هر سال، مصرف کنندگان متفاوت از سال قبل هزینه می کنند. این به این دلیل است که ترجیحات آنها در حال تغییر است، اولویتهایشان تغییر میکند و رفتارهایشان کاملاً مثل قبل نیست. بنابراین بازاریابان چگونه باید انتظارات خود را در سال جدید برآورده کنند؟ با انجام پیش بینی های مبتنی بر داده ها.
برای کمک به بازاریابان و متخصصان کسب و کار برای آماده شدن برای مسیر پیش رو، یک نظرسنجی دوسالانه از بیش از 600 بزرگسال آمریکایی در ژانویه 2023 انجام دادیم که به عنوان گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان شناخته می شود تا درباره آخرین روندها و داده های مصرف کننده بیشتر بدانیم. در اینجا، ما سه پیشبینی بزرگ رفتار مصرفکننده خود را بر اساس تحقیقات وبلاگ HubSpot به اشتراک میگذاریم.
پیش بینی رفتار مصرف کننده برای سال 2023
1. مصرف کنندگان محصولات را بر اساس توصیه های اینفلوئنسرها نسبت به جایگزین ها خریداری خواهند کرد.
تحقیقات وبلاگ HubSpot نشان داد که 17٪ از کاربران رسانه های اجتماعی محصولی را بر اساس توصیه اینفلوئنسر خریداری می کنند و این تعداد در بین Gen Z به 32٪ می رسد. علاوه بر این، 27٪ از کاربران رسانه های اجتماعی اینفلوئنسرهای مجازی را دنبال می کنند.
بازاریابی دهان به دهان آنلاین مسری است و برندهایی که به قدرت توصیه های اینفلوئنسرها اذعان دارند در سال 2023 چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارند.
به عنوان مثال، Olipop، یک شرکت جایگزین نوشابه جدید، حضور گسترده ای در TikTok دارد. با استفاده از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، این برند جدید محبوب بیش از 180000 دنبال کننده جمع کرده است که ناشی از بررسی های مثبت در مورد طیف طعم محصولات این شرکت و مزایای سلامتی نسبت به انتخاب نوشابه سنتی است.
منبع تصویر
مصرفکنندگان میخواهند به توصیههای افرادی که با آنها ارتباط دارند اعتماد کنند، بنابراین اگر افراد با علایق، سلیقهها یا حتی ظاهر مشابه را ببینند که نسبت به محصولی تحسین میکنند، به احتمال زیاد میخواهند آن را امتحان کنند.
2. مصرف کنندگان بیشتر در بستر رسانه های اجتماعی خرید می کنند.
و این فقط داده های ما نیست که این روند را نشان می دهد. استفاده از رسانه های اجتماعی به طور کلی در حال افزایش است و کاربران هر روز زمان بیشتری را در این سیستم عامل ها صرف می کنند. منطقی است که انتظار داشته باشیم خرید یا افزایش علاقه به محتوای برند منجر به خرید آنلاین بیشتر شود.
منبع تصویر
3. مصرفکنندگان از شرکتهایی که از آنها خرید میکنند، انتخابکنندهتر خواهند بود.
سه نگرانی بزرگ کاربران رسانه های اجتماعی در هنگام خرید در پلتفرم های اجتماعی این است که شرکت ها قانونی نیستند (54٪)، اینکه آنها نمی توانند بازپرداخت کنند (48٪) و نگرانی در مورد کیفیت محصولات فروخته شده (44%).
ما پیشبینی میکنیم که مصرفکنندگان بیشتری از رسانههای اجتماعی خرید کنند، با این حال، مارکهایی که از آنها خرید میکنند باید قبل از اینکه انتظار داشته باشند خریداران روی خرید کلیک کنند، مشروعیت، کیفیت و خطمشی خود را اثبات کنند.
برندهایی که در رسانه های اجتماعی حضور دارند باید هویت برند خود را اصلاح کنند تا قابل اعتمادتر باشند و انتظارات واقع بینانه ای را برای دنبال کنندگان در مورد تصویر و ویژگی های یک محصول ایجاد کنند.
مراقب رفتار مصرف کننده باشید
رفتار مصرف کننده با پیشرفت سال تغییر خواهد کرد و بازاریابان باید سعی کنند با استفاده از تصمیم گیری آگاهانه درک کنند. در حالی که اینها فقط پیش بینی هستند، شما باید مخاطبان هدف خود را برای هر گونه تغییر در رفتار آنها که می توانید برای وفادار نگه داشتن آنها آماده کنید، مطالعه کنید.