به هر شغلی نگاه کنید و احتمالاً متخصصان مراقبت از مشتری را در خط مقدم خواهید دید. این افراد اعم از اینکه در زمینه خدمات به مشتریان یا مدیریت حساب کار می کنند ، مشتریان را برای موفقیت آماده می کنند ، آنها را در بلند مدت خوشحال نگه می دارند و سهم مهمی در پایداری کسب و کار دارند.
با این حال ، با وجود ارزش ، موفقیت مشتری یکی از چالش برانگیزترین نقشها در هر شرکتی است.
طبق مطالعه “خوب ، بد ، زشت: بینش جهانی خدمات مشتری 2019” پگا ، 79 درصد از 70،000 کارمند خدمات مشتری گزارش داده اند که هنگام انجام کار خود چندین درد را تجربه می کنند. خدمات مشتری همچنین دارای یکی از بالاترین نرخ گردش مالی در همه بخش ها است.
چرا خدمات به مشتریان اینقدر چالش برانگیز است؟
بیایید برخی از مشکلات متداول تیم های خدمات مشتری را در زیر مرور کنیم.
نقاط درد مشترک برای تیم های مراقبت از مشتری
بسیاری از دردهای رایج ذکر شده در مطالعه پگا به ترکیبی از موارد زیر خلاصه می شود ابزارها و فرآیندهای ضعیفی که به تجربه مشتری آسیب می رساندبه این شامل:
- مجبور به انتقال مشتریان بین تیم ها و بخش ها (نقطه درد 43)
- نیاز به وارد کردن دستی اطلاعات یکسان در چندین مکان (نقطه درد برای 32)
- مجبور به اطلاع مشتریان از اطلاعاتی که قبلاً در کانال دیگری ارائه کرده اند (نقطه درد 24 درصد)
این مشکلات برای بسیاری از مشاغل است ، اما خبر خوب این است که آنها هستند به راحتی قابل اجتناب و رفع با iPaas.
چگونه iPaaS رضایت کارکنان را بهبود می بخشد
iPaaS (بستر یکپارچه سازی به عنوان یک سرویس) برنامه های تجاری شما را متصل کرده و ادغام می کند تا بتوانید داده ها را در چندین ابزار به روز نگه دارید. همچنین یک روش آسان برای متمرکز کردن داده ها در یک مکان مانند CRM شما ارائه می دهد.
ابزارهای iPaaS برای بهبود تجربه مشتری بسیار عالی هستند ، اما همچنین رضایت کارکنان را افزایش می دهند و با کاهش نقاط دردناک که تقریباً 80 درصد از این کارکنان را تحت تأثیر قرار می دهد ، گردش مالی را کاهش می دهند.
اگر می خواهید گردش مالی کارکنان خدمات مشتری خود را کاهش دهید ، پنج مشکل رایج را بخوانید تا به راحتی از iPaaS اجتناب کنید و برطرف کنید.
مشکل شماره 1: عبور مشتریان بین تیم ها و گروه ها
به عنوان یک مشتری ، چیزهای بدتری از هدایت به آنچه در صدها نفر از افراد مختلف در یک تجارت احساس می شود وجود ندارد. در حقیقت ، 69 customers از مشتریان در هنگام تعامل با یک شرکت انتظار تجربه ای متصل را دارند ، اما تعداد کمی از آنها آن را تجربه می کنند.
وقتی در مشاغل با خدمات مشتری قطع شده کار می کنید ، برای کارکنان نیز انگیزه ایجاد می کند. شما می خواهید تجربه ای یکپارچه از مشتری ارائه دهید ، اما زیرساخت ها برای انجام این کار مناسب نیست.
راه حل:
از ابزار iPaaS برای همگام سازی همه داده های مشتری با یک ابزار CRM متمرکز استفاده کنید ، بنابراین هر یک از اعضای تیم می تواند داده های مشتری را به موقع پیدا کرده و اقدامات فوری برای کمک به مشتری انجام دهد.
مشکل شماره 2: دستی وارد کردن همان اطلاعات در چندین مکان
تکرار مجدد همان کار دستی بارها و بارها مضحک است. برای بسیاری از تیم های رو به مشتری ، به نظر می رسد بخشی از کار این است که ساعت ها از روز خود را برای وارد کردن داده های یکسان به CRM ، ابزار مدیریت پروژه ، سیستم صدور صورتحساب و Slack برای به اشتراک گذاشتن داده ها با همکاران صرف کنید. اما لازم نیست اینطور باشدبه
راه حل:
همگام سازی دو طرفه را تنظیم کنید تا داده های مخاطب شما فوراً به همه مکان های مناسب منتقل شود. قوانینی را تنظیم کنید که به طور خودکار بخش ها ، برچسب ها و یادداشت های مناسب را ضمیمه کنید – و بلافاصله زمان و دردسر زیادی را برای تیم خود ذخیره کرده اید.
مشکل شماره 3: درخواست مشتریان برای اطلاعاتی که قبلاً در کانال دیگری ارائه کرده اند
یکی از راه های مطمئن برای کسب و کار برای آزار مشتریان این است که چندین سوال را یکسان بپرسید. 78 درصد از مشتریان انتظار تعاملات مداوم بین بخشهای یک شرکت را دارند. این امر مستلزم آن است که کارکنان شما بدانند قبلاً از چه چیزی پرسیده شده است – و جواب چیست
راه حل:
اطلاعات مشتری را در اولین بار به درستی ذخیره کرده و در همه ابزارها همگام سازی کنید تا هر فردی در تیم بتواند در زمان مناسب به آن دسترسی پیدا کند ، صرف نظر از سیستم مورد نظرش.
مشکل شماره 4: استفاده از ابزارهای قدیمی که تیم شما را عقب می اندازد
با وجود همه سیستم های عالی مبتنی بر ابر موجود در بازار ، همه تیم ها از این محصولات سود نمی برند. برای بخش های مراقبت از مشتری بسیار آسان است که با ابزاری که دیگر به آنها کار نمی کند ، گیر کرده باشند ، زیرا تغییر به نظر می رسد زحمت زیادی دارد.
راه حل:
برای مکث وقت بگذارید و به تمام سیستم های اصلی کسب و کار خود از منظر چشم پرنده نگاه کنید. از خود بپرسید: در حال حاضر از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟ و ، چگونه آنها با هم هماهنگ می شوند؟
مشکل شماره 5: فرسودگی شغلی ناشی از عدم اتوماسیون
اگر تیم های خدمات مشتری و موفقیت شما از ابزارهای اتوماسیون استفاده نمی کنند ، به احتمال زیاد بیش از حد کار می کنند. به طور ساده ، اتوماسیون راه حلی برای وظایف ارائه می دهد که هیچ کس دوست ندارد انجام دهدبه
تصور کنید که چندین ایمیل در روز را به صورت دستی ارسال کنید ، قضاوت کنید که چه زمانی باید با مشتریان پیگیری کنید و داده های مناسب مشتری را برای انتقال به یک همکار جستجو کنید.
راه حل:
اتوماسیون را به فرآیندهای خدمات مشتری خود اضافه کنید. برای شروع ، در اینجا برخی از بهترین ابزارها برای تیم های خدمات مشتری آمده است.