چگونه به طور موثر سرنخ ها را در هر مرحله از قیف فروش خود مدیریت کنید

مدیریت م leadثر رهبری یکی از اصول اصلی هر تجارت موفق است. به این معنی کمک کنید تا افراد مناسب مشتری شما شوند و خرید مجدد آنها را در آینده برای آنها آسان می کند.

هنگامی که مدیریت رهبری را به درستی انجام دهید ، می توانید:

  • بالقوه های بیشتر را به مشتریان تبدیل کنید
  • ساده کردن عملیات
  • بهبود تجارب فروش

اما همیشه روشن نیست که چگونه می توان یک فرآیند مدیریت رهبری موثر ایجاد کرد.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

آیا این در مورد پاسخ سریع به سرنخ ها، مرتب و مرتب نگه داشتن CRM یا استفاده از برچسب ها و لیست های مناسب است؟

پاسخ کوتاه این است که در مورد همه موارد بالا است.

بخشهای متحرک زیادی وجود دارد ، اما مدیریت سرنخ در نهایت مربوط به مدیریت داده ها و ایجاد روابط است. یکی از بهترین راه‌ها برای مشاهده استراتژی مدیریت سرنخ از طریق لنز مدیریت چرخه زندگی داده (DLM) است. DLM شامل پنج مرحله است:

  • جمع آوری داده ها
  • ذخیره سازی داده ها
  • نگهداری داده ها
  • استفاده از داده ها
  • پاکسازی داده ها

هر کسب و کاری مراحل مشابهی را با کسب و کار شما پشت سر می گذارد ، بنابراین مهم است که هر کدام را برای مدیریت موثر سرنخ انتخاب کنید.

برای کمک به شما در به حداکثر رساندن مدیریت سرنخ در هر مرحله، در اینجا برخی از بهترین روش ها برای پیاده سازی در کسب و کار شما آورده شده است.

بهترین شیوه ها برای مدیریت موثر سرب

جمع آوری سرنخ ها

1. زمینه های فرم را برای ورود دقیق اطلاعات تنظیم کنید.

مدیریت سرنخ با افزودن سرنخ های جدید به پایگاه داده شما شروع می شود. این بخش مهمی از فرآیند است. از این گذشته ، نحوه جمع آوری سرنخ ها تعیین می کند که چگونه امور سازماندهی شده در خط پایین تر خواهند بود.

با جمع آوری سرنخ ها به صورت استاندارد ، سازماندهی شده و دقیق به خود و همکاران آینده خود لطف کنید. این کار با تنظیم زمینه های فرم برای جمع آوری بهترین داده ها در ساختار مناسب شروع می شود.

2. مقررات حفاظت از داده ها را به خاطر بسپارید

یکی از بخشهای اصلی GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) در اروپا حفاظت از داده ها با طراحی است. این به معنای ایجاد امنیت داده ها و استفاده اخلاقی در پایه های کسب و کار شما است.

اطمینان حاصل کنید که هر سرنخی که به پایگاه داده خود اضافه می کنید رضایت روشنی برای ذخیره داده های آنها داده است و شما آنها را فقط برای زمان و مقصدی که در شرایط و ضوابط خود تعریف کرده اید ذخیره می کنید.

ذخیره سرنخ ها

3. تمام سرنخ ها در CRM خود را متمرکز کنید.

اگر سرنخ‌های خود را بین چندین پلتفرم پراکنده یا در یک سیستم قدیمی که برای مدیریت تماس طراحی نشده است، پراکنده شده باشند، نمی‌توانید به طور موثر مدیریت کنید.

برای اینکه در صدر همه سرنخ ها قرار بگیرید و اجازه ندهید چیزی از بین برود، یک سیستم CRM را انتخاب کنید که به تیم شما کمک می کند تا بهترین تجارب مشتری را ارائه دهد.

4. پشتیبان گیری امن ایجاد کنید.

اگر همه داده های سرور شما بر روی یک پلتفرم واحد متمرکز باشد ، مهم است که پشتیبان گیری منظم انجام دهید. یک راه م toثر برای انجام این کار ، همگام سازی خودکار با یک سیستم مبتنی بر ابر دیگر است. این امر همچنین می تواند اطمینان از حفاظت از داده ها و همچنین حفظ حریم خصوصی مخاطبین را آسان تر کند.

حفظ داده های سرب

5. مدیریت فروش را برای فروش آسان کنید.

یک فرایند مدیریت سرنخ که متکی به ورودی دستی است کارآمد نیست. این دستور العمل خطای انسانی است.

برای به حداقل رساندن خطاها ، مدیریت سرنخ را تا حد ممکن برای تیم خود بصری کنید. شما می توانید این کار را با:

  • فرآیندهای خودکار
  • محدودیت های ورود داده ها برای اطمینان از استفاده از قالب مناسب
  • همگام سازی داده های سرور از معتبرترین برنامه شما

6. داده های خود را غنی کنید.

داده های سرب با کیفیت بالا، داده های سرب غنی شده است. این یعنی چی؟ این بدان معناست که به نمایندگان فروش شما فقط یک نام و آدرس ایمیل داده نمی شود تا با آنها کار کنند، بلکه یک دید جامع و با وضوح بالا از هر مشتری بالقوه دارند.

این می تواند شامل صنعت سرنخ، اندازه شرکت و حتی اهداف و نقاط درد بر اساس تعاملات قبلی با محتوای بازاریابی و اشکال پیشرو باشد. برنامه های غنی سازی داده ها نیز راهی مفید برای درج اطلاعات بیشتر در مورد هر سابقه تماس است.

7. سرنخ های خود را تقسیم بندی کنید.

تقسیم بندی برای هر بخش مهم است. بازاریابی را قادر می سازد تا مناسب ترین پیام ها و تبلیغات را ارسال کند. فروشندگان می توانند از آن برای ایجاد یک فرآیند خرید مناسب استفاده کنند. و تیم های خدمات می توانند اطمینان حاصل کنند که مشتریان از ارزشمندترین ویژگی های محصول یا خدمات شما مطلع هستند.

با استفاده از برچسب ها ، برچسب ها ، گروه ها و لیست های عضویت ، می توانید سرنخ های خود را در مناسب ترین بخش ها برای کل سفر مشتری سازماندهی کنید.

8. همگام سازی سرنخ ها بین برنامه ها.

اکثر مشاغل از بیش از یک برنامه برای مدیریت داده های سرنخ استفاده می کنند. بازاریابان ممکن است داده های تماس را در پلتفرمی متفاوت از همکاران فروش خود وارد کرده و به روز کنند، و داشتن چندین پلتفرم برای اهداف مختلف در یک بخش، استاندارد است.

با ایجاد یک همگام سازی خودکار بین برنامه های خود می توانید از دردسرهای به روز رسانی دستی و داده های متناقض جلوگیری کنید. با استفاده از ابزاری مانند Operations Hub ، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه همیشه آخرین و غنی ترین داده های سرب را در هر برنامه مشاهده می کنند.

9. از امتیاز دهی سرب استفاده کنید.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای مؤثرتر کردن مدیریت سرنخ، امتیازدهی به سرنخ است. این یک ویژگی مشترک CRM های پیشرفته است (اگرچه اغلب در پشت برنامه های بالاتر قرار می گیرند) که فوراً نقاط مثبت یا منفی را بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهند و تعاملاتی که با شرکت شما دارند به یک سرنخ اختصاص می دهد. این به تیم فروش شما این امکان را می دهد که فوراً آماده ترین فروش را در هر لحظه شناسایی کنند.

استفاده از داده ها

10. برای سریعترین دسترسی از اتوماسیون استفاده کنید.

بسیاری از وظایف سنگین مدیریت سرب را می توان با اتوماسیون کاهش داد. برخی از بهترین روش ها برای خودکارسازی مدیریت سرنخ شامل امتیاز دهی به سرنخ ، اختصاص و چرخش سرنخ ها و همگام سازی داده های سرور بین برنامه ها است.

11. داشبوردهای گزارش دهی روشنگری ایجاد کنید.

با تجسم داده های سرنخ خود ، می توانید دقیقاً نحوه عملکرد تیم خود را درک کنید. برای بهترین بینش ، گزارش هایی تهیه کنید که عملکرد را در مرحله قیف تجزیه می کند تا بتوانید بفهمید که تیم شما در کجا رونق دارد یا کارایی در کجا در حال شکست است.

12. سرنخ های خود را پرورش دهید.

مدیریت م leadثر سرب ، سرنخ ها را درگیر کرده و از طریق قیف حرکت می کند. در اینجاست که سرب پرورش می یابد. شما می توانید با دنباله های ایمیل به موقع و مرتبط که هر هدایت را به سمت هدفی مشخص هدایت می کند ، مانند درخواست نمایشی فروش یا مشتری شدن ، به این مهم دست یابید.

13. تخصیص خودکار سرنخ ها به بهترین مالک.

یکی دیگر از راههای مفید برای استفاده از اتوماسیون ، مسیریابی سربی است که هر هدایت جدید را بر اساس موقعیت ، نیازهای محصول ، اندازه کسب و کار یا سایر ویژگیها به سمت فروشنده یا نماینده پشتیبانی مناسب هدایت می کند.

تمیز کردن داده های سرب

14. پاکسازی های منظم را انجام دهید.

خانه داری مکرر بخش مهمی از مدیریت داده های سرب است. این داده های شما را تازه و قابل اعتماد نگه می دارد و بدون آن ، داده های پوسیده می توانند به سرعت غیرقابل مدیریت و گران شوند.

15- از تکراری پرهیز کنید.

داشتن مخاطبین تکراری در پایگاه داده شما یک مانع واقعی برای مدیریت موثر سرنخ است. برای جلوگیری از تکراری ، روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • جلوگیری از مخاطبین تکراری با همگام سازی تماس دو طرفه بین برنامه های شما. این کار موارد تکراری را حذف نمی کند ، اما به شما این امکان را می دهد تا پاک ترین داده ها را برای جلوگیری از تکراری همگام سازی کرده و داده هایی را که ممکن است با هم تداخل داشته باشند ، هوشمندانه ادغام کند.
  • رفع مخاطبین تکراری با ویژگی داخلی ارائه شده توسط برنامه های شما یا با راه حل شخص ثالث. در اینجا برخی از بهترین ابزارها برای از بین بردن موارد تکراری آمده است.

مدیریت موثر سرنخ به نحوه جمع آوری، ذخیره، نگهداری، استفاده و تمیز کردن داده های سرنخ بستگی دارد. با کمک یک CRM عالی ، فرآیندهای محکم برای پرورش و اتوماسیون و نظافت منظم خانه ، باید در راه ساده سازی قیف خود باشید.

دعوت به اقدام جدید