چگونه می توان تصمیمات مبتنی بر داده را با یکپارچه سازی برنامه های خود فعال کرد

پایگاه داده کسب و کار شما چقدر بزرگ است؟ از لحظه ای که شخصی به محصول یا خدمات شما علاقه مند می شود و مدت زیادی پس از خرید ، شما در حال جمع آوری داده ها هستید – و می تواند به سرعت تکثیر شود.

به لطف پلتفرم‌های مبتنی بر ابر، حتی کسب‌وکارهای کوچک به ابزارهای متنوعی برای جمع‌آوری حجم عظیمی از اطلاعات دسترسی دارند. اما افتادن در دام “بیشتر بهتر است” آسان است در حالی که واقعا کیفیت داده های شما از همه مهمتر است.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

از این گذشته، جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات، چالش کمتری نسبت به مدیریت کارآمد داده ها و تضمین کیفیت آن است. سپس ، و فقط در آن صورت ، صاحبان مشاغل می توانند تصمیمات مبتنی بر داده مانند نحوه انجام موارد زیر را اتخاذ کنند:

  • کسب و کار خود را برای مطابقت با تقاضای مصرف کنندگان متمرکز کنید
  • بهترین تجربیات مشتری را ارائه دهید
  • محصولات جدید معرفی کنید
  • محتوای بازاریابی را شخصی سازی کنید
  • مقیاس م effectivelyثر
  • بودجه خود را کانال کنید

بیایید دو مانع بزرگ مدیریت داده و نحوه استفاده از فناوری برای غلبه بر آنها را بررسی کنیم تا بتوانید تصمیمات مبتنی بر داده بیشتری بگیرید.

موانع مدیریت داده

1. حجم عظیم داده از منابع مختلف

طبق گزارش سعادتمند 2020 ، متوسط ​​مشاغل کوچک از 102 برنامه مختلف و مشاغل متوسط ​​بازار به طور متوسط ​​از 137 برنامه استفاده می کنند.

تیم بازاریابی شما حداقل به یک ابزار برای تولید سرنخ، بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون نیاز دارد. در همین حال ، تیم فروش شما از CRM استفاده می کند و تیم حسابداری شما امور مالی شما را با نرم افزار دیگری مدیریت می کند. سپس برنامه هایی برای عملیات تجاری روان مانند GSuite یا Outlook ، فروشگاه تجارت الکترونیک شما ، پلت فرم های نظرسنجی و VoIP وجود دارد.

همه این برنامه‌ها حاوی داده‌های مرتبط با مشتری و سرنخ از تعامل با سرنخ‌ها، مشتریان بالقوه یا مشتریان در مراحل مختلف سفرشان هستند.

هنگامی که برنامه‌هایی را برای پشته SaaS خود انتخاب می‌کنید، ممکن است یک راه‌حل همه کاره را برای کاهش پیچیدگی و اتصال منابع داده مختلف برای ارائه دامنه وسیع‌تری از داده‌های مشتری انتخاب کنید. به عنوان مثال، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند در طول سفر مشتری، تولید، جذب، امتیازدهی و پرورش شما را تحت کنترل درآورد.

سیستم ها یا هاب های یکپارچه برای سایر زمینه های کسب و کار شما مانند فروش، امور مالی یا تجارت الکترونیک وجود دارد. اما با پیشرفت کسب و کار شما ، احتمالاً ابزارهای بیشتری را در کنار آنها برای افزودن قابلیت ها و مدیریت نقاط تماس بیشتر مشتری به کار می گیرید.

این ابزارها روش خاصی برای ذخیره داده ها دارند و مشکل این است که اکثر آنها در واقع “با یکدیگر صحبت نمی کنند”. عدم ارتباط بین برنامه ها منجر به چالش اصلی مدیریت داده برای مشاغل در هر اندازه می شود: سیلوهای داده.

2. سیلوهای داده

نرم‌افزار Cloud بسیاری از کارها را برای کسب‌وکارها آسان‌تر کرده است: می‌توانید در هر مکانی کار کنید، در هر دستگاهی به‌روز باشید و به به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری تکیه نکنید. اما حتی زمانی که از برنامه های مبتنی بر ابر در سراسر کسب و کار خود استفاده می کنید، بیشتر آنها به صورت بومی یکپارچه نیستند.

در نتیجه، قطعات کمی از داده های مشتری در این برنامه ها جدا می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، شما مشکل سیلو داده دارید.

سیلوهای داده می توانند برای مشاغل کریپتونیت باشند. آنها وقتی داده های شما ایزوله هستند، نتوانید دید 360 درجه از مشتریان خود را داشته باشید. از آنجایی که هر یک از تیم های شما به زیر مجموعه داده های خاص خود نگاه می کنند ، تصمیمات به ندرت تراز می شوند و قطعاً توسط داده هایی که برای همه مهم است هدایت نمی شوند.

حتی وقتی ارتباط خوبی بین تیم ها وجود داشته باشد ، به اشتراک گذاری داده های با کیفیت چالش های ساختاری خود را دارد. بسیاری از تیم های فروش به طور تصادفی وقت خود را در مورد سرنخ هایی صرف می کنند که همکاران بازاریابی آنها قبلاً آنها را سرد تشخیص داده اند.

هنگامی که ادغام های بومی در دسترس نیستند، بهترین راه برای داشتن داده های مناسب در ابزارهای مناسب است از طریق خدمات یکپارچه سازی شخص ثالث.

به عنوان مثال، استفاده از یک راه حل یکپارچه سازی می تواند به شما کمک کند تا بخش های مختلف در کسب و کار خود را با داشتن:

  1. سرنخهای مناسب بازاریابی و اطلاعات مربوط به صلاحیت آنها در CRM
  2. ویژگی های مناسب مشتری که توسط CRM در ابزار بازاریابی جمع آوری شده است

داده های یکپارچه برای تصمیمات مبتنی بر داده ضروری است

جمع آوری حجم عظیمی از داده ها دیگر مشکلی نیست. چالش امروز مدیریت کارآیی داده ها و اجتناب از سیلوها است.

سیستم های یکپارچه و راه حل های همگام سازی به شما امکان می دهد اطلاعات مناسب را در ابزار مناسب و در زمان مناسب در اختیار داشته باشید. آن وقت و تنها در این صورت است که می توانید دید واضح و کاملی از مشتریان خود داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد تا از داده ها برای روشن کردن بهترین مسیر پیش رو استفاده کنید نه تصمیم گیری بر اساس احساس روده یا تجربه گذشته به تنهایی.

علاوه بر این، همگام‌سازی داده‌ها، تیم‌های شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و دیدگاه آن‌ها را نسبت به مشتری همسو می‌کند. داشتن ابزارهای شما برای “صحبت کردن با یکدیگر” همچنین می تواند چیزی بسیار با ارزش برای همه مشاغل ایجاد کند: زمان.

دعوت به اقدام جدید