چگونه می توان آزمایش بازاریابی کامل را انجام داد [+ Examples]

در حالی که هیچ راه مطمئنی برای اینکه بدانید آیا کمپین شما سر به سر می گذارد وجود ندارد یا خیر ، راهی وجود دارد که بتوانید سنجید که آیا جنبه های جدید استراتژی شما مثر است یا خیر.

اگر می خواهید بدانید که آیا اجزای خاصی از کمپین شما ارزش تلاش را دارد یا خیر ، یک آزمایش بازاریابی را در نظر بگیرید.

آزمایشات بازاریابی به شما نشان می دهد که چگونه روشهای بازاریابی قبل از اجرای آنها انجام می شود. برای یادگیری نحوه انجام آزمایش و کشف انواع آزمایش هایی که می توانید انجام دهید ، به خواندن ادامه دهید.

آزمایشات بازاریابی چیست؟

آزمایش بازاریابی شکلی از تحقیقات بازار است که در آن هدف شما کشف استراتژی های جدید برای کمپین های آینده یا تأیید استراتژی های موجود است.

به عنوان مثال ، یک تیم بازاریابی ممکن است قبل از افزودن آنها به یک کمپین ، ایمیل هایی را برای بخش کوچکی از خوانندگان خود ایجاد و ارسال کند تا میزان مشارکت را بسنجد.

توجه به این نکته ضروری است که یک آزمایش بازاریابی مترادف با یک آزمون بازاریابی نیست. آزمایشات بازاریابی برای کشف انجام می شود ، در حالی که یک آزمایش نظریه ها را تأیید می کند.

چرا باید یک آزمایش بازاریابی انجام دهید؟

تصور کنید که یک آزمایش بازاریابی را یک بیمه نامه در مورد تلاش های بازاریابی آینده بگیرید. این راهی برای به حداقل رساندن خطر و اطمینان از این است که تلاش های شما با نتایج مورد نظر شما مطابقت دارد.

تصور کنید ساعت ها در جستجوی هدیه مناسب هستید. شما فکر می کنید که مورد مناسب را پیدا کرده اید ، اما بعداً متوجه شدید که با سلیقه یا علایق گیرنده شما مطابقت ندارد. هدایا با رسید دریافت می شوند ، اما در مورد کمپین های بازاریابی هیچ ضمانت بازگشتی وجود ندارد.

یک آزمایش به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، که به نوبه خود به شما امکان می دهد استراتژی خود را برای عملکرد قوی تر بهینه کنید.

انجام آزمایش بازاریابی شامل انجام تحقیقات ، ساختاربندی آزمایش و تجزیه و تحلیل نتایج است. بیایید هفت مرحله لازم را برای انجام آزمایش بازاریابی طی کنیم.

1. ایده های آزمایشی را طوفان فکری کرده و اولویت بندی کنید.

اولین کاری که باید هنگام اجرای یک آزمایش بازاریابی انجام دهید این است که لیستی از ایده ها را شروع کنید.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ به اولویت های فعلی خود نگاه کنید. برای سه ماهه بعدی یا سال آینده بر چه اهدافی تمرکز کرده اید؟

از آنجا ، داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل کنید. آیا استراتژی های گذشته شما در گذشته کار می کرد و عملکرد ضعیفی داشتید؟

با جستجوی داده های خود ، ممکن است متوجه شوید که هنوز س questionsالات بی پاسخ در مورد اینکه کدام استراتژی ها می توانند م effectiveثرتر باشند ، دارید. از آنجا ، می توانید دلایل احتمالی عملکرد پایین را شناسایی کرده و ایده های جدیدی را برای آزمایشات بعدی شروع کنید.

سپس ، می توانید ایده های خود را بر اساس ارتباط ، بهنگام بودن و بازگشت سرمایه ، رتبه بندی کنید تا بدانید ابتدا با کدام ایده ها مقابله کنید.

برای سهولت دسترسی و همکاری ، ایده های خود را بصورت آنلاین ، مانند Google Sheets ، ثبت کنید.

2. یک ایده برای تمرکز روی آن پیدا کنید.

اکنون که یک گزارش ایده دارید ، می توانید یکی را برای تمرکز انتخاب کنید.

در حالت ایده آل ، شما لیست خود را بر اساس اولویت های فعلی سازماندهی می کنید. به این ترتیب ، با پیشرفت تجارت ، اولویت های شما ممکن است تغییر کرده و بر نحوه رتبه بندی ایده های شما تأثیر بگذارد.

بگویید می خواهید تعداد مشترکان خود را تا سه ماه آینده 1000 نفر افزایش دهید. چند هفته تا شروع سه ماه فاصله دارید و پس از مشاهده داده های خود ، متوجه می شوید که کاربران پس از ورود به صفحه فرود شما تبدیل نمی کنند.

صفحه فرود شما مکانی عالی برای شروع آزمایش شما خواهد بود. این به اهداف فعلی شما مربوط می شود و بازده هنگفتی را برای سرمایه گذاری شما به همراه خواهد داشت.

حتي آزمايشات ناموفق ، يعني آزمايشاتي كه نتايج مورد انتظار را به همراه ندارند ، به طور باورنكردني ارزشمند هستند زيرا به شما در شناخت بهتر مخاطبان كمك مي كنند.

3. یک فرضیه ارائه دهید.

فرضیه ها فقط برای پروژه های علمی نیستند. هنگام انجام آزمایش بازاریابی ، اولین قدم این است که فرضیه ای را برای کنجکاوی آن آزمایش کنید.

یک فرضیه خوب برای صفحه فرود شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

    • تغییر نسخه CTA از “شروع به کار” به “به انجمن ما بپیوندید” 5 sign ثبت نام را افزایش می دهد.
    • حذف قسمت شماره تلفن از فرم صفحه فرود ، میزان تکمیل فرم را تا 25 درصد افزایش می دهد.
    • افزودن نشان امنیتی در صفحه فرود ، نرخ تبدیل را تا 10 درصد افزایش می دهد.

این یک فرضیه خوب است زیرا می توانید آن را اثبات یا رد کنید ، ذهنی نیست و اندازه گیری روشنی از دستاورد دارد.

یک فرضیه نه چندان خوب چندین عنصر را همزمان مورد بررسی قرار می دهد ، نامشخص و اندازه گیری آن دشوار است. به عنوان مثال: “با به روز رسانی عکس ها ، CTA و کپی در صفحه فرود ، باید ثبت نام بیشتری داشته باشیم.

در اینجا به این دلیل این کار نمی کند: آزمایش چند متغیر به طور همزمان در مورد آزمایش ممنوع است ، زیرا مشخص نیست که کدام تغییرات بر نتایج تأثیر می گذارد. در فرضیه نیز اشاره ای نشده است چگونه عناصر تغییر خواهند کرد و نه چیزی که یک پیروزی محسوب می شود.

تدوین فرضیه نیاز به تمرین دارد ، اما این کلید ایجاد یک آزمایش قوی است.

4. جمع آوری تحقیق.

پس از ایجاد فرضیه خود ، شروع به جمع آوری تحقیقات کنید. انجام این کار به شما دانش پیش زمینه ای در مورد آزمایشاتی که قبلاً انجام شده است می دهد و از نتایج احتمالی ایده می گیرد.

تحقیق در مورد آزمایش شما می تواند در صورت نیاز فرضیه خود را اصلاح کنید.

فرضیه شما این است که “تغییر نسخه CTA از” شروع به کار “به” به انجمن ما بپیوندید “5 sign ثبت نام را افزایش می دهد.” شما ممکن است تحقیقات بیشتری در بازار انجام دهید تا ایده های خود را در مورد شخصیت کاربر خود معتبر کنید و اگر آنها با رویکردی متمرکز بر جامعه بهتر جواب دهند.

اگر به صفحات فرود رقبای خود نگاه کنید و ببینید از چه استراتژی هایی در طول تحقیقات شما استفاده می کنند ، مفید خواهد بود.

5. معیارهای خود را انتخاب کنید.

پس از جمع آوری تحقیقات ، می توانید انتخاب کنید که کدام خیابان را انتخاب کرده و چه معیارهایی را اندازه گیری کنید.

به عنوان مثال ، اگر در حال انجام آزمایش خط موضوع ایمیل هستید ، نرخ باز معیار مناسبی برای ردیابی است.

برای یک صفحه فرود ، احتمالاً تعداد ارسال ها را در طول دوره آزمایش ردیابی می کنید. اگر در حال آزمایش روی یک وبلاگ هستید ، ممکن است روی زمان متوسط ​​صفحه تمرکز کنید.

همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی را دنبال می کنید و س questionالی که می خواهید با آزمایش خود به آن پاسخ دهید.

6. آزمایش را انجام دهید.

اکنون زمان ایجاد و انجام آزمایش فرا رسیده است.

بسته به آنچه در حال آزمایش هستید ، ممکن است این یک پروژه چند منظوره باشد که نیاز به همکاری با تیم های دیگر دارد.

به عنوان مثال ، اگر CTA صفحه فرود جدیدی را آزمایش می کنید ، احتمالاً به یک copywriter یا نویسنده UX نیاز دارید.

همه افرادی که در این آزمایش مشارکت دارند باید بدانند:

  • فرضیه و هدف آزمایش
  • جدول زمانی و مدت زمان
  • معیارهایی که پیگیری می کنید

7. تجزیه و تحلیل نتایج.

پس از انجام آزمایش ، نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.

شما می خواهید داده های کافی برای اهمیت آماری جمع آوری کنید.

از معیارهایی که در مرحله دوم تصمیم گرفته اید استفاده کنید و نتیجه بگیرید که آیا فرضیه شما درست بوده است یا خیر.

شاخص های اصلی موفقیت معیارهایی هستند که شما تمرکز بر آنها را انتخاب کرده اید.

برای مثال ، برای مثال صفحه فرود ، آیا ثبت نام ها در نتیجه نسخه جدید افزایش یافته است؟ اگر نرخ تبدیل به هدف برسد یا بالاتر باشد ، آزمایش موفقیت آمیز تلقی می شود و شما باید آن را پیاده کنید.

در صورت عدم موفقیت ، تیم شما باید در مورد دلایل احتمالی بحث کند و به صفحه طراحی برگردد. این آزمایش ممکن است ایده های عناصر جدید را برای آزمایش جرقه بزند.

اکنون که می دانید چگونه یک آزمایش بازاریابی را انجام دهید ، بیایید چند روش مختلف را برای اجرای آنها بررسی کنیم.

نمونه های آزمایش بازاریابی

انواع مختلفی از آزمایش های بازاریابی وجود دارد که می توانید با تیم خود انجام دهید. این تست ها به شما کمک می کند تا نحوه اجرای جنبه های کمپین خود را قبل از اینکه کمپین را به طور کلی اجرا کنید ، تعیین کنید.

تست A/B یکی از روشهای محبوب بازاریابی است که در آن دو نسخه از یک صفحه وب ، ایمیل یا پست اجتماعی به مخاطبان ارائه می شود (به طور تصادفی به نصف تقسیم می شود). این آزمون تعیین می کند که کدام نسخه با مخاطبان شما عملکرد بهتری دارد.

این روش مفید است زیرا می توانید ترجیحات کاربرانی را که از محصول شما استفاده می کنند بهتر درک کنید.

در زیر انواع آزمایش هایی را که می توانید انجام دهید پیدا کنید.

1. وب سایت

وب سایت شما بدون شک مهمترین دارایی دیجیتال شما است. به این ترتیب ، شما باید مطمئن شوید که عملکرد خوبی دارد.

اگر نرخ پرش شما زیاد است ، متوسط ​​زمان در صفحه کم است ، یا بازدیدکنندگان شما به روشی که می خواهید در سایت شما حرکت نمی کنند ، ممکن است زمان اجرای آزمایش فرا رسیده باشد.

2. صفحات فرود

صفحات فرود برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ استفاده می شود. اگر صفحه فرود شما عملکرد ضعیفی دارد ، اجرای آزمایش می تواند بازده بالایی داشته باشد.

نکته جالب در مورد اجرای یک آزمایش در صفحه فرود این است که معمولاً فقط چند عنصر برای آزمایش وجود دارد: تصویر پس زمینه ، کپی ، فرم و CTA.

3. CTA ها

آزمایش با CTA های مختلف می تواند تعداد افرادی را که با محتوای شما درگیر می شوند افزایش دهد.

به عنوان مثال ، به جای استفاده از “اکنون بخر!” برای جلب مشتریان ، چرا سعی نکنید ، “بیشتر بیاموزید.”

همچنین می توانید رنگ های مختلف CTA را بر خلاف کپی آزمایش کنید.

4. کمپین های رسانه ای پولی

روشهای مختلفی برای آزمایش تبلیغات وجود دارد.

نه تنها می توانید تبلیغات را در بسترهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام تبلیغات بیشتر به مخاطبان شما می رسد ، بلکه می توانید نوع آگهی ایجاد شده را نیز آزمایش کنید.

متحرک سازی تبلیغات به عنوان یک منبع بزرگ GIF در محل کار ، راهی عالی برای جلب توجه مشتریان بالقوه است. آنها ممکن است برای نام تجاری شما عالی عمل کنند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که فیلم های کوتاه یا تصاویر ثابت بهتر کار می کنند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی در اینستاگراماین تبلیغ اینستاگرامی از ما واقعاً غریبه نیستیم از چند رسانه ای برای برجسته کردن پست خود استفاده می کند. اگر تبلیغات PPC را آزمایش می کنید ، سعی کنید آن تبلیغات را متنوع کنید تا توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنید.

علاوه بر این ، ممکن است انواع مختلف کپی را با تبلیغات خود اجرا کنید تا ببینید کدام زبان مخاطبان را مجبور به کلیک می کند.

برای به حداکثر رساندن بازدهی تبلیغات (ROAS) ، آزمایش هایی را در کمپین های رسانه ای پولی خود انجام دهید.

4. بسترهای رسانه های اجتماعی

آیا سایتی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که از آن استفاده نمی کنید؟ به عنوان مثال ، مارک های سبک زندگی ممکن است توییتر و اینستاگرام را در اولویت قرار دهند ، اما پیاده سازی Pinterest در را برای مخاطبان دست نخورده باز می کند.

شما ممکن است آزمایش کنید که چه هشتگ ها یا تصاویری را که در برخی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید ، ببینید تا عملکرد آنها را به خوبی مشاهده کنید.

هرچه بیشتر از پلتفرم های اجتماعی خاصی استفاده کنید ، تکرارهای بیشتری را می توانید بر اساس پاسخ مخاطبان خود ایجاد کنید.

حتی ممکن است از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود برای تعیین اینکه بر کدام کشورها یا مناطق باید تمرکز کنید استفاده کنید – برای مثال ، کشور من تجزیه و تحلیل توییتردر زیر نشان می دهد که اکثر مخاطبان من در کجا ساکن هستند.

تجزیه و تحلیل شخصی توییتر

اگر متناوباً دیدم که بیشتر مخاطبانم از هند هستند ، شاید لازم باشد استراتژی اجتماعی خود را تغییر دهم تا مطمئن شوم که به منطقه زمانی هند رسیدگی کرده ام.

هنگام آزمایش مناطق زمانی مختلف ، توجه داشته باشید که محتوا مختص مخاطبانی باشد که سعی می کنید به آنها دسترسی پیدا کنید.

5. کپی کنید

نسخه شما – متنی که در کمپین های بازاریابی برای ترغیب ، اطلاع رسانی یا سرگرمی مخاطبان استفاده می شود – می تواند استراتژی بازاریابی شما را ایجاد یا شکست دهد.

اگر با مخاطبان خود در ارتباط نیستید ، پیام شما ممکن است طنین انداز شود. شاید شما شخصیت کاربر خود را کامل نکرده اید یا تحقیقات محدودی انجام داده اید.

به این ترتیب ، ممکن است مفید باشد که مخاطب از چه لحن و مفاهیمی لذت می برد. آزمایش A/B یک راه عالی برای انجام این کار است ، همچنین می توانید نظرات و گروه های متمرکز را برای درک بهتر مخاطبان خود اجرا کنید.

6. ایمیل

بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از بهترین کانال های دیجیتالی برای رشد و پرورش مشتریان برتر است.

اگر نرخ های اشتراک کم باز یا زیاد لغو اشتراک دارید ، ارزش آزمایش دارد تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزی بهتر پاسخ خواهند داد.

شاید خطوط موضوعی شما بیش از حد غیر شخصی یا نامشخص باشند. یا محتوای ایمیل شما بسیار طولانی است.

با بازی کردن با عناصر مختلف در ایمیل خود ، می توانید استراتژی مناسب برای رسیدن به مخاطبان خود را مشخص کنید.

در نهایت ، آزمایش های بازاریابی راهی مقرون به صرفه برای به دست آوردن تصویری از نحوه عملکرد ایده های محتوای جدید در کمپین بعدی شما هستند ، که برای اطمینان از ادامه لذت مخاطبان بسیار مهم است.

نکته ویراستار: این پست در ابتدا در دسامبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

کیت تست نهایی A/B