13 نمونه از بازاریابی الگوهای رفتاری + 4 بهترین شیوه برای دنبال کردن

فیدهای رسانه های اجتماعی من از 90 درصد میم تشکیل شده است.

آنها معمولاً توسط افرادی ارسال می شوند که من آنها را دنبال می کنم ، اما هر چند وقت یکبار ، یک نام تجاری یک الگوی رفتاری ارسال می کند و چرخش خود را روی آن اضافه می کند. وقتی درست انجام شود ، آن ها مارک هایی هستند که من بیشتر با آنها درگیر هستم.

آنچه قبلاً برای Millennials و Gen Z به عنوان روندی اختصاص داده می شد ، اکنون به روشی م effectiveثر برای تعامل برندها با مخاطبان تبدیل شده است.

بیایید در مورد بازاریابی میم صحبت کنیم ، چگونه می توانید از آن استفاده کنید و نمونه هایی از مارک های مناسب برای آن را ببینید.

یک پیش زمینه سریع در مورد میم ها – آنها مفاهیم ، رفتارها یا ایده هایی هستند که در اینترنت پخش می شوند. میم می تواند هر نوع قالب رسانه ای از جمله GIF ، ویدئو ، متن-پست یا تصویر اصلی باشد.

بازاریابی یکسان

الگوهای رفتاری واقعاً موفق مانند آتش سوزی گسترده شدند. دقیقاً به همین دلیل است که بازاریابان می خواهند از این قطعات خلاقانه در حال حاضر برای بازاریابی خود استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی میم ، تلاش کم آن است. بیشتر کارها قبلاً انجام شده است: در سراسر رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و مفهوم روشنی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که الگوی رفتاری را با نام تجاری خود متناسب کرده و “ارسال” را فشار دهید.

علاوه بر این ، میم ها به جمع آوری اجتماعات کمک می کنند. کاربران نه تنها وسوسه می شوند که آنها را دوست داشته باشند و درباره آنها نظر بدهند ، بلکه می خواهند آنها را به اشتراک بگذارند.

اکنون که مزایای استفاده از بازاریابی میم را می دانیم ، بیایید به چند نمونه از الگوهای رفتاری برند در طبیعت برسیم.

نمونه های بازاریابی میم

1. Kai Collective

نمونه بازاریابی میم توسط Kai Collective

منبع تصویر

میم های ووجک سیاه در پاییز سال 2020 در شبکه های بین المللی پخش شد. فقط در دسامبر همان سال بود که ویروسی شد و کاربران نسخه مخصوص خود را از این میم خنده دار ایجاد کردند.

Kai Collective یکی از آنها بود.

مفهوم پشت این الگوی رفتاری خاص – من می گویم خاص زیرا انواع مختلفی از این میم وجود دارد – ساده است: یک دختر سیاهپوست با یک دختر سیاهپوست دیگر ملاقات می کند ، آنها بر سر چیزی پیوند می یابند و دوست می شوند.

Kai Collective نسخه اختصاصی این میم را برای برجسته کردن محصول خود ، یک صفحه چاپی ، ایجاد کرد. به جای افزودن ساده متن ، آنها با افزودن لباس خود و تبدیل آن به یک الگوی رفتاری واقعاً یک قدم جلوتر رفتند.

2. معجون زنده

نمونه بازاریابی میم توسط The Living Potion

منبع تصویر

هنگامی که خواننده دریک جلد آلبوم “Certified Lover Boy” خود را منتشر کرد ، بلافاصله ویروسی شد.

این هنرمند به هدف خود برای ایجاد یک جلد قابل استفاده برای الگوها دست یافته بود و عموم مردم برای ایجاد نسخه های خود وقت نمی گذاشتند.

این عطر نه تنها محصول خود را در الگوی رفتاری قرار داد ، بلکه هر کدام را برای یادآوری بهتر برچسب گذاری کرد.

این یک مثال عالی از نحوه استفاده از یک میم است که سرگرم کننده است اما به نام تجاری شما نیز ارتباط دارد.

3. سرب قوی Netflix

نمونه بازاریابی میم توسط Netflix

منبع تصویر

تیم رسانه های Netflix در یک مورد عالی است؟ ایجاد الگوهای رفتاری خود.

این مارک اغلب مفهوم را در پشت یک الگوی رفتاری محبوب قرار داده و آن را با تصویر خاص خود بازآفرینی می کند.

Netflix از کتابخانه رسانه ای گسترده خود برای ایجاد مجدد الگوهای رفتاری مرتبط و خنده دار مانند تصویر بالا استفاده می کند.

4. مو روکا

نمونه بازاریابی میم توسط روکا مو

منبع تصویر

لیست اپلیکیشن ها بدون اپرا وینفری کامل نمی شود.

این یکی از ویژه ترین “اپرا با مگان و هری” بود.

علاوه بر خط نمادین-و احتمالاً بهترین س interviewال مصاحبه بعدی تمام دوران-“سکوت کردی یا ساکت شدی؟“این تصویر به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد.

این نشان می دهد که وینفری دستان خود را به نشانه عدم تایید بالا می برد و به دور چشم می دوزد.

مارک مراقبت از مو Ruka Hair نسخه مخصوص خود را از این میم ایجاد کرد تا به یک درد مهم برای کاربران ژل اشاره کند.

میم ها بسیار محبوب هستند زیرا قابل ارتباط هستند. اگر نام تجاری شما ایده های الگوهای رفتاری را طوفان مغزی می کند ، به شخصیت کاربر خود فکر کنید. آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟ آنها چگونه به آن چالش ها نزدیک می شوند؟

احتمالاً جوابی طنزآمیز و ارزشمند برای الگوهای رفتاری پیدا خواهید کرد.

5. Diamond Express Travels

نمونه بازاریابی میم توسط Diamond Express Travels

منبع تصویر

دریک خواننده رپ چهره چندین میم بوده است. این همان چیزی است که الهام بخش آخرین جلد آلبوم او بود ، همانطور که در بالا به آن اشاره شد.

الگوی رفتاری اصلی نشان می دهد که او از چیزی که ارائه کرده است اجتناب کرده یا از آن بیزار است ، سپس با گزینه جدیدی که ارائه کرده است موافقت می کند.

در واقع ، این از یک موزیک ویدیو گرفته شده است که هنرمند هنگام رقصیدن آن را گرفته است. اما ما داستانهای میم را برای زمان دیگری ذخیره می کنیم.

آژانس مسافرتی Diamond Express Travels از الگوی رفتاری برای برجسته کردن نقطه دردی که بسیاری از مسافران ممکن است داشته باشند استفاده می کند: بار برنامه ریزی و رزرو تعطیلات خود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید افزودن لوگوی آنها است.

به دلیل میزان اشتراک گذاری میم ها ، مارک ها تشویق می شوند تا لوگو یا نام خود را در یک میم اضافه کنند تا اطمینان حاصل شود که هنگام انتشار پست آنها در ذهن باقی می ماند.

6. Hydrop.io

نمونه بازاریابی میم توسط Hydrop.io

منبع تصویر

من در چند سال گذشته بارها دیده ام که این میم در حال مرگ است و دوباره زنده می شود.

با یک نگاه به تصویر متوجه می شوید که دقیقاً چه اتفاقی می افتد: مردی که در وسط نشان داده شده است توسط کسی که از کنار او عبور می کند و وقتی با شخص دیگری است ، حواس او را پرت می کند.

Hydrop.io ، یک شرکت آب مستقر در هند ، این الگو را برای نشان دادن نحوه مشاهده مخاطبان هدف خود در انواع مختلف آب ایجاد کرده است. و ، آنها با برجسته کردن مزایای آب قلیایی ، بیشتر در این ایده غوطه ور می شوند.

گاهی اوقات ، میم به خودی خود صحبت می کند. در این حالت ، می توانید از آن برای تکمیل پیامی که می خواهید برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید استفاده کنید.

7. تاکریا خروس سیاه

نمونه بازاریابی میم توسط Black Rooster Taqueria

منبع تصویر

گاهی اوقات ، یک میم اپرا کافی نیست.

در اینجا یک مثال دیگر از این که چگونه مصاحبه ای که 17.1 میلیون بیننده را به خود جلب کرد ، منجر به ایجاد الگوهای رفتاری متعدد برای لذت ما شد.

در این مورد ، رستوران مکزیکی Black Rooster Taqueria برای به اشتراک گذاشتن پیشنهاد ارزشمند خود از رویکرد ساده ای استفاده کرد: چرا وقتی می توانید تورتیلا ذرت تازه و اصیل تهیه کنید ، با تورتیلا های آرد سرد و ملایم برخورد کنید؟

اگر به تازگی این مارک را کشف کرده اید ، این الگو کمی در مورد آنها به ما می گوید در حالی که یک خنده سریع را برانگیخته است.

8. میپسوماژن

نمونه بازاریابی میم توسط Mypsomagen

منبع تصویر

مت گالا مولد غیر رسمی الگوهای رفتاری است.

هر سال ، می توانید انتظار داشته باشید که ده ها الگوی رفتاری ایجاد شده از ظاهر افراد مشهور در این رویداد پر ستاره مشاهده کنید.

این یکی شامل خواهران کندال جنر و کیم کارداشیان است و در زمینه های مختلف ، قبل و بعد ، نور و تاریکی ، مثبت و منفی کار می کند.

شرکت بیوتکنولوژی Mypsomagen با هوشمندی این محصول را با نام Gutbiome+ معرفی کرد.

وقتی یک الگوی رفتاری به درستی انجام شود ، باید مخاطبان شما را بخنداند و علاقه مند شوند که با مارک شما درگیر شوند.

9. باشگاه پوست تمیز

نمونه بازاریابی میم توسط باشگاه پوست پاک

منبع تصویر

یکی دیگر از چهره های محبوب در الگوهای رفتاری ، برنی سندرز سیاستمدار نیست.

وقتی او در اینترنت به دلیل ظاهری کاملا بدون استفاده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری 2020 گشت نمی زند ،

من کاملاً مطمئن نیستم که چه چیزی باعث شد این میم ویروسی شود ، اما هنگامی که این اتفاق افتاد ، هر کس پایان این جمله را برای مطابقت با خواسته های خود تغییر می دهد.

برای مارک ها ، این یک روش سرگرم کننده است که مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید و از آنها بخواهید اقدامی خاص انجام دهند.

10. قهوه خالص

مثال بازاریابی میم توسط قهوه خالص

منبع تصویر

میم ها می توانند از هر تصویری خارج شوند ، مهم نیست چقدر قدیمی یا با کیفیت باشد. اگر یکی از کاربران رسانه های اجتماعی چیزی خنده دار از آن ایجاد کند ، این پتانسیل گسترش و استفاده در سراسر جهان را دارد.

این الگو از فیلم جنگ ستارگان 2002 ، “قسمت دوم – حمله کلون ها” ، تهیه شده است.

این مکالمه بین دو نفر را نشان می دهد زیرا یکی چیزی را می گوید که شادی و هیجان را برای دیگری به ارمغان می آورد. این تا زمانی است که آنها متوجه می شوند که ممکن است به این خوبی نباشد.

نام تجاری قهوه خالص قهوه نه تنها مخاطب خود را در مورد موضوعی که ممکن است از آن آگاه نباشند آموزش می دهد ، بلکه ارزش خود را در این فرآیند افزایش می دهد.

همانطور که در این مثال نشان داده شده است ، میم ها فرصتی عالی برای برجسته کردن مواردی هستند که مارک شما در حل یا حل آنها کمک می کند.

11. یاپی

نمونه بازاریابی میم توسط Yappy

منبع تصویر

این میم قدیمی است اما خوب است.

این میم از حل تغییرات از درام های تلویزیونی گرفته تا توسعه نظریه های توطئه ، در زمینه های مختلف کار می کند.

در این مثال ، مارک فروشگاه حیوان خانگی Yappy با مخاطبان اصلی خود ، احتمالاً دوستداران حیوانات که تمایل دائمی به فرزندخوانده شدن دارند ، مضحک می شود.

هنگامی که شخصیت کاربر خود را می شناسید و درک می کنید ، می توانید الگوهای رفتاری ایجاد کنید که واقعاً با مخاطبان شما مطابقت داشته باشد و منجر به نرخ تعامل بیشتر شود.

12. تلفر

نمونه بازاریابی میم توسط Telfar

منبع تصویر

اگر نمیتوانید الگوی رفتاری متناسب با نام تجاری خود پیدا کنید ، آن را بسازید. این دقیقاً همان کاری است که برند کیف لوکس Telfar انجام داد.

آنها دو فریم ثابت از فیلم 2004 ، “جوجه های سفید” ، گرفتند و بخشی از خط اصلی را با فیلم خود جایگزین کردند.

در این مورد کاملاً مناسب است و یک مثال عالی از نحوه استفاده از رسانه های موجود برای استفاده شخصی شما است.

13. آنیما زنبق

نمونه بازاریابی میم توسط آنیما ایریس

منبع تصویر

عبارت “چگونه شروع شد … چگونه پیش می رود” توییتر را در قسمت بهتری از سال 2020 به خود اختصاص داد.

نکته جالب این است که بر خلاف اکثر میم ها که ماندگاری کوتاهی دارند ، پیر می شود. این روندی است که مارک ها می توانند در به اشتراک گذاشتن داستان اصلی خود در آن شرکت کنند.

مارک کیف های مجلل Anima Iris تصاویری از مدیرعامل خود در مراحل اولیه مارک را به جایی که امروز است به اشتراک گذاشت.

این نوع روند به نام تجاری شما اجازه می دهد تا با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و کاربران را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما دعوت کند.

بازاریابی میم راهی مطمئن برای ایجاد جامعه و افزایش آگاهی از نام تجاری شما است. با در نظر گرفتن این موضوع ، می خواهید مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید.

1. در برند بمانید.

مانند هر استراتژی بازاریابی ، می خواهید مطمئن شوید که الگوی رفتاری شما برای برند شما معتبر است. نکته در مورد روندها این است که همه می خواهند سریع بپرند و مطمئن شوند که قطار را از دست نمی دهند.

نکته این است که هر الگوی رفتاری ویروسی مناسب نام تجاری شما نخواهد بود. در مورد اینکه چه میمی ایجاد می کنید و کدام را رها می کنید گزینشی باشید.

2. توهین آمیز نباشید.

در همان یادداشت ، مطمئن شوید که الگوی رفتاری شما توهین آمیز نیست.

هنگامی که مارک ها بدون تفکر در مورد مفاهیم به تفریح ​​میم می پیوندند ، می توانند خود را در آب داغ قرار دهند. در اینجا چند س toال وجود دارد که باید قبل از عضویت در آن بپرسید. آیا میم:

  • گروه یا جامعه خاصی را مسخره کنید؟
  • شامل توهین ، توهین یا کلمات متهم می شود؟
  • به استفاده از تصاویر یا زبان پیشنهادی تکیه می کنید؟

اگر به هر یک از این س questionsالات “بله” پاسخ دادید ، ممکن است بخواهید در استفاده از آن تجدید نظر کنید.

3. قوانین غیر رسمی الگوهای رفتاری را دنبال کنید.

هیچ چیز بدتر از یک الگوی رفتاری اشتباه وجود ندارد.

مانند زمانی که والدین از اصطلاحات عامیانه نوجوانان در شرایط اشتباه استفاده می کنند ، تلخ است و شما را مانند یک انگشت شست برجسته نشان می دهد.

در اینجا دستورالعمل هایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • کوتاه و شیرین بیان کنید.
  • از متون قابل خواندن و بزرگ استفاده کنید.
  • بعد از سفارشی سازی مطمئن شوید که میم شما هنوز قابل تشخیص است.
  • سعی نکنید معنای میم را تغییر دهید ، زیرا ممکن است کاربران را گیج کند.
  • از درج CTA در الگوی رفتاری خود خودداری کنید.

4. در حالی که اتو گرم است ضربه بزنید.

در حالت ایده آل ، می خواهید میم خود را در اوج خود به اشتراک بگذارید ، نه زمانی که قبلاً دور زده است.

از آنجا که به محض از بین رفتن علاقه ، شما ممکن است کشش مورد نظر خود را از مخاطبان خود دریافت نکنید.

هر زمان که برای نام تجاری شما منطقی به نظر می رسد ، از بازاریابی میم استفاده کنید. این یک راه ساده اما خلاقانه برای به اشتراک گذاشتن روایت برند شما در حالی است که مخاطبان خود را درگیر می کند.

دعوت به اقدام جدید