4 نکته برای پاکسازی داده های مشتری

آدرس های ایمیل قدیمی ، مخاطبین تکراری ، نام های غلط املایی … اینها مانع تلاش های بازاریابی و فروش شما هستند.

از این گذشته ، CRM و ابزارهای بازاریابی شما به اندازه داده هایی که در آنها دارید قوی است. اگر داده های بی کیفیتی در پایگاه های داده خود دارید ، می توانید در زمینه فروش و بازاریابی خود شکست بخورید. داده های مشتریان شما ارزشمندترین دارایی سازمان شما است ، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن به آخرین نتیجه کسب و کار شما خدمت می کند.

یک استراتژی جامع برای کیفیت داده ها نه تنها شما را در ساعات کار سرایداری صرفه جویی می کند ، بلکه اطمینان می دهد که داده های شما قابل اعتماد هستند – این بدان معناست که هرگونه بینشی که از این داده ها به دست می آورید بسیار دقیق تر و مفیدتر برای تجارت شما است.

بنابراین ، برای کمک به شما در درک نحوه برخورداری از بهترین اطلاعات تماس ممکن در پایگاه داده های تجاری خود ، ما چهار نکته را برای پاکسازی داده های شما جمع آوری کرده ایم.CRM رایگان HubSpot را هم اکنون دریافت کنید

چگونه اطلاعات شرکت خود را پاک کنیم

1. از شر مخاطبین تکراری خلاص شوید.

موارد تکراری معمولاً به دو دلیل ایجاد می شود: ورود داده های ناسازگار و چندین کانال که اطلاعات تماس را ضبط می کنند. ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند داده های تکراری را حذف کنید. به عنوان مثال ، اگر با Google Contacts کار می کنید ، می توانید مخاطبین خود را ادغام کرده و موارد تکراری را بصورت رایگان تشخیص دهید.

اگر هرگز تکراری را حذف نکرده اید ، ممکن است مجبور شوید مخاطبین خود را به صورت دستی اسکن و ویرایش کنید. این مرحله مدتی طول می کشد ، اما اگر استانداردهای ورود داده در کل شرکت را پیاده سازی کرده و به داده های با کیفیت متعهد شوید ، فقط یکبار باید این کار را انجام دهید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند به حذف تکراری کمک کند:

  • از دستگاه تکراری مانند Dedupley استفاده کنید.
  • از ابزارهای اعتبار سنجی داده ها استفاده کنید که به شما در تعیین اعتبار داده های شما کمک می کند ، مانند ابزارهای تأیید ایمیل. Experian Data Quality دارای برخی از برنامه های تأیید اعتبار قوی است که به شما امکان می دهد ایمیل ها ، آدرس ها و شماره تلفن ها را به صورت عمده بررسی کنید.
  • برای جلوگیری از داشتن مخاطبین تکراری در برنامه های مختلف ، ابزارهای اصلی خود را همگام نگه دارید تا نیازی به وارد کردن داده های یکسان به ابزارهای مختلف نداشته باشید.

2. داده های جدید را تأیید کنید.

پیاده سازی یک سیستم در سطح شرکت برای اطمینان از صحت ورود همه داده های جدید و به روز شده در پایگاه داده مرکزی. به عنوان مثال ، می توانید اطمینان حاصل کنید که تیم شما همیشه فیلدهای مخاطب خاص (مانند نام ، شماره تلفن و ایمیل) را در CRM شما با استفاده از همان قالب پر می کند. همچنین می توانید هنگام ایجاد یک سابقه تماس ، فیلدهای خاصی را اجباری کنید تا اطلاعات مورد نیاز همیشه در آن وجود داشته باشد.

همچنین می توانید یک همگام سازی تماس بین CRM خود و سایر ابزارها تنظیم کنید. اگر داده ها فقط در CRM شما وارد شده اند و به طور خودکار با سایر ابزارهای شما همگام سازی می شوند ، می توانید مطمئن شوید که همه برنامه ها دارای اطلاعات یکسان هستند ، بنابراین احتمال خطاهای ورود داده را کاهش می دهید.

3. داده های خود را تازه نگه دارید.

همه پایگاه های داده تخریب می شوند – برخی تخمین می زنند که 30 درصد از داده های CRM سالانه قدیمی می شوند. این امر به عوامل زیادی از جمله تغییر آدرس ایمیل ، دریافت شماره تلفن جدید ، ترک سازمان ، تغییر عنوان شغل و بسیاری دیگر بستگی دارد.

بهتر است با اجرای چند تاکتیک اطلاعات خود را تازه نگه دارید. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل انجام دهید ، که همه ایمیل های دریافتی را اسکن کرده و اطلاعات تماس را به دست می رساند.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر یک مخاطب در یک شرکت دیگر شغل پیدا کند ، پایگاه داده مرکزی شما فوراً به روز می شود. همچنین ایده خوبی است که همه آدرس های رایانامه ای را که حذف شده اند یا حذف کرده اند حذف کنید – این نوع اطلاعات به احتمال زیاد در ابزار بازاریابی ایمیل شما یافت می شود. این روش نه تنها برای تازه نگه داشتن داده های شما مفید است ، بلکه به شما در جلوگیری از پوشه های هرزنامه نیز کمک می کند.

4. پیاده سازی مداوم داده ها.

اگر همه افراد تیم خود را پشت سر نگذارید همه این اقدامات بی معنی است. اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان از استانداردهای ورود اطلاعات در سراسر شرکت مطلع هستند. به عنوان مثال ، مطمئن شوید که همه آنها می دانند هنگام ایجاد یک پرونده مخاطب ، کدام فیلد اطلاعات را باید پر کنید ، چگونه قبل از ایجاد یک مخاطب جدید ، موارد تکراری را بررسی کنید و همه در برنامه های صحیح داده وارد می کنند.

با پیروی از این تاکتیک های ساده ، می توانید مطمئن شوید که پایگاه داده مخاطبین بسیار تمیزتر و منظم تری دارید. فراموش نکنید که داده ها را بین دو برنامه کاربردی اصلی خود به صورت دو طرفه همگام سازی کنید: این امر ورود اطلاعات دستی را به حداقل می رساند و اطمینان حاصل می کند که همیشه در تمام ابزارهای خود به روزترین و دقیق ترین اطلاعات تماس را مشاهده می کنید.نرم افزار crm رایگان