از هر گرایش و بهترین روش پیروی کنید ، به ویژه هنگامی که با بودجه بازاریابی می کنید.

برای درک اینکه کجا می توانید وقت تیم بازاریابی خود را برای تمرکز بر چیزهای با ارزش بیشتر آزاد کنید ، ابتدا مشخص کنید که تیم شما در حال حاضر روی چه چیزی کار می کند.

چه پروژه هایی در حال اجرا هستند؟ شما و سایر بازاریابان چه وظایفی در لیست کارهای خود دارید؟

با استفاده از ابزار مدیریت پروژه ، می توانید دید آنچه در تیم بازاریابی شما می گذرد را افزایش دهید. این امر بسیار ساده تر می تواند ارزیابی کند که چه چیزی ارزش ادامه دادن زمان را دارد و چه چیزی در حال حاضر برای تیم شما اولویت ندارد.

به عنوان مثال ، این قالب Trello یک نمای کلی از شرکت ارائه می دهد که به سرعت همه چیز را از دیدگاه سطح بالا نشان می دهد:

مدیریت پروژه مشاغل کوچک با trello

5- مرتباً نحوه انجام کارها را زیر سوال ببرید.

یک توصیه در کتاب پل جارویس شرکت One این است که به طور مرتب فرآیندهای مشاغل کوچک خود را بررسی کنید و به دنبال مناطقی برای بهینه سازی و ایده آل سازی خودکار باشید. او صاحبان مشاغل را تشویق می کند که بپرسند:

“آیا این فرایند به اندازه کافی کارآمد است؟ چه مراحلی را می توان حذف کرد و نتیجه نهایی یکسان یا بهتر بود؟ آیا این قانون به تجارت ما کمک می کند یا مانع می شود؟”

پل توضیح می دهد که هدف نهایی در اینجا سادگی است. “داشتن بیش از حد محصولات یا خدمات ، لایه های مدیریتی زیاد و/یا قوانین و فرایندهای زیاد برای انجام وظایف منجر به آتروفی می شود. سادگی باید یک دستور باشد.”

چگونه می توانید فرایندها را ساده کرده و اتوماسیون بیشتری را معرفی کنید؟ به عنوان اولین گام آسان ، به ابزارهای خودکار بازاریابی برای ساده سازی گردش کار و ابزارهای یکپارچه سازی برای همگام سازی خودکار داده ها بین برنامه ها نگاه کنید. اینها دو راه برای بهبود نتایج در مشاغل کوچک شما با تلاش کمتر هستند.

6. دسته فناوری بازاریابی خود را بررسی کنید.

در حال حاضر مشاغل کوچک شما از چه ابزارهای بازاریابی استفاده می کنند؟ برای ایجاد قوی ترین تیم بازاریابی کوچک ، به یک مجموعه بازاریابی قوی نیاز دارید – یا مجموعه ای از ابزارهایی که برای تقویت بازاریابی خود استفاده می کنید.

اکثر تیم های بازاریابی زمانی بهترین ابزار را مشاهده می کنند که ابزار CRM خود را در مرکز فعالیت خود قرار دهند. این داده ها را متمرکز می کند و نمای ساده ای از همه مخاطبین ، مشتریان و مشتریان در خطوط فروش و بازاریابی شما ارائه می دهد.

با یک CRM همه کاره و ابزار بازاریابی مانند HubSpot ، می توانید کارهایی مانند ارسال ایمیل ، اتوماسیون بازاریابی و مدیریت محتوا را در یک مکان انجام دهید.

در غیر این صورت ، کسب و کار کوچک شما می تواند از ابزارهای مستقل استفاده کرده و آنها را با CRM شما برای جریان داده های یکپارچه همگام سازی کند.

7. ابزارهای تجاری خود را ادغام کنید.

یکی از بزرگترین مزایای یکپارچه سازی برنامه های شما این است که به شما کمک می کند کارهای بیشتری را با زمان کمتر ، بودجه کمتر و افراد کمتر انجام دهید. یک راه حل همگام سازی داده های دو طرفه می تواند داده های تماس را بین همه ابزارهای تجاری شما-در تیم بازاریابی شما و فراتر از آن-متصل کند.

این کار نه تنها فرآیندهای شما را ساده می کند ، بلکه مشکلات وقت گیر سیلوهای داده و واردات و صادرات نامناسب CSV را نیز حل می کند. این یک راه حل آسان برای تیم بازاریابی شما است تا …

  • از تمام داده های موجود مشتریان برای کمپین های بازاریابی استفاده کنید.
  • خودکار مدیریت داده ها
  • لیست ایمیل ها را بر اساس آخرین داده ها در همه برنامه ها تقسیم بندی کنید
  • فوراً انتخاب و انصراف از همه ابزارها را به روز کنید

8. از فلسفه ای در سطح تجارت پیروی کنید که کارهای بیشتر را با هزینه کمتر انجام دهید.

انجام کارهای بیشتر با هزینه کمتر فقط مربوط به تیم بازاریابی شما نیست. شما می توانید با تمرکز بر روی نتیجه و ایجاد فرایندهای فوق العاده ساده ، یک تیم فروش کوچک و قدرتمند یا تیم پشتیبانی مشتری ایجاد کنید.

چه فرآیندهای دیگری را می توانید ساده کنید ، خودکار کنید و بیشتر یا کمتر وقت خود را در مشاغل کوچک خود صرف کنید؟

دعوت به اقدام جدید