چه یک کارآفرین کوچک باشید و چه برای یک شرکت بزرگ کار می کنید، بازاریابی ایمیلی احتمالاً یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی است که در حال حاضر از آن استفاده می کنید.
بازاریابی ایمیلی شامل هنر ایجاد رابطه و هنر فروش است. اگر رسانههای اجتماعی وسیلهای ارزشمند برای جمعآوری مشتریان بالقوه هستند، ارتباطات ایمیلی کانالی است که به شما امکان میدهد با مشتریان احتمالی، سرنخها و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و پیوند برقرار کنید.
صرف نظر از نوع کسب و کار شما ، هدف نهایی شما بهبود عملکرد فروش و افزایش شهرت برند شما در همان زمان است.
به همین دلیل ، شما باید در فرآیند ایجاد روابط بسیار دقیق عمل کنید. به این نه قانون برای ایجاد ایمیل های با تبدیل بالا برای تقویت بازی بازاریابی ایمیلی و بهبود تبدیل خود نگاهی بیندازید.
9 قانون برای تبدیل ایمیل ها
1. مخاطبان خود را بشناسید.
شناخت مخاطبان اولین و مهمترین قدم برای ساختن لیست ایمیل است. اگر نمی دانید با چه کسی صحبت می کنید ، در نهایت ایمیل های عمومی و غیرقابل توجه ایجاد می کنید. پیام های شما در میان سر و صدا گم می شوند و فرصت ارزشمندی را برای صحبت مستقیم با مخاطبان خود و جلب توجه آنها از دست خواهید داد.
به منظور ایجاد ایمیل های م effectiveثرتر ، درباره مخاطبان موردنظر خود کاملاً تحقیق کنید و درباره طرز فکر ، علایق ، نیازها ، ترجیحات ، مشکلات ، دیدگاه ها ، اصول و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنید. به “چه چیزی باعث می شود شخص” فکر کنید و تا آنجا که می توانید در مورد خریداران آینده خود مطلع شوید. به این ترتیب، پیام های شما برای مخاطب ایده آل شما هدفمندتر و شخصی سازی می شود.
2. یک CTA واضح و مختصر در هر ایمیل بگنجانید.
ارسال یک شخص در دو جهت مختلف در یک ایمیل فایده ای ندارد ، بنابراین یکی از ساده ترین قوانین که باید رعایت شود ، رعایت یک CTA در هر ایمیل است. این به معنای تنها یک پیوند نیست – بلکه به معنای تنها یک تماس قوی برای اقدام است که توسط یک هایپرلینک پشتیبانی می شود، به عنوان مثال «اینجا را بررسی کنید…» یا «اینجا آن را بخوانید…» یا «تخفیف ادعا کنید».
3. لیست خود را بخش بندی کنید.
تقسیم بندی فضایی برای پیام های شخصی شده ایجاد می کند ، که به نوبه خود درجه و اهمیت بالاتری را برای کاربر در بر می گیرد. بنابراین، پس از ساختن پروفایل برای مخاطبان هدف خود، باید گروههای شخصیسازی شده را با توجه به دستههای مرتبط ایجاد کنید. می توانید مخاطبان خود را بر اساس سن، موقعیت جغرافیایی، نقاط دردناک، علایق و غیره تقسیم بندی کنید.
4. خطوط موضوعی واقعا جذاب ایجاد کنید.
خطوط موضوعی ایمیل به عنوان طعمه عمل می کنند: اگر طعمه به اندازه کافی جذاب نباشد ، ماهی هرگز نمی آید. بنابراین ، شما همیشه باید تمام تلاش خود را برای ایجاد سرفصل های ایمیل واقعا جذاب انجام دهید.
از کلمات تأثیرگذار استفاده کنید ، احساسات را برانگیزید و واضح باشید. خلاق باشید و خارج از چارچوب فکر کنید. نرخ های بازگشایی بهبود یافته تنها یک خط موضوع فاصله دارد.
5. ارزش رایگان ارائه دهید.
یکی از موثرترین راهها برای جذب مخاطب و ایجاد روابط، ارائه ارزش رایگان از طریق ایمیلهایتان است. ارزش رایگان را می توان به اشکال مختلف ارائه کرد، اما عمدتاً از طریق اطلاعات شگفت انگیز بدون درخواست چیزی در ازای آن، ارائه می شود. ایمیل های شما باید محتوای آموزشی ، الهام بخش ، انگیزشی و آموزنده را به صورت رایگان ارائه دهند.
6. از اصول اولیه روانشناسی استفاده کنید.
روانشناسی در بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است و استفاده از برخی ترفندهای آن در بازاریابی ایمیلی شما می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد ، مانند:
- روانشناسی رنگ
- درک ناخودآگاه
- FOMO (ترس از دست دادن)
- تصاویر و فیلم هایی که احساسات شدیدی را برانگیخته است
7. مرتبط و مختصر باشید.
آن را کوتاه نگه دارید و مرتبط و مختصر باشید. انتقال مفاهیم و راه حل ها به روشی ساده و جذاب به این معنی است که پیام شما سریعتر و راحتتر به خوانندگان شما می رسد.
8. پیشنهادات و تخفیف های منحصر به فرد ارائه دهید.
تخفیفات ، پیشنهادات منحصر به فرد و محتوای منحصر به فرد از مزایای فوق العاده ای است که می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی به مشتریان خود ارائه دهید. اگر مشتریان شما قبلاً با عضویت در خبرنامه شما علاقمندی خود را به شرکت شما نشان داده اند ، پیشنهادات و تخفیف هایی را به عنوان گام بعدی برای مشارکت بیشتر آنها و تشویق فروش به آنها بدهید.
9. تست، بهینه سازی، و مقیاس.
آزمایش ، آزمایش ، آزمایش. یک کمپین ایمیل مارکتینگ پیچیده است و شامل چندین فاکتور است، به این معنی که تست A/B برای تشخیص اینکه چه چیزی برای مشتریان شما بهترین کار را دارد و چه چیزی بیشترین تبدیل را به همراه دارد ضروری است. در صورت مشاهده هرگونه انسداد در کمپین خود ، آزمایش به شما کمک می کند تا مشخص کنید که مشکل از چه چیزی می تواند باشد و به شما امکان می دهد آن را برطرف کنید. در صورت مشاهده نتایج مثبت ، روی مقیاس بندی کمپین تمرکز کنید.