چرا بازاریابان باید از کارشناسان موضوعی برای رشد مخاطب استفاده کنند؟

صرف نظر از قالب، پیام یا سبک محتوای آنلاین، همه تلاش می کنند تا با بهترین محتوای ممکن به بیشترین مخاطب ممکن دست پیدا کنند.

تحقق این امر مستلزم آن است که شرکت‌ها چیزی بسازند که به مرتبط‌ترین پرسش‌های مخاطب پاسخ دهد، به شیوه‌ای جذاب ارائه شود، و شاید حتی ایده‌های جدیدی ارائه دهد که قبلاً کسی به آن توجه نکرده بود.

از آنجایی که بازاریابان محتوا این اهداف را هدف قرار می دهند، یک عنصر می تواند محتوای محبوب را از چیزی که به سختی مورد توجه قرار می گیرد متمایز کند: ورودی یک متخصص موضوع (SME). مشارکت با یک SME می تواند اعتبار و ارزش محتوا را تقویت کند و به نوبه خود به رشد مخاطب کمک کند.

در این پست، بررسی خواهیم کرد که یک متخصص موضوع چیست، چگونه می توان به یک متخصص تبدیل شد و چرا شرکت شما باید از SME ها در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کند.

← برای دانلود درس های رهبری از بنیانگذار HubSpot، دارمش شاه، اینجا را کلیک کنید [Free Guide].

کسب و کارها ممکن است از یک SME برای ادغام نرم افزار جدید، رفع مشکلات فنی، طراحی وب سایت خود، استخراج و قالب بندی داده ها و ارائه بینش استفاده کنند. علاوه بر این، یک شرکت ممکن است یک متخصص موضوع را به عنوان یک مشاور مستمر استخدام کند. هنگامی که این مورد است، ممکن است تعجب کنید که آن شغل چگونه است. بیایید در زیر شیرجه بزنیم.

شرح شغل کارشناس موضوع

در حالی که افراد بدون توجه به عنوان و شرح شغل رسمی آنها می توانند به SME تبدیل شوند، اگر شما یک متخصص موضوعی به دنبال شغل هستید، ممکن است شغلی پیدا کنید که چیزی شبیه به این باشد:

در “Company X”، ما به دنبال یک متخصص موضوع در رسانه های اجتماعی هستیم تا به ما کمک کند تا یک استراتژی رسانه اجتماعی انتها به انتها را توسعه دهیم. این شخص مسئول ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی ما و مدیریت آن به صورت روزانه خواهد بود.

به‌عنوان کارشناس موضوع رسانه‌های اجتماعی، وظایف شما شامل ارزیابی محتوای فعلی رسانه‌های اجتماعی و توصیه استراتژی‌ها و گرایش‌های جدید برای گرایش به آن است. برای اطمینان از موفقیت، کارشناس موضوع رسانه های اجتماعی ما باید سابقه ای استثنایی در افزایش تعامل و پیشگامی در کمپین های متعدد رسانه های اجتماعی موفق داشته باشد.

شرایط شغلی:

  • کارشناسی ارشد مدیریت رسانه های اجتماعی
  • اعتبار قابل اثبات به عنوان یک متخصص پیشرو در موضوع رسانه های اجتماعی.
  • 10-15 سال سابقه کار در زمینه تخصصی مرتبط.
  • دانش پیشرفته مدیریت پروژه و مدیریت رسانه های اجتماعی.
  • توانایی پیشرفته برای توصیه و اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی.
  • توانایی های رهبری و مربیگری استثنایی برای معرفی و اجرای استراتژی های جدید.
  • مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی.

اکنون که نمونه‌ای از شرح وظایف کارشناس موضوعی را بررسی کردیم، اجازه دهید نقش و مسئولیت‌های این فرد را بررسی کنیم.

نقش ها و مسئولیت های کارشناسی موضوع

نقش ها و مسئولیت های معمولی یک متخصص موضوعی بسته به نوع موقعیتی که برای آن درخواست می کنید بسیار متفاوت است. شما می توانید یک مدیر داخلی یا یک مشاور استخدام شده باشید تا در کمک به رشد یک شرکت در یک منطقه خاص تخصص داشته باشید.

همراه با مثال متخصص موضوع رسانه های اجتماعی ما در بالا، نقش ها و مسئولیت های معمولی ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

نقش ها و مسئولیت های یک کارشناس موضوع رسانه های اجتماعی:

  • تجزیه و تحلیل محتوا و فعالیت های فعلی رسانه های اجتماعی شرکت برای شناسایی مناطقی که راه حل های جدید عملکرد را بهبود می بخشد
  • ارائه یک استراتژی جدید برای هر پلتفرمی که می یابید برای مخاطبان ما بسیار مهم و مناسب است
  • ایجاد فرآیندی برای تولید محتوا و زمان بندی محتوا
  • ارائه توصیه هایی برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی، محتوا و ایده های هشتگ
  • الزامات و محصولات قابل تحویل مورد نیاز برای تیم رسانه های اجتماعی ما را تأیید کنید
  • مشاوره و همکاری بین تیم ها برای ایجاد محتوای مفید

در این مرحله، ممکن است فکر کنید، “این عالی است. چگونه می توانم یک متخصص موضوع در رشته خود شوم؟” برای تبدیل شدن به یک متخصص موضوع، باید تخصص خود را در رشته خود در مدت زمان طولانی توسعه دهید. در زیر چند قدم خوب برای برداشتن را بیان کرده ایم.

1. دریافت مدارک پیشرفته در زمینه تخصصی.

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص موضوع مطالعه حوزه ای است که می خواهید در آن تخصص داشته باشید. این به سال‌ها نیاز دارد تا مدرک، گواهینامه‌ها و مطالعه صنعت خود را دریافت کنید.

2. با ادامه تحصیل، دانش فعلی را در حوزه تخصصی خود حفظ کنید.

هنگامی که مدارک خود را دریافت کردید و در رشته خود تحصیل کردید، ادامه تحصیل بسیار مهم است. با ادامه جهان، صنعت شما تکامل خواهد یافت و باید دانش فعلی خود را با خواندن اخبار و روندهای فعلی به طور مداوم حفظ کنید.

3. به طور مداوم محتوا را مصرف کرده و ایجاد کنید و در مورد روندهای فعلی صنعت به روز بمانید.

یکی دیگر از راه های عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص موضوع این است که محتوای خود را در زمینه خود مصرف کرده و ایجاد کنید. در مورد آنچه در روندهای فعلی صنعت می گذرد بنویسید و بخشی فعال در گفتگو باشید.

4. ایده های خود را آزمایش کنید.

علاوه بر شرکت در گفتگو، باید روی پروژه ها و آزمایشات در زمینه خود نیز کار کنید. این به تحصیلات شما ادامه می دهد و مهارت های شما را حتی بیشتر می کند. به‌علاوه، ممکن است آموخته‌های جدیدی بیابید و بتوانید آنچه را که پیدا کرده‌اید بنویسید و بحث کنید.

5. در انجمن های اجتماعی رسانه های اجتماعی شرکت کنید.

برای شرکت در جامعه خود، باید در رسانه های اجتماعی و انجمن های انجمن که در آن صنعت شما درباره اخبار صنعت بحث می کند، فعال باشید. با دیگر متخصصان موضوع تعامل و تعامل داشته باشید و از به اشتراک گذاشتن نظر خود نترسید – من را به نقطه بعدی خود می رساند.

6. تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

هنگامی که آزمایش کرده اید و مطالعه می کنید، مهم است که به نتیجه گیری خود برسید و فرضیه خود را آزمایش کنید. سپس، آن اخبار و یافته‌های خود را با مشارکت در سخنرانی‌ها، شرکت در رسانه‌های اجتماعی و غیره با دیگران در جامعه خود به اشتراک بگذارید.

7. معتبر بمانید و برای شهرت خود ارزش قائل شوید.

برای اینکه واقعاً یک متخصص موضوع در نظر گرفته شوید، شهرت و اعتبار شما از اهمیت بالایی برخوردار است. برای حفظ این موضوع، سعی کنید بی طرف بمانید و افکار و نظرات دیگران را جدی بگیرید.

8. در فضای خود به یک فرد صاحب اختیار تبدیل شوید.

آخرین مرحله از متخصص بودن در موضوع، تبدیل شدن به یک فرد معتبر است. خواه این به معنای کار کردن در یک شرکت و داشتن موقعیت رهبری باشد یا راه اندازی یک تجارت مشاوره آزاد.

اکنون که یاد گرفتیم چگونه یک متخصص موضوع شویم، بیایید به چند نمونه از این نگاه کنیم که در عمل چگونه به نظر می رسد.

نمونه هایی از برندهایی که از متخصصان موضوع استفاده می کنند

1. HubSpot

یک نمونه عالی از یک برند که از متخصصان موضوع استفاده می کند، خود HubSpot است. ما در وبلاگ خود با رهبران فکری و کارشناسان موضوع کار می کنیم تا مخاطبان خود را افزایش دهیم و تا جایی که می توانیم ارزش محتوای خود را ارائه دهیم.

به عنوان مثال، برخی از پست های وبلاگ رهبری فکری ما را در زیر مرور کنید:

2. Backlinko

بکلینکو برندی است که از کارشناس موضوع، برایان دین است. از آنجایی که برایان دین یک متخصص سئو شده است، تصمیم گرفت افکار و تجربیات تحقیقاتی خود را در وبلاگی به نام Backlinko به اشتراک بگذارد.

چند نمونه عالی از پست های رهبری فکری که از دیدگاه SME نوشته شده اند عبارتند از:

1. توجه بیشتر منجر به نتایج بهتر خواهد شد.

اینکه بگوییم یک SME مزایای بسیار زیادی برای یک پروژه محتوایی ارائه می‌کند طولانی نیست. هنگامی که نام شناخته شده ای به یک پروژه متصل می شود، خواه یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود، ویدئو یا مجموعه ای از مقالات باشد، توجه ناگزیر نتیجه می شود. همانطور که یک رمان‌نویس محبوب می‌تواند ماه‌ها قبل از انتشار کتاب، خریدهای پیش‌فروشی کسب کند، تشخیص نام می‌تواند منجر به خرید خودکار از سوی جامعه‌ای از علاقه‌مندان شود.

2. روندها و چالش های فعلی صنعت را بشناسید و درک کنید.

یک متخصص همچنین می تواند به عنوان منبعی برای دانش و اخبار به روز در یک صنعت باشد. او قادر خواهد بود بزرگ‌ترین چالش‌ها، آخرین پیشرفت‌ها و نگرانی‌های آینده را در مورد یک موضوع خاص بیان کند. این نوع اطلاعات به شما امکان می دهد جهت، پیام و قالب پروژه خود را شکل دهید.

3. اخبار را پخش کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

سپس هنگامی که یک پروژه را تکمیل کردید، یک SME نیز می تواند نقش مهمی در کمک به انتشار اخبار در مورد آن با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود داشته باشد. با داشتن یک متخصص شناخته شده، تلاش‌های شما برای ارتقای محتوای پتانسیل دسترسی به جامعه عظیمی از علاقه‌مندان، کارشناسان دیگر و رهبران صنعت را دارد. وقتی از کانال‌های اجتماعی که یک SME می‌تواند روی میز بیاورد استفاده کنید، آگاهی از محتوا و برند شما می‌تواند به سطح بی‌سابقه‌ای از در معرض دید قرار گیرد.

استفاده از یک متخصص موضوع در محتوای خود

بینش و دیدگاه یک متخصص موضوع می تواند یک قطعه محتوا را از یک بعدی بودن به یک پرتره کامل و ظریف از یک موضوع یا رویداد تبدیل کند. اتخاذ برخی از تاکتیک‌های اساسی یک روزنامه‌نگار مستلزم تحقیق در مورد اینکه چه کسی بهترین انتخاب کارشناسان است، ارتباط با آنها، برنامه‌ریزی زمانی برای صحبت، طرح چند سؤال مؤثر و سپس انجام خود مصاحبه است.

همانطور که هر روزنامه نگاری می تواند به شما بگوید، انجام یک مصاحبه بسیار بیشتر از پرسیدن سوال است. بهترین مصاحبه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی کامل دارند و نباید به‌صورت یکپارچه پرسش و پاسخ انجام شوند. اینکه بتوانید سوالات خود به خودی بپرسید یا از مصاحبه شونده بخواهید در مورد یک بیانیه توضیح دهد، می تواند به اطمینان از معنادار بودن بحث کمک کند.

دعوت به اقدام جدید