زمینه اتوماسیون در تجارت شما بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. با اتوماسیون ، می توانید ایمیل ها را برای ارسال در زمان مناسب برنامه ریزی کنید ، سرنخ هایی را که سبد خرید خود را رها کرده اند دنبال کنید ، داده ها را بین برنامه ها همگام سازی کنید و اعضای تیم را از انجام کارهای جدید مطلع کنید.
با این حال ، همه این گزینه ها می تواند بسیار زیاد باشد ، به خصوص اگر کسب و کار شما یک شرکت بزرگ با بودجه و منابع زیاد برای اتوماسیون نیست.
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که:
- کدام نوع اتوماسیون بیشترین سود را برای تجارت من خواهد داشت؟
- از چه چیزی باید دور بمانم؟
- چگونه می توانم به راحتی اینها را در حالی که زندگی ساده ای دارم انجام دهم؟
بیایید بهترین انواع اتوماسیون کسب و کار را بررسی کنیم تا بتوانید یک استراتژی را در سازمان خود شروع کنید.
7 راه برای خودکارسازی کسب و کار
1. اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
وقتی به اتوماسیون فکر می کنید ، ممکن است ابتدا اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به ذهن شما برسد. این نه تنها یکی از محبوب ترین انواع اتوماسیون است ، بلکه یکی از در دسترس ترین آنها نیز هست.
انواع اتوماسیون ایمیل:
- فعال کردن ایمیل ها بر اساس اقداماتی مانند تأییدیه ثبت نام در وبینار یا اعلان های سبد رها شده
- جریانهای قطره ای ایمیل که محتوا را در فواصل زمانی مشخص ارسال می کنند
- ارائه محتوا یا اطلاعات درخواستی پس از پر کردن فرم
- A/B محتوا را آزمایش می کند و به طور خودکار بهترین نسخه محتوا را ارسال می کند
- شخصی سازی هر ایمیلی که ارسال می کنید
- تقسیم بندی گروه ها بر اساس داده ها و ارسال خودکار ایمیل مناسب به هر گروه
یک راه خوب برای شروع با اتوماسیون بازاریابی ایمیلی این است که به قابلیت های اتوماسیون موجود در بستر بازاریابی ایمیلی خود نگاهی بیندازید و در مورد نحوه استفاده از آنها برای اجرای استراتژی خود فکر کنید.
همه ابزارهای رایج بازاریابی ایمیلی دارای قابلیت اتوماسیون داخلی هستند. با این حال ، اگر هنوز ابزار ایمیل را انتخاب نکرده اید ، مطمئن شوید که گزینه ای با قابلیت های اتوماسیون کافی برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کار خود انتخاب کرده اید.
2. اتوماسیون بازاریابی
در مورد انواع دیگر اتوماسیون بازاریابی فراتر از بازاریابی ایمیلی چطور؟ ما می توانیم آنها را به اتوماسیون خارجی که رو به مشتری است و اتوماسیون داخلی که به ساده سازی گردش کار در تیم شما کمک می کند ، تقسیم کنیم.
نمونه هایی از اتوماسیون بازاریابی خارجی:
- پیامک های خودکار
- برنامه ریزی یا انتشار مجدد پیام های رسانه های اجتماعی
- باز کردن محتوای دوره جدید در فواصل زمانی مشخص پس از ثبت نام
نمونه هایی از اتوماسیون بازاریابی داخلی:
- کسب امتیاز و صلاحیت
- مسیریابی سرنخ های واجد شرایط بین برنامه ها ، مانند CRM به پلت فرم بازاریابی ایمیل شما
- در صورتی که مخاطب شرایطی را داشته باشد یا اقدامات خاصی را انجام دهد ، به اعضای تیم اطلاع دهید
- ایجاد یک پل قوی بین بازاریابی و فروش
- ساده سازی فرایندهای چند مرحله ای مانند انتشار محتوا یا راه اندازی کمپین بازاریابی جدید
3. اتوماسیون فروش
اتوماسیون فروش مربوط به مدیریت م effectivelyثرتر خطوط لوله ، کاهش اصطکاک و افزایش نرخ تبدیل است.
مزایای اتوماسیون فروش
- در بالای خط لوله شلوغ بمانید
- مدیریت بهتر تقویم
- شناسایی و تمرکز بر آماده ترین سرنخ های فروش
- بینش داده ها را جمع آوری کرده و بر اساس آن عمل کنید
- آخرین داده ها را در همه برنامه ها همگام سازی کنید
- یک پل قوی با بازاریابی ایجاد کنید
- مشتریان جدید را به هواپیما منتقل کنید
- از صرف زمان بر روی سرنخ های نامناسب خودداری کنید
برای شروع کار با اتوماسیون فروش ، ابتدا به هرگونه قابلیت اتوماسیون داخلی که CRM شما ارائه می دهد نگاه کنید. سپس می توانید به دنبال اتخاذ و ادغام برنامه های دیگر برای خودکارکردن گردش کار قوی تر باشید.
4. اتوماسیون داده ها
اگرچه اتوماسیون برای ساده سازی کارهای تکراری و آزادسازی زمان برای کارهای مهم عالی است ، اما در مدیریت داده های پشت صحنه نیز قدرتمند است.
در حالی که مغز ما در بینش داده ها برای نتیجه گیری و برنامه ریزی مراحل بعدی خوب عمل می کند ، ما در مدیریت دستی این داده ها چندان خوب نیستیم. ما زمان ، توجه به جزئیات یا دقت برای کنترل مجموعه داده های بزرگ را نداریم – و نیازی هم نداریم.
با مدیریت خودکار داده ها ، می توانید بار سنگین را به دستگاه ها بسپارید و در عوض زمان لازم را برای اقدام در زمینه بینش ها آزاد کنید.
روشهای خودکارسازی داده ها:
- گردشهای کاری را فعال یا فعال کنید که داده ها را بین برنامه های شما جابجا می کند
- همگام سازی داده های تماس به دو صورت بین برنامه ها و به صورت خودکار به روزرسانی به محض تغییر هر چیزی
- ارسال تمام اطلاعات تماس به CRM برای پایگاه داده متمرکز
- ترکیب داده های همه برنامه ها برای گزارش یکپارچه در یک داشبورد
- ادغام یا رفع مخاطبین تکراری در پایگاه داده شما
برای شروع ، ابتدا داده ها را در برنامه های شخصی خود بهینه کنید. سپس می توانید از ابزارهای ادغام نرم افزار استفاده کنید تا به آنها اجازه دهید داده ها را با یکدیگر ارتباط دهند.
5. اتوماسیون مراقبت از مشتری
تیم های پشتیبانی و مراقبت از مشتری شما چطور؟
راههای خودکارسازی خدمات به مشتریان:
- تجربه مشتری را بهینه کنید
- تعاملات را شخصی کنید
- اطمینان حاصل کنید که تیم مراقبت از مشتری شما به طور خودکار به همه داده های موجود مشتری دسترسی دارد
اتوماسیون در مورد حذف عنصر انسانی از برهمکنش های 1-1 نیست. در واقع ، زمان بیشتری را برای این موارد اختصاص داده و تجربه بهتری را برای مشتریان خود ارائه می دهید.
می توانید اعلان ها را خودکار کنید تا به شما اطلاع دهد زمان مناسب برای برقراری ارتباط با مشتری است ، بدین معنا که می توانید زمان کمتری را صرف انجام کارهایی کنید که باید هر روز انجام دهد
شما می توانید نظرسنجی رضایت مشتری را به صورت خودکار انجام دهید که به شما هشدار می دهد زمانی که مشتری نیاز به مراقبت سریع دارد تا از ریسک احتراق جلوگیری کند.
شما می توانید چت بات ها یا پایگاه های دانش را با هوش مصنوعی داخلی که به س questionsالات ساده پاسخ می دهند معرفی کنید ، یا در صورت برطرف نشدن ، مشتری را به بهترین نماینده پشتیبانی برای پرسش خود هدایت کنید.
به طور ساده ، اتوماسیون به کارکنان مراقبت از مشتری شما این امکان را می دهد تا حجم بیشتری از مشتریان را به طور مثرتری مدیریت کنند ، بدون این که کیفیت تعاملات 1-1 را کاهش داده یا کاهش دهند.
6. اتوماسیون تجارت الکترونیک
در گذشته برای فروش محصولات ، باید خودتان این کار را انجام می دادید. شما باید بر تولید موجودی خود نظارت می کردید. شما باید صبح فروشگاه خود را باز کنید ، به سوالات مشتریان پاسخ دهید و پرداخت های آنها را برای محصولات خود پردازش کنید.
اما همه چیز تغییر کرده است. به عنوان صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک ، شما حتی نیازی به آنجا نداریدبه شما می توانید فروشگاه خود را 365 روز در سال ، حتی هنگام خواب یا مسافرت باز نگه دارید.
انواع اتوماسیون تجارت الکترونیک:
- از طریق یک فروشگاه آنلاین مانند Shopify یا WooCommerce خرید کنید
- پرداخت آنلاین از طریق ارائه دهندگان مانند Stripe و PayPal
- کدهای تخفیف به مشتریان احتمالی ، مشتریان اولیه یا خریداران درگیر
- اعلان های سبد خرید به مشتریان رها شده است
- پیشنهادات محصول بر اساس خریدهای قبلی
- مدیریت موجودی
- درخواست بررسی بعد از فروش
با dropshipping ، حتی می توانید تمام کارهای انجام شده را برای یک سفارش به صورت خودکار انجام دهید. همانطور که شخص دیگری محصولات را ایجاد می کند ، آنها را در یک انبار ذخیره می کند و برای مشتری ارسال می کند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویترین فروشگاه آنلاین ایجاد کرده و به آن توجه کنید.
7. اتوماسیون مدیریت
مانند اتوماسیون مراقبت از مشتری ، اتوماسیون مدیریت در مورد حذف تعاملات انسان با انسان نیست. در عوض ، می تواند زمان مدیران را برای مراقبت از تیم و حمایت از رشد آنها آزاد کند.
انواع اتوماسیون مدیریت:
- یادآوری تیم برای آمادگی برای جلسات
- تعقیب کار معوق
- پیگیری وظایف پس از فواصل تعیین شده
- به اشتراک گذاری مواد موجود در هواپیما با استخدام های جدید
- جمع آوری بازخورد روزانه در مورد برنده ها و مسدود کننده ها
- بررسی خود و ردیابی عملکرد
- گزارش داشبوردها
- همگام سازی داده ها با اسلایدهای جلسه
برای راههای ساده برای شروع خودکار کردن فرایندهای مدیریت ، Trello ، Slack و Asana ابزارهایی هستند که ممکن است قبلاً از آنها استفاده می کنید و همچنین دارای قابلیت های اتوماسیون عالی هستند.
اتوماسیون یک استراتژی بلند مدت است: این در مورد تلاش برای تغییر همه چیز در یک زمان یا ایجاد فرایندهایی نیست که برای مرحله تجاری شما بسیار پیچیده است.
نگاهی به محل کسب و کار شما در حال حاضر بیندازید. مسدود کننده ها ، وظایف دستی و ناکارآمدی ها کجا هستند؟
از خود بپرسید چگونه می توانید شروع به خودکارسازی این مناطق کنید تا تمرکز خود را برای مناطقی که بیشترین تأثیر را بر عهده دارید آزاد کنید.